THULE EasyFold XT 2B 13pin / / / / - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de THULE EasyFold XT 2B 13pin / / / / op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Samenvatting

De Thule EasyFold is een sterke opvouwbare fietsendrager voor je trekhaak. Je kunt de EasyFold makkelijk opbergen in een koffer. Op de drager passen maximaal drie fietsen en de Thule kan een totaalgewicht tot 60 kg aan. Ook geschikt voor elektrische fietsen en mountainbikes. Als je nog wat kwijt wilt in de kofferbak kun je de 933 eenvoudig laten kantelen. Door de verstelbare en flexibele bevestigingspunten kun je bijna elk formaat fiets op de drager kwijt. De sloten slijten helaas wel wat snel. De EasyFold XT weegt zelf 23 kg. De afstand tussen de fietsen is 22 cm. De fietsendrager is erg eenvoudig te plaatsen en geniet dankzij de koppeling aan de trekhaak van een hoge stabiliteit. Let op, de EasyFold heeft een 13-polige stekker.

Pluspunten

Minpunten

+ Kantelbaar

+ tot 60 kg

+ Diefstalbeveiliging

- Sloten slijten snel

P***************@h********** 01-08-2022
  • Product gekregen

Handig en compact

Het is één makkelijk te gebruiken fietsdrager stabiel en makkelijk te monteren op de trekhaak met stekker en snoer en makkelijk afneembaar kentekenplaat alleen had de kentekenplaat houder langer moeten zijn voor de verplichte NL sticker witte kenteken nu moet ik één stuk karton ergens aan mijn fiets monteren dat kan ik tijdens regen verliezen of op mijn fietstas plakken, daar moet de fabrikant tóch op de hoogte zijn NL sticker verplicht in Nederland en Europa geen één merk wordt gemaakt zonder déze verplichte NL sticker.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Sterk

Minpunten

• Kentekenplaat houder te kort
  • Geen NL sticker verplicht in Nederland en Europa
  • Geen plaats voor NL sticker rechts

George 17-03-2022

Zeer solide en zeer eenvoudig te plaatsen fietsdrager

Onlangs de Easyfold 933 gekocht, mede op basis van reviews. Ik heb 'm direct na ontvangst uitgepakt en op de auto gemonteerd. Kind kan de was doen.
- goed te tillen aan de handvatten
- goed op de kogel te bevestigen. Mocht er enige beweging in zitten dan kun je de klemming krachtiger gemakkelijk instellen
- handig dat je eerst de stekker in de contactdoos kunt doen vóórdat je de drager uitklapt. Daardoor kun je er veel beter bij
- in twee handelingen volledig geïnstalleerd
- fietsen staan er 100% stabiel op, heel handig ook de bevestiging van de bandriemen

Nog niet mee gereden maar volste vertrouwen dat ook dat goed gaat!

Pluspunten

• Zeer solide
  • Eenvoudig te plaatsen
  • Stekker eerst te bevestigen voor uitvouwen
  • Zeer gemakkelijk te plaatsen beugels

Minpunten

• wat prijzig maar dat zijn de concurrenten ook

b**************@g******** 01-11-2021

Schrok me een hoedje!

Op de snelweg breekt het gedeelte met de fietsband goten van de stalen bevestiging buizen af.
Het was pas de derde keer dat ik de drager gebruikte!

Minpunten

• kwaliteit

y*********@h****** 09-09-2021

top drager!

dit product i.v.m. aanschaf e-bike's . Gekocht bij Automat Zwolle, goede uitleg !
alleen maar goede ervaring mee. plaatsen v/d fietsen geen enkel probleem . ook handig het kantelen en het op slot zetten van de fietsen en de drager .

b*************@y******* 08-09-2021

Zeker een aanrader

Makkelijk op de trekhaak te monteren en heeft weinig plaats nodig bij het opbergen in bijvoorbeeld de schuur

Pluspunten

• Makkelijk te hanteren

h****@h****** 08-09-2021

Doordacht product

De drager is snel op de trekhaak te monteren, is samenvouwbaar neemt dus weinig plaats in en past in de kofferbak om diefstal te voorkomen. De 2 fietsen zijn makkelijk op de drager te monteren en zitten muurvast dmv snelspansysteem en klemmen die een slipkoppeling hebben om ze op de juiste spanning vast te draaien. Tevens kan men de drager kantelen om de kofferbak te openen zonder dat klep de drager raakt. Dit is vooral handig bij auto‘s waarvan je de kofferbak kunt openen dmv een voetbeweging onder de auto. Het kan nl gebeuren dat deze opent als je de stekker insteekt omdat de sensor beweging dedecteert en zo de klep kan beschadigen als de drager niet gekanteld is. Hij is niet goedkoop echter kwaliteit heeft zijn prijs.

Pluspunten

• Gemak
  • Goed op te bergen

Minpunten

• Prijs

Noor 08-09-2021

Handige fietsendrager voor elektrische fietsen.

Gemakkelijk op de trekhaak te monteren en af te halen.
Handzaam formaat om op te slaan (bij ons staat hij op zolder).
Gootjes voor onze elektrische fietsen zijn handig.
En de fietsen zijn eenvoudig stevig vast te zetten.
Blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Handzaam
  • Goed in te klappen wanneer je hem niet gebruikt
  • De fietsen staan stevig vast

a*********@i********* 02-09-2021

Kapotte frameklem

Net na het verstrijken van de garantieperiode van 2 jaar ging de frameklem, waarmee de fiets op de drager wordt bevestigd, kapot. De knop draait door en levert geen klemkracht meer hetgeen een serieus veiligheidsprobleem gaf. De servicedienst van Thule zegt niets te kunnen betekenen daar de garantie verstreken was. Nu gebruik ik de fietsdrager ca 20 keer per jaar dus na ca 40 ritten mag de klem kennelijk kapotgaan. Ik had van Thule een betere kwaliteit en service verwacht.

Pluspunten

• Inklapbaar
  • Stevig
  • Gemakkelijk

Minpunten

• Zwaar gewicht
  • Slechte frameklem

AdriaanKing 13-11-2021

Gelukkig heeft Thule de klacht serieus genomen en het aanschafbedrag van twee nieuwe klemmen vergoed.

Dhr. G 29-08-2021

Top drager

Een snel en zeer makkelijk te plaatsen fietsendrager. Binnen enkele minuten staan onze e-bikes stevig vast op de drager.
Het was mijn eis dat ik met zo min mogelijke handelingen de drager en fietsen veilig kon plaatsen en dat doet deze drager.
Het enige waar je even op moet letten dat met het terugkantelen de elektrische bedrading niet klem komt te zitten. Fietsendrager heeft perfect gepresteerd in Scandinavie!

Pluspunten

• Snel en eenvoudig te plaatsen
  • Kantelbaar
  • Draagbaar

Minpunten

• Elektrische bedrading na kantelen

Borretje 27-08-2021

Veilig op weg met Thule EasyFold

Het is een goede en qua gewicht acceptabele drager. Goed afgewerkt. Brede oprij goot en twee elektrische fietsen passen goed. Ook de spanbanden zijn kwaliteit. Deze zijn neerklapbaar en zitten dus niet akelig in de weg. Er is zelfs een vaste opberg plek op de drager voor de stekker. De drager ziet er niet alleen stevig uit maar is dit ook daadwerkelijk. Voor een vrouw van middelbare leeftijd ook goed handelbaar. De drager is opvouwbaar en kan mee in de auto of neemt weinig ruimte in, in schuur of garage. De drager is misschien wat duurder, maar is dit ook meer dan waard. Dit door ervaring met andere fietsendragers. Fietsendrager er op of er af is geen ergernis. Het maakt mijn fiets rit compleet.

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten
  • Degelijk en Betrouwbaar
  • Afwerking
  • Handelbaar
  • Opvouwbaar

Minpunten

• Niet gevonden

q**********@h********** 26-08-2021

Prima, meer centjes te besteden dan de inklapbare!!!!!

Prima drager, jammer dat hij niet ingeklapt kan worden, maar dan had ik een duurdere moeten kopen.! Het is wel even prutsen om de stekker er onder in het contact te krijgen…… Nu ontdekt ….drager ongeveer 50 cm er voor te zetten., dan knielkussen op de grond en je kunt wat makkelijker de stekker in het contact steken…….dan drager er op , en de draden met een klittenband vastzetten, anders slepen ze over de grond…… Ik kan dit allemaal alleen , al ben ik al een 82 jarige weduwe. Dan fiets er op met een Thule oprijgootje en dan rijd Oma heel Nederland door,,, prima toch. Veel plezier van mijn fietsendrager…

Pluspunten

• Goed prijsverhouding
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• Niet op te vouwde

Johnny H 26-08-2021

Thule best getest en betrouwbaar

Mooie stevige compact inklapbare fietsendrager voor elektrische fiets.
Opvolger voor mijn lichtere Easyway, 921 die het zonder enig probleem of schade 10 jaar heeft uitgehouden.
Maar nu een set zwaardere fietsen, dus een nieuwe was noodzakelijk.
Degelijk en goed uit de test, makkelijk te plaatsen en afsluitbaar.
Oprijgoot op te slaan in de drager, blijft dus bij elkaar.
Kost misschien iets meer, maar heeft mijn vertrouwen.

Pluspunten

• Compact opvouwbaar
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Ietwat hoge prijs
  • Verder geen

h*********@c******** 26-08-2021

Zeer goede fietsendrager. Thule een aanrader.

Heb de fietsendrager gekocht van het merk Thule omdat Thule bekend staat als degelijk en heel goed.
Drager is eenvoudig te installeren. Eerste keer even afstellen op de kogel daarna elke keer weer snel en makkelijk te monteren/ plaatsen.
De drager uitklappen stekker erin fietsen erop. Heb een geleide rail erbij gekocht om de elektrische fietsen makkelijk erop te kunnen rijden.
Eerst de fiets met de middenbeugel vastzetten, daarna de beide wielen met de clips snel en makkelijk vastzetten. Daarna fiets twee erop. Alles staat goed vast.
Beide fietsen hebben fietstassen. Daar even een spanbandje er omheen zodat de tassen niet gaan klapperen door de rijwind. Klaar is kees. Klaar is de Thule fietsdrager.
Top product. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Stevig en sterk
  • Alle onderdelen zijn vervangbaar
  • Compact op te bergen

Marceldb 26-08-2021

geweldige product uit Zweden!!

geweldige fietsendrager. Staat binnen 1 montuur als een huis op de trekhaak van de auto. Fietsen staan super stabiel en binnen 5 minuutjes alles gereed. Ik dad deze drager eerder moeten kopen. Wat ene topproduct uit Zweden!!

Pluspunten

• super stabiel
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • makkelijk inklapbaar

Minpunten

• nummerplaats montage
  • geen

K.J. de Vries 23-10-2020

slechte Jager stekkers op draher

kort na de koop bleek snel dat de Jagerstekker van inferieure kwaliteit. Hele ding omgeruild voor een andere alleen omwille van de stekker. Later herhaalde het probleem weer. Stekker weer vast en brak weer intern af. Gebeurde mij toen ik auto voor beurt weg bracht. Om toch veilig terug te kunnen liet ik mijn autodealer stekker vernieuwen. Kosten 80 euro. Thule vergoedde die niet en volstond met mededeling dat ik het ding eerst bij hen had moeten afgeven. Dat was natuurlijk onmogelijk daar ik dan met defecte electra aansluiting had moeten rijden om thuis te komen. Totaal onbegrip bij Thule.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • met goot goed fiets te plaatsen

Minpunten

• Jagerstekker inferieure kwaliteit. direct defect.
  • Garantie slecht

Lucieer 23-09-2020

pracht product, echter

Een ideale compacte fietsendrager, geschikt voor zware fietsen.
Echter, de drager past niet op de Van Swing van de firma Memo Europe BV.
De Van Swing is een attribuut voor op camperbussen met een achterdeur.
Dat maakt de Thule beslist niet minder, maar dit gegeven moet de potentiële koper van de Thule wel even in zijn achterhoofd houden.

Pluspunten

• compact
  • stevig
  • goede sloten
  • goede verlichting

Minpunten

• past niet op de Van Swing van Memo Europe BV

HenkG 19-08-2020

Vervanging kapot onderdeel

Het vervangen van een kapot onderdeel is een slechte zaak van thule. Ben al maanden aan het wachten op zo'n klein belangrijk onderdeel. Dus al een beetje spijt van deze aankoop. Kan hem niet gebruiken tot ik het onderdeel heb.

Minpunten

• Slechte service kapotte onderdelen

nbmv 22-07-2020

degelijk, maar jammer dat de nummerplaat eraf kan vallen

gekocht omdat deze het beste uit de beoordelingen kwam. bij het monteren van de nummerplaat bleek dat deze eruit kan rammelen door de te ruime maat tussen de klemblokjes. He de plaat met 2-zijdig tape vast moeten zetten, en dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn voor zo'n dure fietsendrager. De bevestiging voor het fietsframe is relatief laag, waardoor de hefboomwerking bij een grote fiets erg hoog is, en de klem zwaar belast wordt. gebruik moet uitwijzen of de steun daar op berekend is

Pluspunten

• degelijke constructie
  • opklapbaar
  • kantelbaar

Minpunten

• kenteken bevestiging
  • prijs
  • oprijgoot niet standaard

Schuurman 06-04-2020

Mooie drager.

Mooie drager, prima gewicht en zeer makkelijk te monteren op de trekhaakkogel . We zijn er blij mee.

Pluspunten

• Licht
  • Snelle bevestiging

Jan Willem 24-07-2019

Degelijk en makkelijk te monteren

Heb diverse fietsdragers bekeken en de easyfold xt2 kwam er steeds goed uit. Hij maakt alles waar.. compact opgevouwen, één klik en hij zit vast, beugel naar beneden en klaar. Een aanrader !

Pluspunten

• Compact in ingevouwen toestand
  • Degelijk en sterk
  • Makkelijk te bevestigen

Henriet 16-06-2019

Thule 933 EasyFold XT 2

Stevige fietsendrager , handig te monteren , handig in gebruik , fietsen staan stevig en betrouwbaar . fijn dat je alles goed kunt monteren en af kunt sluiten met een sleutel , kun je ook veilig even een kopje koffie gaan drinken .

Pluspunten

• Handig te monteren op de trekhaak
  • Fietsen handig en veilig op de drager
  • Riempjes wielen vast te zetten handig vastmaken

Minpunten

• prijzig

JVR 03-06-2019

Ongeschikt voor veel fietsen, vooral race en MTB

Stom dat ik deze drager gekocht heb. Ik had de reviews van de voorganger 931/932 moeten lezen. Bij deze hetzelfde probleem: een veel te laag en te smal beugeltje voor de armen van de framebevestiging. Fietsen met bidonhouders kun je niet vastzetten. Fietsen steken aan één kant te ver buiten de auto. Dit is ook niet op te lossen omdat de beugel zo laag en smal is. Ik heb 3 fietsen geprobeerd en twee pasten er niet op. Of je moet de bidonhouders er telkens afhalen. De derde stak een half wiel uit aan de zijkant van de auto. Laat je niet misleiden door de mooie filmpjes van Thule. Allemaal fietsen zonder bidonhouders waarbij meestal aan de onderste framebuis wordt vastgezet waar normaal de bidonhouder zit. Compact opvouwen heeft een hoge prijs qua functionaliteit bij deze drager.

Pluspunten

• Robuust uitgevoerd
  • Gaat gemakkelijk en stevig op de trekhaak
  • Compact op te vouwen

Minpunten

• Framebevestiging zeer beperkt instelbaar
  • Fietsen steken uit aan een kant
  • Niet geschikt voor fietsen met bidonhouders
  • Hoge prijs

Jazzhands 26-04-2021

Misleidende review. Heb een aantal reviews gelezen en bevestigingen van bijvoorbeeld racefietsen gezien en moet concluderen dat het prima gaat met bidonhouders. Ik ga me in ieder geval verder oriënteren...

Evert.bruinsma 10-03-2019

Mooie praktische fietsdrager

Hij is misschien wat aan de dure kant, maar het is ook wel een hele degelijke en handige fietsdrager. Daarnaast ziet hij er ook nog eens fraai uit. Kijk maar eens op Youtube en bekijk de verschillende testen. Bijna elke fietsdrager achter op de auto is nagenoeg gelijk maar het onderscheid vindt je in het gemak om de drager te plaatsen en de testresultaten. Bij een noodstop wil je niet dat de fiets door de achterruit komt. En bij een een uitwijkmanoeuvre wil je dat de fietsen op de drager blijven staan en niet met drager en al de berm in verdwijnen. En daar zit het verschil. Deze fietsdrager is daarbij ook nog eens heel eenvoudig te plaatsen. Wil je hem opbergen dan vouw je hem snel en eenvoudig op en stopt hem in de kofferbak of in een plekje in de schuur/garage. Wij gaan dan liever voor wat kwaliteit en betalen dan maar wat meer zodat we met vertrouwen met fiets(en) achter de auto op pad gaan.
Wij hebben hem samen met de oprijgoot besteld (Easyfolt ramp) welke heel vernuftig in de houder opgeborgen kan worden. Een electrische fiets plaatsen wordt daarmee een eitje.

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit
  • Eenvoudig te plaatsen

Minpunten

• prijs is wat hoger dan andere dragers

de Bruijne 07-07-2018

Kwaliteit

Geweldig degelijk product al schrok ik wel van de afmeting en het gewicht
Als je daar aan gewend bent blijkt het een product van hoge kwaliteit.
De er bij aangeschafte oprijgoot past prima en is ook goed op te bergen

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoud bij het monteren van de fietsen

Minpunten

• Log
  • Gewicht

Marianne van der Baan 30-04-2018

Thule 933 easy fold xt2

Deze opvouwbare fietsen dragen van Thule, is makkelijk op de trekhaak te plaatsen en eraf te halen. Kan op slot. Fietsen staan er stevig op, kunnen op slot. Kan kantelen is zeer eenvoudig. Fietsen drager is zeker niet zwaar. De verlichting is van stevige kwaliteit. Hij is dan misschien niet de goedkoopste fietsen drager maar zeker zijn geld waard. Een aanrader.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk te monteren.
  • fietsen staan stevig
  • kan kantelen
  • opwouwbaar