Mio Cyclo 300 Europa

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Cyclo 300 Europa op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,4

beepoken 05-07-2020

Nooit meer een Mio; is niet waterdicht

Geschreven voor: Mio Cyclo 300 Europa

3 jaar gefietst met een Mio 315; redelijk produkt, niet bijzonder. Na 3 jaar bij de eerste echte stortbui direct volgelopen met water en niet meer bruikbaar. Uiteraard geen garantie meer en een slecht coulance aanbod

Wilma 03-07-2020

Spijt van aankoop

Langzaam reagerend Steeds vastlopend apparaat
Slecht / geen zicht tijdens fietsen .. weet vaak niet waar je bent ..
spijt van aankoop

Minpunten

• Langzaam
  • Slecht zichtbaar tijdens fietsen

Jos Wolsink 16-10-2019

Slechte aankoop.

Geschreven voor: Mio Cyclo 300 Europa

De mio cyclo 300 heeft nooit gedaan wat er belooft was niks dan ellende met het ding.Loopt steeds vast en reageert ook niet meer op fabrieks- instellingen.

Minpunten

• Loopt vast
  • Vindt geen satelieten
  • Compas werkt niet

Denvers 24-10-2014
Geschreven voor: Mio Cyclo 300 Europa

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in mijn Mio 300.
Op de eerste plaats rekent de Mio langzaam, hetgeen o.a. resulteert in situaties dat bij elkaar snel opvolgende richtingsveranderingen, de Mio de bewegingen niet bij kan houden; ook een gemiste afslag, waarbij dan snel een alternatief moet worden uitgerekent, leidt tot verwarring. Ook komt de GPS verbinding vaak pas langzaam tot stand.
De Surprise-me functie is leuk en brengt je op verrassende plaatsen, jammer is wel dat de Mio 300 je soms een weg opstuurt en dan na een paar honderd meter weer dezelfde weg laat terug fietsen.
Een andere teleurstelling is de adaptor, waar het stekker gedeelte in het stopcontact blijft zitten en er apart uitgepeuterd moet worden. Tes slotte: ook het touch screen is langzaam en relatief ongevoelig: je moet vaak hard en nadrukkelijk drukken/aanraken om duidelijk te maken wat je wilt.
Ten slotte raakt de Mio in de war als je een route inlaadt met hetzelfde begin- en eindpunt: als je start denkt-ie dat je vlak bij de finish bent en stuurt je weer terug, terwijl je eigenlijk nog 300km te gaan hebt!

rob daniels 26-10-2014

Ik heb mijn Mio na een paar dagen proberen teruggestuurd en gelukkig (van bol.com) mijn geld teruggekregen.
Het gebeurde mij ook continu dat de Mio mij een bepaalde kant opstuurde en na een paar honderd meter weer terug.

Maandag32 21-07-2014
Geschreven voor: Mio Cyclo 300 Europa

De Mio Cyclo 300 west Europa heeft een kaart die absoluut niet geschikt is voor fiets laat staan voor wandel ondersteuning de kaarten hebben geen enkel detail buiten de hoofdwegen.
Ik voel mij behoorlijk bedonderd door Mio.

rob daniels 27-08-2013
Geschreven voor: Mio Cyclo 300 Europa

Vol verwachting ben ik gaan fietsen met mijn nieuwe Mio Cyclo 300. Wat een teleurstelling !!! Laat ik de belangrijkste minpunten met u delen:
-de kaarten van Tele Atlas geven altijd (!) een route die ruim 50% langer is dan de route via de OSM kaarten. Als ik op 1,2 km van mijn huis de route laat berekenen laat OSM mij 2,2 km fietsen en Tele Atlas zelfs 5,3 km ! Ra ra hoe kan dit ??
-In beide kaarten ontbreken veel fietspaden. Tijdens mijn fietstochten gisteren en vandaag in Noord Holland (boven Amsterdam) bleek dat meer dan de helft van de fietspaden waarop ik fietste, niet op de kaart voorkwam. Ik werd dan ook continu van het fietspad 'gestuurd' richting een weg waar fietsen en auto’s de weg delen !
-Veerponten komen op de kaarten niet voor. Een aantal keren liet het apparaat mij 5-6 km omrijden via een brug terwijl een veerpont beschikbaar was
-De batterijduur van 10 uur wordt echt niet gehaald: na 5 uur fietsen is de batterij ongeveer 80-90% leeg !

Wat een teleurstellende ervaring !