Garmin Edge 1030

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge 1030 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

e*****@e********* 30-01-2022

Garmin Edge 1030

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Heb hem inmiddels 4 jaar in bezit, maar echt slecht apparaat.
Uploaden van ritten gaat moeizaam, niet automatisch. Terwijl dat wel aan staat. (Overigens ging het in het begin redelijk goed) Na alle updates lijkt het wel of het steeds slechter ipv beter wordt. Als je hem niet twee of drie keer achter elkaar uit zet, loopt die gewoon leeg? Lijkt of die in een soort standby blijft hangen. Synchronisatie met telefoon is ruk. Bediening en scherm zijn erg ouderwets. Kortom weinig voor veel!

Pluspunten

• Ziet er oké uit

Minpunten

• Loopt leeg (soort standby modus)
  • Na alle updates wordt die alleen maar slechter
  • Connectiviteit ouderwets (wifi/smartphone)

TCS 08-12-2020

Helaas niet zo'n goede ervaring. (Halo-probleem)

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Ik beoordeel de Garmin 1030 in het algemeen als een goed en gebruiksvriendelijk toestel maar helaas heb ik met dit apparaat een minder goede ervaring (en ik ben niet de enige die deze ervaring heeft opgedaan). Na enige tijd verschijnt er aan de rand van het scherm een blauwe 'halo' en die wordt alleen maar groter. Heb het toestel inmiddels zelf via Waypoint terug laten sturen naar Garmin. Gelukkig valt het defect nog juist binnen de garantie en dus wacht ik nu op een vervangtoestel. De verkoper informeerde mij dat het probleem zich bij meerdere 1030 toestellen heeft voorgedaan. De oorzaak zou liggen in de levering van slechte beeldschermen door de toeleverancier van Garmin gedurende een bepaalde periode. Als dat zo is dan is dat vervelend maar waar ik mij aan stoor is dat de klant zelf het probleem eerst moet vaststellen en dan zelf actie moet nemen om het te laten herstellen.
Als bij een auto een defect of tekortkoming wordt vastgesteld, roept de fabrikant de auto's terug naar de garage om het defect te herstellen. Eigenlijk zou Garmin dat in dit geval ook moeten doen!

Pluspunten

• gebruiksmogelijkheden

Minpunten

• scherm

JohnD 06-02-2020

Neusje van de zalm

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Nu 4 ritten gemaakt. Wat waanzinnig veel mogelijkheden heb je met dit product. Trainingsprogramma maken? Zo gebeurd...navigeren? Duidelijk en helder met veel mogelijkheden. Prachtig scherm. Ik heb de bundel gekocht.... het koppelen van de sensoren automatisch. Zelf routes gemaakt en natuurlijk de surprise functie uitgeprobeerd. Ik heb nog veel uit te vinden met deze Garmin maar dat is een leuke zoektocht. Als ik alles doorreken, automatische belichting, met navigatie functie gaat de accu zo’n 15 uur Max mee hierbij opgemerkt dat deze nog niet zo vaak is opgeladen....ik heb er ook een accu pack bij genomen... goed voor. Zo’n 40 uur plezier... onder het mom van.... als je het doet moet je het goed doen. Een flinke hap geld maar dan heb je ook wat. Er zijn zat duurdere hobby’s. Wil je echt het beste dat op de markt is... koop deze dan

Pluspunten

• Accu levensduur
  • Groot en duidelijk scherm
  • Ik kan wel blijven doorgaan

Minpunten

• Prijs

Jeroen Korthout 21-12-2019

Duidelijk afleesbaar scherm en sterke accu

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Eerst de 520 plus gehad, prima toestel.
Echter voor mijn een te kleine aflees scherm en een te zwakke accu.

Nu gekocht Garmin 1030 wat mijn nu al bevalt.
Rijden met de navigatie is top door groot en duidelijk scherm. Wat ook weer veilig en prettig fietsen is. Vooraf gemaakte routes simpel na te fietsen.
Instelmogelijkheden naar ieders wens in te stellen voor recreatieve en sportieve fietsers.

Pluspunten

• Groot aflees scherm
  • Accu duur
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Prijzig

Anne 02-05-2019

De Garmin Edge 1030 veel functies voor Race- en Tourfietsen.

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

De Garmin Edge 1030 veel functies voor Race- en Toerfietsen.
Door de grote display is alles goed af te lezen. De helderheid van het display is in te stellen. Zelfs bij felle zon duidelijk af te lezen. Als je wat langere toertochten maakt zal de Lange Batterijduur (ca. 20 uur) welkom zijn. Door de schermbediening is de GArmin Edge 1030 eenvoudig te bedienen. Door de vele functie wel even zoeken in welk menu wat zit.

Pluspunten

• Lange Batterijduur (ca. 20 uur)
  • Groot Display en helder ook als er felle zon is.
  • Eenvoudig te bedienen.

Minpunten

• Door de vele functie wel even zoeken waar wat zit

Piet van Esser 16-09-2018

Hoogte meter geeft 49% te weinig aan ...frustrerend

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Dit is mijn 2de Garmin 1030 welke 49% minder hoogte m1 aangeeft als mijn andere fietse maten en mijn strava account welke met een IPhone gekoppeld is

Pluspunten

• Rest werkt goed
  • Groot duidelijk overzicht

Minpunten

• Hoogte meter klopt voor geen meter
  • Geeft 49% minder aan

Garmin Nederland 18-09-2018

Hoi Piet, dank voor het achterlaten van jouw review. Is het mogelijk om wat aanvullende informatie te mailen inzake deze hoogtemeters. Liefste de fit-file van de activiteit op de Edge 1030, de resultaten op Strava en de vergelijkbare route van wat fietsmaatjes op Strava. Graag ook wat aanvullende informatie zoals de software versie op de Edge 1030. mag naar NLMarketing@garmin.com. Dan gaan we hier even goed induiken. Dank alvast voor de reactie. Groeten, René - Garmin Nederland

Peter 08-08-2018

Goed snel apparaat.

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Werkt goed, duidelijk scherm, fantastisch navigatie. Niet te vergelijken met de edge 1000. Alleen audio meldingen om je de weg te wijzen met de navigatie werkt niet op oa. Samsung s9, s8, s4. Werkt wel op een samsung s2 tablet! Past alleen niet in mijn shirt rugzakjes.

Pluspunten

• Scherm
  • Navigatie

Minpunten

• Audio
  • Prijs

Elke 10-05-2018

Werkt helaas alleen goed met Samsung en niet met iPhone.

Geschreven voor: Garmin Edge 1030

Garmin connect app wordt bij iPhone continue eruit gegooid. Over gebeld en dit klopt en staat op de agenda bij Garmin om er wat aan te doen. Met Samsung werkt Garmin wel goed samen schijnt