Mio Cyclo 305 HC

7,2 (2)

Sigma Sport BC 16.12 STS Cadans

Kleurenscherm
Tijdfuncties
rittijd, dagtijd, klok, stopwatch, countdown timer
Sigma Sport BC 16.12 STS Cadans
6,8 (1)

5,1

• Slecht

Ruud 15-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Mio Cyclo 305 HC

Mio aangeschaft in april 2013 voor €354,=.
Bediening is eenvoudig maar betrouwbaarheid/duurzaamheid is slecht:
Eind 2014 (2 fietsseizoenen)nokje afgesleten tgv de standaard meegeleverde stuurhouder:dit is onder garantie vervangen.
Daarna meteen een "Mio Cyclo Front Mount" gekocht.April 2016 (weer 2 fietsseizoenen) brak de gehele bevestigingsnok af : gevolg groot gat in achterzijde van Mio.
Hierop heb ik Mio benaderd wat ze voor mij zouden kunnen betekenen : dus niets : kosten voor reparatie : €72,=
Deze slijtage/breuk komt vaker voor bij Mio.
De reparatiedienst/Mio rekenen zich met deze prijzen rijk,maar voor mij geen Mio meer.Voor ca €250 wordt het een Garmin

henkinkampen 11-08-2015 Product kwartaal in bezit

6,4
Herkend een groot aantal reeds lang bestaande wegen niet, de pont van Genemuiden wordt niet herkend , opstarten duurt erg lang, de surprise modem valt mij in de mij bekende omgeving erg tegen, had er meer surprise van verwacht, de kortste weg blijkt toch vaak iets langer te zijn

recreatie fietser 23-07-2015 Product paar dagen in bezit

23-07-2015

Hebben hem pas 3 keer gebruikt, maar zijn er niet enthousiast over. Schermpje spiegelt en is bij zon niet te lezen. Zijn er meerdere wegen vlak bij elkaar, dan raak je al snel de weg kwijt. Moet dan even stilstaan zodat het scherm zich weer kan aanpassen. Ben je verkeerd gereden, dan berekend hij niet een alternatieve route. Is dan helemaal de kluts kwijt en "schreeuwt" van alles achter elkaar. Al met al: prijs kwaliteit verhouding een 0. Absoluut geen aanrader.

JdV-nw 10-06-2015 Product jaar of meer in bezit

Sinds november 2012 in bezit van een MIO 305 (destijds 399,00 euro). Tot op het heden er geen plezier aan beleefd. Mijn MIO ligt vaker bij de reparatieafdeling van de MIO leverancier dan dat ik deze op mijn fiets heb. Binnenkort gaat deze voor de vijfde keer terug.
Het moederbord en de batterij zijn al vervangen. Software is al drie keer vervangen. Bevestigingsgedeelte op achterzijde is afgebroken en vervangen. Na reparatie is de batterij na ongeveer 2 uur totaal leeg. Opladen is een groot probleem. Na 24 uur opladen geeft de indicator nog steeds aan dat het energievolume op 11% zit. In mei in Spanje gefietst. Een viertal routes in de MIO gezet. Niet één route volgens de track kunnen rijden. Kaarten kloppen niet en de batterij was na ongeveer twee geheel leeg.

Een zeer ontevreden gebruiker.

M.Roestenberg 17-05-2015 Product half jaar in bezit

2,2
In augustus vorig jaar deze Mio gekocht als navigatie voor op de racefiets. Vanaf het begin al spijt van deze aankoop. Navigatie werkt bijzonder slecht; bij minimaal afwijken van de route (bijv. in een stad of bij een omleiding) blijft het apparaat je maar terugsturen naar het beginpunt, is voortdurend aan het herberekenen (hetgeen de batterij leegslurpt), maar zonder met een goede nieuwe route te komen. Apparaat probeert je regelmatig niet bestaande wegen in te sturen en is vervolgens weer de weg kwijt, als je dan maar je eigen weg gaat zoeken. Scherm reageert erg traag en is nauwelijks te lezen in de zon. Routes plannen op de computer (via fietsknooppunten) gaat zeer moeizaam en interface met Apple is slecht. Na de laatste software update werken diverse functies helemaal niet meer. Wellicht is het een goed apparaat voor de recreatieve fietser die af en toe een rondje fietst maar voor langere afstanden op de racefiets is dit product een absolute afrader!

Ceel14 08-12-2014 Product paar dagen in bezit

Fijne navigatie werkt top tot dus ver, vooral de surprise me functie is leuk
Werkt makkelijk, vooral het menu, zeer duidelijk.
Makkelijke installatie.

Svennus 20-10-2014 Product half jaar in bezit

3,8
Op zoek naar een fietscomputer voor de racefiets kocht ik in december 2013 de MIO 305.
Een duidelijke handleiding ontbreekt en ook internet bood niet veel meer. Montage was een fluitje van een cent. Ik ben niet tevreden over het apparaat. Als ik bv van de noord- naar de zuidkant van het Noordzeekanaal naar IJmuiden wil, stuurt het apparaat me over het TATA Steelterrein. De beveiliging ziet me al aankomen. Gelukkig weet ik de weg zelf. De meegeleverde knoopcelbatterijen gaven al snel de geest, tip is om bij de installatie gelijk nieuwe te gebruiken om ergernis te voorkomen.
Bij helder en zonnig weer is het scherm slecht leesbaar. Het apparaat heeft daarentegen een wel groot scala aan meet mogelijkheden en je kan er je te rijden afstand voor de dag in kwijt en Mio geeft je de route, handig als je even niet weet waar je naar toe wilt.
De geleverde ondersteuning op mioshare.com is belabberd. Je kunt dat in de cloud opslaan maar voor je dat voor elkaar hebt en snapt hoe het werkt ben je wel even verder. Heel vaak kon ik mijn data om een of andere onbekende reden niet kwijt. De site heeft domweg geen knopje meer waar je mee aangeeft dat de data van de computer naar de cloud mag en wat ook heel lastig is, is dat de site alleen werkt onder explorer, voor googlechrome en andere soortgelijke sites moet er een extra handeling verricht worden.
Kortom, zou ik er ooit weer eentje aanschaffen, dan kan ik daar helder over zijn. Nee dus.

davidnie 28-09-2014 Product jaar of meer in bezit

2,8
Ik heb de Mio 305 nu twee jaar in mijn bezit en veel spijt van deze aankoop. Het apparaat heeft tot op heden nooit naar behoren gefunctioneerd. de routes zijn vaak onlogisch en veel langer dan de concurrerende merken. Vooral wanneer je van een route afwijkt dan is het apparaat volledig de weg kwijt! Nu ook problemen met de batterij. Zeer slechte service van Mio tot op heden. Kortom, absolute afrader!

Frans.1980 12-09-2012 Product kwartaal in bezit

9,4
in eerste oogopslag een duidelijk en overzichtelijk apparaat. De kaarten staan er al op en was binnen twee minuten gebruiksklaar. Via de Surprise Me-functie fiets ik nu routes die ik zelf nooit had kunnen vinden. altijd weer verrassend. Qua routes is er zelfs onderscheid tussen profielen aan te maken, of je dan met de mountainbike of racefiets weg gaat.

Eerder een Garmin gehad, maar had moeite met het gebruik hiervan, de Mio bleek hierin een verademing. Al met al absolute aanrader op fietsnavigatie gebied.