Thule EuroPower 916

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thule EuroPower 916 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Nick 08-10-2017

Stevig en fraai

Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Heel tevreden met deze Thule! Alles zit stevig vast en bij het rijden geen enkele last van gerammel of geschommel. Zicht naar achteren is nog goed. En ook handig: je kunt het rek wegkantelen waarna je de achterklep probleemloos kunt openen en sluiten. Goede match op mijn Ateca. Voor foto's: https://www.seat-ateca.nl/mijn-ateca/#thule2

Pluspunten

• Stevig
  • Eenvoudig in gebruik

Cannon nu even niet 08-06-2014
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Ik ben in het bezit van een Thule pro power fietsen drager
Niet de goedkoopste
Een paar maanden geleden stond na thuiskomst een klem los (met slot)
Stomme fout van mij dacht ik
Nu terug uit Frankrijk weer een klem los, en dat
is geen fout van mij.
Zeker weten bij elke stop heb ik de drager gecontroleerd, staan ze nog vast
De draaiknop met slot stond nog op slot en vast
Echter niet bij thuiskomst
Thule geeft niet thuis, fout van mij
Wie heeft er ervaring mee
Ik zet de Ebikes nu extra vast met een spanband aan de beugel
Gr Joop

koopman4 10-06-2014

Ter aanvulling, een spanband op de Pro-user is noodzakelijk zelfs meerdere, maar op de Thule 916 Europower hoeft dit beslist niet.
Al 3 jaar rijd ik zonder spanbanden met zware Sparta E-bikes, die echt rots vast staan.

Gerard.

koopman4 09-06-2014

Dit heb ik eerder met Pro user meegemaakt. Nu heb ik de thule 916 maar tijdens rijden zet ik de fietsarmen niet meer op slot want dit is de oorzaak.
Als je de fietsarmen op slot zet funtioneert de schroefdraadmoer niet, die draait z. g. dol dus niet met de spoeddraad mee.
Tijdens schok efect met rijden kan het slot in een andere lossere spoed of meer spoeds losser komen.
Het slot dient tegen diefstal, onderweg heeft het geen nut. Dus allee afsluiten als je de auto metfietsen alleen laat.

Gerard

koopman4 10-06-2014

Gerard.

Toontje45 30-05-2012
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Naar aanleiding van de reviews deze fietsendrager gekocht. in een wip staan onze elektrische fietsen erop.
Ze staan ook nog eens zeer stevig.
De fietsendrager op de trekhaak bevestigen is ook zo gedaan. Drager op de knobbel plaatsen, hendel naar beneden halen en klaar.
wij zijn erg blij met deze aankoop.

Annelies Debets 10-08-2012

Heeft u geen probleem met de hendel,ik krijg deze haast niet omlaag.

elepiet 26-06-2012

Hallo,Vandaag ook deze gekocht, maar ik snap de bevestiging vh nummerbord niet er staan n soort clips op de tekening,maar die zitten er niet bij.maandag maar terug naar de winkel, of weet u n andere methode

Kees v.d. Put 17-05-2012
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Tjonge,tjonge wat een geweldige fietsendrager voor mijn E-fietsen. Zat binnen een mum van tijd op mijn auto en hup fietsen erop en rijden maar. Zit als een blok achterop wat een uitgekiend systeem. Wel 18,5 kg samen met mijn fietsen 24,5kg en 27,5kg dus 70kg. Trekhaak mag officieel 60kg hebben maar ik merk er niets van. Pas aangeschaft bij Compleet op weg Waddinxveen tegen scherpe prijs. Deze zaak heeft ook een leuke showroom waar je de fietsdrager kan uitproberen. We zijn daar prima geholpen. Let op, op woensdagmiddagen is deze zaak gesloten.

kabouter75 01-05-2013

Hoi kees, heb jij het nieuwe model ( 2012 ) gekocht of het oude ( zoals afgebeeld op de foto, model 2010 ).
Groetjes Daantje.

koopman4 04-03-2013

Ik heb ook al weer ruim 2 jaar deze drager (staat ook een review) ook gekocht bij Service on Top in Waddinxveen, ben over de winkel als zowel de fietsendrager zeer tevreden.
Dit is één van de weinige Fietsedragers die echt geschikt is voor (zware) elektrische fietsen, ze staan als een huis op die drager.

@ The Musketeer,
Er zijn nog genoeg fietsen van Batavus en Sparta in omloop waarvan de accu in het frame zit, deze zijn dus niet zomaar te verwijderen. Kan je ze tenminste ook niet vergeten mee te nemen.
De fiets is er beslist niet minder om, hij heeft een zeer mooie uitstraling en accu kan niet gestolen of vergeten worden.
Weet wel dat er een slotje op zit, maar dit is niet altijd voldoende.
Maar smaken verschillen en laten we het daarop houden.
Onze fietsen mogen zwaar zijn met 28 kg, maar ze rijden na 4 jaar nog prima.
Bovendien zit er een oprijgoot bij de fietsendrager dus geen problemen.

TheMusketeer 03-03-2013

27,5 kg? Dat is absurd. Het is verstandig de accu eruit te halen tijdens vervoer op de trekhaak. Kan dit niet? Overweeg dan een andere fiets aan te schaffen als je deze op de trekhaak wilt meenemen. Nederland wordt steeds slimmer.

koopman4 02-05-2013

Ik hoop voor je dat Kees nog reageert na de plaatsing van 1 jaar geleden.
waarom vraag je eigenlijk of hij model 2010 of 2012 heeft gekocht, zit daar een groot verschil in.

Gerard

klavertje vier 29-08-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Een en geweldige fietsendrager,snel geleverd door de fietsenwinkel.nl in heerhugowaard was met twee dagen binnen.
Fietsen gemakkelijk er op te zetten,en gemakkelijk te kantelen ,erg blij mee.

paulamaria 18-03-2012

Waar in de heerhugowaard heb je de Thule Europower 916 dan gekocht, ik kan het namelijk niet vinden.
Alvast bedankt,

Groetjes,

Paula

G. 47 Janssen 01-08-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Afgelopen zaterdag aangeschaft. Ik had verwacht de fietsendrager nog te moeten monteren, maar hij zat al kant en klaar in de doos. Ik hoefde nog allen de bevestigingsbeugels en de kentekenplaat te monteren. Ik heb hem nu drie dagen in gebruik en binnen 10 minuten zit hij vast op de auto enstaan de fietsen op de drager en zoals eerder genoemd "zo vast als een huis". Het snelle monteren/demonteren op de auto maakt hem ook zo bijzonder. Het is een echte aanrader.(Ik heb hem gekocht bij Heuts automaterialen).

LeonT 23-07-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Eindelijk een fietsendrager die zeer eenvoudig is te plaatsen en de fietsen staan als een huis. Het plaatsen van de fietsen op de drager ook erg eenvoudig, zeker ook omdat de afstand tussen de fietsen wat groter is. Onze Harbins van ruim 20 kilo per stuk vervoer ik nu met een gerust hart zonder bij elke hobbeltje in de spiegel te kijken of ze wel goed blijven staan. De drager op de trekhaak zetten is binnen 5 seconden gepiept. Hefboom naar beneden duwen, op slot en klaar. Of het gewicht een nadeel is? Ach, het blijven ondingen om te verplaatsen, die paar kilo extra maakt dan ook niks uit. Je krijgt er een solide drager voor terug.
Gekocht in Waddinxveen bij service on top. Inderdaad, top service!

ADR61 15-07-2011

---------Update review, 15-7-2011----------
Wij hebben hem nu ruim een jaar en zijn er zeer tevreden over, hij zit als een blok achter je auto en ook de fietsen staan zeer stabiel.
Ook wij hebben hem gekocht bij Service on Top in Waddinxveen het advies en service was ook Top.

---------1e review, 11-8-2010----------
Wij hebben de fietsendrager vorige maand gekocht na aale review bekeken te hebben bij service online in Waddinxveen.
Wij hebben twee Gazelle fietsen (dames en herenfiets) en gebruiken geen tussenstang
Wij hebben ze afgelopen maand meegenomen naar Frankrijk een perfecte fietsendrager ook bij 130 km per uur en je fietsen staan als een huis.Wij zijn er heel tevreden mee. Ook de voorlichting en service van de winkel was perfect.

John Statue 04-07-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

sinds 6 juli heb ik een trekhaak onder mijn VW-Bora laten monteren en gelijk deze fietsendragen erbij gekocht voor mij 2 electrische Giant fietsen. De bevestiging op de trekhaak is makkelijk maar heeft de stang om hem vast te klemmen wel wat kracht nodig, maar dat hoort zo. En is van een slot voorzien zodat deze er niet door anderen afgehaald kan worden. Het opladen van de fietsen is geen enkel probleem voor mij maar er is wel een oprijgootje te koop. Of die handig is weet ik niet. Het vastzetten van de fietsen is in tegenstelling tot wat een ander er van vindt zijn de fietsen makkelijk met de stangen vast te zetten. Ook een voordeel is dat de stang van de buitenste fiets op slot kan. Ik ondervind geen enkel probleem met de bandjes waar de wielen mee worden vastgezet. Nog een voordeel van deze drager is dat door middel van een voetpedaal de "hele" dragen van de kofferbak gekantelt kan worden waardoor je toch nog makkelijk in de kofferbak kan komen. Dus alles heeft voor mij een dikke 10!

John Staue 22-10-2011

mijn mening over deze fietsendrager is onveranderd zelfs alleen maar positiever na enkele malen te hebben gebruikt. Enige aanvulling op deze is dat ik één van de revies lees dat er een oprijgoor was bijgeleverd. bij mijn weten is (was) dat niet standaard. misschien is dat inmiddels verandert. deze moest ik los er bij aanschaffen. dau daar hebben wij nog even mee gewacht om te kijken of het wel een waardevolle aanvulling zou zijn. tot op heden kunnen wij samen de fietsen er op zetten. dus voor zover nog staaeds een uitstekende fietsendrager. Al koet je er toch even aan wennen dat je in je spiegens zo af en toe de fietsen ziet wiebelen.

Botuur 04-07-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Reeds een jaar in gebruik voor 2 eco fietsen (Batavus easy royal), in 1 klik te bevestigen op de trekhaak, zeer stevig karakter, niettegenstaande de bestiging van de fiets op het frame zeer solide is,vind ik het toch nogal omslachtig met de riempjes en de klemmen, oprijgoot voor de fiets is beschikbaar; Zeer tevreden en uiterst betrouwbaar.

kaasmuis 24-06-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Een fijne praktische fietsendrager. Degelijk en handig in gebruik. De fietsen Zijn er snel op en af te halen.

Ed Burger 1 21-05-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Behoeft eigenlijk geen motivering, produkt ziet er goed uit, makelijk op de trekhaak van de auto te bevestigen en fietsen makkelijk te plaatsen, het produkt voldoet geheel aan mijn wensen en is goedkoop t.a.v. vergelijkbare produkten.

Frank-1 08-05-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Een fantastische fietsdrager ! Eenmaal afstellen op de trekhaak, daarna is het gebruik zeer eenvoudig.
Snel te bevestigen en weer te verwijderen. Uitermate solide constructie.
Wij gebruiken hem voor het meenemen van twee e-Bikes, en ook dan nog is het geheel eenvoudig te kantelen zodat je bij de kofferruimte kunt.
De fietsen staan als een huis !
De oprijgoot vind ik iets minder functioneel; je moet ook opletten dat de spanbanden niet in de weg zitten en met zo'n zware fiets kom je dan soms net een handje tekort. Maar als je een redelijk zware E-bike er alleen op moet zetten is de goot zeker een optie. Misschien een kwestie van wennen. Wij vinden het eenvoudiger om samen even de fietsen er op te zetten of af te halen.

Annelies Debets 10-08-2012

Hallo Wij hebben problemen met het bevestigen op de de trekhaak,dit gaat superzwaar.Wat bedoeld u met afstellen op de trekhaak?

Gr. A.Debets

Fietseropuit 01-05-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Hierbij onze ervaring m.b.t. het gebruik c.q. vervoer van 2 elektrische fietsen met een totaalgewicht van ca. 60 kilo. Door middel van het bevestigingssysteem is de Thule EP916 fietsdrager eenvoudig en snel op de trekhaak van de auto te plaatsen, waarbij het geheel middels het geïntegreerde slot beveiligd is tegen diefstal.

Vanwege de wat grotere tussenafstand, gaat het plaatsen van de fietsen op de drager relatief eenvoudig. Handig is hierbij het gebruik van de als accessoire leverbare aluminium oprijgoot.
Bevestiging van de fietsen op de drager geschiedt d.m.v. schroefklemverbindigen op het frame van de fiets en met klembanden voor het bevestigen van de fietswielen.

In tegenstelling tot sommige fietsdragers met andere bevestigingssystemen, gedraagt de Thule EP916 zich, beladen met 2 elektrische fietsen, als één stijf geheel met de auto.

Oordeel: Een zeer solide en gebruiksvriendelijke fietsdrager, welke vanwege het draagvermogen van 60 kg bijzonder geschikt is voor het vervoer van elektrische fietsen.

Nevo 02-03-2011
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Na ca. 2000 km gedurende 1 week gebruik met een elobike en gewone fiets is mijn conclusie: zeer goed. Mijn elobike (Flyer T) is bijna 2m lang en deze past maar net. Onhandig vind ik de wiel bevestiging met bandjes met los zittende ring. Bovendien heeft dit model een hoog eigen gewicht (18kg). Dat is 5 kg meer dan bv de Uebler X21 Nano. En dat merk je bij het opbergen. Ik heb de Uebler overwogen, maar deze is duur en kwetsbaar.

bertkuip 16-04-2014

Nevo, mag ik weten hoe lang je Flyer is? Ik wil namelijk onze Flyer's hier ook op kwijt, maar weet niet of dat kan, de langste is nl 1.92 m.

pieter boom 25-10-2010
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Na een teleurstellende (drager afgebroken) ervaring met de prouser jade heb ik de thule 916 aangeschaft.
Perfecte stabiele drager voor onze 2 electrische fietsen.
Fietsen zijn eenvoudig te plaatsen.

Henk 307 14-08-2010
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Wij hadden als fietsendrager een Thule 945 (waren daar dik mee te vreden). Maar hebben 2 elektische fietsen aangeschaft, en op de Thule 945 lukte het plaatsen van de 2 e-bikes niet meer, omdat de fietsen breder en zwaarder zijn dan normale fietsen. Waren tevreden met (oude)Thule, daarom gezocht naar een vervanger, en kwamen uit op de Thule 916. Deze hebben wij via futurumshop (webwinkel) besteld, en binnen 2 dagen werd de Thule afgeleverd PRIMA ! De Thule (916) op de trekhaak plaatsen gaat makkelijker dan de 945, was een draaiknop, de 916 heeft een hendel in één keer muur vast. Fietsen plaatsen gaat ook simpel, alleen kan ik mij voorstellen dat wanneer je elektrischefietsen op de drager wilt zetten, dat dit een zwaar klusje kan zijn, een elektrischefiets weegt toch al gauw tussen de 25 / 30 kilo. Thule heeft daarvoor een speciale oprijgoot ontwikkeld (hebben wij geen ervaring mee).
zie verder de beoordeling

jan stoel 27-07-2010
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

De Thule EuroPower 916 aangeschaft bij Service On Top in Waddinxveen. In showroom kun je veel types vergelijken. Gekozen voor de 916 vanwege de degelijke uitvoering en stevig handvat om te vast te klemmen op de trekhaak. Opzetten drager en fietsen kost minder dan vijf minuten.
Is geschikt voor electrische fietsen maar raad deze drager ook aan voor gewone fietsen.
Zit tijdens rit zo vast als een huis.
Service van bedrijf is prima: via e-mail vragen gesteld en direct antwoord gekregen.
(Klipjes voor vastzetten van kentekenplaat zitten bij aflevering vast aan constructie.)

koopman4 01-05-2010
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Na eerst 9 maanden met een Pro User-Diamant voor het oog prachtige fietsendrager geklungeld te hebben en met angst te hebben gereden met spanbanden en touwen voor het vervoer van onze twee Sparta Ion's, elk 28kg die er eerlijk waar ook nog bijna afvielen, is onze keus na het lezen van de diverse goede reviews met 10 10 10 op THULE EUROPOWER 916 gevallen.
Deze drager kost op internet bij Service on line €286,00 goot erbij €35,00 is
bijna net zo duur als de Pro User-Diamant.
WAT EEN WERELDDRAGER IS DEZE THULE 916! Binnen 10 minuten drager en fietsen erop geen spanbanden nodig en zonder kopzorgen naar Limburg 180km heen en terug. Ook met korte ritten ervaarden we dat alles nog net zo vast zat als bij vertrek.
We hebben echter zo'n stang (type 982)gekocht om van een damesfiets een herenfiets te maken. Waardoor bevestiging makkelijker op de drager is.
Ondanks deze stang zitten beide fietsen goed vast en wiebelen niet.
Het enige minpuntje vinden we het gewicht, van schuur naar auto tillen. Maar de fietsen zitten als een huis en dat is heel wat waard!
Qua afwerking hebben we hem een 8 gegeven vanwege de lichten op de achterkant die bij de 915 beter op het geheel aansluit. En de lak die er maar dun en zacht gemoffeld opzit. Als je de zwenkarmen verdraait of verplaatst is de U beugel waar ze opzitten al beschadiogd. Ook drager zelf heeft geen geharde lak.

naam55 en zo ... 04-04-2012

kost wel 346 ipv 286. is wel misleidend vind ik

Fiets2000 28-02-2010
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Maart 2009 de drager gekocht.
Werkelijk een topproduct.
Zeer veel gebruikt afgelopen voorjaar,zomer en herfst. Meerdere keren mee op vakantie geweest en alles zit als een blok. Zowel drager als fietsen zijn zeer makkelijk te plaatsen. De afstand tussen de fietsen is ruim voldoende en raken elkaar niet. Hebben zowel een mama fiets als hybride.
Ben je op zoek naar een drager voor twee fietsen dan is er eigenlijk maar één keuze. Het enige nadeel is zijn gewicht.

Jadam 08-10-2009
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Meer eerste revieuw ooit. Omdat ik het een geweldige drager vind en dat mag ieder weten. Drager en fietsen kunnen snel en stevig bevestigd worden. Het demonteren is een fluitje van een cent. Zowel drager als buitenste fiets kan met een sleutel op slot worden gezet. De drager is wel wat zwaar en wat aan de maat, maar dat zijn mogelijk ook weer de sterke punten.

Rob 1950 08-10-2009
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Ik kan aan de reviews van mijn voorgangers weinig toevoegen. Deze fietsdrager is werkelijk fantastisch. Hij is inderdaad een beetje zwaar, maar elektrische fietsen kunnen vanzelfsprekend niet veilig op een fragiele contructie worden vervoerd. Het enige minpuntje is naar mijn mening de vormgeving van de lichtunits, want de ovale units die onder meer op de Duitse versie van de EuroPower zijn aangebracht, maken deze fietsdrager nog iets fraaier. Maar in essentie heb ik niets dan lof over deze fietsdrager.
Hij is de prijs van minder dan 300 euro naar mijn mening zeker waard.

Hanka 07-10-2009
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Wij hebben enkele weken geleden ook deze fietsdrager aangeschaft en zijn dik tevreden.We rijden met een Kia cee'd. De bevestiging is eenvoudig en zat meteen goed vast. Ook met 2 fietsen er op, waarvan 1 elektrische- , stond alles goed vast.Zijn er mee naar Drenthe ( ca. 200 km) gereden, bij aankomst stond alles nog net als voor we vertrokken.We hebben dus geen spijt van deze aankoop.

opa58 22-09-2009
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Ik heb deze fietsendrager inmiddels ook aangeschaft . Zelf rijd ik een Opel Meriva met eraan bevestigd een trekhaak met afneembare kogel(Bosal Ecofit).Ik had eerst nog wat problemen met het vast zetten van de drager omdat er nog speling bleef op de trekhaak. Dit is inmiddels opgelost door de juiste bevestiging van de pen en kogel .Twee weken later onze twee fietsen er op bevestigten er mee naar Limburg gereden. Toen we aankwamen stond alles nog rotsvast . Wat een super combinatie van fietsendrager en trekhaak. Zeeeer te vreden.

Milagro 03-07-2009
Geschreven voor: Thule EuroPower 916

Na jarenlang gebruik van de twinnyload, overgegaan i.v.m. aanschaf e-bikes op deze thule fietsendrager.

Ondanks de hoge beoordeling zijn er toch een paar minpuntjes: door de degelijke constructie is het een zwaar geheel geworden dus niet erg geschikt voor mensen met weinig spierballen. Om de spanhendel aan te halen is ook de nodige kracht nodig.

De drager in de kofferbak opbergen lukt niet bij iedereen omdat hij er bij kleinere auto's niet inpast.

Voor het overige niets dan lof.

Bevestigen en 2 fietsen plaatsen is binnen 3 minuten te realiseren.