Als fietsenwinkel samenwerken met Kieskeurig.nl
Inhoudsopgave
Steeds meer consumenten starten de zoektocht naar een nieuwe elektrische fiets online voordat ze naar de winkel gaan voor de aanschaf van een e-bike. Maar hoe krijg jij de online oriënterende consumenten vanaf het internet in jouw winkel?
Kieskeurig.nl en CycleSoftware helpen jou om meer klanten in de winkel te krijgen. Fietsenwinkels die gebruik maken van CycleSoftware kunnen gratis en met één druk op de knop zichtbaar worden in de E-bike Winkelzoeker van Kieskeurig.nl.
Door de samenwerking met CycleSoftware is jouw fietsenwinkel zichtbaar bij de modellen die jij op voorraad hebt staan. Dit is precies wat de bezoeker wil weten die op zoek is naar een nieuwe elektrische fiets. Want ze komen de fiets maar al te graag proberen bij een winkel in de regio. Dit is je kans om samen te werken met de bekendste vergelijkingswebsite van Nederland en de online bezoeker richting jouw winkel te trekken.
Voordelen: Vergroot je regio | Beter zichtbaar | Altijd Up-to-date voorrraad | Weinig werk
Kieskeurig.nl helpt je
CycleSoftware en Kieskeurig.nl slaan de handen in één en werken samen om de brug te slaan van online oriëntatie naar een fysiek winkelbezoek bij jou in de winkel. Ruim 1.100 fietsenwinkels maken gebruik van het kassasysteem CycleSoftware en ervaren de voordelen van een continue doorontwikkeling om de fietsenwinkels en uiteindelijk de klant zo goed mogelijk te helpen.
Vergelijkingswebsite Kieskeurig.nl is een autoriteit als het aankomt op producten vergelijken en ontvangt circa 150.000 unieke bezoekers per maand binnen de productgroep elektrische fiets. Uit recent onderzoek blijkt dat ruim 90% van de bezoekers op Kieskeurig.nl een aankoopintentie heeft.
Hoe word jij zichtbaar?
Binnen een mum van tijd kun je met jouw winkelgegevens zichtbaar zijn op Kieskeurig.nl. De volgende drie stappen brengen dit in kaart.
Stap 1:
Ga in CycleSoftware naar: Beheer / Instellingen.
Stap 2:
Vervolgens ga je naar: Koppelingen / Kieskeurig.nl.
Stap 3:
Klik hier op de optie: Activeren.
Koppeling gelukt!
De koppeling is nu actief en binnen korte tijd staat jouw winkel in de E-bike StoreLocator op Kieskeurig.nl bij de fietsen die je op voorraad hebt staan. Vanaf hier kunnen bezoekers op Kieskeurig.nl een proefrit aanvragen of interesse tonen via een terugbelverzoek. Deze aanvraag komt direct binnen als notificatie in jouw Cyclesoftware.
Notificaties direct in CycleSoftware
Aanvragen van geïnteresseerde klanten ontvang je direct als notificatie in CycleSoftware. Hier heb je de mogelijkheid om de lead te activeren. Activeer je de lead dan krijg jij de naam, telefoonnummer en/of mailadres zichtbaar en mag jij deze geïnteresseerde klant actief benaderen via de telefoon of email. Deze leads zijn consumenten die interesse hebben in een proefrit bij jou in de winkel of graag teruggebeld wensen te worden. Mensen die eerst online oriënteren zijn duidelijk op zoek naar meer advies en dit kun jij hem of haar geven. Deze lead is alleen voor jou zeven dagen beschikbaar vanaf het moment van de aanvraag. Jij kunt er zelf voor kiezen om deze consumenten (leads) te activeren en al dan niet te contacten.
Terugbelafspraak
Deze potentiële klant kun jij advies geven of met hem/haar een bezoek inplannen in de winkel. Activeer de lead voor de contactgegevens.
Proefrit aanvraag
Yes, je hebt een geïnteresseerde lead via Kieskeurig.nl. Activeer deze lead en neem contact op om de proefrit in te plannen.
Prijzen
Als klant van CycleSoftware kun jij gratis aansluiten bij de samenwerking tussen Kieskeurig.nl en CycleSoftware. Gemiddeld per maand zijn 100.000 unieke bezoekers zich aan het oriënteren bij Kieskeurig.nl op de aankoop van een nieuwe elektrische fiets. Door aan te sluiten in de E-bike Winkelzoeker ben je met jouw voorraad dag en nacht zichtbaar en weten mensen via Kieskeurig.nl jou te vinden voor een proefrit of adviesgesprek. Als klant van CycleSoftware krijg je nu de kans om deel te nemen en de meerwaarde van Kieskeurig zelf te ervaren. Jij wil toch ook extra klanten in je winkel?
Gratis zichtbaar in StoreLocator.
Landelijke dekking, dag en nacht. Je bent met jouw fietsenwinkel gratis zichtbaar in de E-bike StoreLocator op Kieskeurig.nl. Hiervoor brengen we geen kosten in rekening.
ACTIE: Gratis activeren!
Ervaar de meerwaarde en start nu de koppeling. Profiteer tot januari 2022 van de gratis activatie van contactgegevens.
Normaal: €5,00 per geactiveerde lead.
Advertenties in de plaatselijke krant vind ik relatief duur en ik kan het effect hiervan moeilijk meten. Daarom bekijk ik ook de online mogelijkheden. De samenwerking tussen Kieskeurig.nl en CycleSoftware biedt veel kansen. Ik ga dit zeker proberen!
Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.
Voor wat betreft elektrische fietsen heeft Kieskeurig.nl de brug gemaakt tussen online oriëntatie en het bezoek aan een fysieke winkel waar men een proefrit kan maken. De bezoeker van Kieskeurig.nl sluit naadloos aan bij de voornaamste gebruikers van elektrische fietsen en de consumentenwebsite heeft een gigantisch bereik plus een e-bikers community en database van ruim 25.000 personen. Het overgrote deel van fietsen wordt uiteindelijk in de fietsenwinkel aangeschaft en deze aanpak sluit aan bij de wensen van de fietsmerken, fietsenwinkels en de uiteindelijke e-biker zelf.
Om onze bezoekers zo goed mogelijk te helpen zijn wij transparant en onafhankelijk. Zo tonen wij bij elektrische fietsen altijd de adviesprijs van de fiets inclusief de standaard accu. De volgorde van producten op Kieskeurig.nl is op basis van populariteit in de afgelopen 7 dagen en geen enkele partij kan deze plek ‘kopen’ door ons meer te betalen. Om bezoeker/consument zo goed mogelijk te helpen bij het doen van een aankoop hebben wij natuurlijk wel inkomsten nodig. Naast het ‘verkopen’ van banners op de website, krijgen wij ook een vergoeding voor iedere bezoeker die via ons bij een webshop of winkel terecht komt.
Veel gestelde vragen
Hoezo ontbreken er nog fietsmerken op Kieskeurig.nl die ik verkoop?
Bij Kieskeurig.nl hebben we de missie om de consument een zo compleet mogelijk aanbied te bieden zodat hij/zij zich goed kan oriënteren op een aankoop. We werken hier hard aan om alle merken te benaderen en hen producten online te plaatsen met de juiste gegevens. Door onze samenwerking met het platform DST (Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche) hebben we productgegevens van veel merken voor handen. Die worden geautomatiseerd aangemaakt en hierbij is de EAN leidend. Fietsmerken die (nog) niet gebruik maken van DST moeten wij handmatig toevoegen wat meer tijd kost. Hierin hopen we op jullie begrip. Kun je ons in contact brengen met de juiste persoon van een merk dan horen wij dit uiteraard graag.
Welke prijzen tonen wij en waar komen die vandaag?
We tonen de adviesprijzen van de merken. We maken geen vergelijking van en hebben geen inzicht in verkoopprijzen van deelnemende fietsenwinkels. Wij werken net als CycleSoftware samen met platform DST (Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche). Stichting DST bevordert de samenwerking in de branche op een neutrale manier, zonder winstoogmerk, zodat alle partijen in de keten leveranciers, dealers én consumenten profiteren. DST is een betrouwbare bron voor actuele én gestandaardiseerde artikelinformatie in de tweewielerbranche. Steeds meer fietsmerken plaatsen hun artikelinformatie op het DST platform. Zo ook de adviesprijzen van de merken die wij aanhouden als richtlijn.
Hoe komt het dat nog niet alle specificaties zijn gevuld?
Dit is een continue proces samen met de fietsmerken om dit te verrijken met zo veel mogelijk belangrijke specificaties. Door de samenwerking met DST hebben we al veel productgegevens. Andere specificaties verrijken we handmatig in ons systeem. Goede product specificaties zijn de basis en hier hechten we veel waarde aan. Op basis van deze specificaties kunnen we ook filtermogelijkheden aanmaken en inregelen zodat de consumenten goed kan zoeken en vergelijken.
Hoe wordt de volgorde bepaald op Kieskeurig.nl?
De volgorde van alle producten op Kieskeurig.nl is op basis van populariteit in de afgelopen 7 dagen. Geen enkele partij (webshop of merk) kan deze plek ‘kopen’ door ons meer te betalen. Ook de volgorde van de opties in de filters aan de zijkant zijn van een overzichtspagina is op basis van het gedrag van de bezoekers op Kieskeurig.nl. Populaire selecties staan dus bovenaan.
Waarom staan er zoveel varianten van een model online?
Elke variant van een fiets heeft een eigen ean-code of partnummer. Dit is vaak per model, kleur, type en framemaat. Wij werken bij voorkeur op basis van ean. Tevens zie je dat er families zijn gemaakt van verschillende ean's of partnummers. Dit zijn families van hetzelfde model per framemaat of kleur. Doordat de ean bij een fiets voortkomt uit meerdere varianten zoals uitvoering, kleur en framemaat hebben we dit nu vooralsnog op deze manier. Doordat het een familie is worden consumentenreviews overigens wel gedeeld bij de producten binnen een familie. Als een EAN niet aanwezig is kijken we dus ook naar partnummer. We werken er aan om één product te hebben waaronder meerdere bijhorende framematen vallen.