De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de MovaNext Lux Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

ilhendriks 26-08-2021

Uitstekende degelijke (electrische)fietsendrager

Geschreven voor: MovaNext Lux Plus

De drager is licht en compact op te vouwen en plaatsen op de trekhaak gaat zeer eenvoudig. Op de trekhaak zetten, rechts neerklappen van de drager, stekker aansluiten en vervolgens links neerklappen en hij zit vast op de trekhaak. Niet gekozen voor een kantelbare drager omdat plaatsen op de trekhaak zo simpel is en kantelsysteem toch een verzwakking van de constructie betekent. Bovendien krijg je dan niet de neiging om de drager op de trekhaak te laten zitten met het risico op schade aan de drager bij aanrijding van achter of achteruitrijden.
De achterlichten steken buiten de drager uit en zijn hiermee wat kwetsbaar, iets waar de Movanext Vision met ledverlichting geen last heeft. Na gebruik hang ik hem met twee haken horizontaal aan de muur. Handig is ook de dubbele, zowel 7- als 13-polige stekker.
Twee elektrische fietsen met een gewicht van 50 kg. staan als een huis op de drager en de steunen voor de wielen klemmen zichzelf vast bij aantrekken van de riempjes. De frameklemmen zijn in alle richtingen te verstellen zodat nagenoeg elk fietsframe erop past.

Pluspunten

• Stevig fietsdrager
  • Simpel en snel op de trekhaak te plaatsen
  • Compact op te vouwen na gebruik
  • Zowel 7- als 13-polige stekker
  • Draaggewicht 60 kg

Minpunten

• Achterlichten wat kwetsbaar bij opbergen

Willem 18-06-2020

Fietsdrager voor electrische fiets(en)

Geschreven voor: MovaNext Lux Plus

Wilde graag een lichte en opvouwbare fietsdrager die wel veilig is. Het een en ander opgezocht en uiteindelijke voor de Mova Next gekozen. Het plaatsen op de trekhaak is uitermate simpel en binnen enkele minuten is hij klaar voor gebruik.
De fietsen staan stevig verankerd op de drager. Zoals je meestal mag verwachten van producten bvan Duitse makelij uitermate solide.

Pluspunten

• Opvouwbaar
  • Lichtgewicht
  • Bevestigingen

frans 13-09-2018

Haakse verbindingen met fietsen

Geschreven voor: MovaNext Lux Plus

De haakse constructies aan de bovenzijde, waaraan de fietsen met klemmen vastzitten, deugen niet. Deze delen worden bij elk hobbeltje krommer. Terugduwen zal deze delen alleen maar verzwakken. Onze fietsen gaan daardoor steeds verder naar achter hellen. Recentelijk verloor ik ook de nummerplaat bij het nemen van een hobbeltje. Ik zie dat andere merken fietsdragers betere contructies hebben voor die haakse verbindingen. Ik heb spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• klemmen op trekhaak
  • 7/11 steker
  • opvouwbaar

Minpunten

• haakse verbindingen
  • openhouden spanbandjes voor de wielen

Jan 03-07-2018

Makkelijk te plaatsen

Geschreven voor: MovaNext Lux Plus

De drager is compact op te vouwen. Blijft echter in opgevouwen toestand niet stevig staan. Plat wegleggen is om die reden beter, maar dan ligt hij op het kwetsbare kunststof achterlicht wat met een wat licht beugeltje aan het hoofdframe bevestigd is. Het hoofdframe is wel heel stevig. De stekker kan worden aangepast met een verloopstuk op de twee soorten autostopcontacten; handig, maar het voelt wat gammel. Het plaatsen van de drager op de trekhaak gaat makkelijk; door het op de trekhaak openklappen van de drager, klemt hij zich vast op de trekhaak. Fietsen erop plaatsen is ook eenvoudig, al vind ik de wielgoten wat kort.
Wij kozen niet voor een kantelbare drager, want dat hadden we nooit nodig. Maar als de fietsen eraf zijn, kan door de staande middenpaal de achterklep niet open. Dus dan moet de drager eraf en moet je hem op de camping plat in het gras leggen (zie boven de opmerking over het kwetsbare achterlicht.) Onze vorige drager(Tacxz, niet geschikt voor Ebikes, was in dat opzicht handiger. De staande paal kon eraf en de drager kon de hele vakantie achter op de auto blijven zitten. De koppelstangetjes tussen fiets en staande paal zijn haaks en veren dus wat. Momenteel, (drager half jaar in bezit) doet één van de achterlichten het niet.

Pluspunten

• Stevig hoofdframe
  • Makkelijk op de trekhaak te plaatsen
  • Verloopstekker
  • Compact op te vouwen na gebruik
  • Wielsteun makkelijk af te stellen.

Minpunten

• Achterlichten slecht beschermd bij plat wegleggen
  • Haakse koppelstangetjes veren iets.
  • verloopstekker, kapot achterlicht
  • Staat in opgevouwen toestand instabiel
  • Lastig bij bidonhouder en herenstang.

Peter 28-07-2017

fietsdrager

Geschreven voor: MovaNext Lux Plus

Makkelijk in gebruik even recht naar beneden klappen om stekker aan te sluiten dan links en de drager zit vast .Fietsen staan goed verzekerd .

Jan van Voorthuizen 28-06-2017

MovaNext Lux fietsdrager

Geschreven voor: MovaNext Lux Plus

Een heerlijke drager voor 2 E-bikes. Licht in gewicht, opklapbaar en op slot te doen. De fietsen zijn zeer eenvoudig op de drager te plaatsen en een geweldige, super, service. Ik heb de drager zeker al 7 á 8 jaar in gebruik. Nu een ongelukje gehad. Tijdens het rijden met de auto is de stang van de drager, waaraan de fietsen bevestigd zitten afgebroken. We zijn de fietsen niet verloren maar ze klapten wel om. Bleven aan de riemen hangen. Direct contact opgenomen met MovaNext en kregen een geheel nieuwe drager toegestuurd (via de dealer) met een waarde van meer dan € 400,00. We moesten de fietsen later in Friesland ophalen, totaal 360 km, en kregen de kosten hiervoor, 19 cent per km., ook nog betaald. Wat een service, geweldig.

Pluspunten

• Servive, licht in gewicht, op slot te doen.
  • fietsen eenvoudig te plaatsen

Minpunten

• geen