Philips Series 2200 EP2221/40 Volautomatische espressomachines

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 2200 EP2221/40 Volautomatische espressomachines op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

a************@d******* 11-10-2022

Waardeloos; tot 2 x toe nieuw apparaat gekregen. Nu 3e apparaat, dat ook weer kapot is gegaan. Steeds zelfde probleem; geeft geen water meer.

Zeker geen aanrader!

m**************@g******** 13-09-2022

Prima apparaat

En mooie apparaat met een duidelijk venster en een handig instelling keuze voor sterkte, hoeveelheid en temperatuur van de gekozen koffie of espresso. Ook de koffie molen biedt 12 standen van grof tot erg fijn malen . Ik moest wel eerste een paar kopje vergooien voor dat ik de juiste instelling kon vinden om te kunnen genieten van een heerlijk espresso op mijn smaak afgesteld en dat is goed gelukt ook !

Pluspunten

• afstelling mogelijkheden voor koffie en espresso
  • uiterlijk
  • prijs

Minpunten

• de gebruiksaanwijzingsboek is niet handig

Frank 31-08-2021

Zie mijn eerdere review.
Uiteindelijk kwam de unit steeds onder de gemalen koffie (nat en droog) te zitten.
Dus je moest hem na bijna elke beurt van binnen volledig schoonmaken, en dat is geen pretje.
Via de leverancier naar de fabriek terug.
Is net weer in huis voor een nieuwe start. Ben benieuwd.

Minpunten

• Afstellen
  • Schoonmaken
  • Lawaai

Chris 24-05-2021

Philips volautomaat

Na het overlijden van onze 6-jarige Melitta Caffeo Solo deze morgen, enig onderzoek gedaan naar een plaatsvervanger. Budget was +/- €300 en zodoende kwam deze Philips in beeld. In vergelijking met de Solo een vrij uitgebreide machine en qua smaak met dezelfde bonen een betere smaak voor elkaar gekregen. Zelfs het melk opschuimen gaat erg simpel met het pijpje en voor een enkel glas thee hoeft niet meer de waterkoker aan. Instellen van de machine was erg makkelijk met de instructies uit de handleiding en zelfs een test voor de waterhardheid zat erbij. Tot nu toe erg tevreden, ben benieuwd wat de lange termijn gaat brengen.

Pluspunten

• Snel
  • Goede mogelijkheden voor aanpassingen
  • Veel maalstanden
  • Relatief weinig geluid bij malen

f***********@g******** 13-05-2021

Ik ben niet van mening veranderd, zie mijn vorige review. Sterker, ik ben minder positief. Het schoonmaken van het binnenwerk is een ramp. Zit snel vol met koffieresten. Jammer.
....

Minpunten

• Schoonmaken binnenwerk

Frank 10-01-2021

Even wennen, na Nespresso capsules, om de juiste smaak te vinden via de afstellingen. Die bieden overigens vele mogelijkheden. Alleen de drankhoeveelheid-afstelling bevalt ons niet. De laagste stand bij ‘koffie’ geeft meer dan 110 ml af, en dat is veel te veel voor een lungo.
Behalve het zetblok moet ook de binnenkant van de machine gereinigd worden.
Per saldo prijs/kwaliteit voldoende.

Pluspunten

• Afstellingen
  • Bediening
  • Gebruik gemalen koffie

Minpunten

• Standaard lage Drankhoeveelheid te hoog
  • Reiniging

Pien 02-06-2020

Lekkere koffie, melkopschuimer snel stuk

Mooi apparaat, lekkere bonenkoffie. Veel instellingen mogelijk, sterkte of hoeveel koffie. Alleen nu na 2 maanden al ter reparatie teruggestuurd omdat de melkopschuimer niet meer werkt.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Handig in gebruik
  • veel keuzemogelijkheden

Minpunten

• Melkopschuimer werkt al binnen 2 maanden niet meer

sjoukje111 01-12-2019

Goede aankoop

Wat een fijn apparaat. De waterkoker is de deur uit omdat er ook heet water uit komt.
Wanneer de bonen op zijn dan kun je hem ook gebruiken met gemalen koffie.
Het apparaat is snel opgewarmd. Hij spoelt alleen wanneer je hem aan zet. De meeste apparaten doen het ook wanneer je hem uit doet. Dit zorgt ervoor dat je vaak het water bij moet vullen. Dit apparaat valt dus mee.
Je maakt in een hand omdraai een lekkere cappuccino. Maar ook een koffie, met verschillende sterktes en hoeveelheid, heb je zo gemaakt.
De koffie en thee zijn niet direct heel warm. Dat vind ik heel prettig want ik drink het graag direct op. Maar hier thuis heeft de rest de voorkeur voor hete koffie
Het touchscreen vraagt niet om een subtiele touch
Goede prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Goede verhouding
  • ook de mogelijkheid tot gebruik van gemalen koffie

Minpunten

• Een stevige touch nodig
  • de koffie is niet super warm

john.heijligenberg@ziggo.nl 12-10-2019

Het apparaat werkt goed voor gewone koffie.
In het begin deed de opschuimer het goed, daarna niet meer , opgestuurd naar de fabriek.Terug gekregen daarna doet hij het nog niet.
Waardeloos apparaat voor opschuimen