Hapro Atlas 2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hapro Atlas 2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bart 05-01-2019

Prima ding!!

Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Zeer handige kleine fietsdrager. Heb hem al enkele jaren en merk nu wel de draaiknop om de drager te kantelen vast begint te zitten.

Ook moet je een beetje handigheid krijgen in de eerste fiets erop te zetten waarvoor de beugel omlaag moet.
Dit is na een beetje oefenen een fluitje van een cent. Ik snap werkelijk waar de reviews niet waarin men aangeeft dat dit niet te doen is zonder hulp van een 2e persoon.
Misschien bij het vervoeren van een elektrische fiets.... maar ik vraag me af of deze fietsdrager uberhaupt geschikt is voor elektrische fietsen.

Pluspunten

• Prijs
  • montage
  • makkelijk fietsen erop zetten
  • kantelbaar

Minpunten

• draaiknop voor het kantelen gaat vast zitten.

Fam vd Wielen 26-07-2018

Prima fietsendrager.

Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

De fietsen drager is zeer stabiel ook makkelijk in gebruik, ik heb alleen een vraag ik heb een afneembare trekhaak en daarop staat de fietsen drager achterover hellend dat ziet er een beetje raar uit.
Is daar iets aan te doen???
Verder ben ik zeer tevreden.

Ben Thuis 17-08-2017

Goede prijs/prestatie

Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Nu al een paar weken in huis en enkele keren uitgeprobeerd. De montage was eenvoudig. Daar is geen gebruiksaanwijzing voor nodig Bevestiging op de trekhaak is erg makkelijk en hij zit via de hefboom muurvast op de kogel. Ook vind ik de drager niet zo zwaar. Op de juiste wijze opgezet zul je je niet gauw vertillen. De bevestigingsriempjes werken erg makkelijk, maar waren bij aflevering afgestemd op hoge velgen. Dat is overigens makkelijk aan te passen
De constructie valt mij i.t.t. andere beoordelaars iets tegen. Meet een paar lichtgewicht fietsen erop staat het als een huis, maar met wat zwaardere fietsen zit er toch wel wat beweging in. Niet de bevestiging van de fietsen beweegt, Die bevestiging is goed stevig.
Bij het opzetten van de eerste fiets moet de fiets voor de beugel komen te staan. Deze moet daartoe naar voren staan. Dat heeft tot gevolg dat je wel erg ver voor je moet tillen. Beter is dat met zijn tweeën te doen als je rug je lief is.
De nummerbord bevestiging zou beter kunnen als de afmetingen van de nummerbordruimte wat beter waren gekozen. De standaardmaat voor personenauto's past er net niet goed op, zowel niet in de lengte als niet in de hoogte.. Ik heb er een paar gaatjes extra in het kunststofframe bijgeboord.
Al met al een goede fietsdrager tegen een goede prijs (in vergelijking met andere aanbieders)

Pluspunten

• fietsbevestiging
  • eenvoudige montage

Minpunten

• nummerbord bevestiging

John 15-03-2017

Wat een tegenvaller.

Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Deze drager aangeschaft n.a.v. de vele positieve reviews. Hij is gemakkelijk op de trekhaak te monteren. Om 1e fiets op de drager te zetten moet de beugel naar beneden worden geklapt. Dan begint de ellende. Op het instructiefilmpje ziet dat er uiterst soepel en eenvoudig uit. In de praktijk echter één grote frustratie. Met twee handen en behoorlijk wat moeite lukt dat. Als je de fiets echter weer moet verwijderen van de drager heb je geen twee handen vrij, anders valt de fiets tegen de auto. Dus om de fiets van de drager te halen moet je altijd met twee personen zijn.
Na een week en diverse pogingen terug gebracht en gereclameerd dat het een ondeugdelijk product was. Men heeft de problemen bekeken en de drager terug genomen.
Geen aanrader!
Marc 02-06-2017

handigheid is ook niet te koop

pizzapieter 06-05-2017

Mogelijk had u de knoppen van de staanders te ver aangedraaid. Met de snelkoppelingen die aan de buitenkant zitten van de staander heeft u in een wip de staanders los en kunt u deze laten zakken. Fluitje van een cent.

pchammer 10-06-2018

Herken dit probleem absoluut niet. Het plaatsen en er weer af halen van de fietsen gaat prima zonder hulp van een tweede persoon! Om iets als een ondeugdelijk product te kwalificeren is erg overtrokken als men de instructies niet goed heeft gelezen.

pchammer 27-08-2015
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Kwalitatief goede fietsdrager voor deze prijs. Gewicht wat aan de hoge kant wellicht maar oerstevig en heel stabiel tijdens het rijden. Assembleren is een fluitje van een cent dankzij instructiefilmpje(s) op YouTube! Drager is makkelijk op de auto te bevestigen evenals het plaatsen van de fietsen hierop. Middelste bevestigingsstang kan worden weggeklapt waardoor de achterste fiets makkelijk bereikbaar is. Het geheel is kantelbaar zodat de kofferbak open kan met de fietsen op de drager geplaatst. Fietsen hebben voldoende ruimte en raken elkaar niet tijdens het transport. Kortom een aanrader zeker gezien de prijs van deze fietsdrager.
Manuela 09-06-2018

Vraagje: kun je er ook een mountain bike mee vervoeren, dus een fiets met dikke banden?

pchammer 10-06-2018

Deze drager is ook geschikt voor ATB fietsen (zie specificaties).

jmr.leerdam 20-08-2015
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

prima drager, stevig en solide. fietsen bewegen bijna niet tijdens het rijden. verder prijs ook goed. zie ook andere reviews. toch een nadeel, bij het kantelen met fietsen gaat de derde deur niet open van de auto ford station Focus 2013. drager kantelt niet ver genoeg. dus geen koffers pakken met fietsen op de drager!!!!
pizzapieter 06-05-2017

Heb t even uitgezocht. De mijne net nl binnengehad en hij gaat ook nét niet ver genoeg open.

Het accessoire het Hapro 27530 en kost ongeveer een tientje.

pizzapieter 06-05-2017

Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing dat er andere schuiven als optie te koop zijn, waardoor de drager niet 60gr maar 80gr kan kantelen.

bri5601 01-05-2014
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Het assembleren van de fietsdrager was niet 1 2 3 klaar, goed lezen de instructies. Eenmaal klaar, is een kinderspel om deze te aansluiten. Het product is goed en stevig.

willie vr 31-08-2013
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

De fietsdrager is thuis afgeleverd, dus zelf monteren.Dit is heel goed te doen. Goede beschrijving en tekening bijgeleverd.
Ben zeer tevreden over deze Hapro-atlas 2 fietsdrager!Vast klikken op de trekhaak is snel en eenvoudig.De fietsen op de drager plaatsen is evenzo,snel en gemakkelijk.De fietsen staan erg stabiel evenals de drager op de trekhaak. De 7 polige versie is 50 euro goedkoper dan de 13 polige stekker. Diegene die nog een fietsdrager moeten aanschaffen,kopen deze drager!!
pchammer 10-06-2018

@ Angelo dat heeft te maken met het gewicht van de fiets, E-bikes zijn over het algemeen zwaarder dan een normale fiets. Wellicht dat je de accu kunt verwijderen tijdens transport?

pizzapieter 06-05-2017

Het prijsverschil tussen de 7 en 13 polige is niet alleen om de stekker te doen, maar ook om het draaggewicht (geschikt voor e-bikes) én t design vd achterlichten.

Omdat ik 2 lichte sportfietsen en design me niets uitmaakt, is het de 7polige geworden.

Angelo 07-07-2017

Op verschillende sites word verschillend geoordeeld over wel of geen e- bike. Waar moet ik dan op letten? Want bij fietsendrager wereld mag ik wel mijn e-bikes op de drager van €189 zetten.

Geranne 19-09-2012
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Vorig jaar de Hapro Atlas2 aangeschaft, maar door omstandigheden toen weinig gebruikt. Dit jaar veel meer gebruik van gemaakt. Wij zijn zeer tevreden over deze fietsdrager. Hij is stabiel, de fietsen staan er stevig op. Verder van mooi en degelijk materiaal gemaakt; ziet er goed uit. De kracht van aantrekken is een kwestie van afstellen, maar gaat ons zeer gemakkelijk af. Bij het het plaatsen van de achterste fiets kun je de beugel handig naar voren halen en terug zetten. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Omdat wij geen ervaring hebben met een andere drager geven wij een "9", maar misschien is die wel een "10" waard.

FAM Smeenge 26-08-2012
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Net voor onze vakantie een hapro fietsendrager (atlas 2 ) aangeschaft . het is een super fietsendrager en erg makkelijk te monteren . ook de fietsen gaan er makkelijk op en staan erg stevig . wij zijn in de vakantie meedere keren met de auto en de fietsen weg geweest en zonder problemen .
p.s . ook de sive's is erg goed ! zowel voor de fietsendrager als van de dakkoffer!!
FAM Smeenge 26-08-2012

...................."service" ..............................................

johanannet 21-08-2011
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

de hapro valt toch een beetje tegen.
De afstelling op de trekhaak van mijn berlingo gaat een beetje lastig: de snelsluiting moet ik echt met veel kracht aantrekken. Maar de grootste tegenvaller is toch dat er te weinig ruimte zit tussen standbeugel en de fiets, die achter de beugel geplaatst moet worden. Het is erg krap en, doordat de drager niet helemaal horizontaal staat, maar een beetje oploopt, komt het stuur van de binnenste fiets ook tegen de achterruit van mijn berlingo. Hij is echt te krap uitgevoerd voor normale fietsen. Jammer, want verder is het best een goed en snel ding.
pizzapieter 06-05-2017

Klopt. De fietsendrager niet helemaal horizontaal, maar de achterkant een klein beetje omhoog.

Om de achterste fiets te plaatsen kunt u eenvoudig met de snelklemmen de staander losmaken en neerklappen, fiets erop tillen en in de wielbeugels zetten. Met 1 hand vasthouden, staander weer omhoog en klaar.

De kracht die u nodig heeft om hem vast te klemmen kunt u instellen met een ratelknop die onder het stuk zit dat over s
De trekhaal schuift. Eenvoudig de fietsendrager over de trekhaak schuiven, de knop een paar ratels draaien en weer proberen tot dat t lekker gaat.

Pas wel op, want uiteraard is er wel wat kracht nodig om het goed om de trekhaak te spannen zodat hij niet onderweg losgaat of scheef gaat staan.

Hejese 11-06-2011
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Voor onze vakantie naar Texel moesten wij een nieuwe fietsdrager hebben. In eerste instantie terecht gekomen bij een merk als Thule maar dan ben je bij het goedkoopste model voor 2 fietsen al snel (incl. verzendkosten) € 245,- kwijt. Bij toeval gelezen dat de Hapro Atlas 2 in de test van de ANWB als beste keus uit de bus gekomen is. Via Kieskeurig de goedkoopste aanbieder gezocht die dit model verkoopt. Jammer genoeg vroeg deze wel bijna € 30,- euro bestel kosten! Detotaal prijs zou dan uitkomen op bijna € 195,- (incl. verzendkosten). Daarom even verder gezocht en uiteindelijk bij Fietspunt besteld voor € 176,- (incl. verzendkosten) en reeds de dag erna ontvangen.

Met de "hulp" van mijn dochter van 7 de verschillende delen gemonteerd en op de trekhaak van de auto aangebracht. De eerste keer moet je nog een aantal zaken afstellen maar ook dat is niet moeilijk. Zelfs de De fietsdrager zit stabiel op de trekhaak en wiebelt niet bij het rijden.

In mijn ogen een winnaar wat betreft prijs/kwaliteit.

Roelof1954 07-05-2011
Geschreven voor: Hapro Atlas 2 zwart

Eerst van een familielid een fietsdrager van een gerenommeerd merk geleend. Die had echter een omslachtige bevestiging op de trekhaak en de fietsen stonden gevaarlijk te wiebelen tijdens een rit. Vanwege de goede test door de ANWB de Hapro Atlas 2 gekocht. Eenvoudig en snel te monteren; zit als een huis op de trekhaak. Wielgoten zijn goed verstelbaar en hebben een handig snelsluitsysteem voor de velgen. Zowel dunne als dikkere frames (tot 7 cm doorsnede) zijn te bevestigen. De bevestiging op de trekhaak en de beugels om de frames vast te zetten, hebben een slot. De beugel om de frames aan te bevestigen is met een simpele snelkoppeling te kantelen, waardoor de drager in de schuur of garage veel minder ruimte inneemt. Het kantelmechanisme van de drager, als deze op de auto is bevestigd, is solide en makkelijk te bedienen, zelfs met de fietsen erop.
Met twee racefietsen naar Zuid-Frankrijk gereden en terug. Fietsen staan stevig en bewegen vrijwel niet. Over duurzaamheid is nu nog niets te zeggen, maar kijkend naar de stevige constructie verwacht ik geen problemen. Wat mij betreft een aanrader.