Mio Mio Cyclo 405 HC - Reviews

4 inch

3,5

Jos Rijks 19-04-2018

Waardeloze service van Mio

Met Kerst een Mio Cyclo 405 HC gekregen. In februari wilde ik voor het eerst de fiets navigatie gebruiken. Bij het monteren kwam het apparaat ten val met als gevolg een barst in het scherm.
Het apparaat teruggebracht voor reparatie naar Futurum-shop waar het was aangeschaft. Zij hebben de computer naar Mio gestuurd. Binnen een aantal dagen kreeg ik het bijzondere bericht dat de computer niet meer te maken was. Onbegrijpelijk, het apparaat functioneert prima, alleen het scherm is kapot. Het blijkt dus niet mogelijk om een scherm te vervangen! Alsof ik de eerste ben die zoiets overkomt!
Het apparaat was hagelnieuw; ik had er nog geen meter mee gefietst. Als "COULANCE" biedt Mio mij aan dat ik een nieuwe 405 HC mag aanschaffen voor de somma van; €205,25. Het apparaat kostte destijds €289,-. Zo'n schandalig slechte service had ik van dit bedrijf niet verwacht. Over garantie wordt al helemaal niet gesproken, misschien enigzins terecht omdat ik de navigatie zelf heb laten vallen maar daar het apparaat helemaal nieuw was had ik toch meer begrip/coulance/service verwacht. Maar totaal geen medewerking, behalve dan een "lullige" €84,75 korting. Daarnaast vind ik dat Futurum-shop ook in gebreke blijft. Zij hadden zich harder op kunnen stellen in deze zaak. Ik neem aan dat zij behoorlijk wat apparatuur afnemen van Mio en zij hadden een betere service kunnen afdwingen mijns inziens. Ondanks dat Futurum-shop mij nog een extra €25,- korting aanbood, vind ik deze korting ontoereikend en getuigen van een slechte service van Futurum naar mij toe. Dit heeft mij doen besluiten mijn Garmin edge explore 1000 elders aan te schaffen.
Want begrijpelijker wijs koop ik nooit meer iets van Mio en ik wil bij deze andere (toekomstige) klanten waarschuwen dat de service abominabel en beneden alle peil is. Wees gewaarschuwd!!!!!!!
Daarbij duurt het ook lang voordat het apparaat satellieten heeft gevonden.

Minpunten

• Slechte service Mio
  • Duurt lang voordat er satellieten zijn gevonden

Koos Groenewold 21-03-2018

Goed in navigeren, onbetrouwbare weergave totaal km

Kocht dit product nu ca 1 jaar geleden vanwege grote beeldscherm en een aantal revieuws op dit artikel. Over het navigeren ben ik tevreden, hoewel niet altijd gedaan wordt wat hij zou moeten doen. (onnodig afwijken van de route). Wat ik erger vind is dat na één jaar uitproberen en adviezen van Mio verkoop organisatie het nog steeds niet gelukt is om een betrouwbare stand van het totaal gereden km weer te geven. Triest vind ik het dat Mio dit zelf ook niet weet.
Als ik ga naargeschiedenis - Overzicht - Alle opnames - Odometer - (hier kan ik kiezen) Totalen, Jaar, Maand, Week of Dag, ik krijg er de meest waanzinnige kilomets te zien bv een totaal van 24760km in een week.
Is er iemand die mij kan vertellen hier wél betrouwbare anwoorden te krijgen.
Ikheb ze niet gehoord. Volgens mij zit er een grove softwarefout in dit apparaat.
Verder haalt ook bij mij de batterij de 15 uur van geladen naar opnieuw opladen bij lange na niet. (Moet ik wel bij vermelden dat hoewel de batt.icoon in het scherm aangeeft dat de batt. bijna leeg is, deze het nog wel een aantal uur volhoudt)
Onanks deze behoorlijke mankementen gebruik ik de Mio graag bij de gewone fietstochten en het navigeren.

Pluspunten

• goed scherm
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• Totaalstand (odometer) onbetrouwbaar
  • Batterij na ca 8 a 10 uur leeg