Philips ActiveRide Dual Beam, 800 lm, werkt op batterijen AR800DBX1

Axa voorlicht led naafdynamo lux led blueline 50 steady auto

Axa voorlicht led naafdynamo lux led blueline 50 steady auto

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

revanoo 25-02-2014 Product paar weken in bezit

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een #philipsactiveride

Nu ben ik niet zo'n kieskeurigschrijver maar over deze lamp wil ik wel iets roepen enerzijds omdat het een mooi nederlands product is anderzijds omdat echt tevreden ben

hiervoor had ik een #sigma lamp maar vond deze lamp wel ok maar niet breed genoeg. liep altijd een beetje te tobben met wel of geen lampje op de helm erbij als ik in de duinen reed en was op zoek naar een goede lamp waar dat niet voor nodig was.

De activeride ziet er op papier best een beetje groot uit maar de breedte van de lamp deed mij vermoeden dat de licht opbrengst enorm zou zijn, toen ik iemand er mee zag rijden wil ik m ook graag proberen.

Heb de lamp getest in de duinen maar ook tijdens woon-werk verkeer en een keer op strand.

Paar dingen vallen positief op aan deze lamp. Kwalitatief zeer goed en stevig maar dat mag ook wel voor de adviesprijs. De lamp ziet er in het echt minder groot uit als op papier en laat zich zéér makkelijk vastmaken.

Iedereen is toch een beetje zuinig op zijn fiets, daarom is het ook fijn dat om de hele batterij een soort rubber coating zit en de kans op beschadigen van je fiets zeer gering is.

De lichtbundel is groot en breed en laat zich makkelijk stellen. De 3 variaties in lichtstand zijn prima maar hadden er ook 2 mogen zijn. De lichtopbrengst is groot, ook naar de zijkant, soort breedstralers en dat geeft extra comfort in het donker. voor tegenliggers niet altijd even fijn. paar keer grootlicht gekregen van een auto :D

Is er dan niets niet goed aan deze lamp... Nou eigenlijk niet al mag elke batterij langer meegaan dan ze nu doen maar heb tot op heden nog nooit zonder licht gezeten. heb overigens nog niet langer dan 2,5 uur mee gefietst en zet m op het fietspad niet op volle sterkte, wat ook echt niet hoeft.

Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan maar ik durf te stellen dat de lamp duurzaam is en daarmee geen product voor 1 jaar maar vele jaren fietsplezier. Prijs/Kwaliteit tov de andere duurdere lampen zoals die van bijvoorbeeld Sigma zijn in het voordeel van de Philips wat mij betreft!

RonH1111 25-02-2014

#Philips Active Ride Dual Beam - Licht in het donkere bos?

Lichtstroom : 800 lumen
Brandduur : 2,5 uur / 4 uur / 7 uur
Accu : 2900 mAh, 12,6V, litium ion
Gewicht lamp/accu : 163/284 gram
Prijs : 200-220 euro
Inbegrepen : lamp met kogelgewricht/3D-stuurbevestiging, accu, 220V-lader, verlengkabel (80cm), opbergzadeltas, extra accu leverbaar voor 90-120 euro.

De lamp werkt met 3 standen. Stand 1 is voor op de weg, de lamp schijnt dan meer naar beneden. Stand 2 is voor off-road maar gedimpt en in de praktijk weinig nuttig. Stand 3 is ook voor off-road, maar dan beschik je over de volledige capaciteit. Dit is echt een flinke hoeveelheid licht.
Van stand 1 heb ik veel gebruik gemaakt op de weg. Het zicht is ruim voldoende en tegenliggers worden in tegenstelling tot stand 3 niet verblindt. Het bevestigen van de lamp op het stuur is eenvoudig. Het horizontaal stellen van de lamp is ook eenvoudig door het kogelgewricht. Ik heb stand 3 gebruikt op een mtb parcours in de buurt. Met deze hoeveelheid licht is het prima rijden in het terrein. Wel heeft het de voorkeur om parcourskennis te hebben zodat je met een aangename snelheid het parcours kan afwerken. Wanneer je onbekend ben kan ik me voorstellen dat je af en toe een schrikmomentje beleefd. De lamp geeft voldoende licht naar voren, maar ook daarnaast in de berm zodat je niet snel een bocht mist.
De lamp en accu zijn waterdicht en schokbestendig. De stevige schroefklem op het stuur en het verstelbare kogelgewricht houden de weinig wegende lamp goed op zijn plaats. Ik las dat de Philips Saferide ook geleverd werd met een dergelijke klem maar dat deze niet op zijn plaats bleef zitten in het terrein. Dit zal zeker te maken hebben met het gewicht van de zwaardere lamp. Ook dit is dus een pluspunt van de Active Ride. Verder beschikt de lamp over een Safe Ride Home-stand (1 uur) die je in staat stelt om bij een lage accuspanning toch thuis te komen.
Het accupack bestaat uit een “rubberen rol” met 4 volledig gesealde cellen die met een brede klittenband heel solide en fraai om het frame te klemmen zijn. De kabels zijn aan elkaar te koppelen met redelijk waterdichte schroefverbindingen. De lamp weegt bijna niets, in tegenstelling tot het accupack. Ik kan me zo voorstellen dat de Philips SafeRide een betere keuze is vanwege de lagere prijs, minimaal dezelfde prestaties en het accupack is goedkoper te vervangen.

Vanwege de hoge prijs zal ik hem niet snel aan anderen aanraden. Dan zou ik voor de Philips Safe Ride gaan, die de helft goedkoper is en dezelfde kwaliteiten biedt.

GeeJee 28-01-2014

Vergroting trainingscapaciteit

Ik heb de lamp gekocht om er 's avonds buiten mee te kunnen trainen over de weg en, bij gelegenheid, in het bos. In beide gevallen stelt de lamp zeker niet teleur.
De lamp kent drie standen die, naar gelang ze meer licht geven, de batterij sneller leegtrekken.
Over de weg geeft de 'on road' stand voldoende licht en schijnt voldoende ver en breed om voldoende zicht te hebben om veilig te kunnen trainen. Ook in het bos stelt de lamp niet teleur in de meest felle stand. Dan schijnt hij voldoende vooruit om te kunnen kijken waar je naartoe gaat en vlak voor je wiel om te kijken naar obstakels en dergelijke.
De lamp is erg robuust en komt met een stevige accu. Beiden laten zich eenvoudig bevestigen en blijven stevig op hun plaats tijdens het gebruik.
De aanschaf van deze lamp vergroot je trainingsmogelijkheden in de winterperiode aanzienlijk. Ik kan hem dan ook van harte aanbevelen!
#philipsactiveride

Ruud1964 26-01-2014

Grote lichtspreiding, Robuuste MTB lamp, #PhilipsActiveRide

De lamp wordt op het stuur bevestigd met de stuurhouder met kogelgewricht. Omdat de lamp horizontaal moet staan ten opzichte van de weg moet hij recht gezet worden met dit kogelgewricht. Op een riser stuur is de lamp horizontaal af te stellen.

Het monteren van de lamp gaat snel. Het is even zoeken hoe de drie-polige connectoren in elkaar gestoken moeten worden dit kan in het donker wat lastig zijn.

Op een donkere weg of het fietspad is stand 1 het beste. Dit is de on-road stand. Hij straalt niet te breed uit en tegenliggers hebben minder last van het tegenlicht. Toch heb je ruim voldoende licht om in het donker je weg te vinden. Stand 2 is bedoelt voor het terrein (off-road) de lamp straalt breed uit. Stand 3 is hetzelfde als stand 2 maar dan met een grotere lichtopbrengst. Je kunt nog wat verder weg kijken en beter anticiperen.

Als mountainbiker ben ik het meest geïnteresseerd in de prestaties over de singletracks in het bos. Ik heb het hardst kunnen rijden in de hoge off-road stand, stand 3. Als ervaren rijder in het donker ben ik blij verrast over de spreiding en hoeveelheid licht van deze lamp. De interne reflectoren verlichten de gehele omgeving maar zorgen dat het meeste licht terecht komt in het centrum. Dit is wat ik ongeveer verwacht van een mountainbike stuurlamp. Tot nu toe een tevreden gebruiker

RonaldvKS 19-01-2014 Product paar dagen in bezit

Hallo, Ik heb de mogelijkheid gehad om de Philips Activeride 800 Dual Beam fietslamp te testen.
Wat een ongeloofijke super lamp, ik heb veel fietslampen in de tussentijd gehad maar deze #PhilipsActiveRide 800 treft alles! De lamp is uitermate geschikt voor off road moutainbiken, de eerdere lampen die ik had waren goed om gezien te worden maar zeker in het bos heb je hier niks aan, deze Philips lamp is echt supper! Door zijn 4 power LED's die in totaal 800 lumen licht opbrengen lijkt het letterlijk daglicht, op youtube kwam ik een video tegen deze is niet mooier gemaakt dan dat het “lijkt” dat het daglicht is maar uit eigenpraktijk is dit daadwerkelijk zo.
http://www.youtube.com/watch?v=aQJjSYwHEcQ De lamp heeft een accu, normaal gesproken weet je niet waar je deze moet plaatsen, echter heeft Philips hier uitermate goed over nagedacht, de accu kan je omvouwen om je zadelpen en heb je hier geen “hinderlijk” last van. Philips zegt dat de lamp op Full power 2 uren mee gaat ook dit is in praktijk meer... dik 3 uur!!
Tot slot, mocht u de beste fiets lamp willen kopen kiest dan voor de #PhilipsActiveRide

TeamDavey 24-04-2013

Mooie lichtgewicht koplamp met uitstekende lichtopbrengst

Deze koplamp biedt ruim voldoende vermogen in de 'spaarstand' voor gebruik in het verkeer. Zowel voor zicht als voor zichtbaarheid/veiligheid. Bovendien keuze uit dimlicht en grootlicht, dat laatste werkt erg fijn op onverlichte fietspaden buiten de bebouwde kom.

Ook in het terrein/bos (mountainbiken) kan je met deze lamp heel goed uit de voeten. Voor recreatief nightbiken is de powerbundel (dim + grootlicht samen) meer dan voldoende.
Bij nachtelijke wedstrijden is een extra lamp op de helm aan te bevelen, omdat je dan ook 'met de bocht meekijkt'.