Hapro Atlas 2 - Reviews

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

pchammer 27-08-2015 Product paar dagen in bezit

Kwalitatief goede fietsdrager voor deze prijs. Gewicht wat aan de hoge kant wellicht maar oerstevig en heel stabiel tijdens het rijden. Assembleren is een fluitje van een cent dankzij instructiefilmpje(s) op YouTube! Drager is makkelijk op de auto te bevestigen evenals het plaatsen van de fietsen hierop. Middelste bevestigingsstang kan worden weggeklapt waardoor de achterste fiets makkelijk bereikbaar is. Het geheel is kantelbaar zodat de kofferbak open kan met de fietsen op de drager geplaatst. Fietsen hebben voldoende ruimte en raken elkaar niet tijdens het transport. Kortom een aanrader zeker gezien de prijs van deze fietsdrager.

jmr.leerdam 20-08-2015 Product kwartaal in bezit

prima drager, stevig en solide. fietsen bewegen bijna niet tijdens het rijden. verder prijs ook goed. zie ook andere reviews. toch een nadeel, bij het kantelen met fietsen gaat de derde deur niet open van de auto ford station Focus 2013. drager kantelt niet ver genoeg. dus geen koffers pakken met fietsen op de drager!!!!

pizzapieter 06-05-2017

Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing dat er andere schuiven als optie te koop zijn, waardoor de drager niet 60gr maar 80gr kan kantelen.

pizzapieter 06-05-2017

Heb t even uitgezocht. De mijne net nl binnengehad en hij gaat ook nét niet ver genoeg open.

Het accessoire het Hapro 27530 en kost ongeveer een tientje.

Geranne 19-09-2012 Product jaar of meer in bezit

Vorig jaar de Hapro Atlas2 aangeschaft, maar door omstandigheden toen weinig gebruikt. Dit jaar veel meer gebruik van gemaakt. Wij zijn zeer tevreden over deze fietsdrager. Hij is stabiel, de fietsen staan er stevig op. Verder van mooi en degelijk materiaal gemaakt; ziet er goed uit. De kracht van aantrekken is een kwestie van afstellen, maar gaat ons zeer gemakkelijk af. Bij het het plaatsen van de achterste fiets kun je de beugel handig naar voren halen en terug zetten. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Omdat wij geen ervaring hebben met een andere drager geven wij een "9", maar misschien is die wel een "10" waard.

willie vr 31-08-2013 Product maand in bezit

De fietsdrager is thuis afgeleverd, dus zelf monteren.Dit is heel goed te doen. Goede beschrijving en tekening bijgeleverd.
Ben zeer tevreden over deze Hapro-atlas 2 fietsdrager!Vast klikken op de trekhaak is snel en eenvoudig.De fietsen op de drager plaatsen is evenzo,snel en gemakkelijk.De fietsen staan erg stabiel evenals de drager op de trekhaak. De 7 polige versie is 50 euro goedkoper dan de 13 polige stekker. Diegene die nog een fietsdrager moeten aanschaffen,kopen deze drager!!

pizzapieter 06-05-2017

Het prijsverschil tussen de 7 en 13 polige is niet alleen om de stekker te doen, maar ook om het draaggewicht (geschikt voor e-bikes) én t design vd achterlichten.

Omdat ik 2 lichte sportfietsen en design me niets uitmaakt, is het de 7polige geworden.

Roelof1954 07-05-2011 Product paar weken in bezit

Eerst van een familielid een fietsdrager van een gerenommeerd merk geleend. Die had echter een omslachtige bevestiging op de trekhaak en de fietsen stonden gevaarlijk te wiebelen tijdens een rit. Vanwege de goede test door de ANWB de Hapro Atlas 2 gekocht. Eenvoudig en snel te monteren; zit als een huis op de trekhaak. Wielgoten zijn goed verstelbaar en hebben een handig snelsluitsysteem voor de velgen. Zowel dunne als dikkere frames (tot 7 cm doorsnede) zijn te bevestigen. De bevestiging op de trekhaak en de beugels om de frames vast te zetten, hebben een slot. De beugel om de frames aan te bevestigen is met een simpele snelkoppeling te kantelen, waardoor de drager in de schuur of garage veel minder ruimte inneemt. Het kantelmechanisme van de drager, als deze op de auto is bevestigd, is solide en makkelijk te bedienen, zelfs met de fietsen erop.
Met twee racefietsen naar Zuid-Frankrijk gereden en terug. Fietsen staan stevig en bewegen vrijwel niet. Over duurzaamheid is nu nog niets te zeggen, maar kijkend naar de stevige constructie verwacht ik geen problemen. Wat mij betreft een aanrader.

johanannet 21-08-2011 Product kwartaal in bezit

de hapro valt toch een beetje tegen.
De afstelling op de trekhaak van mijn berlingo gaat een beetje lastig: de snelsluiting moet ik echt met veel kracht aantrekken. Maar de grootste tegenvaller is toch dat er te weinig ruimte zit tussen standbeugel en de fiets, die achter de beugel geplaatst moet worden. Het is erg krap en, doordat de drager niet helemaal horizontaal staat, maar een beetje oploopt, komt het stuur van de binnenste fiets ook tegen de achterruit van mijn berlingo. Hij is echt te krap uitgevoerd voor normale fietsen. Jammer, want verder is het best een goed en snel ding.

pizzapieter 06-05-2017

Klopt. De fietsendrager niet helemaal horizontaal, maar de achterkant een klein beetje omhoog.

Om de achterste fiets te plaatsen kunt u eenvoudig met de snelklemmen de staander losmaken en neerklappen, fiets erop tillen en in de wielbeugels zetten. Met 1 hand vasthouden, staander weer omhoog en klaar.

De kracht die u nodig heeft om hem vast te klemmen kunt u instellen met een ratelknop die onder het stuk zit dat over s
De trekhaal schuift. Eenvoudig de fietsendrager over de trekhaak schuiven, de knop een paar ratels draaien en weer proberen tot dat t lekker gaat.

Pas wel op, want uiteraard is er wel wat kracht nodig om het goed om de trekhaak te spannen zodat hij niet onderweg losgaat of scheef gaat staan.

Hejese 11-06-2011 Product paar dagen in bezit

Voor onze vakantie naar Texel moesten wij een nieuwe fietsdrager hebben. In eerste instantie terecht gekomen bij een merk als Thule maar dan ben je bij het goedkoopste model voor 2 fietsen al snel (incl. verzendkosten) € 245,- kwijt. Bij toeval gelezen dat de Hapro Atlas 2 in de test van de ANWB als beste keus uit de bus gekomen is. Via Kieskeurig de goedkoopste aanbieder gezocht die dit model verkoopt. Jammer genoeg vroeg deze wel bijna € 30,- euro bestel kosten! Detotaal prijs zou dan uitkomen op bijna € 195,- (incl. verzendkosten). Daarom even verder gezocht en uiteindelijk bij Fietspunt besteld voor € 176,- (incl. verzendkosten) en reeds de dag erna ontvangen.

Met de "hulp" van mijn dochter van 7 de verschillende delen gemonteerd en op de trekhaak van de auto aangebracht. De eerste keer moet je nog een aantal zaken afstellen maar ook dat is niet moeilijk. Zelfs de De fietsdrager zit stabiel op de trekhaak en wiebelt niet bij het rijden.

In mijn ogen een winnaar wat betreft prijs/kwaliteit.

John 15-03-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een tegenvaller.

Deze drager aangeschaft n.a.v. de vele positieve reviews. Hij is gemakkelijk op de trekhaak te monteren. Om 1e fiets op de drager te zetten moet de beugel naar beneden worden geklapt. Dan begint de ellende. Op het instructiefilmpje ziet dat er uiterst soepel en eenvoudig uit. In de praktijk echter één grote frustratie. Met twee handen en behoorlijk wat moeite lukt dat. Als je de fiets echter weer moet verwijderen van de drager heb je geen twee handen vrij, anders valt de fiets tegen de auto. Dus om de fiets van de drager te halen moet je altijd met twee personen zijn.
Na een week en diverse pogingen terug gebracht en gereclameerd dat het een ondeugdelijk product was. Men heeft de problemen bekeken en de drager terug genomen.
Geen aanrader!

pizzapieter 06-05-2017

Mogelijk had u de knoppen van de staanders te ver aangedraaid. Met de snelkoppelingen die aan de buitenkant zitten van de staander heeft u in een wip de staanders los en kunt u deze laten zakken. Fluitje van een cent.

bri5601 01-05-2014 Product maand in bezit

Het assembleren van de fietsdrager was niet 1 2 3 klaar, goed lezen de instructies. Eenmaal klaar, is een kinderspel om deze te aansluiten. Het product is goed en stevig.

FAM Smeenge 26-08-2012 Product kwartaal in bezit

Net voor onze vakantie een hapro fietsendrager (atlas 2 ) aangeschaft . het is een super fietsendrager en erg makkelijk te monteren . ook de fietsen gaan er makkelijk op en staan erg stevig . wij zijn in de vakantie meedere keren met de auto en de fietsen weg geweest en zonder problemen .
p.s . ook de sive's is erg goed ! zowel voor de fietsendrager als van de dakkoffer!!

FAM Smeenge 26-08-2012

...................."service" ..............................................