Sunpak PZ40X - Reviews

verticaal
Type flitser
compact

fri67nl 12-01-2009 Product maand in bezit

Ik gebruik deze flitser inmiddels een week of 4 en heb daar gelijk een zgn. omnibounce bij gekocht. Voordeel is, dat je hierdoor het flitslicht van alle kanten om het onderwerp heen laat reflecteren (flitskop in 30-45 graden stand)waardoor slagschaduwen worden voorkomen en het directe flitslicht mooi verzacht wordt. Ook het Canon E-TTL 2(meetsysteem werkt vlekkeloos en de prijs/kwaliteit t.o.v. de originele Canon flitsers is zonder meer zeer goed.
Ik gebruik deze i.c.m. een Canon Powershot SX10 IS en qua formaat en gewicht is het een prima combinatie. Ik vind de standaard flitser op deze camera's (voorheen een SLR gehad) eigenlijk altijd tekort schieten.
Een goede aankoop vind ik.

Mr Frankie 03-08-2008 Product paar dagen in bezit

Een handige compacte flitser die direct met de camera kan communiceren. Ik gebruik zelf de Canon G9 en de flitser wordt gestuurd door de lichtmeting van de camera. Wanneer je met de camera inzoomt, dan zoomt ook de reflector van de flitser mee. Hierdoor krijg je een meer gerichte flits op het onderwerp. Achterop de flitser zit een (verlicht) LCD display met de instellingen. Op auto laat je de camera alles regelen, maar je kan ook alles met de hand instellen.
De onderwerpen worden mooi uitgelicht, zonder onder- of overbelichte plekken.
Al met al een aankoop waar ik zeker geen spijt van heb.