Epson Expression Photo XP-55 - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Epson Expression Photo XP-55 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Harry 20-12-2016

kleurechte fotoafdrukken

Geschreven voor: Epson Expression Photo XP-55

Ik werk met Lightroom en Photoshop en zocht een betaalbare fotoprinter die kleurechte afdrukken maakt. Omdat ik nog een voorraad Epson fotopapier heb en omdat ik al vele jaren goede ervaringen heb met dit merk, koos ik opnieuw voor een Epson printer.
Besteld bij CoolBlue en de volgende dag (een zondag!) reeds geleverd.
Na de installatie van de bijgeleverde inktpatronen en de driver rolde de eerste foto uit de machine. Perfecte, levendige kleuren en een zeer scherpe afdruk. Ik kocht er meteen een set XL cartridges bij, want de bijgeleverde inktpatronen zijn maar gedeeltelijk gevuld. Dat is ook mijn enige kritiek: een set van 6 XL 24 patronen (€ 109,99) kost bijna zoveel als de printer (€ 123). Hopelijk gaan deze ruim langer mee dan de gewone inktpatronen.
Deze printer heeft 4 invoermogelijkheden: 2 papiercassettes, 1 invoer achteraan voor dikker papier en 1 lade voor het bedrukken van cd's.
Het afdrukken in hoogste kwaliteit verloopt nog redelijk snel. De inkt is meteen droog en de afdrukken zijn - volgens de fabrikant - gedurende vele jaren stabiel. Vanzelfsprekend worden de beste resultaten alleen verkregen met goed fotopapier.
Het keuzemenu geeft duidelijk de keuzes aan (die je kan vastleggen): formaat, type papier, afmetingen, kwaliteit, invoer... maar je kan ook een vooringestelde keuze gebruiken.
Voor het afdrukken van foto's (tot formaat A4) is dit voor mij een betaalbare topper.

Pluspunten

• schitterende fotoafdrukken
  • redelijke prijs
  • makkelijke set up

Minpunten

• dure inktcartridges