Le Creuset Tradition Fluitketel 2 L - Groen - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Le Creuset Tradition Fluitketel 2 L - Groen op Kieskeurig.nl.

Charlotte 27-10-2018

Snel roestvorming, kort plezier van gehad, slechte kwaliteit

Geschreven voor: Le Creuset Tradition Fluitketel 2 L - Groen

Zeer mooi vormgegeven. Dure ketel dus ik verwachtte absoluut goede kwaliteit. Deksel sluit en opent van begin al stug, moet flink kracht zetten dus vullen deed ik via de tuit. Afwerking laat hier en daar te wensen over, doet wat dat betreft zijn naam geen eer aan en lijkt op een goedkope ketel. Ik heb goed voor de ketel gezorgd, maar na een half jaar kwam er roest rond de afwerking van de opening. Kreeg dat niet meer weg. Ik zette de ketel steeds leeg weg en ontkalkte de binnenzijde netjes zoals aanbevolen. Vandaag proefde mijn thee zoutig en toen ik de ketel (met moeite, zoals altijd) opende zag ik behoorlijke roestvorming en een weggeteerde emaillelaag in de ketel! Ongelooflijk! Zelfs met een ketel van minder dan 10 euro heb je dit niet! Ik heb de laatste tijd onverklaarbare buikklachten en ben nu bang dat deze door het drinken van water uit de ketel komen. Ik vermoed dat de emaillelaag niet goed is aangebracht en zich roest heeft kunnen vormen zowel binnen als buiten de ketel. Er waren bij aankoop nml puntjes zichtbaar waar geen emaille leek te zitten (maar wie verwacht voor deze hoge prijs dat er werkelijk mankementen aan zijn?). Ik ben niet de enige met roestvorming op of in de ketel. Voor mij nooit meer zo'n ketel! Voor wie toch graag deze ketel koopt: controleer de laag goed en neem een niet geheel passend deksel, goedkope afwerking, e.d. voor lief.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven

Minpunten

• Roest snel en teert weg, emaillelaag onregelmatig
  • Goedkope afwerking
  • Deksel sluit en opent zeer lastig

Rob Arnhem 08-10-2017

Supergoede service!

Geschreven voor: Le Creuset Tradition Fluitketel 2 L - Groen

Wij hebben onze fluitketel cadeau gekregen en zijn er heel erg blij mee.
Hij is mooi vormgegeven, modern - luxueus en past heel goed bij onze keuken.
Helaas constateerde we na een tijdje dat er een beetje roest zichtbaar was in de rand waar de deksel op komt, wat kan gebeuren bij veelvuldig deksel erop en eraf halen, maar liever niet bij zo'n dure ketel.
Toch maar contact opgenomen met Le Creuset. Na een korte mailwisseling mochten we een nieuwe ketel uitzoeken. Zonder dat we een aankoopbon konden overleggen. Boven verwachting mochten wij ook onze oudere ketel gewoon houden, wat een top gebaar!!
Als ik een warme douche kon uitreiken dan zou deze ongetwijfeld naar Le Creuset gaan!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Robuust
  • Gebruiksgemak