Fritel Turbo SF 4212

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fritel Turbo SF 4212 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

moiiii 27-10-2010

Hallo
Ik heb deze pan nu een paar weken in huis en hij bevalt me echt super!! Heb lang getwijfeld of ik hem wel aan moest schaffen, zeker omdat hij niet 1 van de goedkoopste is, maar ik ben er zo blij mee! Ik gebruik pinda olie en dat bakt heerlijk. De pan is makkelijk schoon te maken,de olie giet ik terug in de flessen, bak onder heet water met een dreftsopje en klaar!! Het deksel met een hete doek afnemen en die is ook weer schoon.

Er zit geen liftsysteem voor het mandje in, maar dat maakt voor mij niet meer uit nu. Je moet even het mandje meehelpen om in de gleufjes van de deksel te krijgen, maar dat is niet hinderlijk. Ik ben er goed over te spreken en ik zou zo weer 1 kopen!! Dus mocht je nog twijfelen, probeer het en ervaar het zelf!

Thijs56 02-03-2010
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

We hebben deze pan gekocht omdat veel mensen er goede ervaringen mee hadden .
Maar wat een slechte pan.
Hij lekt vet aan vele kanten ondanks dat we er maar 2,5 liter olie in doen.Het mandje is onstabiel.En ondanks dat er een stand op zit voor het smelten van frituur vet stinkt het bij het smelten.hij is snel warm en ziet er verder leuk uit maar voor ons nooit meer!!

Rune-Mare 21-02-2010
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Wij hebben deze Fritel friteuse niet gehouden maar binnen 7 dagen geretourneerd.
Onze verwachtingen waren hoog maar bij levering hadden wij ook de problemen met de achterklep waar iemand voor ons over berichte. Verder vonden ook wij het mandje erg wiebelig en het lift-systeem onvoldoende. Je moet zelf het mandje laten zakken dit noem ik geen lift-systeem.

lalaya 05-08-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Kan niet anders zeggen dat het een goed werkend aparaat is. Het bakt zoals hij bakken moet en het is een verademing vergeken met mijn oude friteuse.
Het mandje is wat wiebelig. Hadden ze beter kunnen afwerken met de klep die dicht gaat.
Als ze dat beter hadden gedaan was het een perfect product.

willemtevreden 29-06-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Uitstekende pan. Als ervaringsdeskundige met frituurpannen kan ik alleen concuderen dat ik nooit een betere pan heb gehad. Begrijpen doe ik niet helmaal waarom want als je de pan in ogenschouw neemt is ie heel eenvoudig maar wel van alle gemakken voorzien. Het resultaat van het gefrituurde is (snap (weer) niet hoe het kan) vele malen beter dan bij andere pannen. Goede patat, geen gebarsten kroketten maar lekker krokant. Snel is ie ook. Kortom, toppan.

b.burgers 26-05-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Afgaande op de goede beoordeling kochten we begin 2009 via internet bij AXIMAX de friteuse FR 4212 van FRITEL voor € 94,00.
Bij het in gebruik nemen kwamen we tot de conclusie dat het apparaat enkele hinderlijke gebreken vertoonde. Allereerst bleek het venster in de klep scheef gemonteerd waardoor er een flinke kier ontstond. Tevens was de constructie van de klep zeer onhandig. Om deze te sluiten moeten twee stangetjes, waaraan het mandje is bevestigd, door twee gleufjes worden gefrommeld. Deze gleufjes worden afgesloten door twee rubber flapjes die binnen de kortste tijd scheurden. Een en ander gaat zeer moeizaam, er moet een flinke klap op de afsluitdeksel worden gegeven, wat met een kokendhete pan een angstige ervaring is. Bij tussentijdse controle moet het deksel weer met evenveel moeite geopend en gesloten worden. Omdat we niet tevreden waren, hebben we contact opgenomen met AXIMAX, die ons verzocht de friteuse op te sturen naar de firma STT in Lelystad, de importeur van FRITEL. Na telefonisch contact met deze firma heb ik het apparaat persoonlijk bij ze afgeleverd.
De ontvangst was niet prettig. Ze hadden nog nooit klachten gehad, ze konden ook niet beoordelen hoe wij met onze spullen omgingen. Ook kwam het heel vaak voor dat er tijdens het transport met de boel was gesmeten. We zouden eens moeten weten wat daar voor vreselijke dingen gebeurden, dat scheve ruitje zou best eens daardoor verschoven kunnen zijn. En die gescheurde rubbertjes kon ik ook zelf wel vernieuwen.
Ik wees op de moeilijke handelingen om de klep te openen en te sluiten, maar ook dat was een kwestie van transportschade.
Ik had 10 jaar garantie, dus geen probleem. Een kleine week later werd de friteuse bij ons afgeleverd. Vol verwachting haalden we de pan uit de doos. Het ruitje was rechtgezet en de rubbertjes waren vernieuwd. Voorzichtig drukte mijn vrouw op het lipje om de klep te openen en tot onze grote schrik viel dat klepje op de grond. Er was een klein knopje, dat als scharnier functioneerde, afgebroken. Direct heb ik met Lelystad gebeld en verteld wat er was gebeurd en weer hoorden we dat ze niet wisten wat we allemaal met het apparaat allemaal uitspookten, maar wederom werd weer de schuld aan het transport gegeven. Gelet op de enorme hoeveelheid piepschuim, luchtkussens en andere zaken is deze optie uitgesloten. De verzenddoos stond nog op tafel, de friteuse kon, op onze kosten, direct weer retour naar STT in Lelystad en weer kregen we het verhaal dat we, door via internet goedkoop deze friteuse te kopen, veel duurder uit waren. We hadden anders alle problemen via de winkelier kunnen afhandelen!. Ik heb in een begeleidende brief nogmaals laten weten dat we niet gelukkig zijn met onze aankoop en dat we een goed werkend product eisen. Indien niet aan onze wens zou worden voldaan, zouden we de juichende beoordelingen op internet met onze ervaringen vergelijken.
Twee dagen later werd het apparaat wederom bij ons bezorgd, het klepje was gemaakt. Mijn bijgesloten brief was gescheurd mee retour gezonden!
Tot slot wil ik melden dat de bakresultaten van allerlei producten uitstekend zijn.

mrs kaat 31-03-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Na een jaar een Tefal te hebben gehad , die aan de buitenkant erg heet werd, nu dus een Fritel.
Ik kwam in de plaatselijke witgoedwinkel en daar zei men dat het de beste friteuse is die er te koop is.

Tja de prijs was er ook naar en dus ik naar huis ZONDER pan. Ik had nog nooit van het merk gehoord. Na goed surfen en onderzoek op het internet de pan toch gekocht via een internet winkel en daarmee 50 euro bespaard.

Het is een prima pan. Snel op temperatuur,heerlijke frieten (en ik gebruik gewoon vloeibaar vet van de Lidl) en makkelijke bediening.

Oldshatterhand 26-03-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Zeer goede frituurpan : zeer gebruikersvriendelijk in bediening alsook in het schoonmaken.

De vorige Fritel frituurpan is 7 jaar meegegaan, maar door een stomme fout : het aanzetten van de pan zonder vet ging deze zo stomen dat wij het niet meer vertrouwden.
Fritel geeft 10 jaar garantie : zo > die staan dus wel achter hun produkten!!

Met Fritel friteuse-reiniger (€ 9,95 voor 500 ml) is dit een fluitje van een cent. Een aanrader dus. Ik gebruik deze ook voor het reinigen van metalen metalen roosters van mijn afzuigapparaat in de keuken. Dit schoonmaakmiddel is gebaseerd op natuurlijke enzymen en breekt het vet op een natuurlijke manier af. Dit gaat zo geweldig goed dat het inderdaad zijn werk doet wat het moet doen en dat kan ik niet van andere ontvetters c.q. reinigers zeggen.

Het gebruik van vloeibare frituurolie is naruurlijker en een pré : dit is zuiverder dan dierlijke vaste vetten. Je behoeft geen dure olijfolie hiervoor te gebruiken, want volgens diëtiek van het ziekenhuis heb ik te horen gekregen : olie is olie. Dus waarom dan duur doen als het niet nodig is?

Doe je voordeel hiermee.

pietertje99 26-10-2007
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4212

Zeer gebruiksvriendelijk.Snelle opwarmtijd.Gemakkelijk schoon te maken.Frites en snacks kunnen door elkaar gebakken worden zonder nare bijsmaak. Vermogen is 2300 watt.