Bosal Traveller II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosal Traveller II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

G.Struyk 27-06-2023

Geen aanrader

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Wij kochten de Bosal Traveller 2 in 2017. Niet zo vaak gebruikt, en altijd met de accu's verwijderd (voor het gewicht) Afgelopen week tijdens onze vakantie in Nederland, zijn de buizen waarop alles steunt, finaal afgebroken. We (en andere weggebruikers) hebben ontzettend veel geluk gehad dat er geen ongelukken zijn gebeurd. Na contact met de verkoper en de leverancier, krijgen we te horen dat dit nergens te verhalen valt. En onder pech valt!
Een waarschuwing voor alle gebruikers is dus: kijk regelmatig of alles nog heel is.

Minpunten

• geen versterkte buizen

Eric 29-12-2019

pro user diamond sg2 plus

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Op zoek naar een geschikte drager voor onze Mercedes Viano Marco Polo camper bleek deze geschikt. De Thule Easyfold die we hadden bleek niet meer te voldoen omdat de 'voorste' fiets met het stuur te dicht bij de achterruit komt. De SG2 Plus heeft extra ruimte tot de eerste wielgoot. Het stuur blijft ruim vrij van het raam. Bovendien kan de achterklep van de bus open als de drager gekanteld is. Minpuntjes zijn er ook: de U-buis is smal en dat de drager minder flexibel. Het is een gepuzzel om onze ebikes goed vast te zetten. Uiteindelijk lukt het wel, zij het dat de bek van de lange arm alleen om de diagonale buis kan qua bereik, en deze buis is bij onze fietsen de accuhouder en dus dik en dus past de bek er niet helemaal omheen. Verder zijn de armen lastig te verschuiven, vooral van de horizontale naar het verticale deel van de U-buis. En de montage en demontage gaat veel omslachtiger dan bij de Thule Easyfold: de kentekenplaathouder en de lampen moeten apart uitgevouwen in tegenstelling tot bij de Thule. Tenslotte is hij lastig te dragen inde hoes waar geen handvat aan zit. Oja, de wielgespen zitten heel onlogisch aan de binnenkant en zijn lastig strak te trekken, ook omdat ze geen pompgespen hebben.

Pluspunten

• geschikt voor busjes/Mpv's
  • klep van busje kan nog open

Minpunten

• omslachtige montage
  • moeilijk gangbare frameklemmen
  • smalle U-buis
  • aan de zware kant
  • wielstraps aan de binnenkant moeilijk bereikbaar

Jose 15-12-2019

Let op kantelmechanisme

Geschreven voor: Bosal Traveller II

De Bosal Traveller 2 is een mooi fietsendrager. Toch voorzichtig zijn op een aantal punten
Openen en sluiten:
1 Doe voorzicht aan met de nummerplaat
2 Doe voorzichtig aan met het schuiven en bevestigen van de verlichting
3 Plaats de eerste fiets niet met de kettingkast naar de staander gericht
HET BELANGRIJKSTE IS DE CONTROLE VAN HET KLAPMECHANISME (VOETPEDAAL)
NADAT DE DRAGER IS GEKANTELD EN WEER IS TERUG GEZET IS HET VERSTANDIG OM EENS ONDER DE DRAGER TE KIJKEN. HIER ZITTEN 2 PALLEN DIE HET GEHEEL DIENEN TE SLUITEN. HET KAN ZIJN DAT EEN VAN DE PALLEN NIET IN ZIJN GOED SLUIT. DIT ZOU ER VOOR KUNNEN ZORGEN DAT DE DRAGER DOOR HET GEWICHT TIJDENS HET RIJDEN GAAT KANTELEN.
Dit geld ook voor de vergelijkbare merken.

Bosal Traveler 2 slecht product 23-01-2019

Sle het kwaliteit

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Wij hebben onze fietsdrager ca 3 jaren ( 397 euro) ca 8 keer gebruikt, waar van 4x het slotje op de fietsklem gebruikt. Laatste keer niet meer los te krijgen, met 2 man met grof geweld toch de klem kunnen openen en de fiets eraf kunnen halen alles natuurlijk kapot.
Bosal ca 6 keer gebeld in Vianen, niemand neemt op, dus zeeeeer slechte firma, maar dat vonden Radar en Kassa al jaren, gewoon niets meer kopen bij Bosal!

Peter 27-05-2018

Goed product

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Op zoek naar een goede fietsdrager voor 2 e-bikes en na vele reviews te hebben gelezen, hebben wij de Bosal Traveller 2 gekocht. Eigenlijk is het een produkt van importeur Pro-User (Diamont SG 2), maar deze wordt dus ook verkocht door Bosal en het Duitse Eufab. Vreemd genoeg liggen de prijzen bij de laatste twee merken een pak lager. We hebben getwijfeld om de veel duurdere ‘’PLUS’’ uitvoering aan te kopen, omdat deze wel geschikt zou zijn voor auto’s met een grote achterklep, zoals mpv’s en bestelbusjes. Wij hebben een Ford Galaxy. Op de website van Bosal http://www.oris-acps.com/en/products-services/aftermarket/bicycle-carrier-systems/bosal-traveller-ii-plus wordt bij de ‘’PLUS’’ zelfs expliciet de Ford Galaxy als voorbeeld genoemd, voor welke de ‘’PLUS’’ zou moeten worden toegepast. Wel beste lezers, je kan de meerprijs voor dit type in je pocket houden, want het kantelmechanisme van de standaard Traveller 2 laat toe om de achterklep van onze Ford Galaxy (WA6) gewoon probleemloos te openen!
Besteld bij Heuts, incl. oprijgoot, scherpe prijs en snel in huis. Handleiding is niet erg duidelijk, maar met wat puzzelen prima gelukt. Bij de montage op de trekhaak kreeg ik de hefboom maar niet in de horizontale positie. Durfde niet harder te duwen. Bleek dat je een stelbout hiervoor moet verdraaien om een correcte afstelling te verkrijgen. Dit staat pas ergens achterin de handleiding vermeld, niet erg handig als je hier al direct tegenaan loopt! Ook het systeem waarmee je de achterlichten moet losmaken om deze te kunnen omklappen was voor mij niet direct erg duidelijk. Het ingeklapt optillen aan de centrale handgreep en plaatsen van de fietsdrager op de trekhaak gaat prima en is een mooi uitgekiend systeem. Wel zit de fietsdrager niet helemaal zuiver horizontaal, weet nog niet waar dat aan ligt. De dubbele 7/13 polige stekker is super doordacht. De meebestelde oprijgoot is een welkome aanvulling, al is deze lastig te verwijderen als de fiets er op staat, het fietswiel staat net bovenop het einde van de goot, waardoor de goot er niet afgetild kan worden, maar misschien moet ik hiermee nog wat oefenen. Eenmaal geplaatst met de e-bikes er op, maakt het geheel een solide indruk. Kentekenplaathouder is misschien wat fragiel. Kantelmechanisme werkt perfect, maar je moet wel flinke spierballen hebben om de hele last om te klappen!
Al met al een goed product, maar de handleiding kan beter. Prijs/kwaliteit is dik in orde.

Pluspunten

• Degelijk
  • Inklapbaar (compact opbergen)
  • Prijs
  • Toch geschikt voor Ford Galaxy!

Minpunten

• Handleiding kan veel beter

Sil. 06-03-2018

Bosal Traveller 2 / Pro User Diamant SG2 goed produkt.

Geschreven voor: Bosal Traveller II

De Bosal Traveller 2 en de Pro User Diamant SG2 zijn beide gelijk.
Enkel de naam is anders.
Beide zijn uitstekende fietsendragers voor de prijs. Makkelijk uit te vouwen en degelijk. Tikkeltje zwaarder dan de rest, maar je zet de fietsendrager staand op de kogel andere vaak voorovergebogen.
Heb de fietsendrager bij https://fietsendrager-megastore.nl/ gekocht in een actie.
actie zie https://fietsendrager-megastore.nl/bosal-fietsdrager/bosal-traveller-2.html

Pluspunten

• prijs / prestatie

Minpunten

• tikkeltje zwaar

F.Wijnia 07-09-2017

Bosal-traveller-2 fietsdrager

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Na resentie via kieskeurig gelezen te hebben,heb ik een maand geleden dit produkt gekocht via de website bij Coolblue. Ik vind het een goede fietsdrager die je gemakkelijk op de trekhaak monteerd. Maar bij het "vastmaken" van de riemgespen,schrok ik dat deze uitzich zelf weer gaan
los zitten. Ik heb meerdere fietsdragers gehad, maar dit nog nooit eerder meegemaakt.
Ik heb spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Gemakkelijk te monteren op de trekhaak
  • Inklapbaar

Minpunten

• Riemgespen kun je niet goed vast sjorren

anoniem 11-08-2017

netjes op te bergen

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Op de drager passen 2 electrische fietsen. Het was even puzzelen hoe het uitgeklapt werd en anderom hoe weer op te vouwen maar dat is maar 1 keer. Geweldig dat er een opbergtas en oprijgoot bijgeleverd werd. Zo kan het geheel netjes opgeborgen staan. Dit alles dankzij Autovoordeelshop.nl

Pluspunten

• bevestging op trekhaak
  • klein formaat in opgevouwen staat

Minpunten

• plaats steun onhandig bij eerste trapper
  • handleiding erg onduidelijk

Peter 16-07-2017

Fietsendrager

Geschreven voor: Bosal Traveller II

De Bosal Traveller 2 is een copie van de Pro-user diamant en is best getest door de Consumentenbond en wij onderschrijven de kwaliteit van dit product ten volle.
Drie keer gebruikt op ritten van 200km
Met een gewone en een elektrische fiets
Opvouwbare drager tas en oprijgoot
Gekocht bij hi-fi dump geleverd binnen 24 uur

Pluspunten

• Opvouwbare
  • Compact
  • Tas
  • Metaal
  • Dertien en zeven polig

Minpunten

• Aan de zware Kant

John 21-12-2016

Degelijk en handig in gebruik

Fijne fietsdrager.
De eerste keer was het even zoeken hoe deze gebruiksklaar te maken. Ook het plaatsen van de fietsen was de eerste keer een kleine uitdaging. Inmiddels de fietsdrager al vele malen gebruikt en is dit alles nog een fluitje van een cent.
Wat ik als een groot pluspunt beoordeel is het feit dat de drager tot een relatief klein pakket is op te vouwen en op te bergen. Zo is het geen sta in een weg als je deze niet gebruikt. Bosal is overigens ook de fabrikant van de in Nederland verkochte merk pro-user. Het product is exact hetzelfde, maar de Bosal is voordeliger geprijsd!

Pluspunten

• Degelijke constructie
  • Zowel met 7 als 13 polige stekker te gebruiken
  • Tot klein pakketje op te vouwen
  • Laadvermogen
  • Prijs

Minpunten

• Handleiding
  • Eerste bevestiging van fietsen

JohnP64 02-09-2016

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Bij eerste ingebruikname even moeten prutsen met op de trekhaak zetten, uitklappen en fiets plaatsen. Als je dit eenmaal door hebt, dan is deze fietsendrager helemaal top! Al meerdere keren gebruikt en van het gebruiksgemak geniet ik iedere keer. Fietsendrager is stevig, maar wat mij betreft zeker niet te zwaar.
Daarbij komt dat de Bosal exact gelijk is aan de pro-user. Bosal levert slechts in de Benelux onder de naam pro-user. Onder deze naam is de fietsendrager wel aanzienlijk duurder.
Dus mocht je ook de pro-user overwegen, koop dan gewoon deze Bosal!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Goedkoper als pro-user
  • Degelijk
  • 7 en 13 polige stekker

Minpunten

• geen

sandy 30-05-2016

BEHOORLIJK ZWAAR

BEHOORLIJK ZWAAR
Jarenlang mijn oerdegelijke stalen TACX COMPACT fietsdrager gebruikt. Nu toch de behoefte aan sneller te plaatsen drager.
Na advies van het bedrijf Autovoordeelshop en laatste reviews/testen voor de BOSAL Traveler 2 gekozen. Met name z'n compactheid (na invouwen) gaf de doorslag.
Er dient terdege rekening worden gehouden dat deze drager (17,3 kg) ZWAAR is. Ter vergelijking : mijn oude stalen TACX COMPACT woog maar 8 kg.
Om de drager gelijktijdig op de haak te zetten en te 'richten' moet je behoorlijk fit te zijn. Concreet : eigenlijk zo fit (sterk) dat je de zogenaamde gratis oprijgoot niet nodig hebt.
Ik zou dit niet aan mijn vrouw overlaten. Het vouwmechanisme van de lampen is fragiel (dunne aluminium asjes/kunststof kliksysteem).
Jammer dat er geen snelspanners zijn toegepast om de riemen goed aan te trekken.
De 'riemgespen' zitten zelfs na de vernieuwing nog steeds onhandig aan de binnenkant van de wielgoten.
De tijd zal leren hoe degelijk/duurzaam deze constructie is.
Als ik meer ruimte beschikbaar had zou ik voor de Thule Velocompact hebben gekozen.

HarrieD01 06-12-2015
Geschreven voor: Bosal Traveller II

na mijn eerste review bij aankoop. Nu een naar enkele maanden gebruik een vervolg.
Nog steeds erg tevreden over mijn aankoop.
En ondanks dat hij wat duurder is als toen ik hem aankocht. Nog steeds erg aan te bevelen.

HarrieD01 16-08-2015
Geschreven voor: Bosal Traveller II

Geweldige fietsendrager, voldoet aan al mijn wensen, inklapbaar
dus eenvoudig snel in de kofferbak, met een hef boom handeling muurvast op de trekhaak, 7 en 13 polige aansluiting stekker,
afsluitbaar op trekhaak en afsluitbaar op fietsbevestiging, extra bijgeleverd opberg tas voor opslag, en spanbandjes voor extra veilig gevoel bij lange ritten zeker bij 2 dure elektrische fietsen waar drager ook voor geschikt is tot 60 KG.
Gekocht bij Firma Heuts ivm scherpe prijs en fijne service.
Kortom een prima aankoop voor de komende jaren.

befra1 07-08-2015
Geschreven voor: Bosal Traveller II

Weinig moeite om op trekhaak te zetten en fietsen goed te plaatsen.
Met 7 en 13 polige stekker
En tegen redelijke prijs gekocht