Saeco Intelia Focus HD8751/11 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 101 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia Focus HD8751/11 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

p*******@o********** 26-05-2022

Ik heb deze machine al 10 jaar. Toen was in promotie als nieuwe model. Het is nooit stuk geweest, heb altijd goed dienst gegeven. Is makelijk in onderhoud en schoonmaken.
Zij doet het nog steed goed. Ik was benieuw naar de prijs, tot mijn verwassing is de prijs het zelfde !. Ga zo door!! Als mijn machine niet meer doet zal ik op nieuw deze koppen.

Joli 08-11-2017

Niet tevreden

Nu ongeveer 5 jaar in gebruik. (HD 8753). Veel storingen gehad, 3x voor reperatie weggeweest in garantie periode. Daarna uit teleurstelling geen contact meer opgenomen met Phillips. Apparaat maakt veel lawaai, lekbakje zit snel vol. Onderhoudt is intensief en kostbaar. Apparaat werk nu alleen maar als er druk (met de hand) op op zijdeksel wordt uitgeoefend. Als onze voorraad koffiebonen op zijn gaat hij de deur uit. De koffie is redelijk tot goed.

Pluspunten

• Koffie is redelijk

Minpunten

• Heel veel storingen
  • Een hoop lawaai
  • Lekbakje is te snel vol
  • Onderhoud intensief

Boudewijn 27-06-2017

Lekkere koffie met de nodige problemen

Apparaat inmiddels ruim twee jaar in gebruik. Als het werkt heb je heerlijke koffie. Maakt wel lawaai. Elk jaar moet het apparaat in reparatie. drukgroep stuk, er komt geen water meer uit. De extra online registratie bij Philips voor een jaar extra garantie wordt niet geaccepteerd. Hiervoor moet je een nummer opgeven en dus je email goed bewaren. Wij zijn de email helaas kwijt, pech dus.

Pluspunten

• Echt lekkere koffie

Minpunten

• Veel lawaai
  • Vaak mechanische problemen
  • Service laat te wensen over

Diedo 13-07-2016

Update van mijn review van 2013

We hebben de Saeco Intelia bijna 4 jaar in gebruik.

Het grootste voordeel is de heerlijke koffie. Echt, de koffie is bijzonder lekker indien, en daar komt het, indien je het apparaat regelmatig schoonmaakt en reinigt met kalk en schoonmaaktabletten.

De nadelen die wij in de afgelopen jaren hebben ondervonden zijn:
Veel schoonmaakwerk. Om het apparaat goed schoon te houden ben je gemiddeld 1 uur per week kwijt.
De grondige schoonmaak/reiniging duurt 1,5 uur.

Het apparaat begint kleine mankementen te vertonen.

Wanneer ik het apparaat aandoe zie ik ineens links op het scherm een rondraaiend pijltje staan. Nietsvermoedend drukte ik daarop waarop de muur werd natgespoten door de stoomtuit. Pas daarna werd het apparaat doorgespoeld. Dit komt steeds vaker voor. Nu ik het weet hou ik van te voren een kopje onder de stoomtuit.

Het apparaat wordt sneller vuil. In het begin bleef de machine langer schoon van binnen, maar hoe ouder hij wordt, hoe sneller smeriger hij wordt. Althans, dat is onze ervaring.

Onze volgende koffiemachine wordt waarschijnlijk een koffie automaat waarin we Pads kunnen gebruiken. Toch een stuk makkelijker en vriendelijker qua onderhoud :-)

Pien96 26-09-2015

Fijne machine. Gemakkelijke bediening. Heerlijke koffie. Aan te bevelen. Hiervoor een andere gehad van Bosch maar deze is gebruiksvriendelijker

apmadvies 23-09-2015

Itelia geeft na een jaar in gebruik nog steeds hetzelfde lekkere kopje koffie. Met de juiste bonen (wij gebruiken AH) blijft de smaak constant en ligt er een lekker schuimlaagje op je kopje.
Het ontkalken vraagt aandacht maar is bij ons niet zo vaak nodig dan dat het apparaat zou willen. (Noord Holland). Schoonmaken: elke week het binnenwerk schoonspoelen. Lijkt erger dan het is omdat het een perfect apparaat is. Dit toestel heeft ook de mogelijkheid om een andere soort koffie te gebruiken terwijl het reservoir vol is. Je moet dan wel gemalen koffie gebruiken. Al met al een beste aankoop via koffiediscounter.nl

pino1965 21-09-2015

Heerlijke koffie! de machine is makkelijk te bedienen en de smaak van de koffie en crème laag is perfect! echt een aanrader. Duurzaamheid moet nog blijken te kort in bezit voor.

peterbex 17-09-2015

Philips heeft geen boodschap aan het conformiteitsbeginsel, een recht die wettelijk is vastgelegd voor produkten waarvan je mag verwachten dat die langer mee mogen gaan dan twee jaar. Philips Saeco koffiemachines vertonen vaak dezelfde problemen waarvoor Philips geen oplossing bied. En dan heb ik het over een defecte boiler. Gevolg: dure reparatie onder het mom dat er onvoldoende onderhoud heeft plaatsgevonden. Dit, terwijl ik weet dat het onderhoud heeft plaatsgevonden volgens schema, want het apparaat geeft dit aan.
Voor mij nooit geen Philips Saeco meer.

Mau 05-09-2016

Heb hetzelfde probleem heel herkenbaar.Apparaat is 2 1/2 jaar oud en niet meer te repareren.
Heeft me nog wel 114 euro reparatiekosten gekost.Geen enkele coulance van Philips, e-care of koffiediscounter.Nooit meer dit apparaat of zowieso iets van Philips

Boot1980 12-09-2015

Na lang twijfelen toch besloten om een koffiemachine aan te schaffen. We hebben hem nu een dag in huis en WAUW wat een heerlijke koffie. Er zijn al veel kopjes koffie, espresso en cappuccino doorheen gegaan. De machine is zeer gebruiksvriendelijk en heeft een mooie uitstraling. De heet water functie is ook zeer handig net zoals de warm houd plaat voor de kopjes. Kortom een luxe machine voor weinig geld. Wij raden hem andere zeker aan.

Kyra9545 12-09-2015

Een Super koffie zet apparaat, heerlijke koffie, goed heet, gemakkelijk in gebruik. had wel iets minder snel in standby gemogen

rded 11-09-2015

Wat een topapparaat!

Besteld om 2200 en de volgende dag om 1700 in huis, dat ging al gesmeerd!
Binnen een uur alle koffie getest en naar de gewenste instelling gezet.
Wat een verschil met de cups, pads en filterkoffie.
Als je maar een paar bakkies koffie drinkt per week wil je ook goeie koffie hebben. Dan ben je bij dit apparaat aan het juiste adres.

Gemakkelijk en heerlijk!

Skiedel 10-09-2015

Wij hebben deze machine nu een aantal dagen. Hij is makkelijk te bedienen en geeft (zodra je de bediening doorhebt) snel heet water voor thee of een kopje gemalen koffie. Ook melk opschuimen gaat erg goed.
Een minpuntje is dat helaas niet alles is omschreven in de handleiding, daardoor heb ik dingen moeten opzoeken op internet.

Jonna1987 08-09-2015

Heerlijke koffie, eenvoudige bediening. Alleen het schoonmaken kost enige moeite.
De vormgeving is erg mooi. De stoomfunctie is tegelijk heet water functie. Ietwat lawaaierig bij het malen, maar dat lan ook niet anders.

lvandevrede 08-09-2015

We hebben dit apparaat nu een aantal dagen en zijn er nu al heel tevreden mee! Bediening is eenvoudig. Stoompijpje doet het boven verwachting goed en de koffie is goed van smaak!

G. Th. 06-09-2015

Paar jaar geleden een dure volautomatische espressomachine (€700,00) aangeschaft. Prima apparaat, maar helaas een paar dagen geleden de geest gegeven. Wilde weer niet zoveel geld uitgeven dus we gingen voor een Saeco Intelia koffiemachine van €288,00. In 2013 nog bekroond met "beste koop" volgens de consumentenbond. Apparaat bij Wehkamp besteld en werd de volgende dag geleverd. Er zat een duidelijke gebruiksaanwijzing bij waarin middels eenvoudige tekeningen en korte teksten de eerste installatie werd beschreven. Simpel en adequaat. Apparaat is mooi van vormgeving en heeft een duidelijk display met grote iconen voor bonen bijvullen, water bijvullen, koffiesterkte, ledigen van koffiediklade etc, etc. Niet verwacht bij dit apparaat. Bediening is zeer eenvoudig. Dit apparaat doet absoluut niet onder voor het dure apparaat wat we hiervoor hadden. Het overtreft onze verwachting. Hebben er ook nog een extra jaar garantie bij gekregen. Kunnen we met een gerust hart de komende 3 jaar van "ons bakske" genieten.

pkatuin 05-09-2015

Nadat onze vorige saeco stuk is gegaan hebben we weer een saeco gekocht deze bevalt ons prima.
Hij maakt niet veel lawaai met het malen dat deed onze vorige wel.
Ook heeft deze een grote watertank inhoud en grote bonen resoirvoir .
Zeker een aanrader!!

pino1965 31-08-2015

Via werkkamp deze machine besteld. Top! volgende dag in huis en de machine is echt een aanrader. veel koffiemachines gehad maar deze werkt simpel qua bediening en de smaak en crème laag is werkelijk subliem! aanrader dus

reneellen99 28-08-2015

Mooi en makkelijk apparaat en heerlijke koffie.
Het water en het prutbakje zit aan de voorkant, voor mij persoonlijk is dat erg handig. Aan de zijkant zit de rest

Bonen vullen is makkelijk en de maling is instelbaar. Er zit nog een apart vakje in voor gemalen koffie, bijvoorbeeld decaf. Daar maak ik voor sommige visite wel dankbaar gebruik van :).

Melkopschuimpijpje werkt erg goed. Niet teveel melk erin doen, anders kookt hij snel over als je niet oplet. Met een klein beetje melk heb je een grote mok vol schuim.

Bij het in- en uitschakelen gaat hij spoelen. Is op zich niet hinderlijk, Ik heb er ondanks de grote opvangbank toch wel een mooie zwarte beker onder staan die het spoelwater dat spettert opvangt. Maar dat is op zich niet nodig.

Wij zijn er blij mee

Denman77 26-08-2015

Na jaren Senseo te hebben gedronken hebben wij na lang speuren gekozen voor de Saeco Intelia HD8751/11. De machine is eenvoudig in gebruik en onderhoud.
De koffie smaakt zoals je verwacht als een Italiaanse Espresso.

Kortom wat ons betreft een aanrader.

stijnvdl 25-08-2015

Na lang getwijfeld te hebben over welke machine te kiezen, ben ik erg blij met mijn keuze.
Het is een mooi, strak en veelzijdig apparaat dat makkelijk te bedienen is.
Het belangrijkste is natuurlijk de heerlijke koffie die je echt in een handomdraai zet.
Wat ik zelf ook belangrijk vind is dat alle onderdelen gedemonteerd kunnen worden zodat je heel de machine makkelijk en grondig schoon kunt maken.

melmic 22-08-2015

Na 12 (!) jaar een Jura gebruikt te hebben, was deze helaas kapot. Afgewogen of weer een Jura gekocht zou worden, maar na veel reviews en gebruikerservaringen gelezen te hebben, besloten voor de Philips Saeco lijn te gaan. Scheelt nogal in aanschaf, dus we hopen maar dat de degelijkheid goed zal blijken.

Apparaat is minder strak vormgegeven dan een Jura maar dat is smaak, en de Saeco is zeker niet lelijk - 't is even wennen na 12 jaar Jura.

Smaak, instellen, gebruik zijn i.i.g. allemaal prima in orde. Handig dat de koffie unit te verwijderen is, dit kon bij Jura niet en zal zeker schelen!

Maartje ligtvoet 19-08-2015

We hebben het apparaat net binnen en gelijk gebruikt.
de koffie is echt heerlijk veel beter als ons vorige apparaat die het zelfde was maar dan van een ander merk.

Koffiegilde 19-08-2015

Na bijna 4 jaar nog steeds tevreden met de machine. Sinds het kleine probleempje met de watertank in 2011 nog geen enkel probleem gehad. Elke zaterdag wordt hij netjes schoongemaakt en 1 x per maand wordt de zetgroep netjes met Siliconenvet (Griffon 15ml 4,00)ingevet. Geregeld een tabletje (Urnex Cafiza 1.2 Gram) erdoor en loopt als een trein. MVG leoveelonderweg 06-11-2011

boss_kknl 18-08-2015

Na 1 dag de Saeco gebruikt te hebben kan ik alleen maar zeggen dat we er dik over tevreden zijn. Hij is gemakkelijk in gebruik en makkelijk in te stellen voor verschillende gebruikers. Onderhoud is eenvoudig en makkelijk. De zetgroep heb je er met 1 beweging uit en het binnenwerk is makkelijk schoon te maken. Cappuccino maken is eenvoudig met een mooi resultaat. Hij is ook best stil tijdens het malen. Dik tevreden over dit koffiezetapparaat

boss_kknl 18-08-2015