Bosal Traveller 2 - Reviews

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

HarrieD01 16-08-2015 Product maand in bezit

Geweldige fietsendrager, voldoet aan al mijn wensen, inklapbaar
dus eenvoudig snel in de kofferbak, met een hef boom handeling muurvast op de trekhaak, 7 en 13 polige aansluiting stekker,
afsluitbaar op trekhaak en afsluitbaar op fietsbevestiging, extra bijgeleverd opberg tas voor opslag, en spanbandjes voor extra veilig gevoel bij lange ritten zeker bij 2 dure elektrische fietsen waar drager ook voor geschikt is tot 60 KG.
Gekocht bij Firma Heuts ivm scherpe prijs en fijne service.
Kortom een prima aankoop voor de komende jaren.

sandy 30-05-2016 Product paar weken in bezit

BEHOORLIJK ZWAAR

6,7
BEHOORLIJK ZWAAR
Jarenlang mijn oerdegelijke stalen TACX COMPACT fietsdrager gebruikt. Nu toch de behoefte aan sneller te plaatsen drager.
Na advies van het bedrijf Autovoordeelshop en laatste reviews/testen voor de BOSAL Traveler 2 gekozen. Met name z'n compactheid (na invouwen) gaf de doorslag.
Er dient terdege rekening worden gehouden dat deze drager (17,3 kg) ZWAAR is. Ter vergelijking : mijn oude stalen TACX COMPACT woog maar 8 kg.
Om de drager gelijktijdig op de haak te zetten en te 'richten' moet je behoorlijk fit te zijn. Concreet : eigenlijk zo fit (sterk) dat je de zogenaamde gratis oprijgoot niet nodig hebt.
Ik zou dit niet aan mijn vrouw overlaten. Het vouwmechanisme van de lampen is fragiel (dunne aluminium asjes/kunststof kliksysteem).
Jammer dat er geen snelspanners zijn toegepast om de riemen goed aan te trekken.
De 'riemgespen' zitten zelfs na de vernieuwing nog steeds onhandig aan de binnenkant van de wielgoten.
De tijd zal leren hoe degelijk/duurzaam deze constructie is.
Als ik meer ruimte beschikbaar had zou ik voor de Thule Velocompact hebben gekozen.

HarrieD01 06-12-2015 Product half jaar in bezit

na mijn eerste review bij aankoop. Nu een naar enkele maanden gebruik een vervolg.
Nog steeds erg tevreden over mijn aankoop.
En ondanks dat hij wat duurder is als toen ik hem aankocht. Nog steeds erg aan te bevelen.

Peter 16-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fietsendrager

De Bosal Traveller 2 is een copie van de Pro-user diamant en is best getest door de Consumentenbond en wij onderschrijven de kwaliteit van dit product ten volle.
Drie keer gebruikt op ritten van 200km
Met een gewone en een elektrische fiets
Opvouwbare drager tas en oprijgoot
Gekocht bij hi-fi dump geleverd binnen 24 uur

Pluspunten

• Opvouwbare
  • Compact
  • Tas
  • Metaal
  • Dertien en zeven polig

Minpunten

• Aan de zware Kant

John 21-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Degelijk en handig in gebruik

Fijne fietsdrager.
De eerste keer was het even zoeken hoe deze gebruiksklaar te maken. Ook het plaatsen van de fietsen was de eerste keer een kleine uitdaging. Inmiddels de fietsdrager al vele malen gebruikt en is dit alles nog een fluitje van een cent.
Wat ik als een groot pluspunt beoordeel is het feit dat de drager tot een relatief klein pakket is op te vouwen en op te bergen. Zo is het geen sta in een weg als je deze niet gebruikt. Bosal is overigens ook de fabrikant van de in Nederland verkochte merk pro-user. Het product is exact hetzelfde, maar de Bosal is voordeliger geprijsd!

Pluspunten

• Degelijke constructie
  • Zowel met 7 als 13 polige stekker te gebruiken
  • Tot klein pakketje op te vouwen
  • Laadvermogen

Minpunten

• Handleiding
  • Eerste bevestiging van fietsen

JohnP64 02-09-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Bij eerste ingebruikname even moeten prutsen met op de trekhaak zetten, uitklappen en fiets plaatsen. Als je dit eenmaal door hebt, dan is deze fietsendrager helemaal top! Al meerdere keren gebruikt en van het gebruiksgemak geniet ik iedere keer. Fietsendrager is stevig, maar wat mij betreft zeker niet te zwaar.
Daarbij komt dat de Bosal exact gelijk is aan de pro-user. Bosal levert slechts in de Benelux onder de naam pro-user. Onder deze naam is de fietsendrager wel aanzienlijk duurder.
Dus mocht je ook de pro-user overwegen, koop dan gewoon deze Bosal!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Goedkoper als pro-user
  • Degelijk
  • 7 en 13 polige stekker

befra1 07-08-2015 Product paar dagen in bezit

Weinig moeite om op trekhaak te zetten en fietsen goed te plaatsen.
Met 7 en 13 polige stekker
En tegen redelijke prijs gekocht