Sigma ROX 9.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma ROX 9.1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

adriaan-D 08-09-2012
Geschreven voor: Sigma ROX 9.1

Prachtig apparaat.
Gezien de prijsstelling (heb hem voor 159 euro gekocht) is het een zeer volledige fietscomputer met gigantisch veel mogelijkheden.
Sla meerdere ritten op in het apparaat voor ik dit uitlees. Vanwege het feit dat het heel veel mogelijkheden heeft is de software ook uitgebreid, maar best wel makkelijk te gebruiken.
Gebruiksgemak dus een 8, want vergt even gewenning, maar is best wel makkelijk.
Mogelijkheden een 10, zeker gezien de prijsstelling en ten opzichte van andere fietscomputers.
Betrouwbaarheid een 9, geen enkel probleem ervaren, ook niet met de sigma sts 2209 die ik voorheen had. Baterijen zijn best wel duurzaam en makkelijk te vervangen.
Vormgeving, gewoon goed, mist misschien een beetje flair.
Duurzaam: 9, gewoon duitse degelijkheid.

andrezx9r 23-06-2012
Geschreven voor: Sigma ROX 9.1

Sinds kort in het bezit van deze fietscomputer en tot nu toe erg tevreden.

Gebruiksgemak: Hier heb ik een wat lager cijfer voor gegeven want ik had in het begin toch een beetje moeite met het bedienen en de bijbehorende software. Natuurlijk kan dat ook meer over mij vertellen dan over het apparaat maar eenmaal aan gewend heb ik er geen problemen meer mee dus wel een dikke voldoende.

Mogelijkheden: Ik heb hem aangeschaft voor een aantal redenen 1. hartslagfunctie 2. cadans functie 3. mogelijkheid tot aansluiten op de comp en trainingsprogrammaa instellen en uitlezen 4. hoogte aflezing.
Hij bezit nog veel meer functies die ik nog moet uitproberen zoals bv de ghost functie. Al met al dus een supercompleet apparaat.

Betrouwbaarheid: Ik heb het apparaat nog niet zo lang in gebruik (ong 2 maanden) maar heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Vormgeving: Over de form van het apparaat valt natuurlijk te discuseren maar ik vind de vormgeving erg mooi. Hij is niet al te groot maar tegelijkertijd goed afleesbaar.

Duurzaamheid: Hier heb ik nog geen cijfer voor gegeven want daar heb ik hem nog te kort voor in gebruik.

Al met al dus een zeer compleet en goed apparaat maar aan de andere kant mag dat ook wel voor de prijs van het toestel.