Garmin Edge 1000

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge 1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

Rob Willems 21-03-2018

Slechte service Garmin

Geschreven voor: Garmin Edge 1000

Van mijn Edge 1000 is het aan/uit knopje ingescheurd, waardoor hij niet meer spatwater dicht is. Daardoor krijg ik nu met moeite het toestel aan/uit gezet.
Met Garmin gebeld, rubbertje is niet te vervangen, of ik € 225.00 wil overmaken en het toestel wil opsturen, ik krijg dan een vervangend toestel. Duur rubbertje !!!
Toestel is bijna drie jaar oud, dus geen garantie.

Johan Verstraten 12-03-2018

Als fietscomputer perfect toestel. Als navigatie een drama.

Geschreven voor: Garmin Edge 1000

Ik heb hem nu 1 1/2 jaar in gebruik met ong. 15000 km. Als fietscomputer is het een geweldig toestel en steek hij met kop en schouder uit boven de concurrentie. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt en kun je hem gebruiken als een echt trainingsmaatje. Qua navigatie is hij te ingewikkeld, je kunt div. kaarten gebruiken, op zich is dat wel een voordeel, maar kaarten hebben allemaal een eigen structuur, die je dan wel weer in de profielen die je kan aanmaken kunt verwerken en instellen, maar je dient al een uitgebreide cursus te volgen omdat goed voor elkaar te krijgen. Ik heb nog nooit een route die op de computer uitgezet is, feilloos kunnen rijden met de edge 1000, er was altijd wel iets, geen onoverkomelijke dingen maar toch. Een ander zeer kwalijke zaak vindt ik de batterij, als je het stroom verbruik op zijn zuinigs instelt, dan nog gaat de batterij maar net 8 uur mee. (en dat voor een toestel in die prijs klasse). Hiervoor had ik de Garmin 705, waarvan de batterij 15 tot 16 uur meeging. Dat maakt de edge 1000 dus ongeschikt voor de recreant die van de lange tochten houd (meer dan 200 km.)

Pluspunten

• Perfecte fietscomputer
  • Veel instel mogelijkheden
  • Duidelijk goed afleesbaar scherm

Minpunten

• Moelijke ingewikkelde bediening
  • Navigatie is drama
  • Batterij duur veels te kort

Anthonie23 30-08-2015
Geschreven voor: Garmin Edge 1000

Vol verwachting deze Garmin gekocht. Valt in de praktijk vooralsnog erg tegen. Het toestel is niet intuitief te bedienen dus je hebt de de handleiding nodig, die is echter niet duidelijk. Op papier heeft het toestel veel mogelijkheden maar door de moeizame bediening heb je er weinig aan. Ik probeer nu de Garmin te koppelen met mijn iPhone 5s, wat zou moeten kunnen. Lukt soms ook wel, maar verbinding valt steeds weer weg. Ook het maken van routes gaat in de praktijk moeizaam door de kwaliteit van de bijbehorende software. Ik zou zeggen dat er toch een concurrent moet zijn die voor ruim 400 euro een betere moet kunnen maken.

Vincentopfiets 26-08-2015
Geschreven voor: Garmin Edge 1000

De Garmin Edge 1000 is een vernuftig mooi apparaatje; een zeer adequate fietscomputer die veel kan en die ons prima door heel Frankrijk heeft geloodst.
Vraag niet om een eindeloze batterij en eindeloos geheugen, maar bedien hem in hapklare brokken en hang hem op tijd aan de adapter. Dan is het een zeer handig en best prettig hulpmiddel.

Bediening/Gebruik
Met weinig voorbereiding in het leren gebruiken van de Edge 1000, ging het bij mij dan ook vaak mis. Een tè gevoelig schermpje voor een heftige (ruwe omgang met de touchscreen) en zweterige rit, waardoor andere schermen te snel of helemaal niet naar voren kwamen, of het scherm schoot weer in een vergrendeling.
De ander uit ons team had er meer handigheid in en was alleen wat verward door de verschillende manieren van richtingaanwijzen; welke is nu het secuurst, het overzichtelijkst en praktisch het beste voor in de kleine Franse dorpjes. In die kleine & historische dorpjes (steegjes en krappe doorgangen) ging het dan ook vaak fout.

Onwaarheden
De bedrijven en professionals uit de fiets vakantie wereld, die ons vooraf van informatie en tips voorzien hadden over welke apparatuur te gebruiken voor een tocht van Maastricht naar Toulouse, zeiden allen, onafhankelijk van elkaar, dat het doorkruisen van Europa (NL-BE-FR) met een Edge1000 niet mogelijk was. Dat is niet waar. We hebben het gedaan. Zie het blog MANOPFIETS. wordpress.com