Sigma EF-610 DG ST

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Geestjes 11-08-2015
Geschreven voor: Sigma EF-610 DG ST

Prima no nonsen flitser. Goede kwaliteit prijsverhouding.
Je moet hem niet vergelijken met een Metz flitser (andere kwalitieit). Hij flitst goed, korte oplaad tijd en mooie belichting. Uiterlijk oogt goedkoop, maar kan tegen een (klein) stootje.

Mooie zware flitser, goede prijs/kwalitieit verhouding. Ik gebruik hem op een Sony Camera A58 en heb hier dan wel een adaptor nodig.

Mingle 05-01-2015
Geschreven voor: Sigma EF-610 DG ST

De EF-610 DG ST na iTTL is niet geschikt voor Nikon camera's. Alle foto's die indirect belicht worden, zijn overbelicht. Volgens Sigmabenelux komt dat doordat Nikon verkeerd meet en de verkeerde meting via ttl doorgeeft. Dus een absolute miskoop.

berke1952 25-10-2012
Geschreven voor: Sigma EF-610 DG ST

Prima flitser, goede belichting en zoom werkt perfect.
Ook de ingebouwde diffeusser en het plaatje voor indirect flitsen zijn erg handig. Voorheen ook altijd Metz flitsers gehad maar deze voldoet ook ruimschoots aan de verwachtingen.
Wel een prijsverschil met de Metz flitser. Zeker is deze aan te bevelen.

berke100 07-07-2012
Geschreven voor: Sigma EF-610 DG ST

Deze Sigma EF-610 DG ST voor mijn Nikon D90 gekocht.
Voorheen altijd Metz flitsers gehad. Moet zeggen deze doet niet onder voor een Metz zeker bij normaal gebruik.
Flitser oogt degelijk en kan mij niet vinden in sommige revieuws over de degelijkheid. Alles werkt prima, snelle zoom, zeer goede uitlichting en heel fijn de uitschuifbare kapjes voor groothoek en reflectie.
Daarbij de -0,7 graden omlaag klappen voor macro opnamen. Een heel fijne flitser en aanrader

Jaapie-jo 31-12-2011
Geschreven voor: Sigma EF-610 DG ST

Ik heb deze flitser voor mijn Nikon spiegelreflex gekocht, met name voor het hoge richtgetal in vergelijk tot de prijs.

Ik heb vele foto's gemaakt met de diverse mogelijke verschillende standen van de flitser en moet toegeven dat het resultaat van de foto's mij 100% is bevallen.

Een flitser van Nikon met dergelijke prestaties kost je al gauw €250-€300. Het verschil met Nikon is dat de flitser niet degelijk aanvoelt.
Het batterijdekseltje gaat moeizaam dicht. Je bent bijna bang dat het klepje breekt. Dit is wat mij betreft het enige minpunt aan deze flitser.

Voor de stroomvoorziening maak ik gebruik van acht 2700 mh oplaadbare batterijen i.c.m. een snellader.
Zo heb ik altijd een setje batterijen paraat.

De prijs/kwaliteit-verhouding is uitstekend. Nu maar afwachten hoe lang de flitser leeft.

huizen20 07-10-2011
Geschreven voor: Sigma EF-610 DG ST

Prijs kwaliteit van de flitser is prima , ik had in het begin wat problemen.
De lampjes 24-105 bleven maar knipperen . Sigma gebeld en wisten gelijk wat er aan de hand was.
Er zit boven de flitser een soort laatje waar de groothoek adapter en het vanglichtpaneel in geschoven zitten. Als je eerst het vanglichtpaneel erin schuift en daarna de groothoek adapter
Gaat het fout ,en gaat het schakelaartje die de flitser weer in de gewone stand moet zetten niet om.
Als je dit weet is het geen probleem, gewoon allebei tegelijk in schuiven.

Voor de rest net in bezit en ga aankomende weken alles een uit proberen.