Mio Cyclo 200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Cyclo 200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,9

Cees 13-05-2019

WAARDELOOS APPARAAT

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

Kan geen tracks laden op de Mio200. Mio werkt namelijk nmiet met W10. GEEN aanrader en zou hem nooit meer kopen.

Minpunten

• werkt niet met Windows 10
  • slecht zicht met zonlicht
  • cyclo agent is zeer gebruiksonvriendelijk

MIBO 18-10-2018

De weg kwijt

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

Het apparaat ziet er leuk uit, heeft leuke functies maar als je ergens naar toe moet waar je niet bekend bent kan je niet vertrouwen op de navigatie.
Het app. stuurt je voortdurend alle kanten op ,laat je rondjes draaien, zeker in gebieden met bomen, bossen is het een dram.Kortom, je bent voortdurend de weg kwijt.
Door de vele piepjes die het geeft ben je meer met het scherm bezig dan dat je op de weg kijkt, wat het fietsen er uiteindelijk niet veiliger op maakt en je bent uren langer onderweg dan noodzakelijk is. Jammer, het leek zo leuk.
Zeker geen aanrader.
Het is wel leuk dat je achteraf op je PC kunt kunt waar je geweest bent.

Minpunten

• zeer slechte navigatie

Pieter 23-07-2018

Niet de meest gebruiksvriendelijke

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

Apparaat werkt goed, alleen snelheid en bediening van menu’s doet denken aan 1e generatie (auto)navigaties uit begin jaren 2000. Traag, nukkig, en beperkt in mogelijkheden. Het is een budgetapparaat en dat voel je aan de hele software. Ook routes maken via Mioshare is een gedoe, slaat soms niet op, de geëxporteerde GPX moet ik handmatig van extensie veranderen omdat hij niet als .GPX wordt gedownload (!!!). De micro USB aansluiting is erg kieskeurig welke kabeltjes hij wel/niet lust. De meegeleverde werkt perfect, maar even je Samsung kabel pakken werkt niet.

De Cyclo 200 is voorzien van een Micro SD slot, alleen heb ik dit niet aan de gang gekregen en lees in reviews dat dit helemaal niet operationeel zou zijn op de 200? Waarom zit het er dan op?

Het navigeren zelf werkt perfect, wijk echter niet van de route af want herberekenen gaat niet “on The fly” zoals in je auto. Dit duurt een eeuwigheid.

Al met al dus wel wat beperkingen/minpunten.
Maar ik was op zoek naar een fietsnavigatie voor een leuk bedrag en niet van plan hier 4 à 500 euro aan uit te geven. De Mio Cylco 200 biedt deze optie, maar dan moet je je verwachtingspatroon wel aanpassen aan de prijsniveau.

Wil je gewoon IPhone achtige souplesse en gebruiksgemak en wordt je moordlustig van nukkige software? Dan is dit niks voor jou, spaar dan even verder of wacht nog een generatie af.

Ferry Adolfs 04-06-2018

Helemaal tevreden

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

Voldoet aan mijn verwachting. Duidelijk scherm. Functionaliteit is eenvoudig te gebruiken. Gps-tracks gemakkelijk via verkenner op de computer gemakkelijk te laden.

Rob 08-05-2018

Waardeloze ondersteuning van MIO, geen updates mogelijk

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

Als fietsnavigatie is het een matig apparaat. De instructies zijn onduidelijk, je moet steeds op het scherm kijken wat er wordt bedoeld.
Maar. er wordt een levenslange kaart update beloofd. Maar .... als je op de laatste windows 10 versie zit kan het apparaat niet worden herkend door de update sofware . Mio reageert niet op de vraag wanneer de update komt (ook de allerlaatste windows update helpt niet)

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Geen updates mogelijk
  • Geen gebruik van bewegwijzering
  • Geen ondersteuning van Mio

Rob 18-04-2018

Slechte service

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

IK heb het product gekocht o.a. vanwege de kaart updates, mogelijkheid om routes op de computer voor te bereiden en de mogelijkheid om via het knooppuntennetwerk te navigeren.
Nu Het apparaat kan alleen verbinden met de computer als je een verouderde windows versie hebt.

Het knooppunten netwerk wordt op de achtergrond gebruikt in de route voorkeuren, maar de knooppunten worden niet gebruikt op het scherm.

Minpunten

• alleen verouderde windows versie wordt ondersteund
  • geen knooppunt naviagatie

Peter 09-04-2018

prima navigatie

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

navigatie voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Ook in de volle zon is het beeldscherm goed af te lezen. Routes erop zetten via Mio Share is een makkie en tevens een leuke uitdaging

Pluspunten

• mogelijkkheden
  • alle kaarten reeds geinstaleerd

Minpunten

• geen

Jilles 24-08-2017

Mio cyclo 200 benelux

Geschreven voor: Mio Cyclo 200

Het apparaat werkt goed, maar is in de zon onmogelijk af te lezen, dus tourtocht bij zonnig weer heb je er niets aan, en toeren doe je toch meestal bij mooi weer, waardeloos apparaat !!

Pluspunten

• Mooie maat
  • Werkt snel

Minpunten

• Onmogelijk bij zonnig weer
  • Niet goed op een smal stuur te bevestigen