Metz 28 CS-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Metz 28 CS-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joost Janssen 27-12-2010
Geschreven voor: Metz 28 CS-2

Prima kleine flitser. Deze flitser is vooral bruikbaar om scherpe schaduwen weg te nemen. Zeer gemakkelijk in gebruik.

BartM1 16-03-2009
Geschreven voor: Metz 28 CS-2

Deze flitser is eigenlijk een must voor iedere fotograaf met een standaard digitale camera met ingebouwde flitser.
Het vergroot het flitsbereik behoorlijk van de vaak zwakke ingebouwde flitser. Omdat het een 'slave' flitser is heb je verder geen abels nodig.
Daarnaast past ie zich via een programma automatisch aan je fototoestel aan, ongeacht of deze wel/ geen of meerdere voorflitsen heeft. Enige nadeel van dit systeem is dat in omgevingen waar veel andere fotografen zijn, hij dreigt mee te flitsen met die andere fotograferende mensen.
Maar voor de rest er tevreden. Geen foto's meer waarbij alleen de voorwerpen/personen vlakbij goed belicht zijn.

GW 22-05-2007
Geschreven voor: Metz 28 CS-2

Ik heb een digitale Canon camera zonder flitsschoen maar met een kleine ingebouwde flitser met een flitsbereik van ongeveer 3 meter.
Met de Metz flitser vergroot je het flitsbereik aanzienlijk.Deze flitser is voor heel veel camera,s met slechts een kleine ingebouwde flitser een uitkomst.
De flitser wordt geleverd met een wegklapbare steun voor bevestiging onderop de camera.Ook kan de flitser los gekoppeld van de camera (zonder draad) worden gebruikt.Zo je wilt los op de tafel naast je.
De flitser is zo in te stellen dat de rode ogen voorflits van de camera wordt genegeerd.Ik gebruik de flitser in de automatische stand op b.v iso waarde 200 en diafragma 4. Hierbij is een flitsafstand van 5 tot 7 meter mogelijk.De flitser werkt op twee kleine 1,5V batterijen.Het formaat past goed bij de kleinere camera,s. Deze flitser is een aanrader voor de wat meer eisende amateur.