De'Longhi EC850.M zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EC850.M zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Rudi Zwier 13-01-2019

Maakt opeens lawaai

Geschreven voor: De'Longhi EC850.M zilver

Zeer mooi apparaat en goedkoop. Na 3 jaar maakt hij opeens veel lawaai als je het espresso deel gebruikt. Weet iemand hoe dit is op te lossen.

Pluspunten

• Mooi
  • Melkschuimer

Minpunten

• Opeens veel lawaai bij gebruik espresso deel

Corine 24-03-2017

Mooi apparaat

Geschreven voor: De'Longhi EC850.M zilver

Wij zijn erg blij met de aanschaf van dit apparaat. 1 negatief puntje was dat de melkbeker stroef aan te sluiten was op het apparaat. Inmiddels is dit verholpen door iets boter om het ventiel te smeren. Loopt nu heel gemakkelijk. Heerlijke koffie en cappuchino/latte

Pluspunten

• Super gemakkelijk lekkere cappuchino en espresso
  • Mooi apparaat om te zien

MrSinister 07-08-2012
Geschreven voor: De'Longhi EC850.M zilver

Deze machine enkele maanden geleden gekocht. Hiervoor gebruikte in een Magimix die na een groot aantal jaren niet meer naar behoren functioneerde.

De eerste indruk van de koffie was redelijk. De magimix had wel een veel mooiere crema. Bij de DeLonghi is het bereiden van een cappuccino weer veel makkelijker en lekkerder. Het gepruts met het stoompijpje bij de Magimix heb ik al snel opgegeven.
De espresso van de DeLonghi vind ik zelf minder lekker dan bij de Magimix. De lekkerste koffie/instellingen heb ik nog niet gevonden. De cappuccino smaakt goed. Handig is dat de melkbak na gebruik gewoon in de koelkast kan.

Bewust bij de Delonghi weer gekozen voor een piston machine vanwege het makkelijkere onderhoud.
Het apparaat voelt degelijk aan en maakt weinig lawaai. Wel jammer dat er geen opbergmogelijkheden in het apparaat witten voor de pistonbakjes en de koffielepel. De waterbak is met 1 liter niet erg groot.

De bediening is simpel als het apparaat eenmaal is ingesteld. De handleidng is matig met veel taalfouten en rare zinnen.

Helaas ging na circa een maand de machine al kapot. Het melkpijpje werkte niet meer en is onder garantie vervangen. Het apparaat een dikke maand kwijt geweest. Ik ben benieuwd hoe lang het goed gaat, melkbakje is mijn inziens het minst degelijke onderdeel.

Al met al wel een aanrader, zeker voor de liefhebber van cappuccino en degene die niet elke maand het hele espressoapparaat uit elkaar wil halen voor onderhoud.

Joost ter Heerdt 26-06-2012
Geschreven voor: De'Longhi EC850.M zilver

Sinds 2 weken in het bezit van de DeLonghi EC 850 M.

Het was even uitproberen allemaal na vele jaren "Senseo", maar inmiddels kan ik deze machine aan iedereen aanraden. De nodige kopjes uitgeprobeerd en inmiddels m'n voorkeuren voor elkaar! Echt heerlijke koffie, vooral de cappuccino is favoriet. Echt super dat de verse halfvolle melk in no-time verandert in heerlijke schuimige "cappuccino melk".
De clean-toets zorgt ervoor dat de "leidingen" waar de melk doorheen stroomt direct kunnen worden gereinigd, zodat je nooit bang hoeft te zijn later te worden geconfronteerd met verontreinigde melkresten....met alle gevolgen van dien.

Het design van de machine is mooi. Overdreven om te zeggen dat het een juweeltje is in je keuken, maar het ziet er echt mooi uit.

Na deze lofzang ook een minpuntje:

De beschrijving (handleiding) is opgesteld in dramatisch slecht Nederlands. DeLonghi heeft of alle Italiaanse teksten in een Google vertaal machine gegooid en dit letterlijk in het boekje gedrukt of een Italiaan die ooit wat Nederlands heeft geleerd voor het karretje gespannen. Jammer, want het levert onnodige onduidelijkheden op. Sommige zinnen raken kant noch wal en dat is jammer.

Enkele citaten: "Telkens melk werd bereid, moet de melkrecipiënt schoongemaakt worden" en "druk op de relatieve toets"
Tja.....ik probeer maar wat, denk je dan!

Hoe dan ook.....het is een aanrader!!

gebruikerec850 15-12-2011

DeLonghi EC850.m

Dit is een erg mooie machine maar uiteraard, smaken verschillen.
Het formaat is groter dan ik had verwacht maar dat maakt het totaal gebruikersvriendelijker en degelijker.
Mijn vorige espressomachine was een QuickMill 820 en die was erg klein.
Het geheel voelt degelijk aan en is mooi afgewerkt met roestvrijstaal.

Het heeft een watertank van 1 liter en een grote ruime lekbak.
Het middenstukje van het lekbak kan lager geplaatst worden, zo is het mogelijk om glazen/kopjes tot 10cm hoog te gebruiken.

De machine vind ik heel rustig en trilt niet. De stilste pistonmachine die ik ooit ervaren heb.
Ook de eerste machine waarbij ik de koffie gemaakt van Lavazza een topper vind.
Voorheen ging het bij mij door de gootsteen. Dat geld ook voor verschillende andere merken.
Wat heb ik voorheen dan gedronken? En dat met veel duurdere machines.
Deze machine levert hele goeie koffie, dus ik ben nu al meer dan tevreden.

De automatische functies maken het geheel erg comfortabel.
Zo is er voor elke groep een waterstop. Dus voor Espresso, dubbel Espresso, Cappuccino, Machiato en heet water. Deze zijn naar wens instelbaar.

Uniek is de automatische melkopschuimer samen met de automatische koffiefunctie.
Één druk op De Cappuccinotoets is genoeg om volautomatisch een Cappuccino te verkrijgen.
Wel even koffie in de piston doen en deze plaatsen in de houder.
Ook is er een volautomatische toets voor Machiato.
Deze toetsen zijn volledig te programmeren voor koffie en melk apart.

De melkopschuimer doet het heel goed en geeft een mooi product.
Als ik wat meer tijd heb, maak ik gebruik van een extern melkopschuimer n.m.l. de Severin.
Dan krijg ik mooie dikke , lobbige melk en dat maakt van mijn Cappuccino helemaal een topproduct. Dan is latte art ook mogelijk.

Het schoonmaken van het melkgedeelte gaat automatisch door op een knop te drukken.
De melkkan met melk kan daarna in de ijskast worden bewaard.

Bij deze machine kan zowel losse koffie als e.s.e. servings worden gebruikt.
(e.s.e = Easy Serving Espresso.) Ook wel Espresso pods genoemd.

Een e.s.e. koffiepod is te vergelijken met een koffiepad zoals van Senseo.
Let op! De senseopads zijn Niet geschikt!
E.s.e Koffiepods werkt erg schoon.. geen losse poeder, hoeft niet te (s)tampen en is simpel te verwijderen.  Verhoogt levensduur van de machine.
De meeste e.s.e pods zijn per stuk vacuüm verpakt en maar liefst een jaar houdbaar.
Ik heb een voorraad van wel 30 verschillende smaken.
Deze machine gaat goed om met de de e.s.e (espresso) Pod's en maakt ook daarvan een zeer goede koffie. Tot nu toe lekkerder dan met mijn vorige machines.

Deze machine is een halfautomaat. Bij een volautomaat wordt ook nog eens bonen tot poeder gemalen met een interne koffiemolen.
Het voordeel van een halfautomaat is het eenvoudig kunnen wisselen van soorten koffie per kop.
Verder heeft hij ongeveer de zelfde functies als van een volautomaat maar is veel minder kwetsbaar en heeft minder onderhoud nodig.

Naar mijn weten is deze pistonmachine de eerste halfautomaat ter wereld dus uniek.
Een enkel filmpje is nog maar pas te vinden op youtube.
Zoek daar maar eens met de tekst tubemeel en/of ec850.m