Gazelle HeavyDutyNL T7 (dames/2014) grijs - Reviews

6,0 Lees 1 review
Soort fiets
extra stevige fiets, stadsfiets, transportfiets
Aantal versnellingen
Gewicht
23,4 kg

Beoordeling op basis van 1 review

• Slecht

fapapucs 28-01-2015 Product kwartaal in bezit

Fiets besteld in Duitsland in november 2014, net over de grens. Geen NL dealer had hem meer staan, als in november besteld, kon ik hem pas in maart verwachten. Ik had een fiets nodig, prijs was hetzelfde, de fiets zag er vet uit, dus ik week uit naar Duitsland. Ik dacht een Gazelle is een Gazelle... Toch? Fout!

Sinds dag 1 werken versnellingen 5 en 7 niet goed, het is alsof ik een fiets met 5 versnellingen heb gekocht... Dan de trapas, die was na een maand gebruik stuk, dus moest vervangen worden. Denk je dat de garantie van Gazelle in Nederland geldig is als je de fiets in Duitsland heb gekocht? Weer fout! Gelukkig had de lokale dealer het onder coulance vervangen. Maar... Binnen 2 weken was de trapas weer kapot, en de dealer had nu geen zin in meer gratis werk.

Status: een week geleden ging Gazelle akkoord met het ophalen van de fiets van de dealer terug naar de fabriek (na veel mopperen van de dealer, begrijp ik). Is het inmiddels opgehaald door hen? Nee. Wordt het nog gerepareerd? Weet ik niet... Maar twee dingen staat vast - ik heb een fiets van €800 waarvan ik in de eerste 2 maanden ong 5 weken kon genieten. En - ik zal het nog zeker 3 weken "missen".

Zou ik een Gazelle HeavyDutyNL weer kopen of iemand het aanraden? Ik denk het niet.