Sigma BC 16.12 STS Cadans

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sigma BC 16.12 STS Cadans op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Tjac 26-08-2015
Geschreven voor: Sigma BC 16.12 STS Cadans

Prima apparaat met paar schoonheidsfoutjes. In het kort: de magneet van de cadansmeting is in mijn geval te hoog gebleken en in combinatie met een brandende BBB BLS-72 Strike fietslamp wordt de trapfrequentie niet doorgezonden en blijft op "0" staan.

Na ontvangst van de fietscomputer was helemaal enthousiast totdat ik de magneet van die bewuste cadansmeting wilde monteren. Op mijn Carbon Sensa Giulia racefiets bleek de magneet te hoog te zijn om tussen mijn crankarm en frame te kunnen monteren. Zelfs na demontage van het demontabele deel was die nog te hoog. In plaats van het product terug te sturen heb ik ervoor gekozen te proberen de behuizing af te vijlen zodat hij wel tussen mijn frame en trapas paste. Ik heb de magneethouder na afvlakken vastgeplakt en provisorisch proberen te bevestigen met een Tyrap. Zonder succes blijkt nu achteraf. Ik ben na 1 rit tijdens het fietsen de magneet al verloren. Ik heb ondertussen een oude magneet van een eerdere fietscomputer gevonden die ik nu gemonteerd heb. De reactie van de fabrikant dat ik een nieuwe kan bestellen en af moet rekenen vind ik persoonlijk wat teleurstellend in dit geval. In de beschrijving van het product vind ik niets terug over de mogelijkheid dat de hoogte van de magneet een probleem kan zijn. Sterker nog, de beschrijving geeft het volgende weer "De BC 16.12 STS Cadans is gemakkelijk te monteren zonder dat daar gereedschap voor nodig is." Na 1 dag gebruik/aankoop had een gratis vervanging in dit geval niet misstaan. Verder wel heel tevreden oer het product, juist de cadansmeting maakt dat ik nu veel lichter fiets.