Siemens EQ.500 integral

• Test panel 8.4 feb 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.500 integral op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j******@g******** 26-10-2022

Goed apparaat maar wel opletten

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Dit apparaat geeft heerlijke koffie en is gebruikersvriendelijk. Is ook makkelijk te onderhouden.
Heeft ook nadelen:
- zetgroep gaat vaak defect (al drie keer vervangen binnen garantieperiode) Zorg er voor dat je de zetgroep alleen reinigt (uitneemt) als het apparaat uit staat.
- als er geen koffie meer in het bakje zit of veel te weinig maalt hij toch en geeft half water. Dat doet hij ook als er bijv veel te weinig water in zit en maakt dan koffie om vervolgens aan te geven dat koffie bijgevuld moet worden. Als je dat dan doet maalt hij daarna opnieuw en kost dus extra koffie.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruikersvriendelijk
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Zetgroep vaak defect
  • Maalt toch als er te weinig koffie in zit
  • Maakt toch als er te weinig water in zit

p ultee 25-06-2021

Oordeel over de siemens EQ 500 koffie apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

goede ervaringen met mijn vorige siemens koffie machine 12 jaar geleden gekocht 1 x uitloop vervangen

Renske 10-05-2021

lauwe melk, verder prima

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

De melk wordt niet goed opgewarmd. Ik ben er mee terug gegaan, maar de winkel/fabrikant zeggen dat dat zo hoort. Daar zit je dan met je lauwe koffie.
Als je zelf je melk warm maakt eerst, dan is het ene fijn apparaat; 2 specialiteiten tegelijk, goeie smaak, veel opties.

------------------------------------------------------------------
Review 15-1-2021:

Melk is lauw, mooi design. Storing aan knopjes. Veel soorten koffie mogelijk een 2 kopjes tegelijk zetten

Pluspunten

• lekkere koffie
  • veel opties

Minpunten

• lauwe melk
  • knopjes werken niet altijd

Linda 28-02-2021

Gebruiksvriendelijke machine

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Mijn huidige koffiemachine is 10 jaar oud en inmiddels aan vervanging toe. Toen de mogelijkheid voorbij kwam om deze koffiemachine te testen, heb ik me direct aangemeld. De koffiemachine werd snel geleverd en is makkelijk om gebruiksklaar te maken. Alle instellingen van de machine wijzen voor zich.

Er zijn veel mogelijkheden om de koffie naar eigen wens in te stellen, denk bijvoorbeeld aan de sterkte, temperatuur. Ook heb je de mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten. De machine biedt voor ieder wat wils omdat je naast een zwarte koffie ook een andere variatie kunt maken zoals cappuccino en zelfs een latte macchiato.

Een groot pluspunt vind ik dat er zowel bonen als gemalen koffie in kan. Dit is handig als je overdag een "gewone" kop koffie wilt drinken en 's avonds de gemalen caffeïnevrije koffie kunt maken.

Mijn man en ik drinken voornamelijk zwarte koffie, maar ik heb uiteraard alle functies en mogelijkheden getest. Als we 2 kopjes tegelijk zetten, maalt de machine na elk gezet kopje opnieuw bonen. Samen met de doorlooptijd duurt het vrij lang voordat wij dan samen een kopje koffie kunnen drinken.

Het onderhoud is ook makkelijk zelf te doen. Alle onderdelen kunnen uit elkaar en zijn zo goed te reinigen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Zowel bonen als gemalen koffie
  • Groot waterreservoir
  • Vrij stil in gebruik

Minpunten

• Melk blijft vrij lauw bij bijv. een cappuccino
  • 2 kopjes tegelijk zetten: maalt bonen na elk kopje
  • Lange zet- en doorlooptijd

Derya 26-02-2021

Fijne apparaat met weinig onderhoud

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Goede volautomatische koffiemachine. Het is zeer gebruikers vriendelijk. Makkelijk met druk functies kan je je keuze maken uit verchillende soorten koffie. Daarbij kan je ook makkelijk ook de hoeveelheid aangeven en de temperatuur is ook in te stellen. Lekker groot waterreservoir en deze is makkelijk uit te nemen en terug te plaatsen. Aparte melkreservoir deze kan je makkelijk uitnemen en met 1 klik terugplaatsen. Je krijgt netjes een melding als waterreservoir gevuld moet worden of de lekbak geleegd moet worden. Nadeel is dat er geen melding komt als de koffiebonen leeg zijn.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Temperatuur koffie in te stellen
  • Zowel koffiebonen als gemalen koffie te gebruiken

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Wordt niet aangegeven wanneer koffiebonen op zijn

Maarten 24-02-2021

Veel mogelijkheden en zet een prima kop koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Vooraf; Ik ben een fervent koffiedrinken en houd van een goede bak koffie, vooral espresso en soms een latte macchiato. Dus altijd al wel met smaken koffie in de weer geweest, maar dan met cupjes koffie. En helaas nooit in de gelegenheid geweest om een bonenmachine aan te schaffen, maar stond wel op mijn lijst voor dit jaar om eens te gaan onderzoeken.

Unboxing.
Het apparaat wordt goed verpakt geleverd, met het uitpakken is het wel een uitdaging om alles eruit te krijgen. Als je met z’n 2-en bent, dan gaat het een stuk soepeler. Het uiterlijk is wel een hele mooie machine, maar wel enorm groot als je een cupjesmachine van gewend bent. Dus eerst ruimte maken op het aanrecht. Er zit een aparte melk houder bij voor als je van cappuccino of andere melk houdende koffies houdt. Deze hoef je niet te gebruiken en kan dan ook loskoppelen zodat het niet uitsteekt. Het display zit boven op de machine aan de voorkant en geeft aan hoe ver de koffie is met zetten of welke smaak koffie je aan het zetten bent. De keuze voor espresso/cafe crema/cappuccino/latte macchiato/espresso macchiato zit onder het display. Door middel van op het plaatje te drukken kies je de gewenste koffie instelling (vergeet geen melk in de melk houder te doen, anders krijg je geen melk bij je koffie). Als eenmaal alles in elkaar zit, dan raad ik aan om eerst de handleiding te lezen, want je kan nog al wat variaties koffie maken met deze machine.

Eerste week
De eerste paar dagen stond toch echt wel in het teken van de juiste bonen zoeken en niet het apparaat bedienen. Best gek, want wat eerst veel handelingen leek, vervaagt als je eenmaal lekker koffie aan het zetten bent. Dat geeft dus wél aan dat de bediening voor zichzelf s-rekt. Iets wat opvalt is dat de lekbakje snel vol is en regelmatig geleegd moet worden. Ik denk na ongeveer 6-10 kopjes moet je hem wel legen. Hierbij is de opvangbak voor de koffie drab (wel heel handig) in de lekbak gezet en kan je er makkelijk uit halen. Doordat je deze toch tegelijk eruit haalt als de lekbak vol is, vergeet je zo niet om deze tijdig te legen. Wel druppelt, tijdens het legen van de lekbak, de koffie unit. Hierdoor moet je eigenlijk altijd wel de bodemplaat schoonmaken met een doekje. Het geluid van de machine is acceptabel. Soms lijkt het of het apparaat een eigen leven leidt, want na de ingestelde slaapstand gaat de machine uit en dan spoelt hij de leidingen schoon en laat hij wat stoom los.

Instellingen
Het apparaat is naast dat je voor verschillende typen koffie kan kiezen ook nog in te stellen in hoe sterk je de koffie wilt en met hoeveel water je de koffie wilt zetten. Zelfs de temperatuur van de koffie kan je instellen. De bonen kan je op 3 standen laten malen, van fijn tot grof. Zo kan je zelf de juiste smaak instellen om een perfecte koffie te maken.

Schoonmaken
Elke keer als je de lekbak leegt, leeg je ook de koffie drab opvangen. Deze spoel je daarna af onder de kraan. Op deze manier houdt je hem schoon. De melk houder (als je die gebruikt) kan elke dag in de vaatwasser en het buisje die de melk oppompt moet je wel elke dag uitspoelen onder de kraan.
Elke week moet je de koffie unit schoonmaken door hem onder de kraan af te spoelen. In totaal ongeveer een half uurtje werk.

Smaak
Zoals ik al eerder heb aangegeven is het van belang dat je de juiste bonen zoekt bij deze machine. Als je deze eenmaal gevonden hebt, dan krijg je echt wel lekkere koffie. Geef hier dus niet te snel op en neem de tijd om een goede boon bij jouw smaak te vinden.

Conclusie
Het apparaat zet lekkere koffie, mits je eerst de juiste instelling (en bonen) hebt gevonden. Het onderhoudt t.o.v. Een cupjesmachine of een padmachine is wel aanzienlijk meer, maar als je van koffie houdt is dat wat mij betreft wel de moeite waard. Wat ik wel een min vind is dat de koffie niet zo heet wordt als ik gewend ben. Ik brand liever mijn mond, dan dat ik bijna meteen de koffie kan drinken.

Pluspunten

• Veel instellingsmogelijkheden
  • mooi design
  • Opvangbak is makkelijk te legen
  • Schoonmaken van de machine is niet moeilijk
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Koffie wordt niet echt heet gezet
  • Lekbak moet je regelmatig legen
  • Melkunit steekt uit
  • Toch wel een grote machine

Edwin 23-02-2021

Fantastisch apparaat, een must voor de koffieliefhebber

Uitpakken:
Bij het uitpakken begint het al, dit is duidelijk een apparaat waar aandacht aan besteed is. Het is best groot en zwaar. De eerste indruk is zeker goed, het apparaat heeft een mooie, moderne uitstraling met een display en tiptoetsen op de bovenzijde. De machine is van zwart glanzend kunststof, waardoor vingerafdrukken snel zichtbaar zijn, maar gelukkig is dit ook weer heel goed en snel schoon te maken. In het serveerdeel zit verlichting dat je product belicht. Er wordt een groot, transparant waterreservoir en een eveneens transparant melkreservoir meegeleverd. In de verpakking zit een uitgebreide handleiding in verschillende talen, waaronder Nederlands. Daarnaast wordt een teststrip om de hardheid van het water te meten meegeleverd.

Installatie:
Zodra je het apparaat aansluit helpt het display je door de verschillende stappen van de installatie heen. Je kunt hierbij meteen de taal instellen, zodat -als je dat wil- hier geheel in het Nederlands doorheen wordt geleid. Bij de installatie word je geacht de hardheid van het water eerst te meten met de bijgeleverde teststrip. De uitkomst hiervan kun je dan ingeven in de machine, zodat deze rekening houdt met de hardheid van het water. De installatie is eenvoudig en snel gedaan. Klaar voor de koffie!

Mogelijkheden:
Het apparaat is een veelzijdige machine. Naast de algemene bekende espresso's, cappucino's en latte macchiato's kan het apparaat nog meer smaken aan, zoals de espresso macchiato of doppio, een flat white of een americano. Ook is het mogelijk om alleen melk op te schuimen. Voor de theeliefhebbers is het ook mogelijk om alleen heet water te serveren. En ja, ook kun je 'gewone' koffie zetten, alleen heet dat koffie crèma, je moet het even weten. Bovenop zit een klep waar de koffiebonen in gaan, met daarnaast een klein compartiment voor gemalen filterkoffie. Dus mocht je overschakelen van filterkoffie naar bonenkoffie: je hoeft de filterkoffie nog niet meteen weg te gooien.

Koffie:
Het belangrijkste, dit is toch waar je zo'n apparaat voor aanschaft, de koffie. Ik heb verschillende bonen geprobeerd, in verschillende sterktes. Omdat je zelf de sterkte van de koffie kan bepalen ben ik uiteindelijk gekomen op sterkte 8 qua koffiebonen, waardoor je heel mooi de koffie kan inregelen tussen mild en extra sterk. Je kan per kop bepalen hoe sterk je deze wil hebben. En of je nu van een milde of zeer sterke kop koffie houdt, deze Siemens stelt je beslist niet teleur! De koffie smaakt uitstekend, de smaak is consistent en de temperatuur is prima. De temperatuur is trouwens instelbaar via het menu.
Voor de thee vind ik 'm net niet heet genoeg, maar je hebt de thee wel op een dergelijke temperatuur dat deze wel meteen drinkbaar is.
Het apparaat stoomt de melk fantastisch op, je krijgt een mooie volle en stevige melkschuimkraag. Ik heb voor de testperiode 2 soorten melk geprobeerd: gewone volle melk en havermelk, beide zijn prima bruikbaar in de EQ500, waar de havermelk wel iets minder mooi schuim produceert, maar datzelfde heb ik in andere opschuimers ook, dus dat ligt niet aan dit koffiezetapparaat. Maar dat je havermelk kunt gebruiken maakt deze machine dus ook aantrekkelijk voor koffieminnende veganisten.

Gebruiksvriendelijkheid:
De knoppen zijn duidelijk en het display geeft veel informatie. Zelfs bij het starten van het apparaat, waarbij eerste een reinigingscyclus wordt doorlopen, wordt op het display aangegeven wat de machine aan het doen is. Er is een knop voor 1- of 2-kopsmodus, de sterkte (alleen bij gebruik bonen, voor gemalen koffie is er 1 stand), de grootte van de kop/mok en een menuknop voor de instellingen. Voor de meestgebruikte soorten koffie zijn er sneltoetsen, de overige soorten en de heetwaterkeuze zitten onder de laatste toets. Tijdens het maken van je koffieproduct wordt op het display een animatie weergegeven van de status van het product.
Het waterreservoir is redelijk groot maar gelukkig makkelijk vast te houden, zodat deze makkelijk te vullen is. Aan de linkerzijde zit het afneembare melkreservoir, dat je in de koelkast kan zetten op het moment dat je de koffiemachine niet gebruikt, zodat de melk niet bederft.
De procedure is simpel: zet de kop(pen) of mok(ken) onder de nozzles, selecteer of je 1 of 2 koppen wenst, stel de sterkte en de grootte van de kop(pen) in en druk op de drank van je keuze en druk op start. De display geeft in stappen aan hoever het met de bereiding is en met een vriendelijk 'alstublieft' geeft het apparaat aan dat de koffie klaar is om genuttigd te worden.
Erg handig is, dat je de hoogte van de nozzles af kan stemmen op de hoogte van de eronder geplaatste kop(pen) of mok(ken).

Geluidsproductie:
Koffieapparaten die zelf de bonen malen zijn vaak best luidruchtig. Ook deze machine laat het horen als de koffie gemalen wordt, maar de geluidsproductie valt alleszins mee. Het wordt geen moment storend. Na het serveren van een product waar melk bij gebruikt wordt levert het apparaat een reinigingsstoomstoot, waar de kat af en toe van schrikt. De kat lijkt er echter na een week aan gewend te zijn.

Onderhoud:
Door de mooie, gladde afwerking is de machine aan de buitenkant heel makkelijk schoon te houden. Vingerafdrukken op de toetsen laten zich snel afvegen. Omdat het apparaat geen onnodige ribbels heeft blijft daar ook geen vuil hangen.
De lekbak lijkt in eerste instantie immens groot, maar dat blijkt in de praktijk wat tegen te vallen. Omdat het apparaat voor elk gebruik doorspoelt loopt deze bak heel snel vol. Je moet dus vaak deze bak legen. Op de lekbak staat ook het afvalbakje voor de gemalen koffie. Die is wat wankel en viel af en toe om bij het verwijderen van de lekbak, waardoor je ineens een lekbak met koffiedik hebt. Die lekbak en afvalbakje zijn wat mij betreft voor Siemens wel een aandachtspuntje. Gelukkig is de lekbak inclusief afvalbakje wel heel makkelijk te verwijderen. Ik zie ook wel een voordeel van het vaak moeten legen van deze lekbak, bij andere koffieapparaten die ik bezit raakt deze niet zo snel vol, waardoor koffie wel snel aankoekt. Daar heeft deze geen last van.
De brouweenheid is makkelijk te verwijderen en simpel schoon te maken. Goed afspoelen onder de kraan volstaat al. Het valt op dat er relatief weinig vuil achterblijft op de brouweenheid. Net zo prettig voor een verse kop koffie. Wel goed laten drogen voordat je de machine weer inschakelt.

Minpunten:
Er zijn wel een paar minpuntjes aan het apparaat, zoals de genoemde lekbak die snel vol raakt en het afvalbakje dat makkelijk omvalt tijdens het verwijderen van de lekbak.
Ook werkt de detectie van het melkreservoir niet helemaal goed. Wanneer je voor de heetwaterstand kiest, vraagt de machine om het melkreservoir te verwijderen. Ook als deze niet aanwezig is. Een keer met de hand langs de plek waar het reservoir hoort te zitten vegen lost het op, maar het is niet zoals het hoort.
Het waterreservoir is vrij groot, maar omdat het apparaat veelvuldig spoelt is deze ook heel snel leeg.
Als je wat bredere koppen/mokken hebt, dan passen er maar net 2 onder de nozzles. De koffie stroomt dan in sommige gevallen net langs de binnenrand van de kop. Die ruimte had van mij iets groter gemogen.

Pluspunten

• uitstekende koffie
  • veel koffiesoorten
  • toevoeging verse melk
  • makkelijk te reinigen
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• lekbak snel vol
  • detectie melkreservoir werkt niet goed
  • weinig ruimte voor bredere koppen/mokken

Jeroen 13-02-2021

Verrukkelijke koffie - mooi design - veel koffievarianten

** Koffiesmaak heerlijk **

De koffie smaakt echt veel beter dan met onze oude espressomachine (halfautomaat). Het lijkt alsof de bonen beter worden gemalen waardoor je méér smaak hebt. De koffie proef je écht. Zowel bij een (dubbele) espresso die lekker sterk smaakt als ook bij een cappuccino of een "normale" koffie. De koffietemperatuur is prima. Niet te heet maar zeker niet te koud. Je kan de koffie bijna direct drinken.

** Design prachtig **
Design is natuurlijk subjectief, maar wij vinden de koffiemachine er erg mooi uit zien. Een chique uitstraling waarbij de melkkan voor de cappuccino afneembaar is en gewoon zo in de koelkast te zetten is. De toetsen voor de verschillende koffiesmaken zijn in de vorm van plaatjes van de soort koffie die je wilt. Dus een espresso, latte macchiato, normale koffie enz. Wel zo handig vinden wij. Het waterreservoir is heerlijk ruim en is afneembaar. Het terugplaatsen is soms wat lastig omdat wij de machine in een kastje hebben staan. Als je een beetje meer ruimte hebt, dan is het makkelijk om het waterreservoir terug te plaatsen trouwens.

** Schoonmaken een fluitje van een cent **
Het waterreservoir is erg ruim en het koffiebonen reservoir iets minder ruim. Wij moeten het dus dagelijks vullen. Dat kan ook omdat we (te) veel koffie drinken omdat de smaak zo heerlijk is ;-) Het legen van het lekbakje moeten we ook dagelijks doen. Gelukkig is dat erg simpel en snel gedaan. Deurtje open, het waterlekbakje eruit trekken en boven de gootsteen legen. De koffiedrap legen bij het groenafval. Afspoelen en je bent klaar.

** Prijs **
Je betaalt een aardig bedrag voor het apparaat. Maar voor koffieliefhebbers als wij, zouden wij dat er wel voor over hebben. Onze oude semi-automaat van een ander merk was € 250,- Dat is veel goedkoper, maar de smaak is ook veel minder. Zeker met het vele thuiswerken (en de koffie die we op kantoor missen) zouden wij een grote aanschaf voor deze Siemens koffiemachine wel overwegen!

Tip: als je veel koffie drinkt is het aan te raden om het automatisch uitschakelen iets te verlengen. Standaard staat het op een half uur. Wij hebben dit verlengd tot 1 uur.

Pluspunten

• Koffiesmaak perfect
  • Veel koffievarianten mogelijk
  • Schoonmaken erg makkelijk

Minpunten

• Lekbakje aan kleine kant
  • Koffiebonenreservoir niet super groot

Siemens EQ.500 Integral TQ505R09 25-01-2021

Strakke vormgeving, solide aanvoelende onderdelen, Stil!!!!!

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Ziet er strak uit. Goed afleesbare keuzemogelijkheden. Keur aan verschillende koffiesoorten. Stille machine. Wij zijn de Melitta gewend qua geluid. Deze koffiemachine voldoet volledig aan onze verwachtingen.

Pluspunten

• Stil
  • Mooie vormgeving
  • Duidelijk afleesbare keuzemogelijkheden
  • Heerlijke warme koffie
  • Aanwinst op ons aanrecht

Leontien 04-01-2021

Fantastische koffiemachine!

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Het is een fantastisch apparaat. Heerlijke koffie en veel keuze mogelijkheden. Gebruiksvriendelijk. Een echte Siemens dit merk stelt niet teleur.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • ruime keuze uit koffiespecialiteiten
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geeft niet aan wanneer de koffiebonen op zijn
  • produceert behoorlijk veel geluid

Fam Z 25-12-2020

Degelijk chic en zalige volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Werkt eenvoudig. Waterfilter fijn idee en ook makkelijk te installeren. Koffie is echt super kwaliteit.machine reinigt zichzelf en geeft aan wat je wanneer moet doen. Een aanwinst. Nu maar hopen dat we de koffie snel voor bezoek mogen zetten...na de corona. Een aanrader dit product

Pluspunten

• Duidelijk vormgegeven
  • Apparaat reinigt zichzelf
  • Apparaat geeft aan wat wanneer te doen
  • Ook ideaal voor filter koffie bijv decaf

Diny 22-12-2020

Heerlijke koffie met 1 klik gezet

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Helder een duidelijk display. Eenvoudig te bedienen. Voor elke smaak heerlijke koffie. Lang getwijfeld om een duurder apparaat te kopen, maar super blij. Had dit veel eerder moeten doen. Genieten!!!!!!

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Eenvoudig instellen
  • Heerlijke koffie
  • Geweldig design
  • Aanvulling in de keuken

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Eenvoudig heerlijke koffie zetten 19-12-2020

Fijn en eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Super makkelijk te bedienen, eenvoudig schoon te maken en veel mogelijkheden voor de soorten koffie en verschillende sterktes.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Deurtje moet open om waterbak te legen

M. Deenen 17-12-2020

Lekkere koffiespecialiteiten uit een mooi apparaat.

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Onze eerste volledig automatische espressomachine. Na een zoektocht tussen verschillende merken en apparaten uitgekomen bij deze Siemens: keramische molen, uitneembaar melkreservoir, zowel gemalen als bonen en mooi om te zien. Hij is wel groot maar omdat de vormgeving strak is maakt dat niet uit. Het is even zoeken naar de juiste bonen en het juiste recept, maar dan heb je ook een lekkere kop koffie. De installatie is eenvoudig en ook het schoonmaken is met de uitneembare zetgroep simpel. Alles kan gemakkelijk onder de kraan afgespoeld worden. Het apparaat geeft zelf aan wanneer de lekbak vol is. Als je veel koffie drinkt moet je deze toch wel 2 keer per dag leegmaken. Het Britta element zit er niet standaard bij en moet je, als het water te hard is, mee bestellen. Wij hebben gekozen voor de bijbehorende schoonmaak set. Deze is prijzig, maar het mee bestellen wel waard.

Pluspunten

• Keramische molen en uitneembare zetgroep
  • Vormgeving
  • Keuzemogelijkheden koffiespecialiteiten
  • Uitneembaar, makkelijk te reinigen, melkreservoir

Minpunten

• Britta element zit er niet standaard bij.
  • Duur in aanschaf

Slagman 06-12-2020

Gebruikersvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Goede reviews, die ook waar bleken te zijn. Het apparaat voldoet uitstekend aan de eisen. Goede koffie en dergelijke.

Pluspunten

• Duidelijk display.
  • Mooie vormgeving.
  • Makkelijk te bedienen.
  • Goede koffie.

ZZ espressoman 25-11-2020

Wow heerlijke koffie simpel in te stellen!

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Na 2 jaar de dlonghi gebruikt te hebben met olezier maar wel met beperkingen qua opties en gebruiksgemak, wilde we gaan voor een degelijk apparaat met goede schoonmaak review en hoge duurzaamheid. We kwamen uit bij dit apparaat.

Pluspunten

• Simpel gebruik
  • Heerlijk warme koffie
  • Niet te luid bij het zetten

Age 24-07-2020

Groot scherm weinig geluid

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Werkt goed duidelijk display lekkere koffie makkelijk in te stellen makkelijk te reinigen twee kopjes te gelijk te zetten

Pluspunten

• Weinig decibels
  • Water en melk makkelijk te vullen

Minpunten

• Voor ons geen

Marion 04-07-2020

Super Design, heerlijke warme koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Het is een designstuk op je aanrecht. Heerlijke koffie, Latte Macchiato en niet te vergeten de cappuccino. Mijn familie drinkt over het algemeen espresso, eindelijk echte espresso bij jullie werd er gezegd. Alles met 1 druk op de knop. Warmte en sterkte van de koffie heel gemakkelijk in te stellen.....koffie is heerlijk warm, melk perfect op temperatuur....we hebben deze volautomatische koffiemachine nu een aantal dagen en tot op heden zeer maar dan ook zeer tevreden....een echte aanrader.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • gemakkelijk in te stellen van sterkte
  • weinig geluid
  • Melk voor cappuccino en Latte Macchiato
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geen

Mirjan 01-07-2020

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Super lekkere koffie maar ook een erg mooi apparaat in mijn keuken!
Tevens weinig werk om schoon te maken.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Veel verschillende soorten koffie te kiezen
  • Weinig werk om schoon te maken
  • Mooi apparaat

berthil hertgers 25-06-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Erg fijn apparaat en gebruiksvriendelijk. Eerst was ik nog al huiverig voor het melk systeem ivm bacterie groei enz. Maar na een goede uitleg van de verkoper machine gekocht en erg te. Het melksysteem is makkelijk te demonteren en Schoon te houden door een schoonmaak cyclus uit te voeren.

Ramon 11-06-2020

Heel veel mogelijkheden. Uitstekende smaak en kwaliteit!

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Na eerder 7 jaren genoten te hebben van een EQ.5 MacchiatoPlus, als vervanger in mei 2020 deze EQ.500 met melkkan gekocht.
Wat er direct uitspringt: De EQ.500 levert werkelijk next-level-kwaliteit melkschuim. Zowel structuur als temperatuur van de melk is TOP! Ook als de melk rechtstreeks uit de koelkast komt. De keuze uit koffieproducten is bovendien héél groot: diverse koffiesoorten op diverse sterktes en ook nog eens instelbaar op hoeveelheid! En... elk koffieproduct is qua smaak en temperatuur echt zoals je hem wil drinken.
De touch-bediening op het apparaat is niet alleen erg overzichtelijk maar ook nog eens erg intuïtief te bedienen; je kan het bijna niet verkeerd doen. Mijn tieners konden er zelfs direct mee overweg.
De automatische reiniging van de machine valt mij ook erg op: intern houdt dit apparaat zich op alle fronten veel schoner dan de vorige hier. En dat is nog meer behoud voor de machine EN voor de smaak.
Het reinigen/spoelen kost misschien wel iets meer water. En omdat de druppelschaal van de EQ.500 net iets kleiner is dan wat ik eerder gewend was, moet ik deze iets vaker legen. Maar aan de andere kant komt ook dit de interne hygiëne ten goede.
Omdat de zetgroep vanaf de voorzijde van de machine te bereiken is, is het uitnemen erg makkelijk (geworden). De binnenruimte laat zich daarmee ook heel makkelijk schoonmaken. Al valt direct op dat de zetgroep en de binnenruimte eigenlijk van zichzelf altijd al vrij schoon blijven.
Zowel de smaak van de geleverde koffieproducten als de mogelijkheden en onderhoud van deze koffiemachine maken haar een regelrechte aanrader!

Pluspunten

• uitstekende smaak koffie/kwaliteit melkschuim
  • heel veel koffievarianten mogelijk
  • gemakkelijke en intuïtieve bediening
  • uitstekende interne reiniging
  • erg makkelijk zelf schoon te maken/houden

Minpunten

• druppelschaal snel(ler) vol

Umit 03-06-2020

Beste Volautomatische espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Wat een Volautomatische espressomachine met vele koffie varianten..een knop drukken voile..wij zijn al 15 getrouwd, ik heb als een kado voor mijn vrouw gekocht
Hele huis ruikt naar heerlijke koffie.Lekker warm.zeker aanraden deze Volautomatische espressomachine

Arianne 02-06-2020

Top espresso apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Wat een prachtige vormgeving! Makkelijke bediening door middel van de plaatjes en tekst in het schermpje lezen. Erg fijn dat je 2 koffiesoorten tegelijkertijd kunt maken. En er ook hogere glazen onder kunnen. Melkpan werk perfect, en handig dat je hem bij kunt vullen. De ronde waterkan is veel handiger dan die smalle rechthoekige omdat je je er met je hand in kan om toch een keer schoon te maken. Het lekbakje is wel wat klein dus sneller legen, maar dan wordt hij ook niet snel vies! Top dat de zetgroep aan de voorkant zit! Dan hoef je niet het hele apparaat te draaien of verplaatsen bij het schoonmaken. En niet te vergeten een heerlijke kop koffie. Ik ben erg blij met het apparaat.

Bram 29-05-2020

Super makkelijk en super lekker

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Ben superblij met de Siemens EQ500 Integral TQ505R09! Ik heb gekozen voor dit product omdat deze ook een melkreservoir heeft die heel makkelijk kan worden bijgevuld en als ik koffie heb gezet dan zet ik deze weer terug in de koelkast zodat de melk goed blijft. Daarnaast vind ik de Latte macchiato super lekker waarbij dit apparaat de melk heel goed schuimt. De Siemens EQ500 Integral TQ505R09 werkt zoals verwacht en is ook heel makkelijk schoon te maken. Kwa prijs-kwaliteitverhouding vind ik het een goede aankoop en een goede investering. Ik zou de Siemens EQ500 Intergral TQ505R09 aan elke koffieliefhebber aanraden.

Pluspunten

• Melkschuim
  • Smaak
  • Koffie variaties
  • Apparaatreiniging

Minpunten

• Wateropvangbak regelmatig legen
  • Geen alarm bij lage bonenvoorraad

Mia Dassen-Hermans 25-05-2020

Compacte espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ.500 integral

Ik had bij vrienden de Siemens EQ6 gezien, zij hadden de machine al vier jaren en waren nog steeds heel tevreden ermee. Als je bij hun op bezoek was kreeg je een heerlijke espresso of cappuccino. Vandaar mijn interesse voor een Siemens apparaat en het "Flat White" programma dat het model EQ 500 heeft sprak mij aan en heeft mij doen besluiten deze machine te kopen.

Pluspunten

• Gemakkelijk via tiptoetsen te bedienen machine
  • Duidelijke plaatjes en menu op de bovenkant
  • Groot overzichtelijk waterreservoir
  • Reiniging melkfunctie

Minpunten

• Kleine afvalbak