a-rival TEASI one

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de a-rival TEASI one op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Josdebos 13-02-2021

Lekker groot scherm

Geschreven voor: a-rival TEASI one

Ik heb nu een aantal jaren een Teasi One3 in mijn bezit. Een geweldig apparaat waar ik al veel plezier van heb gehad. Verdwalen is er niet meer bij. Op de laptop een route (knooppunten) uitzetten, opslaan als GPX en overzetten op de Teasi. Een kind kan de was doen. Onderweg goed aangegeven zoals de route gaat. Mooi groot en duidelijk scherm. Als er al een fout in de route zit heb ik hem meestal zelf gemaakt. ( routeplanner groot genoeg openen omdat knooppunten wel eens over elkaar vallen en dan niet duidelijk zichtbaar zijn ) Misschien is een iets zwaardere accu een optie.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Makkelijk routes laden
  • Zeer gunstige prijs/kwaliteitverhouding

Derk 06-08-2018

goedkoop is duurkoop

Geschreven voor: a-rival TEASI one

Na lang wikken en wegen uiteindelijk ik juni de Teas One gekocht. Bij de eerste proefritten viel me al op dat de teasi me regelmatig de verkeerde kant opstuurt. De navigatie aanwijzing geeft aan dat ik linksaf moet slaan, terwijl dat rechtsaf moet zijn (en andersom). Op het kaartje blijkt het dan wel goed te staan. Al gauw dus afgeleerd te reageren op de navigatie-aanwijzingen, maar dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn! Ook tijdens een fietstocht van 2 weken onlangs steeds hetzelfde probleem.
Ook krijg ik navigatie-aanwijzingen op punten waar geen enkele zijweg is, maar een heel slappe bocht in een zo goed als rechte weg, maar ik krijg regelmatig geen aanwijzingen op kruispunten!
Het scherm is bij zonnige omstandigheden vrijwel niet te lezen, hetgeen vooral lastig is omdat je niet de navigatie-aanwijzingen kunt volgen, omdat deze regelmatig niet kloppen.
Ik had een GPS-route via de PC ingevoerd (wat redelijk eenvoudig ging trouwens), maar als ik onderweg wilde zoeken naar een POI (in mijn geval een camping) moet je de navigatie stoppen en na het vinden van de camping de navigatie weer opnieuw opstarten hetgeen een tijdrovende procedure is.
Dit zijn mijn belangrijkste bezwaren (maar er zijn er meer) waardoor ik spijt heb van mijn aankoop

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• slechte navigatie
  • afleesbaarheid
  • trage opstarten
  • geen volume regeling (alleen toonhoogte)

Adromme 20-08-2015
Geschreven voor: a-rival TEASI one

Bij zonlicht onvoldoende af te lezen.
Bij een opgenomen rit geeft afslagen /straten/ bochten die er niet zijn ,onbetrouwbaar ,irritant , vervelend.
De tekens voor de opdrachten te klein .
Het apparaat is nu geblokkeerd ,kan niet meer uit gezet worden,
alleen de verlichting van het scherm brand nog ,als de batterij leeg is gaat het scherm vanzelf uit [denk ik ]
Wie kan mij helpen????

Leodolle 27-08-2015

Door de aan/uit één minuut lang ingedrukt te houden wordt het apparaat gereset. Wellicht helpt dat. Voor de rest ben ik het met jouw commentaar eens. Vooral het scherm is een probleem: callibratie is vaak niet (meer)!mogelijk en dan kan men niks meer!

HereIsTom 21-08-2015

Ik denk dat je iets niet goed doet, want ik herken deze problemen niet!
Hang de Teasi aan de computer en installeer de Teasi Tool, deze kun je hier vinden;
Installeer dan de laaste updates!

henk kiest 23-02-2015
Geschreven voor: a-rival TEASI one

gebruik dit navigatie apparaat regelmatig op een racefiets en vind het eigenlijk een drama. De bediening is onduidelijk en de instellingen omslachtig. De teasi is traag en stuurt me regelmatig de verkeerde kant op of laat me onnodig omrijden. Helaas herkent het ook niet het verschil tussen verharde en onverharde fietspaden. Misschien leuk voor de wandelaar maar af te raden voor de fietser. Goedkoop maar uiteindelijk duurkoop.

henk kiest 03-03-2015

Het verschil tussen harde en onverharde wegen kun je instellen bij de profielkeuze maar dan nog stuurt de Teasi mij over zandpaden ipv verharde wegen.

Degelijk is de Teasi wel. Al een paar keer van de fiets of samen met fiets gevallen en afgezien van wat krassen werkt het apparaatje gewoon stug door.

henk kiest 28-03-2015

Zo langzamerhand moet ik mijn mening wat bijstellen. De teasi bevalt me steeds beter en ook op de racefiets. Had aanvankelijk ook niet alle instellingen goed staan waardoor het apparaat niet deed wat ik verwachtte. Met name het aanraken van het scherm tijdens het navigeren verbrak de autozoom functie en het in beeld volgen van de gekozen route. Opnieuw de navigatiepijl indrukken verhielp dat probleem. De zandpaden zijn er nog steeds maar dat zal aan het kaartmateriaal liggen denk ik.
Zijn geld uiteindelijk wel waard.

HereIsTom 24-02-2015

Ben ik het niet mee eens! Ik gebruik de Teasi al een jaar op de fiets en hij werkt perfect!
De bediening is juist heel duidelijk en makkelijk!
Hij is zeker niet traag en heeft mij nog nooit de verkeerde kant opgestuurd!
Waarschijnlijk heb je de instellingen verkeerd gezet want hij herkent juist wel het verschil tussen onverharde wegen en fietspaden!
Hij werkt net zo goed en voor mij zelfs een stuk beter dan al die dure navigatiesystemen!
Dus ik kan 'm juist wel aanraden voor fietsers!

Leodolle 14-09-2014
Geschreven voor: a-rival TEASI one

Navigatie is redelijk, maar op bepaalde punten is het toch de weg kwijt en moet je het opnieuw opstarten om verder te kunnen. Mogelijkheden zijn voor de gemiddelde fietser ruim voldoende. Probleem is de hardware en met name het touchscreen. Na een jaar gebruik ' vernauwd' het scherm zich en kan ik geen bestemmingen meer invoeren, een calibratie lukt ook niet meer. Opgestuurt en na 11 weken wachten op Teasi (volgens leverancier fiets-onderdelen.nl) een ander exemplaar teruggekregen ( zonder enige bijgevoegde informatie). Dit exemplaar kan niet communiceren met de Teasi Tool, dus geen kaarten, updates en eigen routes te downloaden. Wacht nu op mijn derde exemplaar ! M.a.w. gedurende dit fietsseizoen niet kunnen gebruiken.

Leodolle 03-08-2015

Ook het derde exemplaar begeeft het na enkele maanden gebruik in 2015. Steeds hetzelfde probleem met het touch screen. Hierdoor raakt het apparaat steeds na enige tijd onbruikbaar. Na een totale reset van het apparaat kan zelfs de account info niet ingevoerd worden en is het dus na enige tijd volkomen 'dood'!
Geen apparaat van Teasi dus meer kopen, want hardware heeft is te zwak !!

61Ron 15-08-2014
Geschreven voor: a-rival TEASI one

De Teasi is niet alleen geschikt voor fietsers maar zeker ook voor wandelaars. Ik heb er nu verscheidene wandelingen mee gemaakt, in Nederland, België en Duitsland, en het werkt tot volle tevredenheid. Voor het doel waar ik de Teasi voor gebruik, ben ik erg tevreden. Ik gebruik de Teasi vooral om mijn beginpunt vast te leggen, een aantal uren te wandelen, en daarna weer terug te komen bij het beginpunt. Vooral bij wandelingen in een voor mij bekende omgeving, blijkt de Teasi toch alternatieve routes te vinden die ik zelf niet bedacht had. Daarnaast geeft de mogelijkheid de routes op wandermap te plaatsen je de mogelijkheid je routes nog eens op de kaart te zien. Gecombineerd met de open source software is de Teasi zeker zijn geld waard, in ieder geval voor mij als wandelaar.

Tot slot nog een goedkope tip voor wandelaars. Omdat ik geen zin had, de teasi de hele wandeling in mijn hand te houden, heb ik de volgende oplossing gevonden:
Aan de achterkant van de teasi, zit een opening met schroefdraad. Ik heb bij de ijzerhandel een passend schroefje gekocht, samen met een tweetal carrosserieringen en een "achtje" (twee ringen op elkaar). door het "achtje tussen de twee carrosserieringen met het schroefje aan de achterkant te bevestigen en een koord door het bovenste deel van de "acht" te doen, kan de teasi om de nek worden gedragen.

Vriendelijke groet,

HereIsTom 17-08-2014

Ik heb de nieuwe Teasi One 2 en die bevalt ook perfect!
Bij de nieuwe Teasi One 2 wordt een fietshouder geleverd, hier zit een houder bij die je op de Teasi schroeft, aan dit schroefje zit een ringetje waaraan je een koord kan doen waarmee je 'm dus om je nek kan hangen!

zaklantaarn1 26-06-2014
Geschreven voor: a-rival TEASI one

Deze fietsnavigatie wil ik sterk afraden. Het apparaat is erg langzaam zodat u vaak in verwarring raakt als u een bocht genomen heeft omdat de navigatie nog een tijdje staat na te denken hoe het verder moet. Daarnaast is het echt WAARDELOOS in het herberekenen van een route. Als u een afslag gemist heeft blijft het ding nog zeker 2 kilometer aangeven dat u moet draaien, terwijl er al heel veel snellere alternatieven voorbij gekomen zijn. Verder ben ik al meerdere keren in het buitenland honderden meters moeten klimmen, terwijl er een veel makkelijker route zonder hoogteverschil voorhanden was.
Een paar keer Teasi gemaild met voorbeelden van verkeerde routes en vragen over onjuistheden, maar geen enkele reactie!
Kortom: niet kopen!

john66 30-06-2014

Beste zaklantaarn,

ik kan een eind meekomen in je reactie echter een kleine kanttekening;

als je de route instelt op >> punt dichtst bij het parcours volgen tot eindpunt<< ben je van het herberekenen snel af,

gebruik niet het intern geheugen voor routes maar gebruik daar een micro sd kaartje voor. Dit hoeft geen 1Gig of meer te zijn want de routes laten zich in kB`s opslaan.

Haal onnodige landen van de Teasi af via Teasi tool op pc en gebruik alleen de landen waar je fietst.De laatste updates pak je gelijk mee als je `m aansluit op de pc.

Op www.gpsies.com kun je fantastisch eigen routes maken, downloaden ( wel in .gpx natuurlijk )en vooral compleet je eigen draai aan de routes geven zodat je niet verrast wordt onderweg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik gebruik de Teasi al 2 jaar met in het begin herkenbare problemen. Die heb ik grotendeels kunnen oplossen door bovenstaande.
Vind de aanschafprijs van 100 euro bij de Aldi ( mits in de aanbieding )nog steeds superscherp voor de geleverde kwaliteit. Mede fietsgenoten die een 3 tot 4 x zo dure Garmin oid hebben kijken nog steeds op wat het ding kan óók onderweg wanneer er onverhoopt geen route meer aanwezig is. Op de Teasi maak je er zo een, ik spreek uit ervaring.
Hoe dan ook, succes met óf zonder de Teasi.
gr,

JOhn

BramS 03-01-2014
Geschreven voor: a-rival TEASI one

De Aldi doet ze ook in Rotterdam in de uitverkoop, 100 euro voor dit apparaat is natuurlijk echt voor niets. En het is echt een handig ding. Afgelopen zomer gebruikte ik nog een Garmin (die eigenlijk voor de auto bestemd is) met de open fietskaart, maar dit is toch veel handiger. Het apparaat een beetje uitgetest bij mij in de buurt en hij weet feilloos de goede route te vinden. Natuurlijk gebeurt het wel eens dat je zonder apparaat anders zou hebben gereden, maar over het algemeen zoekt de Teasi One toch steeds de beste route. Ook al een paar leuke GPX routes gedownload en gefietst en dat gaat helemaal super. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

john66 23-11-2013
Geschreven voor: a-rival TEASI one

tsja als je hem ook nog bij de plaatselijke Aldi voor €100 mag meenemen ga ik nergens over zeuren.
Na een aantal gpx routes te hebben gedownload , kan ik alleen maar zeggen dat het tot nu toe uitstekend bevalt.Accu capaciteit is meer dan voldoende.
hoe die zich in kou, regen(achtig) weer en zo houdt,zal zich moeten bewijzen.
Tot nu toe zeer tevreden en.....
Hou de Aldi in de gaten ;-)

Jaap54 18-08-2013
Geschreven voor: a-rival TEASI one

Gisteren 17-8-2013 de teasi one bij de Aldi in Harderwijk.
Thuisgekomen is het een kwestie van aanzetten (menu wijst zich zelf) en een taalkeuze maken. Daarna een aantal persoonlijke gegevens invullen. Dit heeft vooral betrekking op het calorie verbruik (naam, gewicht, gewicht van de fiets en leeftijd).
In de woonkamer al snel een gps fix.
De mogelijkheid is om diverse favorieten in te voeren. In de teasi one is een volledige fietscomputer opgenomen (snelheid, afstand, hoogteprofiel, gemiddelde snelheid e.d).
Als eerste gebruik een adres in de buurt ingevoerd. De teasi one bracht mij keurig via de fietspaden naar de bestemming> Bij elke moment dat er afgeslagen moet worden geeft de teasi een piep en het scherm licht op> hij laat duidelijk zien welke kant je op moet.
De teasi heeft de mogelijkheid om routes op te nemen. Ook getest was erg goed. ook is er de mogelijkheid om routes te downloaden van internet in gpx bestanden (ruim aanwezig).
Dit is heel eenvoudig en gaat zeer snel. Vandaag een rit gemaakt met een geimporteerde route. De teasi brengt je nar het startpunt en begint met de route. Deze was door het bos (onverhard). Ik was hier onbekend. De teasi wist perfect de weg. Ook gedurende de gehele rit gps ontvangst.
Batterij is een keer volledig opgeladen. Na alle ritten en uitvinden van de menus, staat de batterij nu nog op 40%.
Tot nu toe zeer tevreden.

samdani 08-09-2013

Heb het apparaat ook gekocht en getest. Heb op enig moment in de "bestemming" de postcode weggelaten omdat die lang niet altijd gemakkelijk te achterhalen is. Gevolg: het apparaat liep vast, kon in het menu niet meer voor- of achteruit en reageerde ook niet meer op de aan-/uitknop. Snel teruggebracht naar de Aldi.