ETNA EFG691BRCA matzwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA EFG691BRCA matzwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

k*******@z************ 16-11-2023

niet zoals verwacht

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

mooie uitstraling, past in een klassieke keuken,
helaas al na 2 jaar het verwarmings element van de hetelucht oven kapot / vervangen,
ontsteking blijft " hangen" alleen uit te schakelen door de stekker uit het stopcontackt te nemen.
poten niet deugdelijk, fornuis staat niet stabiel.

Iskok 13-03-2023

Perfecte fornuis die in hoogte verstelbaar is.

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Oven wordt snel warm. Ideaal dat de hoogte verstelbaar is. Gasbranders werken goed en is makkelijk schoon te maken.

Officiele reactie van Atag 14-03-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review. Wij zijn blij te lezen jij zo tevreden bent met het fornuis en dat het onderhoud ook zo lekker eenvoudig is. Het mooie design maakt dit fornuis natuurlijk helemaal af, een plaatje in jouw keuken!

Wij wensen jou heel veel kook- en bakplezier!

Ellen
Webcare ETNA

J.G. 08-03-2021

Niet tevreden

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Hele slechte ervaring. De eerste 2 jaar alleen maar ellende gehad. De oven viel iedere keer uit als ie (te) warm werd. Na 4 x monteurs bezoek eindelijk een nieuw apparaat gekregen. Welke nu na 4 jaar bijna in de brand vliegt. Vonken uit het ventilatierooster en rook uit de deur. 2 apparaten kapot binnen 6 jaar vind ik toch wel slechte prijs kwaliteit/verhouding.

Minpunten

• Geen lange levensduur

Officiele reactie van Atag 09-03-2021

Beste J.G,

Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen dat uw ervaring met onze apparatuur zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om u dit gevoel te geven. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, ook met de bedoeling dat onze klanten lang plezier mogen hebben van onze apparatuur. Wij betreuren het dat ook dat het nieuw geplaatste fornuis een defect vertoont. Heeft u hierover al contact opgenomen met onze service afdeling? Dit kan telefonisch via telefoonnummer 088-8821803. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur. U kunt ook mailen naar webcare@atagbenelux.com dan graag samen met de contact- en adresgegevens.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

J. H. 18-01-2020

ETNA EFG691BRCA

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Nu 4 jaar 2015 . Wat is er stuk gegaan: rubber achter ovendeur, 2 poten om gebogen bij stukje schuiven vw nieuwe slang. En achterlinks gaspit gaat vanzelf uit en brand niet volledig. Het duurt lang voordat sommige pitten vlam vatten.

Officiele reactie van Atag 20-01-2020

Geachte J.H.

Zeker niet prettig wanneer er onderdelen na verloop van tijd wat slijtage gaan vertonen. Helaas is dit niet altijd te voorkomen. Mag ik vragen of u al contact heeft gehad met onze serviceafdeling? Dit kan telefonisch 088-8821803 ( van 8.00-20.00) of per mail service@atagbenelux.com ook is er een chat mogelijkheid.
Wellicht is een monteurs-bezoek gewenst, of heeft u nog andere vragen. Dan word dat zeker nagekeken als u contact opneemt.
Met vriendelijke groet, Ursula
Webcare Team ETNA

Etna erg 691 brc 30-07-2018

Prachtig Gasfornuis. Nostalgische uitstraling.plui

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Ik wilde een nieuwe keuken en zocht een goed gasfornuis met electrische oven. Etna staat bekend om duurzaamheid en betrouwbaarheid.

Pluspunten

• Verstelbare poten
  • Gas toevoer is beveiligd

Minpunten

• Pluizen op pannendragers.

Officiele reactie van Atag 31-07-2018

Geachte heer / mevrouw, wat fijn te lezen dat u zo blij bent met dit fornuis. We wensen u heel veel kook- en bakplezier toe.
Webcare Team ETNA
Ursula

Patrick 31-12-2016

zeer stijlvol

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

wij wilde graag een landelijke, doch stoere stijl in onze nieuwe keuken creëren. mede door de goede prijs / kwaliteitverhouding hebben wij daarom gekozen voor dit fornuis van etna. het staat zeer stijlvol, is netjes afgewerkt en voldoet nadat we het fornuis nu twee weken in gebruik hebben, zeker aan onze verwachtingen. kortom, een aanrader.

Pluspunten

• netjes afgewerkt
  • stijlvolle uitstraling

Minpunten

• de poortjes mochten iets robuster zijn

Jos 27-12-2016

Prachtig fornuis .

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Wij zijn heel blij met ons nieuwe gasfornuis. Het gasfornuis is de blikvanger in onze keuken.
De stoere uitstraling van het gasfornuis, past mooi bij onze nieuwe grijze keuken.
Wij hebben ook gekozen voor dit gasfornuis om zijn uit schuifbare poten, de grote oven en de wok brander.

Pluspunten

• de grote wok brander
  • de stelpoot om meer hoogte te maken

Minpunten

• lange start tijd gaspit

M.merkus 17-12-2016

Super mooi strak fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Wij zijn super blij dat wij deze mooie Etna fornuis hebben aangeschaft
Mooi zwart niet zoveel gepoets als met rvc en super makkelijk in gebruik en genoeg ruimte voor pannen
Een echte aanrader

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Mooie uitstraling

Minpunten

• Geen Opberg lade onder

Bo 12-12-2016

Mooi en goedwerkend landelijk fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Na een lange online zoektocht naar het perfecte fornuis, gekozen voor deze fantastisch uitziende Etna.
Hij is in hoogte verstelbaar, daardoor kan hij hoger gemaakt worden dan het gemiddelde fornuis, erg handig.
De oven wordt snel warm en bezit een hete lucht oven wat ik zelf erg prettig vind.
Ik heb hem nu ongeveer 2 weken in huis en ben heel tevreden.
Koken was eerder niet zo leuk, door de gietijzeren pannendragers staan de pannen stevig op het fornuis, en hij is lekker ruim, ruim genoeg voor 4 aardige pannen.

Pluspunten

• hetelucht oven
  • hij ziet geweldig uit
  • ruim kookgedeelte

hannie 27-11-2016

Mooi retro uiterlijk

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Gekozen omdat we een landelijk keuken hebben en daar past dit gasfornuis prima bij. Heeft de looks van een ouderwets gasstel met het comfort van een modern apparaat. Goed brandende pitten en een prima oven!

Pluspunten

• Mooi
  • Goede oven
  • Fijne pitten met krachtige wokbrander

Minpunten

• Geen klep of lade onder de oven

Buis 28-10-2016

Mooi design en goede kwaliteit.

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Deze Etna fornuis is gebruiksvriendelijk, heeft veel mogelijkheden, is makkelijk in onderhoud en is bovendien prachtig vormgegeven. De prijs/kwaliteits verhouding is wat mij betreft goed de gebruikte materialen zijn allen van goede en zware kwaliteit. Totslot kan ik deze Etna fornuis dan ook zeker aanbevelen.

Michelle 23-10-2016

Super mooi fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Na een lange zoektocht naar een goed en mooi fornuis hebben we uiteindelijk voor dit prachtige etna fornuis gekozen. Ik was het fornuis een aantal maanden geleden al tegen gekomen en al die maanden is ie in mijn hoofd blijven spoken. Het is een echte eyecather in de keuken en in het echt nog veel mooier dan op de foto. Oven is snel op temperatuur en de elektrische ontsteking werkt super. Kortom super fornuis en ik raad m iedereen aan.

Pluspunten

• Uitstraling
  • gietijzeren pannendragers
  • oven snel op temeratuur

Minpunten

• Nog geen minpunten gevonden

Conny 19-10-2016

Mooi klassiek fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Mooi fornuis dat goed past in onze traditionele keuken. De poten zijn wat instabiel en de oven heeft maar één rooster, dat is jammer. De oven is snel op temperatuur en de gaspitten werken goed. Het fornuis is mooi matzwart. Al veel complimenten gekregen vanwege het prachtige uiterlijk van het fornuis, echt een aanwinst in onze keuken!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bedieningsgemak
  • Snelle oven
  • Fijne gaspitten met automatische ontsteking

Minpunten

• Geen opberglade
  • Poten zijn wat instabiel

Karin&Michael 01-10-2016

Heel fijn fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Recent verhuist en nieuw fornuis nodig dat qua sfeer en uitstraling paste bij onze traditionele keuken. Dit keer geen 90 cm maar een 60cm fornuis nodig en deze ETNA paste binnen onze kaders. Poten zijn goed op hoogte te stellen; fornuis staat in in no time waterpas. het Fornuis weegt niet te veel ; is dus goed even te vergeten wanneer je 'er om heen' wil schoonmaken. Pandragers zijn lekker stevig en stabiel. Toppertje; de oven is echt zeer snel op temperatuur (dat was met onze vroegere SMEG wel even anders...) en de indeling / plaatsing van de branders is voor ons gevoel ook logisch; sudderpitje achteraan; wokbrander rechtsvoor. Heel handig: rooster en ovenschaal kunnen samen in elkaar gehaakt in de oven geschoven dus de lekkage -spetters van eventuele overstromende ovenschotels blijven binnen de perken. De bedieningsknoppen van de gaspitten zijn een beetje wiebelig; hopelijk gaan die het lang volhouden. Ook schoonmaaktechnisch hebben de knoppen niet de meest handige vorm. De glasplaat laat zich niet in een hoek van 90 graden recht omhoog zetten (althans wij weten niet hoe...dus daarvoor komt een beugeltje aan de achterwand). Daarom een 8 en niet hoger

Pluspunten

• over zeer snel op temperatuur
  • goede warmte opbrengst van de gaspitten

Minpunten

• bedieningsknoppen lastig schoonmaken

Emke 27-09-2016

Een top gasfornuis met een prachtig design!

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Deze Etna gasfornuis hebben wij Inmiddels 3 weken in gebruik en we zijn zeker tevreden met de aankoop. De oven werkt gelukkig naar verwachting, de gerechten worden gelijkmatig en mooi gegaard dus daar ben ik zeker over te spreken, verder beschikt de gasfornuis over verschillende functies waar je uit kunt kiezen. Het kookgedeelte biedt voldoende ruimte voor grote pannen en de wok brander is ideaal en gebruik deze dan ook vaak. Kortom een heel goede aankoop en wat ons betreft zeker aan te raden.

N 18-09-2016

Prachtig zwart Etna fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Ik was op zoek naar een zwart fornuis dat ook nog verstelbaar was en kwam bij deze Etna uit. In het echt een prachtig fornuis met een schitterende uitstraling. Een echte eyecatcher in de keuken. Ook makkelijk in gebruik. Geen spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• Mooie strakke uitvoering
  • Verstelbare hoogte
  • Wokbrander
  • Vlambeveiliging

Minpunten

• Geen opberglade
  • Energielabel B

SkumRobin 30-08-2016

Mooi en degelijk fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Het moment dat ik het fornuis zag staan was ik meteen verkocht. De combinatie van de looks met de gietijzeren pandragers en de in hoogte verstelbare poten zijn perfect.

Ik ben dan ook dik tevreden met dit fornuis en kan het iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Nostalgisch
  • Gietijzeren pandragers
  • Hoogte verstelbaar
  • Geen hete deur vd oven

N. Priem 27-08-2016

Degelijk, stoer ETNA gasfornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Mooie, zwarte nostalgische uitvoering met mooie knoppen.
De oven is snel warm, gelijkmatige temperatuur-verdeling.
Mooie gietijzeren pan-dragers, met voldoende tussenruimte voor grotere pannen.
Goede wokbrander (niet te brede vlam)
Deze oven is in hoogte verstelbaar en is goed schoon te houden, kortom een mooi en degelijk product van ETNA, gekocht bij 123Apparatuur.nl

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Ruime pandragers
  • Goed schoon te houden
  • Hoogte verstelbaar
  • Goede Wokbrander

Minpunten

• Geen aansluitnippel
  • Handleiding kan beter

Fam Treffers 26-08-2016

geweldig fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

wat een geweldig fornuis zeer degelijk en een mooie landelijke uitstraling,
wij vinden een groot plus punt dat de pitten niet dicht bij elkaar zitten zodat je toch op een vrij smal fornuis toch 4 flinke pannen kwijt kunt, en nog een groot plus punt bij gebruik van de oven dat de deur/glas vrij wel niet warm word ideaal met onze kleintjes,

Pluspunten

• veel ruimte voor pannen
  • deur oven word niet warm
  • degelijk

Saar 25-08-2016

Prachtig fornuis!

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Ik was meteen weg van dit fornuis. Vooral de uitstraling en vormgeving vind ik erg mooi. Ik was eigenlijk op zoek naar een kookplaat waarbij de pannen niet zo dicht op elkaar stonden en waarbij de knoppen niet aan de zijkant zaten. Dat is de les die ik heb geleerd bij mijn vorige keuze. Beetje jammer van de nieuwe aanmaak techniek is dat je zo lang (tot wel 10 seconden) moet wachten tot de gasvlam blijft branden. Dit vind ik erg hinderlijk, gelukkig is dat bij ons alleen het geval bij het kleinste pitje.
Verder lees ik in de andere reviews het gemis van een lade, ik heb het tegenovergestelde: wat fijn dat je alles goed zuiver kunt houden, ook onder het fornuis. De wokbrander is fantastisch, kleine vlammetjes in plaats van redelijk grote vlammen die langs de pan afkomen. Kortom het was een goede keuze om dit fornuis aan te schaffen.

Pluspunten

• Voldoende pan-ruimte
  • Mooie uitstraling
  • Duidelijke handleiding
  • Eenvoudige bediening
  • Knoppen aan voorzijde

Minpunten

• Aanmaak methode
  • Energielabel B

Robert 19-08-2016

Mooi nostalgisch fornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Wij hebben dit fornuis gekocht vanwege de nostalgische uitstraling en de praktische voordelen, zoals de gietijzeren pandragers, de fijne draaiknoppen en dat hij makkelijk schoon te maken is.

De kleine nadelen zijn niet heel schokkend, maar wel iets om rekening mee te houden.

Het rooster aan de achterkant is nodig om warmte af te voeren, maar het is mogelijk dat daar per ongeluk etensresten achter kunnen vallen.

Daarnaast hebben wij de glazen kap weggehaald, maar de scharnieren blijven zichtbaar. Ze zijn wel weg te halen, maar dat is minder mooi.

Bij plaatsing van de keuken bleek dat de poten niet ver genoeg uit konden draaien om de hoogte van het aanrechtblad (96cm) te bereiken. Wij hebben er nu een dik stuk multiplex onder liggen en dat netjes afgewerkt.

Buiten deze kleine nadelen is het zeker een erg fijn fornuis en echt een aanrader!

Pluspunten

• Nostalgische uitstraling
  • Gietijzeren pandragers
  • Fijne bediening
  • Makkelijk schoon te maken
  • Fijne oven

Minpunten

• Rooster aan de achterkant
  • Zichtbare scharnieren
  • Instelbaarheid hoogte

Jolanda 27-08-2016

DE glazen afdekplaat zat bij mij ook in de weg. Ik heb deze er ook afgehaald. Jammer dat je geen korte strook kan bestellen om er in te zetten voor de afwerking.

H. 17-08-2016

Prachtig fornuis!

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Na het aanschaffen van dit fornuis, kan ik zeggen dat ik een zeer tevreden klant ben. Om te beginnen is de fornuis netjes en optijd bezorgt volgens afspraak. Het fornuis heeft een aantrekkelijk design en past mooi bij ons interieur. Verder zijn de verstelbare poten mooi meegenomen. Dit geldt ook voor de wokbrander. Een minpunt is toch wel de afwezigheid van een opbergla. Verder een prachtig fornuis en zeker aan te raden!

Pluspunten

• Verstelbare poten
  • Wokbrandee

Minpunten

• Geen opbergla

HillieK 16-08-2016

Nostalgische vormgeving, modern gemak

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Fijne combinatie van uitstraling en kookgemak. De details geven je keuken een goeie look, en koken is ook nog eens een genoegen op dit apparaat.

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijk

Minpunten

• Geen lade onderin
  • Geen draaispit

Mariska 15-08-2016

Goed fornuis met rustieke vormgeving

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Ik hoefde niet lang na te denken om dit mooie zwarte fornuis te kopen. Het is een mooi vormgegeven fornuis met leuke details en het toestel is voorzien van vele gebruiksgemakken waaronder de vonkontsteking en (heel belangrijk) de vlambeveiliging waarbij het fornuis de gastoevoer stopt zodra de vlam uit is. Verder heeft dit fornuis gietijzeren pandragers, een wokbrander en een schakelklok die je ook als kookwekker kunt gebruiken. Kortom, een degelijk en kwalitatief fornuis waar ik heel blij mee ben.

Pluspunten

• Kleur
  • Vlambeveiliging
  • Wokbrander
  • Makkelijk schoon te maken

Amsterdam 12-08-2016

Geen saai wit gasfornuis

Geschreven voor: ETNA EFG691BRCA matzwart

Uitstekend gasfornuis. De poten zijn verstelbaar waardoor hij altijd waterpas staat. Ik heb dit gasfornuis gekozen vanwege de vormgeving; fraaie retro uitstraling. Een gasfornuis met zulke knoppen is er niet in deze prijsklasse. Daarnaast zie je ook dat de kwaliteit goed is. Stevige pannendragers, geen lucifers nodig. Nog geen minpunten aan kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Uitvoering
  • Kwaliteit
  • Kleur