Nissin Di622 Mark II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nissin Di622 Mark II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Willem155 17-06-2015
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Al vele jaren in gebruik, het is een probleemloze flitser. Veel mogelijkheden en degelijk.
Japanse topkwalitteit, het doet niet onder voor een flitser van Canon, maar dan stukken voordeliger.

Brera01 04-05-2015
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Sinds mijn eerste review van 4 jaar geleden is mijn waardering voor deze flitser alleen maar beter geworden.De "klik" tussen deze al wat oudere flitser en mijn nieuwe Nikon D5300 was er onmiddellijk. Portretfoto's zien er veel warmer uit met deze flitser dan met een Metz Megablitz of de standaard flitser van de D5300. Ook prijs/kwaliteit verhouding is een dikke 10 waard. Als je op zoek bent naar een goede flitser voor je spiegelreflex camera, kijk dan vooral ook even bij Nissin. Een aanrader

JosvanM 24-01-2013
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Deze flitser doet waarvoor hij bedoeld is. Door gebruik te maken van de faciliteiten van de flitser krijg je perfect belichte foto's. Met een lichtgevoelige lens en de flitser op stand -1.0 krijg je mooie plaatjes.

silvester1987 18-04-2012
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Ik heb deze flitser sinds ca. een uurtje of 3 in bezit en ben nu al als een bezetene aan het flitsen. Wat een gebruiksgemak, en wat een resultaat! Het E-TTL (voor Nikon I-TTL) comuniceert super en stelt keurig af, in ieder geval op mijn Canon 1000D. Dus voor de automatische stand fanaat: op de hotshoe en schieten maar. Draaibare kop voelt degelijk aan. En zoals in andere reviews: master-slave werkt super. Dit klinkt bijna een een promotie-campagne. Ik zal over een ongeveer een maandje checken of nog zo enthousiast ben. Maar voor nu: één dikke 10!

Marius28 10-02-2012
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Ik heb deze flitser gekocht voor Canon 450D. De kwaliteit valt me erg mee, voelt degelijk en stevig aan. Groot voordeel is het draadloos flitsen, dat kan wireless maar kan ook als master-slave flits, dus met de kleine filtser van de camera de Nissis flitser ontsteken op afstand (als studio). Gelukkig is de kop in de breedte ook 180 draaibaar zodat de sensor vanaf elke hoek naar je camera gericht kan worden. Uiteraard is een voet meegeleverd, ook een net grijs stoffen tasje.

Brera01 12-09-2011
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

De Nissin nu al weer wat langer in gebruik en ik begin steeds meer van deze flitser te houden. Perfecte belichting onder alle omstandigheden, waaronder ook tegenlicht en indirect. Draadloos, de slave functie, fltsen was ook snel onder de knie. Stelt niets voor, gewoon de flitser op de bijgeleverde schoen opstellen, de functieknop een paar keer indrukken en gaan met die banaan. Werkelijk een fluitje van een cent. Samenwerking met mijn Nikon D5000 is perfect. Ik gebruik 2700 Mah Ni-MH cellen wat werkelijk resulteerd in snelle oplaadtijden en veel flitsen, zelfs bij serie opnames van 4 beelden per seconde. Mijn vorige flitser, een Metz 48-AF1, haalde dit niet. Goede keuze als je kiest voor deze flitser.

eegle 08-06-2011
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Flitser geeft veel licht dat zeer gelijkmatig gespreidt is. Bovendien 3 stoppen + of -. Ingebouwde verdeler/ reflector en horizontale en vertikale verstelmogelijkheden maken dosering en indirect flitsen een makkie.
Bovendien bruikbaar als slave, los van de camera opgesteld (op voetje) reageert de flitser op de flitser van de camera.

Brera01 25-05-2011
Geschreven voor: Nissin Di622 Mark II

Op zoek naar een goede flitser voor mijn Nikon D5000, kreeg ik een tip over deze Nissin. Eigenlijk had ik nog nooit van dit merk gehoord en wilde weer een Metz kopen.
Na wat prijsvergelijkingen, kwam ik er snel achter dat deze aankoop geen verkeerde zou zijn. Vergeleken met de anderen hou je nu wat centjes over voor wat filters en een goed boek over de D5000. Communicatie met de camera werkt perfect (digitaal) en de flitser anticipeert direct op een andere hoek van de flitskop of een ander brandpunt. Eerste resultaten zijn prima. Draadloos flitsen schijnt ook mogelijk te zijn, maar dat komt later.