Hapro Atlas 3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hapro Atlas 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Finnegan 08-05-2014
Geschreven voor: Hapro Atlas 3

Zware fietsendrager, maar wel degelijk. Je houdt deze drager goed door af en toe een beetje WD40 op draaiende onderdelen te spuiten. Ik zet er soms drie fietsen op, waarvan 1 elektrisch, zonder accu en de laatste plek een ATB. Ook wel 2 elektrische fietsen. 3 e-bikes, dat gaat niet, dat wordt echt te zwaar. Dat zal sowieso nooit kunnen, want er zijn geen zo ver ik weet geen personenauto's die meer dan 80kg kogeldruk mogen hebben. Kortom, het geheel is zwaar en dat merk je wel. Ik zit 5 kg boven het max. met drie fietsen. Voor mijn auto Skoda Yeti kan ik het hebben met max. 80kg op de kogel. Deze degelijke drager kan het zo te zien makkelijk hebben. Ik zit op 60 kg en daarmee gelijk aan mijn max. voor mijn kogeldruk. Ik beveilig het geheel nog even met twee spanbanden aan mijn dakrails. Dat maakt het wat stabieler en tja, toch voor de zekerheid.

jefthaha 15-04-2014
Geschreven voor: Hapro Atlas 3

Deze fietsendrager is door zijn gewicht en afmeting zwaar om te tillen en op het voertuig te plaatsen. De koppeling met de trekhaak is overigens wel prima: deze gaat na eenmaal afstellen makkelijk en robuust om je trekhaak. Het bevestigen van de fiets gaat in principe gemakkelijk. Verschillende fietsen qua afmeting of vorm is geen probleem. Wel moet je zorgen dat je de plastic bevestigingsstrips voor de banden van te voren wegklapt. Als je band er eenmaal opstaat krijg je ze niet meer vast. Het zwakste punt van deze fietsendrager is de draaiknop waarmee je het frame vast maakt. Na verloop van tijd ontstaat op de metalen onderdelen roestvorming en gaat de draad kapot. Hierdoor is de draaiknop onbruikbaar. Heeft niets met kracht zetten te maken, het ijzer is van matige kwaliteit. Dit is mij al twee keer overkomen. De verkoper geeft niet thuis, dus over aftersale (fietsenwinkel.nl) hoef je je geen illusies te maken. Via een ander bedrijf op eigen kosten nieuwe draaiknoppen besteld, die houden het dan wel weer een jaartje vol. Een ander zwak punt is het plastic scharnierpunt waarop de staander is gemonteerd waar je je fietsen tegenaan zet. Dit plastic is zo zwak dat het vervormt bij het wegklappen van deze staander.
Rest nog te melden dat het geen volwaardige drager is voor drie fietsen: de buitenste plek is eigenlijk alleen geschikt voor een kleine kinderfiets qua gewicht. Ik gebruik de fietsendrager wekelijks, nu drie jaar in bezit.

Sandersssss 30-05-2013
Geschreven voor: Hapro Atlas 3

Na een levensgevaarlijk incident (en nog ergere Thule service) met een Thule drager overgestapt op deze Hapro. En wat een verschil! Geen overdreven toetsers en bellen maar pure degelijkheid.

In 1 beweging zet je de drager vast en met de pen vergrendel / versleutel je het rekje. Daarnaast is iedere fiets afzonderlijk op slot te zetten.

Toch nog 1 miniscuul puntje van aandacht (voor de versie 2.0), als je de banden in de sleuf zet, kan je het riempje niet van te voren uit de sleuf houden. Gevolg; je zet altijd de band op het riempje. Die moet je er dan onderweg pielen om vervolgens om de band te doen en vast te zetten.

Maar goed, het moet ook allemaal niet te makkelijk gaan! ;) Verder de perfecte fietsendrager!

Finnegan 26-08-2014

Sander, als je het riempje losmaakt en helemaal omslaat dan kun je die onder de andere wielsleuf doen. Dan blijft deze keurig geblokkeerd zitten en kun je zonder moeilijk doen je fiets in de sleuf zetten.

HaroldK 24-09-2011
Geschreven voor: Hapro Atlas 3

De montage was een fluitje van een cent en ook bevestiging op de trekhaak was eenvoudig. Fietsen staan er zo op en ook zeer stevig. Op en neer geweest naar Oostenrijk geweest zonder problemen. Ook bij een noodstop op de weg terug, hield ie het prima. Aanrader.

Philippeke 27-08-2011
Geschreven voor: Hapro Atlas 3

Kocht deze atlas 3 in vervanging van de oude(17j).
Het is een beetje puzzelen om alles ineen te krijgen(mocht een beetje duidelijker op papier staan)
Maar stevig exemplaar. Snel in en op de auto te plaatsen.
Gemakkelijk te kantelen.
Bevestiging van de fietsen is ok.
Gemakkelijk om op slot te doen. Maar hang er toch maar een tweede slot bij.
Er is over nagedacht, bij Hapro.
Misschien een tip voor Hapro. Verkoop beugels om het ding aan de muur te hangen.
Is in België te verkrijgen maar VEEEEL te duur, leve internet.
Kocht bij fietspunt.nl Goede communicatie, snelle levering.

sabbe chris 17-07-2011
Geschreven voor: Hapro Atlas 3

oorspronkelijk thule besteld maar niet meer in voorraad en levering was dringend en voorstel gekregen voor hapro en 1e indruk, zeer degelijk materiaal, comfortabel, gebruiksvriendelijk, mooi ...