Tefal Friteuse Filtra One FF1621

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Friteuse Filtra One FF1621 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,2

s***********@g******** 20-02-2022

Schoonmaken niet met vaatwas tablet !

Schoonmaken is een probleem, met vaaswasblokje schoon gemaakt , de hele binnenkant is zwart. Helemaal uitgebeten. Hier wordt niet voor gewaarschuwd.

d*********@g******** 15-09-2021

Waardeloos de naam frituurpan niet waardig

De frituurpan ziet er goed uit maar dat vind ik persoonlijk niet belangrijk, je kan er nog geen kroket in bakken want hij ligt niet helemaal onder de olie, heb hem 1 x gebruikt en bij de milieustaat gebracht, eens maar nooit meer

Rhand 17-06-2021

Slecht ontwerp, erg goedkoop geproduceerd

Voor het eerst een frituurpan weer gekocht. Mijn vrouw was nog onder de indruk dat Tefal nog een echt merk was. Thuis aangezet om bij het EK voetbal met vrienden wat hapjes te maken. Erg gaat bijna niks in de pan veel te ondiep.

Hapjes werden niet gaar, vet leek niet warm genoeg. Temperatuur ingesteld op 190 graden en nog steeds werd er niks gaar. Oven thermometer erbij gepakt. Op stand 190 werd de pan niet warmer dan 138 graden. Kortom waardeloos.

Pan leeg gekiept maar door de beroerde vorm was het vet niet eens in een grote trechter te krijgen. Filter wat de restjes moet tegenhouden functioneert niet.

Als ik deze pan op alibaba had besteld en niet veel had verwacht was ik alsnog teleurgesteld geweest. Het is mijns inziens gewoon rotzooi. Slecht ontwerp, erg goedkoop geproduceerd.

Gelukkig nam de Blokker hem terug en ruilde hem om voor een Bourgini. Kreeg €10 terug en een eindeloos betere frituurpan.

Minpunten

• Kapot uit de doos
  • Niet onderhoudsvriendelijk

Edith 28-10-2020

Matige pan

Ik heb deze pan gekocht omdat ik een ronde mand stukken beter vind werken. Hij doet het prima, vet verversen is onhandig maar ik gebruik vanwege de smaak hard vet dus dan is dat te doen, halve minuut verwarmen en het glijd eruit. De " zeef " is erg handig om snacks mee te bakken maar bedoeld om gruis op te vangen tja dat werkt niet als de gaten net zo groot zijn als die van het mandje. Het enige echte grote minpunt is dat het " zeefje" dat onder de mand zit werkelijk zo heet wordt dat de blaren op je handen staan! Verder heeft de pan geen koele zone bijna de gehele pan wordt behoorlijk heet.

Pluspunten

• snel op temperatuur

Minpunten

• Buitenkant heet
  • Handvat heet
  • gruiszeef heeft geen nut.

Jan 11-05-2020

Heerlijke frietjes

Prima frituurpan. Schoonmaken schijnt voor velen een probleem te zijn maar waarom? Een pan als deze moet je niet op zijn kop houden om de olie te verwijderen. Gebruik een grote pollepel en de pan is binnen 5 minuten leeg geschept zonder al te veel problemen. Je kunt je ook aanpassen aan het product ipv andersom.

Pluspunten

• Niet duur
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Beetje lomp
  • Leegscheppen ipv omkiepen

Koijen 07-03-2020

Bakt goed is te ondiep

Mij vorige Tefal pan was bijna 20 jaar ! Dus weer een Tefal alleen had hij wat dieper gemogen je moet boven de streep vet er in doen anders liggen de kroketten bloot

Pluspunten

• Bakt goed

Minpunten

• Ondiep

Borger 29-10-2018

Onhandig, waardeloos apparaat!

Er komt enorm veel stoom van af tijdens frituren. Het rekje om kruimels op te vangen werkt totaal niet, alles komt er gewoon in. Verder ook veel gelezen als klacht, het frituurvet terug in de fles gieten, een ramp!!! Je moet heel dat ding kieperen, geen tuitje, alles loopt onder!!! Ik wil mijn geld terug, Tefal!

aafje 27-12-2017

Slechte thermostaat

Omdat dit een frituurpan is met filter deze gekocht. De 'regelbare' thermostaat werkt alleen slecht waardoor de temperatuur niet goed in te stellen is. Dit is zonde van alles wat je frituurt. patat zuigt vet op, frikandelen gaan niet drijven en worden wel keihard etc.
Daarbij erg moeilijk om het vet er netjes uit te krijgen. Wel handig dat het netje in de vaatwasser kan. Om de pan van binnen goed schoon te krijgen heb je alleen wel een glas mesje nodig...

Pluspunten

• deksel kan er af
  • mandje kan in de vaatwasser
  • filter in deksel

Minpunten

• Thermostaat werkt erg slecht
  • Vet kan niet makkelijk worden verschoond

striker_av 12-03-2017

Geen Tefal kwaliteit !

Deze pan gekocht omdat de Princess het niet langer deed dan 5 a 10 beurten. Deze doet het wel langer, maar daar is dan ook alles mee gezed. Olie er in kan zonder knoeien, olie eruit..Tja da's een ander verhaal. Pak maar een grote doek erbij of zet hem boven de gootsteen, het is niet zonder knoeien te doen, wat een smeerboel ! Verder is de filter-zeef nutteloos, afstand tussen de wand is groter dan de stukjes die erachter blijven. Er blijven altijd zwarte korrels achter van de kroketten en die gaan mooi door de zeef heen. De mand moet omlaag om de deksel te sluiten, dus met hard frietvet moet je daar aan denken als je hem uit zet. Verder zijn de pootjes zo glad dat hij overal overheen schuift, levensgevaarlijk. Degene die dit ding ontworpen heeft heeft zeker nog nooit iets gepoetst, of willen ze dat we allemaal een Actie-fry aanschafffen, ook zo'n waardeloos ding...

Pluspunten

• Je kunt er mee frituren
  • doet het al 30 keer

Minpunten

• Olie eruit halen is een knoeiboel
  • Filter werkt totaal niet
  • Gladde pootjes

Cacy 08-02-2017

Miskoop

Mag maar een klein beetje frituurolie in: alleen miniporties tegelijk bakken.
Schoonmaken is 1 grote ellende. Binnenpan kan er niet uit. Geen schenktuit, niks. Olie druipt overal vanaf. Binnenpan is dus ook niet goed schoon te maken. Apparaat mag uiteraard niet onder de kraan.
Deksel moet eraf en in de vaatwasser kunnen volgens de gebruiksaanwijzing en de klantenservice, maar dat is dus niet zo.
Filter waarmee je de olie kunt filteren zodat er geen kruimels in de pan achter blijven, werkt niet omdat de gaten veel te groot zijn.

Pluspunten

• ziet er wel goed uit

Minpunten

• weinig olie
  • filter werkt niet
  • niet goed schoon te maken

M 02-06-2016

Ballending

De vent die dit ding bedacht heeft moet er voor straf 100 leeggieten, alles loopt ernaast. verder zie ik geen enkel voordeel van dat rare zeefje in dit orgel.
NIET KOPEN, die van ons gaat de vuilnisbak in, zo te lezen hoeven we Tefal hier niet over te raadplegen.
Gevolg: NOOIT MEER TEFAL !!!.

jansen884 03-06-2016

Kan ik bevestigen, het is inderdaad troep. Echter na een jaartje procederen heb ik een andere waardeloze pan mogen ontvangen met als bonus een braadpan. Die laatste is prima!

jansen884 06-12-2015

Niet alleen is deze pan een technisch kansloos apparaat, de service van TEFAL is nog veel beroerder. Op zoek naar een oplossing krijg ik een maand de tip om het mandje maar zodanig te verbuigen dat het wel past.

Op mijn vraag hoe het dan zit met mijn garantie komt vervolgens geen antwoord. Omruilen was geen optie omdat hij al gebruikt was.

Het apparaat is troep, en ik zal nooit meer overwegen om TEFAL rommel te kopen. Ze hebben kennelijk teveel klanten, en van dat probleem wil ik ze graag verlossen. Ik verleen wel service.

jansen884 18-08-2015

Deze pan mag maximaal gevuld worden met zo weinig olie dat een normale kroket vrijwel droog ligt te bakken. Dit is een bijzonder slecht doordacht ontwerp. De instructie van TEFAL is vervolgens dat we de kroket maar regelmatig draaien.

In reactie op deze blunder geeft TEFAL aan de pan op geen enkele wijze te willen terugnemen (de dag na aankoop), daar hij al gebruikt is.

Kennelijk is dit de nieuwe kwaliteitsstandaard van TEFAL, en gaat deze knutselpan direct de prullenbak in. TEFAL komt daar wel tot zijn recht. Troep verkopen zou verboden moeten worden

e.soer 11-08-2015

Leuk concept, weinig olie nodig, brede mand zuinig in het gebruik. MAAR. De brede mand die in een ondiep badje olie ligt werkt goed zolang je alleen friet wil frituren. Zodra je kroketjes, bitterballen of kaassouflees bakt die een beetje van hun korstje verliezen gaat het mis. Die restjes vallen niet en een koude zone maar verbranden en gaan later aan bijvoorbeeld je frieten plakken zodat je frietjes bedekt zijn met verbrande stukjes. Heel erg teleurstellend. Na ruim een jaar ben ik het zat en gaat hij de deur uit.

welius 05-02-2015

Prima pannetje om in te frituren. Helaas lastig vet uit te schenken, doordat pan er niet los uit kan.
Daarnaast is de aan/uit schakelaar een zwak punt. Deze gaat erg snel stuk. De eerste pan met dit probleem laten vervangen, maar de tweede heeft helaas hetzelfde probleem

Geert 007 09-12-2014

Wat een waardeloos ding. In een half jaar twee friteuzes versleten. Bij beide apparaten een defecte thermostaat. Vet werd loei heet en het plastic begon al te smelten. Levensgevaarlijk. Nooit kopen dus!

Frank Scheffer 22-08-2013

Een praktische friteuse TOTDAT het frituurolie eruit moet. Knudde want alles gaat erover en bevuild de omgeving met olie. Absoluut geen doordacht model, want de binnenpan zit vast en er is geen schenktuit. DUS NIET KOPEN