Gazelle Orange C8 (heren/2015) zwart / 53 cm, 57 cm, 61 cm, 65 cm / heren

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Gazelle Orange C8 (heren/2015) zwart / 53 cm, 57 cm, 61 cm, 65 cm / heren op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jitter 14-08-2015
Gazelle weet met dezelfde onderdelen als andere fabrikanten gebruiken toch net wat fijnere fietsen te maken. Dat vond ik 17 jaar geleden al van mijn (Gazelle) Impala en nu weer van deze Orange C8.

Deze fiets is een no-nonsense, maar wel complete stadsfiets/woon-werkfiets die ook prima recreatief te gebruiken is. De verende zadelpen en voorvork geven net wat extra comfort. Door de automatische kettingspanner behoort geklapper in de kettingskast tot het verleden.

Deze fiets fietst simpelweg heerlijk. Met 8 versnellingen kun je altijd wel een verzet vinden dat past bij de omstandigheden. Het enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken is dat de stap tussen de 5e en 6e versnelling net iets te groot is, maar dat is eigenlijk meer kritiek aan het adres van Shimano dan aan Gazelle. Even wennen is de standaard, die zit nu langs de vork en niet eronder, en dat vereist even wat handigheid zodat je met je voet bij het uitklappen niet per ongeluk de vork probeert mee te pakken.
Als deze fiets net zoveel km's meegaat als mijn vorige, dan zit het met de duurzaamheid wel goed (ik ben een fervente fietser die aardig wat km's aflegt).