Bosal Traveller 2 - Reviews

trekhaak
Laadvermogen
60 kg

JohnP64 02-09-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Bij eerste ingebruikname even moeten prutsen met op de trekhaak zetten, uitklappen en fiets plaatsen. Als je dit eenmaal door hebt, dan is deze fietsendrager helemaal top! Al meerdere keren gebruikt en van het gebruiksgemak geniet ik iedere keer. Fietsendrager is stevig, maar wat mij betreft zeker niet te zwaar.
Daarbij komt dat de Bosal exact gelijk is aan de pro-user. Bosal levert slechts in de Benelux onder de naam pro-user. Onder deze naam is de fietsendrager wel aanzienlijk duurder.
Dus mocht je ook de pro-user overwegen, koop dan gewoon deze Bosal!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Goedkoper als pro-user
  • Degelijk
  • 7 en 13 polige stekker

Minpunten

sandy 30-05-2016 Product paar weken in bezit

BEHOORLIJK ZWAAR

6,7
BEHOORLIJK ZWAAR
Jarenlang mijn oerdegelijke stalen TACX COMPACT fietsdrager gebruikt. Nu toch de behoefte aan sneller te plaatsen drager.
Na advies van het bedrijf Autovoordeelshop en laatste reviews/testen voor de BOSAL Traveler 2 gekozen. Met name z'n compactheid (na invouwen) gaf de doorslag.
Er dient terdege rekening worden gehouden dat deze drager (17,3 kg) ZWAAR is. Ter vergelijking : mijn oude stalen TACX COMPACT woog maar 8 kg.
Om de drager gelijktijdig op de haak te zetten en te 'richten' moet je behoorlijk fit te zijn. Concreet : eigenlijk zo fit (sterk) dat je de zogenaamde gratis oprijgoot niet nodig hebt.
Ik zou dit niet aan mijn vrouw overlaten. Het vouwmechanisme van de lampen is fragiel (dunne aluminium asjes/kunststof kliksysteem).
Jammer dat er geen snelspanners zijn toegepast om de riemen goed aan te trekken.
De 'riemgespen' zitten zelfs na de vernieuwing nog steeds onhandig aan de binnenkant van de wielgoten.
De tijd zal leren hoe degelijk/duurzaam deze constructie is.
Als ik meer ruimte beschikbaar had zou ik voor de Thule Velocompact hebben gekozen.

HarrieD01 06-12-2015 Product half jaar in bezit

na mijn eerste review bij aankoop. Nu een naar enkele maanden gebruik een vervolg.
Nog steeds erg tevreden over mijn aankoop.
En ondanks dat hij wat duurder is als toen ik hem aankocht. Nog steeds erg aan te bevelen.

HarrieD01 16-08-2015 Product maand in bezit

Geweldige fietsendrager, voldoet aan al mijn wensen, inklapbaar
dus eenvoudig snel in de kofferbak, met een hef boom handeling muurvast op de trekhaak, 7 en 13 polige aansluiting stekker,
afsluitbaar op trekhaak en afsluitbaar op fietsbevestiging, extra bijgeleverd opberg tas voor opslag, en spanbandjes voor extra veilig gevoel bij lange ritten zeker bij 2 dure elektrische fietsen waar drager ook voor geschikt is tot 60 KG.
Gekocht bij Firma Heuts ivm scherpe prijs en fijne service.
Kortom een prima aankoop voor de komende jaren.

befra1 07-08-2015 Product paar dagen in bezit

Weinig moeite om op trekhaak te zetten en fietsen goed te plaatsen.
Met 7 en 13 polige stekker
En tegen redelijke prijs gekocht