Mio Cyclo 200 - Reviews

Schermformaat
3,5 inch
Snelheidfuncties
huidig

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

4,7

Jilles 24-08-2017

Mio cyclo 200 benelux

Het apparaat werkt goed, maar is in de zon onmogelijk af te lezen, dus tourtocht bij zonnig weer heb je er niets aan, en toeren doe je toch meestal bij mooi weer, waardeloos apparaat !!

Pluspunten

• Mooie maat
  • Werkt snel

Minpunten

• Onmogelijk bij zonnig weer
  • Niet goed op een smal stuur te bevestigen

J 05-05-2018

Telleurstellende navigatie.

Vandaag een ritje xxx / xxx gedaan, navigeren op adres dus.
Ik moet eerlijk bekennen dat het toestel voor mij te wensen over laat, meestal kiest hij voor vrij drukke wegen soms met fietspad maar ook zonder (en iedereen in België kent de staat daarvan), zelden kleine fiets- kronkel- binnenwegen.
De Mio stuurde mij op een gegeven moment via een weg bekend als "de dodenweg".
Er blijft nog een mogelijkheid over om het te krijgen naar mijn normen ... zelf routes maken, maar laat dat nu net niet mijn bedoeling zijn.
Ik heb het toestel geselecteerd / gekozen omdat mij werd verteld dat het afgelegen mooie rustige routes zou kiezen, voor mij slaagt deze daar totaal niet in.
En, ik ben niet alleen met deze negatieve ervaring ...
Intussen mijn ervaringen gedeeld met een persoon van hier in mijn buurt, zij heeft deze Mio ook onlangs aangekocht.
Deze stuurde mij dit verhaal over haar Mio Cyclo ervaringen ...
Hier van ’t zelfde, helaas.
Ik heb de afgelopen dagen nog wat uitgetest, maar eender welke instelling ik kies, hij stuurt mij altijd langs de drukke wegen.
Eergisteren had ik hem op mountainbike gezet en mijn voorkeuren gewijzigd, maar ook hier niet het gewenste resultaat.
Ik ben dan maar weer mijn neus achterna gereden en heb dankzij mijn innerlijke gps nog een heel schoon rit gedaan.
Zoals jij al gezegd heb is precies de enige mogelijkheid zelf routes plannen…
Jammer vind ik, want laat nu net die "surprise me" functie hetgene zijn waarom ik voor de Mio heb gekozen.
Persoonlijk had ik meer verwacht van de Mio, verkoper gaat eens contact opnemen met de mensen van Mio zelf en het probleem voorleggen.

Pluspunten

• Geen.

Minpunten

• Navigeert 95% via drukke wegen.
  • "Surprise me" functie maakt geen lus.

Rob 08-05-2018

Waardeloze ondersteuning van MIO, geen updates mogelijk

Als fietsnavigatie is het een matig apparaat. De instructies zijn onduidelijk, je moet steeds op het scherm kijken wat er wordt bedoeld.
Maar. er wordt een levenslange kaart update beloofd. Maar .... als je op de laatste windows 10 versie zit kan het apparaat niet worden herkend door de update sofware . Mio reageert niet op de vraag wanneer de update komt (ook de allerlaatste windows update helpt niet)

Pluspunten

Minpunten

• Geen updates mogelijk
  • Geen gebruik van bewegwijzering
  • Geen ondersteuning van Mio

Rob 18-04-2018

Slechte service

IK heb het product gekocht o.a. vanwege de kaart updates, mogelijkheid om routes op de computer voor te bereiden en de mogelijkheid om via het knooppuntennetwerk te navigeren.
Nu Het apparaat kan alleen verbinden met de computer als je een verouderde windows versie hebt.

Het knooppunten netwerk wordt op de achtergrond gebruikt in de route voorkeuren, maar de knooppunten worden niet gebruikt op het scherm.

Minpunten

• alleen verouderde windows versie wordt ondersteund
  • geen knooppunt naviagatie

Pieter 23-07-2018

Niet de meest gebruiksvriendelijke

Apparaat werkt goed, alleen snelheid en bediening van menu’s doet denken aan 1e generatie (auto)navigaties uit begin jaren 2000. Traag, nukkig, en beperkt in mogelijkheden. Het is een budgetapparaat en dat voel je aan de hele software. Ook routes maken via Mioshare is een gedoe, slaat soms niet op, de geëxporteerde GPX moet ik handmatig van extensie veranderen omdat hij niet als .GPX wordt gedownload (!!!). De micro USB aansluiting is erg kieskeurig welke kabeltjes hij wel/niet lust. De meegeleverde werkt perfect, maar even je Samsung kabel pakken werkt niet.

De Cyclo 200 is voorzien van een Micro SD slot, alleen heb ik dit niet aan de gang gekregen en lees in reviews dat dit helemaal niet operationeel zou zijn op de 200? Waarom zit het er dan op?

Het navigeren zelf werkt perfect, wijk echter niet van de route af want herberekenen gaat niet “on The fly” zoals in je auto. Dit duurt een eeuwigheid.

Al met al dus wel wat beperkingen/minpunten.
Maar ik was op zoek naar een fietsnavigatie voor een leuk bedrag en niet van plan hier 4 à 500 euro aan uit te geven. De Mio Cylco 200 biedt deze optie, maar dan moet je je verwachtingspatroon wel aanpassen aan de prijsniveau.

Wil je gewoon IPhone achtige souplesse en gebruiksgemak en wordt je moordlustig van nukkige software? Dan is dit niks voor jou, spaar dan even verder of wacht nog een generatie af.

Ferry Adolfs 04-06-2018

Helemaal tevreden

Voldoet aan mijn verwachting. Duidelijk scherm. Functionaliteit is eenvoudig te gebruiken. Gps-tracks gemakkelijk via verkenner op de computer gemakkelijk te laden.

Peter 09-04-2018

prima navigatie

navigatie voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Ook in de volle zon is het beeldscherm goed af te lezen. Routes erop zetten via Mio Share is een makkie en tevens een leuke uitdaging

Pluspunten

• mogelijkkheden
  • alle kaarten reeds geinstaleerd