Garmin Edge 820 Bundle

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge 820 Bundle op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Herman 06-09-2020

Zeer slecht apparaat

Geschreven voor: Garmin Edge 820 Bundle

De Garmin Edge 820 is mijn eerste ervaring met een garmin of soortgelijk apparaat voor fietsnavigatie. Ik heb 'm nu enige tijd (anderhalf jaar) en ik heb maar een conclusie:
* niet kopen; dit is echt een waardeloos apparaat voor veel te veel geld; besteed je geld aan een goede smart phone, zet er de komoot app op en je hebt veel betere functionaliteit gratis.

Volgens de review zijn er allerlei + features die het ene goed apparaat maken. Wellicht, maar de basis-functionaliteir is echt dramatisch slecht. Een paar voorbeelden:
- je zet gps tracks op dit apparaat via de Garmin Connect app en dat is en ongelofelijk slechte app: onbegrijpelijk interface met allerlei functies die je niet wilt, terwijl de simpele functies er niet op staan, of onmogelijk te vinden zijn
- een voorbeeld: ik heb een gps track gedownload en op mijn smartphone staan en die wil ik via de app op de Edge zetten. Heeft de app daar een functie voor? Nee (Je kunt op internet proberen uit te vinden hoe het moet ...)
- de bluetooth connectie werkt regelmatig niet en dan zit je uren te klooien om de app met de Edge te koppelen. (Ben je zo een avond kwijt mee.)
- het scherm is te klein en volstrekt onleesbaar (en dan bedoel ik _echt_ onleesbaar!) De Cyclo Mio is al vele malen beter!
- de naviagatie reageert te traag, waardoor je zo fout rijdt bij twee afslagen kort na elkaar
- het laden van een route duurt zoooooo extreem lang...onbegrijpelijk
- als je een route laadt en de Edge vraagt "wil je nara het begin van de route navigeren", zeg dan nooit ja, want dan ga je naar het begin van de route en dan kun je de route opnieuw in het menu gaan zoeken en laden ...
- ik wil gewoon mijn snelheid, afstand en gemiddelde zien...maar er zijn allerlei ingewikkelde menu's waar je doorheen moet om dat voor elkaar te krijgen en als je het voor elkaar hebt en je upgrade de Edge ben je alles weer kwijt
- de interface van de Edge is volstrekt onlogisch: waarom staat de functionaliteit die iedereen altijd gebruikt niet meteen vooran?
- Zelf een route maken is op de Edge of in de app zo ongelofelijk moeilijk. Dit doet Komoot zoveel beter! Dus ik maak de route in Komoot, sla 'm op en laadt 'm in de Garmin Connect app. Deze is dan de naam van de track vergeten (dus die kun je nog een keer invullen) en vervolgens moet je 'm op de Edge zien te krijgen (als bluetooth werkt)
- Als je de garmin zelf een route laat samenstellen krijg je geheid een saaie route langs de grote weg
- Waarom kan ik een gps route die ik op de Edge heb niet via de app opslaan en naar iemand anders sturen? (Of kan het wel, maar is deze functionaliteit heel goed verborgen?)

Kortom: een uitzonderlijk slecht apparaat, dat ik iedereen afraadt te kopen. Als dit de "hype" was van Garmin, raad ik ook iedereen af een Gramin te kopen. Advies: koop een goede smartphone en zet de (graties) Komoot app erop. (En nee ik ben niet van Komoot, wel een zeer teleurgestelde Garmin-gebruiker.)

Minpunten

• scherm (klein, onleesbaar)
  • navigatie (te langzaam)
  • batterij duur (geen dag met helder scherm)
  • garmin connect app (onbegrijpelijk)
  • bluetooth (connectie werkt soms opeen niet)

Jan Willem 03-03-2019

Dramatisch apparaat

Geschreven voor: Garmin Edge 820 Bundle

Gekocht maart 2018 werkte slecht met hartslagmeter. Nieuwe hartslagmeter gekregen.
Nog niet goed. Computer terug naar Garmin ( via Mantel, waar ik hem kocht) na 3 weken krijg een “nieuwe” terug ( refurbished apparaat). Werkt wel, werkt niet.
In Februari, dus bijna jaar later weer terug naar Mantel, uitvoerig getest daar, conclusie: apparaat werkt niet met hartslagmeter. En is heel slecht te “ connecten” met computer.
Na veel aandringen krijg ik mijn geld terug... NOOIT MEER GARMIN PRODUCT IN MIJN HUIS Wat een grote tekeurstelling voor zo veel geld in 2018/2019 Schande.