Garmin Edge Explore - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge Explore op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

r*@s******* 22-07-2022

Bedenk je nog maar eens …

Geschreven voor: Garmin Edge Explore

Goede service maar verder een onding. Menu onbegrijpelijk, ergonomisch een ramp, route inlezen van routeplanner??? Zelf route laten maken komt steeds dezelfde. En niet de mooiste maar de kortste (niet instelbaar) piepje onhoorbaar. (Niet instelbaar) re-route uiterst !! traag. Reset / uitzetten heel ingewikkeld. Veel te klein scherm. Nog meer? twee keer defect en onder gar. hersteld. (wel opstuurkosten) gewoon als plezierfietser gebruikt dus andere opties niet gebruikt.

Pluspunten

• Afleesbaar ook in zon

Minpunten

• Te verl

Clemens 19-07-2020

Garmin wijst je de weg

Geschreven voor: Garmin Edge Explore

De Covid 19 crisis deed mij besluiten een e-bike te kopen. Voor mooie routes van A naar B werkte ik in het begin even met Fietsknooppunten, maar dan miste ik er nog wel eens een. Bovendien is het dichtsbijzijnde knooppunt niet bij mij in de buurt en alleen om een verwijzing moet je er eerst toch naar toe rijden.
De telefoon viel af. Te riskant als er iets gebeurt en bovendien die zijn er niet voor gemaakt.
In eerste instantie nog een overjarig model uitgeprobeerd en die ging naar de Filistijnen door een Windows update.

Geen echt handzaam apparaat als je niks met computers hebt, want om leuke GPX routes te maken zit je geregeld achter de PC.

Wat korte routes inplannen op bekend terrein alvorens voor het grote werk te gaan is wel handig. Handig is namelijk in de gaten te krijgen hoe en waar het mis gaat en wat je dan het beste kan doen. Dat valt niet uit te leggen. Proefondervindelijk is de beste leerschool.

Als je gaat fietsen wil je graag mooie routes volgen. Ook al is dat via omwegen. Voor die tochten is deze GPS uitermate geschikt. Ik vind het een zaligheid dat een korte piepje mij er op attendeert dat ik mogelijk moet afslaan enz.

Maar dat je met behulp van een fietsrouteplanner hele mooie routes kunnen plannen en die vervolgens op je GPS vastlegt is perfect. Mogelijk dat ik voor kortere tochten in de buurt geen begeleiding ga gebruiken, maar voor de langere tochten zeker wel.

Pluspunten

• Handzaam en robuust
  • Intuïtief
  • Functionaliteit

Minpunten

• Scherm in de zon