Burley Travoy

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Burley Travoy op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Zwever 04-08-2018

Handig en praktisch in de stad

Geschreven voor: Burley Travoy

De Burley gebruik ik om Mn massagestoel te vervoeren naar bedrijven in de stad. Ik wil mijn auto voor deze ritten niet meer in de stad(Utrecht) gebruiken. De parkeerkosten maar ook de (on)bereikbaarheid met de auto in hartje centrum is een flinke drempel. In combinatie met mijn vouwfiets fiets ik nu naar de bedrijfskantoren en neem ik het geheel (vouwfiets opgevouwen) mee naar m’n werkplek.

Pluspunten

• Degelijk en makkelijk op te vouwen
  • Lichtgewicht
  • Hangt stabiel achter mijn Brompton vouwfiets
  • Is stabiel tot 25 km/u. Sneller rij ik niet.
  • Makkelijk aan te haken

Minpunten

• Haakse bochten niet te snel nemen

bikerdolf 14-07-2015
Geschreven voor: Burley Travoy

Ik heb deze besteld bij een online shopper. De reden was dat ik deze wilde proberen of het een succes was en ik kon nergens in mijn omgeving bij een fietsenzaak deze fietskar uitproberen zonder deze meteen te moeten af te nemen.

Op de zaak waar die arriveerde waren een paar mensen in het begin lacherig over deden.

Maar toen hij eenmaal was uitgepakt waren de meeste collega's onder indruk van het vernuft waarmee deze fietskar is ontworpen.

Wij hebben deze fietskar nu een paar weken en hij wordt voor meer dingen gebruikt dan wij aanvankelijk dachten.

Elke fiets in ons gezien heeft nu een aankoppelpunt bij ons voor de burley.

De reden om deze trolley aan te schaffen is dat wij (partner en ik) vonden dat wij meer met de fiets konden doen. Waarom 1600kg staal (=auto) meenemen als er maar een paar boodschappen gedaan moeten worden.

Voorbeeld mijn vrouw doet er boodschappen mee, Spullen scannen in de tas, afrekenen, aankoppelen en wegfietsen. De karen kar rijden wij zo de keuken in en pakken deze uit.
Ik gebruik hem nu als ik naar de haven moet voor de boot.
Als ik op zaterdag naar de markt in de binnenstad ging voor veel groenten en fruit was de fiets met grote tassen vaak net geen optie. De burley gaat nu mee, geen auto gebruik geen parkeerkosten. Voordeel van de burley tovo std fietskarren is dat je deze echt mee kan nemen. Zeker als je naar meerdere winkels gaat. Boodschappen kunnen niet gejat worden

Kinderen.
De eerste reactie was dat je je vader gek was geworden maar toen het duidelijk werd dat de schoolboeken niet door pappa met auto werden gebracht was het een optie. Vriendjes en vriendinnen vonden het een leuk ding dus het predicaat oke vanuit de jeugd ging erop.

Nu gaar de burey mee als zij naar een meer willen. zwem en muziek spullen er in en gaan.

Daarnaast gaat de kar gebruikt worden om de keeperstas van mijn zoon te vervoeren achter de fiets. Deze tas kan hij niet altijd achterlaten op de club omdat of laat terug is van een wedstrijd of vroeg weg moet en dan haalt hij de tas eerder.

Wanneer de kar aan de fiets is gekoppeld kunnen de fietstassen op de bagagedrager er gewoon aanblijven.

Een vriendin van mij heeft hem een keer gebruikt. Zij woont in een flat en voor boodschappen is dit ideaal vind zij. Er gaat meer in dan in de std trolley die altijd in de schuur staat beneden. Deze kan ze dan opvouwen en ergens neerzetten zonder er last van te hebben.

De buurman gaf een kinderfeestje in de duinen en heeft de trolley gebruikt om de inklapbare picknick set mee te nemen en andere dingen.

Misschien is de prijs voor de burley travoy iets aan de de forse kant. Wij hebben het gedaan om de auto's die wij hebben niet meer in te zetten voor korte stukjes.

Wat ik eerst dacht dat deze travoy staat te verstoffen omdat hij maar een keer gebruikt wordt in de week zien wij dat deze steeds intensiever wordt gebruikt.

Mijn vrouw, werkzaam in de advieswereld, wil er nu een voor in de auto samen met de kofferset die je op kantoor kan gebruiken. De wielen zijn groter dan die van een rol attache waardoor het beter mee te lopen is opgevouwen kan je deze kar perfect wegwerken op kantoor.
Dus de fietskar is dan verworden tot een kantoorkar.

Voor de duidelijkheid, wij zijn geen echt milieubewuste consumenten maar proberen wel ons steentje op een comfortable manier bij te dragen.