Rowenta Powerline CV5912 haardroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Powerline CV5912 haardroger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Lon 02-12-2020

Tevreden

Fijne föhn, voldoende opties voor mij. Design is ook mooi. Had verwacht dat de föhn iets stiller zou zijn. Goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Koude stand

Minpunten

• Geluid

Iris87 25-11-2020

Heel tevreden

Ik had geen hele hoge verwachtingen van deze föhn door de prijs maar ik ben positief verrast! Ik heb veel en dik haar en het duurt altijd heel lang voordat het droog is. Met deze föhn is mijn haar in 10 minuten bijna droog! Ook heb ik minder pluis met deze föhn.
Het gewicht van de föhn is prima, niet te zwaar. Ik vind het heel fijn dat er een extra klepje bij zit voor de achterkant zodat lang haar er niet in gezogen wordt. De knoppen zitten op een handige plek.
De föhn heeft 2 blaasstanden, 3 warmtestanden en een coolshot. Ik gebruik meestal de hoogste blaasstand en de middelste warmtestand. Op de hoogste blaasstand is mijn haar snel droog maar wordt niet weg geblazen. Hij maakt helaas wel wat geluid op deze stand, op de middelste stand is dat al veel minder. De warmtestanden zijn ook prima, de koudste stand is al best koud en de coolshot is nog net wat kouder.
Ik gebruik alleen de diffuser van de accessoires omdat ik slag/krullen heb en deze werkt prima. Groot genoeg en verdeelt de lucht fijn.
Al met al ben ik dus heel tevreden! Vooral omdat mijn haar snel droog is en veel minder pluist. Het enige nadeel vind ik het geluid van de hoogste blaasstand maar zelf vind ik het niet heel storend.

Pluspunten

• Kapje op achterkant
  • Droogt het haar snel
  • Minder pluis
  • Fijne standen

Minpunten

• Geluid op hoogste stand

Brittje_222 16-11-2020

Goede Föhn

Een hele fijne föhn. De föhn heeft 3 warmte standen en 2 sterkte standen. De warmste stand is ook echt goed warm en de krachtigste stand blaast ook goed hard. Er zit ook een knop op om koude lucht te blazen, deze zou voor mij nog wat kouder mogen.

Bij de föhn krijg je een plat opzetstuk en een diffuser. De diffuser is makkelijk in gebruik en ideaal voor krullend haar. Je haar is er snel mee droog en krijgt veel volume. Een fijne föhn dus voor deze prijs.

Pluspunten

• Goede warme stand
  • Diffuser erbij

Minpunten

• Koude stand kan iets kouder

Johi84 11-11-2020

Kracht en gemak

Een zeer prettige föhn in gebruik. Ligt goed in de hand en is daarom prima te hanteren.
Zeer krachtig en daarom is je haar zeer snel droog. Je zou verwachten dat de kracht ook nadelig is qua gewicht, maar het tegendeel is waar.

Vaak kies ik voor een opbouw in warmte. Door koel te beginnen kan ik extra warmte toevoegen indien nodig. De opzetstukken werken meer dan prima. Dit product kan ik iedereen aanraden. Zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding echt een verrijking voor thuis.

Pluspunten

• kracht
  • makkelijk te hanteren

Minpunten

• handleiding

Mariska 11-11-2020

Fijne droger die het haar snel en droogt zonder pluizen

De Rowenta CV5912 Powerline Elite haardroger zwart is een heel prettige en goede föhn. Er zijn 3 standen voor temperatuur en luchtstroom. Doordat ik veel en dik haar heb merkte ik bij andere merken vaak dat föhnen lang duurt. Met de Rowenta is mijn haar ontzettend snel droog, zonder dat het haardroger zelf heel warm wordt. Met de diffuser komen mijn krullen weer mooi in model en geeft het veel volume. Ook merk ik dat met deze föhn het haar weinig pluist. Het snoer is lang, dus erg handig in gebruik. Ik ben dan ook erg tevreden over het product.

Pluspunten

• Droogt snel
  • Haar wordt niet statisch
  • Goede diffuser

Minpunten

• Vrij groot dus niet handig mee te nemen op reis

Sammy-Jo 11-11-2020

Prima föhn

Ik mocht via The Insiders de Rowenta Powerline CV5912 haardroger testen. Mijn oude haardroger was aan vervanging toe. Ik heb dik haar dus het drogen duurt altijd een tijdje. De Rowenta Powerline is goed krachtig en droogt het haar goed. In het pakket zit een slank ogende föhn met een diffuser.
De diffuser heb ik niet vaak gebruikt omdat ik daar minder geduld voor heb , dan duurt het te lang voordat mijn haar droog is en in model zit. Het is heel prettig dat de föhn 3 verschillende warmte standen heeft, zo konden we ook het haar van mijn zoontje drogen zonder dat het te heet was. Ook zijn er dus 3 verschillende blaas standen zodat je zelf kan bepalen hoe hard de föhn blaast. Ik vond wel dat het tuitje wat heet werd, als je dan wilt wisselen tussen het tuitje of de diffuser verbrand je bijna je vingers. Voor de rest ben ik tevreden en is het is een prima prijs/kwaliteit verhouding voor deze föhn.

Pluspunten

• Krachtig
  • Lang snoer
  • Lus om föhn op te hangen
  • Verschillende hitte en föhn standen

Minpunten

• Kan de tuit niet draaien tijdens het föhnen
  • Tuit wordt heet tijdens het föhnen

Canadian 10-11-2020

Een fijne föhn

Deze Powerline haardroger doet zijn naam eer aan. Hij is licht van gewicht, ligt lekker in de hand en heeft veel standen, waaronder ook een cool stand. Het snoer is lang, waardoor je veel bewegingsvrijheid hebt om je haar te doen.
De diffuser is van een goed formaat, klikt makkelijk op de föhn en je krullen krijgen een mooi volume.
Heeft verschillende warmte standen en snelheden en ook een coolstand. De coolstand werkt ook perfect om je haar te drogen en geeft absoluut geen pluizig resultaat.
Tevens zit er een ophanghaak aan het begin van het snoer. Deze gebruik ik zelf niet omdat ik een föhn houder hebt waar deze föhn goed inpast.
Lijkt wel een professionele föhn van de kapper, een toppertje.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Licht van gewicht
  • Goede maat diffuser
  • Cool stand

Nicole 10-11-2020

Fijne föhn

Ik heb de fohn nu een paar keer gebruikt en ik ik vind het een prettige föhn. Mijn haar is een stuk sneller droog dan mijn vorige föhn. Het snoer is lang wat erg fijn is en hij is niet te zwaar.

Ik gebruik voornamelijk de diffuser aangezien ik krullen heb. Die kop had wat mij betreft wel wat groter gemogen. Daarnaast maakt de föhn wel best veel geluid.

Pluspunten

• Droogt snel
  • goede prijs- kwaliteit verhouding

Minpunten

• Veel geluid

Anna 10-11-2020

Grote föhn met veel power.

Ik mocht de Powerline Elite Haardroger testen. Het is een vrij grootte föhn, en daarom niet heel handzaam of goed op te bergen. Ik heb zelf fijn haar met een slag en de diffuser zorgt er zeker voor dat mijn krullen meer vorm krijgen. Wel blijft het nog wat pluizig. Zelfs op de koude stand droogt het haar vrij snel, de föhn heeft veel power.

Pluspunten

• Veel power

Minpunten

• Erg groot

Marianne Pot 09-11-2020

Zeer mooie Fohn

Prachtig fohn met verschillende opzett stukken, ligt er pretttig in de hand. Is niet echt geruisloos, maar dat hinderd mij niet.
Ik merk dat mijn haar minder statische is dan voorheen. Ik heb een behoorlijke haardos en merk wel na de fohn zwaar begint te worden na 5 minuten.

Pluspunten

• handige opzetstukken
  • Verschillende standen

Minpunten

• Zwaar na langer gebruik
  • niet geruisloos

LaraV 09-11-2020

Zeer fijne Föhn

Zeer fijne en lichte föhn. Heb zelf erg lang haar en ben zeer tevreden met deze föhn. Hij is namelijk zeer licht waardoro je m lang kan gebruiken. Door de Ionische technologie krijg je glanzend haar als resultaat na het föhnen. Het is geen stille föhn maar ik had daar verder geen last van.

Pluspunten

• Licht
  • Ionen
  • Lang snoer

Minpunten

• Geluid

Leentje1234 08-11-2020

Fijne föhn en goede prijs kwaliteitverhouding

Als ik de föhn uit de verpakking haal valt het me gelijk op dat het een föhn is die goed in de hand ligt en niet zwaar is. Ook heeft hij een lang snoer en 2 hulpstukken. Gebruiksaanwijzing zit erbij.

Ik heb zelf veel krullen dus gebruik alleen de diffuser. Bij mijn oude föhn zaten de puntjes in de diffuser en hier steken ze uit dat vind ik zelf wel een minpunt ook had de kop iets groter gemogen.

De föhn heeft 2 snelheden en je kan ook kiezen uit koude lucht. Het snoer is lekker lang wat zeker een voordeel is. Mijn haar droogt erg goed en gezien de prijs is de Rowenta echt een prima föhn die geschikt is voor stijl haar en voor krullen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • 2 hulpstukken
  • Prijs kwaliteitverhouding

Minpunten

• Veel geluid
  • Kleine kop diffuser

Sarah Brenkman 08-11-2020

KRACHTIG

Mooie fohn niet heel groot, maar zeker krachtig.
Door die krachtigheid haar snel droog, sneller dan andere fohns die we hebben gebruikt.

Minpunt vind ik dat het fohn mondstuk niet draaibaar is tijdens het gebruik. Het mondstuk wordt warm en zou je dus eerst los moeten halen om de stand te wijzigen, wat ik niet geweldig vind als ik mijn eigen haar moet fohnen

Pluspunten

• Krachtig
  • Veel warmte en snelheid standen

Minpunten

• Niet kunnen draaien van mondstuk

VivianvE 07-11-2020

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Mijn oude föhn was aan vervanging toe en ik was dus op zoek naar een nieuwe. Voor deze prijs is de Rowenta een goede vervanger. Hij droogt sneller dan mijn oude föhn, maar maakt wel meer geluid. Het handvat ligt goed in de hand en hij is niet zwaar. De twee meegeleverde hulpstukken sluiten makkelijk aan en blijven goed vastzitten. De beschermkap aan de achterzijde is even puzzelen, maar blijft na monteren ook goed zitten. De föhn heeft twee snelheden en drie temperatuurstanden. In tegenstelling tot mijn oude föhn, geeft deze koude functie zelfs na enige tijd föhnen ook echt koude lucht. Op de hoogste snelheid is het haar van mijn dochter binnen een mum van tijd droog, iets wat ideaal is met haast in de (koude) ochtend. Ook mijn langere en dikkere haar is sneller droog dan met mijn oude föhn. Mijn dochter en ik hebben krullen in ons haar, waardoor we allebei vooral de diffuser gebruiken. Deze had met mijn lengte haar (halverwege mijn rug) groter gemogen, maar doet wat hij moet doen. Het snoer is zeker lang genoeg, want ik föhn mijn haar deels met mijn hoofd voorovergebogen en dat redt het snoer prima. Na het föhnen heb ik minder pluis dan met mijn oude föhn, maar pluis helemaal voorkomen kan deze Rowenta helaas niet.

Dit is ondanks het harde geluid een prima föhn met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• handzaam
  • droogt snel
  • handstukken blijven goed zitten

Minpunten

• geluid

Woeste Willem 06-11-2020

Rowenta Elie fohn

De föhn ligt lekker in de hand en heeft veel standen om de temperatuur en de luchtstroom te regelen. Het snoer is lekker land en aan het handvat zit een lus waardoor je de föhn heel fijn kan ophangen. De ionische booster voor minder kroes en statische werking schijnt de föhn te hebben maar hier heb ik niet veel van gemerkt. De föhn is iets energiezuiniger dankzij de Effiwattstechnologie. De koude functie is fijn als laatste voor goede fixatie. Jammer dat hij veel lawaai maakt, zoals de meeste föhns.

Pluspunten

• veel standen
  • gebruikt minder stroom
  • ophanglus

Minpunten

• lawaai
  • achterklepje zit niet heel goed vast

IlseM 05-11-2020

Prettige föhn

Erg prettige föhn.
Handige grote diffuser kop, waarmee je makkelijk krullen maakt. Er had van mij wel iets meer punten in mogen zitten, zodat je nog meer krullen zou kunnen maken. De kop blijft goed zitten, doordat je deze vastzet door een slagje te draaien.
Er zitten veel standen op, waardoor je haar snel droog is. Maar ook minder snel statisch wordt en minder pluist. Met de koude stand, blijft je kapsel lang en goed zitten.
Ik geef een wat lager cijfer, omdat de achterklep die je er zelf op moet zetten helaas niet blijft zitten, ondanks dat je ook deze zou moeten kunnen vergrendelen. Dit kan wanneer je langer haar hebt gevaarlijk zijn!

Pluspunten

• Grote diffuser kop.
  • Lange snoer
  • Veel standen, waaronder koude stand

Minpunten

• Achterklep blijft niet zitten.
  • Veel geluid

WILMAT6 05-11-2020

GOEDE FÖHN MET DIFFUSER

Ik test de Poweline CV 5912. Mijn conclusie is dat hij lekker in de hand ligt. Niet zwaar is. Een goed lengte snoer heeft. Ik heb krullen dus voor mij is het gebruik van de diffuser een must. Het opzetstuk kun je plaatsen door de diffuser erop te zetten en een heel klein slagje te draaien. Dit is fijn want bij vorige apparaten viel de diffuser er weleens af. Mijn krullen vallen mooi door de ionische booster voor minder kroes en statische werking. Blij ben ik met het feit dat hij minder energie gebruikt dankzij de Effiwattstechnologie. De koude functie gebruik ik als laatste voor goede fixatie. Verder heeft de föhn 6 instellingen op 3 temperaturen en 2 snelheden. De thermo controle functie beschermt je haar met ideale temperatuur. Als laatste: hij heeft een handige lus waaraan je hem eventueel ergens aan zou kunnen ophangen. Kortom, een hele fijne föhn.

Linnekke1 05-11-2020

Super föhn!

Een super handige föhn. Ligt lekker in de hand en de grote bostelkop zorgt dat je snel je haren droog hebt. Ook in model brengen is geen probleem door de verschillende standen van het apparaat. 3 standen voor de temperatuur en 2 voor de snelheid. Koelt snel af na gebruik. De haren zijn totaal niet statisch wat ik bij mijn oude fohn wel had. De grote borstelkop is ideaal voor de haren die krullen hebben, zo krijg je snel en makkelijk je haren in een mooi model. Met de andere kop kun je fijn drogen. Kortom, een echte aanrader deze Rowenta haardroger!

Pluspunten

• Handligging
  • Verschillende standen

Minpunten

• Vind het design niet mooi

Hannekeboe 04-11-2020

Fijne föhn

Deze föhn vervangt de oude en wat een verschil. Heel handig en makkelijk in gebruik. De verschillende standen zijn ideaal. Ik gebruik voor me zelf de hoogste stand en voor mijn kids zet ik hem een standje minder.
Het snoer is lang genoeg.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Krachtige
  • Verschillende standen

Daniela 04-11-2020

Super fijne fohn

Ik vind dit een ontzettend fijne fohn. Als ik hem vergelijk met mijn oude fohn, merk ik dat mijn haar vele malen sneller droog is en ook veel minder pluis. Er zit een lekker lang snoer aan.
Ik gebruik meestal de diffuser omdat ik wat lichte krul in mijn haar heb. Wat erg fijn is, is de koude stand die ik altijd op het laatst nog even gebruik.

Enige minpuntje is dat ik vind dat de fohn behoorlijk wat geluid maakt.

Pluspunten

• lang snoer
  • goede warmteregeling
  • koude knop is ook echt goed koud
  • grote difusser kop

Minpunten

• geluid

Wendy 04-11-2020

Aanrader

Wat een fijne föhn en het lijkt inderdaad of mijn haar sneller droog is dan met mijn oude föhn! Zowel met de diffuser als met het andere opzetstuk.

Wanneer ik krullen draag, gebruik ik de diffuser. Heel fijn! Maar als ik mijn haar niet wil krullen blaas ik het droog met het andere opzetstuk, en dat gaat helemaal supersnel.

Ik begin met de warme stand en eindig met de koele stand. Ik wil nog even wat meer experimenteren voor wat betreft het beste resultaat geeft.

Het snoer is lang genoeg en de opzetstukken klikken makkelijk en goed vast.
Wat mij betreft een aanrader!

Cvh 04-11-2020

Krachtige fohn

Krachtige fohn die het haar snel en zonder statische lading droogt. Handige opzetstukken voor volume. Omdat er meerdere standen zijn ook even snel te gebruiken voor een korte droogbeurt.
Klein nadeel: hij maakt redelijk wat geluid.

Pluspunten

• Snel drogen
  • Veel standen
  • Opzetstukjes
  • Prijs

Minpunten

• Geluid