De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de XLC Xtra LED op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dick 10-04-2023

mooi product; maar niet goed genoeg uitgetest

Geschreven voor: XLC Xtra LED

Wij hebben XLC Azura Xtra led 2.0 met oprijgoot onlangs gekocht en uitgeprobeerd met onze Dutch ID phantoms 1x dames 1 x heren:
Mooie fietsendrager en mooi ontwerp. Echter niet goed genoeg uitgetest vinden we:

• De lange beugel met stangklem is te kort ca 5 cm waardoor de fietsen tegen elkaar komen te staan.
• De oprijgoot is niet goed doordacht ook niet qua montage:
o Ik zou de schroefgaten in de drager voorboren.
o Stalen of RVS schroeven gebruiken ipv aluminium.
o Omdat de bevestigingsbeugel na 2 x gebruiken al vervormd (getordeerd) was, zou ik van het van gelegeerd staal maken en niet van St 37
o De bevestigingsblokken verkleinen de toe te passen wielbasis!!

Pluspunten

• ontwerp
  • stevig

Minpunten

• vastzetten 2e ebike met frame-accu; stang te kort
  • oprijgoot waardeloos zwak
  • slechte montagehandleiding
  • bevestigingsblokken verkorten de wielbasis
  • Aluminium schroeven te zwak

Frans 19-07-2020

Beugel breekt af op lasnaad.

Geschreven voor: XLC Xtra LED

Gisteren na een dag fietsen, is de bevestiging beugel afgebroken. Resultaat de fietsen met beugel en al op straat. Gelukkig reden we net weg, als dit met snelheid of op de snelweg was gebeurd, was de schade niet te overzien geweest. Snap niet dat dit kan gebeuren, dit zou een terug roep actie rechtvaardigen. Van de week maar eens contact opnemen met de leverancier en zien hoe we dit gaan afhandelen.

Pluspunten

• Eenvoudig op de trekhaak te plaatsen

Frivo 30-08-2018

afwijkend gewicht tov folder

Geschreven voor: XLC Xtra LED

Degelijke fietsendrager. Helaas klopt de vermelding op de brochure "lichtste fietsdrager van de markt (12kg)" niet. Drager weegt16 kg volgens het typeplaatje. Hierdoor is combinatie van twee ebikes plus drager nu te zwaar voor mijn trekhaak

Pluspunten

• Gemak en degelijkheid

Minpunten

• Gewicht te hoog

Karin 11-04-2019

De xtra is inderdaad zwaarder dan de gewone (want die is 12kg). De xtra welke kantelbaar is die is inderaad 15,5kg.