Krups volautomatische espressomachine EA894T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine EA894T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

c******@o********** 21-01-2024

Een geweldige keuze geweest, prima koffie, veel verschillende soorten. Makkelijk in onderhoud. Ik heb er geen spijt van.

v**a@h**f.nl 25-09-2023

fijn apparaat veel keuze in koffiesoorten

Sinds 2 weken deze machine in huis.
Wij zijn erg tevreden.
Lekkere koffie en veel keuze in de soorten.
Fijn dat hij aangeeft wanneer hij moet worden schoongemaakt.

Pluspunten

• veel keuze
  • water voor thee

Minpunten

• kleine lekbak

m*************@o********** 21-05-2023

Soms lekkere koffie maar melk schuimt vaak slecht

Apparaat al ruim een jaar in huis. Er zijn momenten dat hij het erg goed doet en de koffie ook echt lekker is. Maar vaak zijn er ook momenten dat de melk niet goed schuimt waardoor je waterige koffie hebt die ook nog eens erg lauw is. Al een keer voor reparatie weggedaan maar zij zeggen dat er niks aan de hand is. Als het apparaat het straks echt niet meer doet dan komt er geen krups meer in huis

Pluspunten

• snel een bakkie koffie
  • Veel gevarieerde koffiesoorten

Minpunten

• Melk schuimt niet
  • waterige koffie
  • Koffie is niet heet
  • Lekbak loopt vaak over zonder melding

CharWeij91 22-04-2023

Prima apparaat

Goed apparaat, wij als vervent koffiedrinkers hebben met dit apparaat veel profijt.
Na 1 dag schuimde hij even niet meer maar dit opgelost door even de melkopschuimer te reinigen.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Tot op heden nog niet

Greetje 26-01-2023

Geen hete koffie en weinig schuim

Ik raad dit product niet aan helaas. Nu ruim een jaar in ons bezit. Koffie smaakt goed maar heb heel vaak dat hij niet heet is. Moment dat de koffie klaar is moet deze ook gelijk gedronken worden anders is hij koud. De melk schuimt ook vaak niet bij de cappuccino. Apparaat is al een keer nagekeken en ze zeggen dat er niks aan de hand terwijl hij echt niet warm is en geen schuim.

Pluspunten

• Snel klaar
  • koffie smaakt goed

Minpunten

• Geen schuim
  • koffie is koud
  • prijs

Paula 26-01-2020

Slechte bonenmachine

Deze machine nu 2 maanden in gebruik in het begin heerlijke koffie en cappucino, maar al retour gestuurd voor reparatie, na reparatie opnieuw cappucino gemaakt. Helaas nog steeds een koffie verkeerd wat eruit komt...
Helemaal klaar met deze slechtste aankoop ooit!

Pluspunten

Minpunten

• Maalmachine snel stuk
  • Cappucino is koffie verkeerd

Mar 11-11-2019

Veel koffievariaties met 1 druk op de knop

Veel koffievariaties te bereiden met deze espressomachine. Het apparaat geeft je de kans om thuis een heerlijk cappuccino te maken met 1 druk op de knop. Het heeft een mooi design, groot waterreservoir en is eenvoudig in gebruik. Koffie met melk mag wat mij betreft wat warmer zijn, terwijl deze op zijn warmst staat ingesteld. En daarnaast moet ik wennen om het slangetje van de melktoevoer na iedere melkkoffie uit te spoelen en het melksysteem te spoelen. Let op bij het slangetje, deze moet je aan het melkkannetje laten zitten anders heb je kans dat het inscheurt. Over het algemeen zeer tevreden over deze espressomachine.

Pluspunten

• Veel koffievariaties mogelijk
  • Groot waterreservoir
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Cappuccino en andere melkkoffies mogen warmer
  • Schoonmaken slangetje melktoevoer

horenh 10-11-2019

Aan te raden als je een nieuw apparaat zoekt.

Algemeen
Ik ben tevreden over de Evidence Plus. Het heeft een strak design, is compact, zonder poespas, afgewerkt met mooie materialen. Het waterreservoir is lekker groot, gemakkelijk te verwijderen en weer terug te plaatsen. Minder is de grootte van de opvangbakken van de koffieresten en het lekwater. Deze zijn wat aan de krappe kant en dus snel, elke dag, vol.
Het leeg maken is daar tegenover weer een fluit van een cent.
Om de lekbak echt goed schoon te maken moet de bovenplaat met wat kracht worden verwijderd waarbij ik altijd bang ben om de kunststof pennetjes af te breken.

Gebruik
Eerst maar eens gewoon een bakje koffie gemaakt en met de instelling van de maling de smaak proberen aan te passen.
Daarna een aantal opties voor de uitgebreidere koffies geprobeerd. Daarbij komt naar voren dat een cappuccino een beetje aan de koude kant is omdat er weinig hete koffie aanwezig is en de melk maar matig wordt opgewarmd. Dit is eenvoudig te verhelpen door het kopje met wat warm water voor te verwarmen. Je moet er wel een gewoonte van maken om tenminste elke dag het melksysteem te reinigen omdat er anders resten achterblijven en dat de smaak gaat beïnvloeden. Het is dan wel weer handig dat je de dranken naar eigen keuze kunt aanpassen door het volume van de koffie of melk te wijzigen. Zelfs tijdens het maken van de koffie kunt je dit aanpassen, erg handig.
Als het apparaat los geweest is van de stroom moet eerst de datum en de tijd opnieuw ingesteld worden voordat er koffie gemaakt kan worden.

Conclusie
Het apparaat doet waarvoor het gekocht is en is dan ook aanbevelingswaardig.
Het is ook met dit apparaat zo dat, net zoals alle bonen machines, dat die de nodige aandacht vraagt aan het dagelijkse onderhoud maar daarvoor krijg je dan ook een goede koffie aangepast aan je eigen smaak.

Pluspunten

• Intuïtieve bediening
  • Mooi OLED scherm

Minpunten

• Kleine afval bakken

Suus 06-11-2019

Prima apparaat, eenvoudig in gebruik

Een fijne eenvoudig te bedienen machine die alle soorten koffie zet die je maar wilt. Zelfs een kop thee heb je in een handomdraai gezet.
Het is eenvoudig om hem elke dag om een bepaalde tijd aan te laten gaan, handig bij het opstaan.

Koffie wordt goed gemalen, mooi fijn. Apparaat verbruikt wel relatief veel water omdat hij elke keer dat de machine uitgaat en aangaat wil spoelen. Echter is dit wel fijn voor het behoud van je machine.

De lekbak zit relatief snel vol en de machine geeft hierover dan een melding. Je bent dan verplicht de bakjes te legen anders krijg je geen koffie.

De afneembare melkkan is mooi groot en de melk blijft lang koel

Pluspunten

• Bediening
  • koffie smaakt goed

Minpunten

• Prijs

DBH 06-11-2019

Super machine met kleine minpuntjes

Mooi display en meer dan genoeg opties. Uber Pré is het gewenste moment dat hij aan moet staan en de dark optie. Kleine nadeeltjes betreffen het reinigen van de beide bakjes, dit moet wel heel vaak, en het melkslangetje is wat lastig te reinigen. Wel zeker een aanrader!

• Opties

Minpunten

• Melkslangetje
  • Beide bakken snel reinigen

roelxxl 03-11-2019

Strak en luxe design met een legio aan opties

Ik heb de Evidence Plus nu al enkele weken in gebruik en ben zeer tevreden.

Ingebruikname verliep gemakkelijk, de stappen staan duidelijk omschreven in de handleiding. Het display is duidelijk afleesbaar, intuïtief, biedt handige informatie tijdens de bereiding. Het apparaat heeft nuttige personalisatie-opties zoals onder andere een timer, aantal ml, extra shot.

En dan de mogelijkheden qua (koffie)dranken; die zijn legio, 19 soorten warme dranken. Na enkele weken gebruik heb ik ze nog niet allemaal uitgeprobeerd. De dranken zijn naar eigen smaak aanpasbaar; het was even zoeken naar de juiste instellingen maar dit heb ik niet als storend ervaren. Erg handig is dat je tijdens de bereiding nog aanpassingen kunt doen. De varianten die ik heb geprobeerd, smaakten me erg goed en vielen ook bij anderen in de smaak.

Kleine minpuntjes zijn de opvangbakken voor het water en de koffieresten. Deze zijn wat aan de kleine kant, zitten daardoor snel vol maar zijn daarentegen zijn het verwijderen en terugplaatsen daarvan weer een fluitje van een cent.

Kortom een mooi, gebruiksvriendelijk apparaat met een keur aan opties en instellingen. Ik ben zoals ik aan het begin van de review aangaf erg tevreden en kan De Evidence Plus dus ook aan een ieder aanbevelen.

Pluspunten

• Strak en compact design, mooie materialen
  • Duidelijke display en eenvoudig in gebruik
  • Veel personalisatie opties
  • Ruime keuze koffievarianten
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Kleine lekbak
  • Kleine opvangbak koffieresten

SAL12 01-11-2019

In een handomdraai heerlijke koffie!

De Krups voelt robuust en ziet er mooi uit. Persoonlijk had ik het waterreservoir liever aan de voor- of zijkant gezien, maar hij heeft nu wel een goed formaat. Het installeren kost je hooguit 10 minuten (incl. het lezen van de handleiding) en is simpel. Het LED scherm vertelt je precies wat je moet doen. Vervolgens is het door de vele mogelijkheden (maalgraad, hoeveelheid (ml), temperatuur etc.) even uitproberen wat je voorkeur heeft. Inmiddels zijn bijna alle soorten koffie uitgeprobeerd en ze smaken allemaal heerlijk en dat alles met één druk op de knop. De melkschuimlaag is echt goed. De bereidingen met heet water (Americano, thee) geven wat troep (waterspetters rondom het apparaat). De Krups reinigt zichzelf, alleen het melkslangetje en het melkkannetje (als je die gebruikt) moeten handmatig schoon gemaakt worden. Wij hangen het slangetje rechtstreeks in een melkpak. De lekbak is aan de kleine kant, maar is gemakkelijk te legen zonder morsen. Het apparaat geeft aan wanneer de lek- en afvalbak geleegd moeten worden, dus vergeten is onmogelijk. Wij zijn tevreden!

Pluspunten

• Heerlijke koffie, veel soorten
  • Eenvoudige bediening
  • Twee koppen tegelijkertijd
  • Gemakkelijk te reinigen
  • Eenvoudig te personaliseren (timer, soort, ml)

Minpunten

• Waterreservoir aan achterkant
  • Relatief kleine lekbak

Silvana van Beek 01-11-2019

Heerlijkheid, gemak en luxe in 1

Het is een heel fijn product met een luxe uitstraling! De instellingen van het apparaat, maar vooral je persoonlijke koffieinstellingen zijn makkelijk uit te voeren, evenals de bediening van het apparaat.
Zetgroep schoonmaken?? Nee hoor, dit apparaat reinigt zich helemaal zelf! En na een x aantal bereidingen vraagt het apparaat zelf om het legen van de waterbak en opvang koffieprut bak. Nooit meer te vergeten dus.
En is tijdens het zetten/schoonmaken ineens het waterreservoir leeg? Geen probleem! Het apparaat meld dit, je vult het water bij en het apparaat gaat verder waar hij gebleven was. Geen verspilling dus door opieuw te beginnen.
Wakker worden met een bak koffie met op de achtergrond de geur van versgemalen koffie, wat wil een mens nog meer!
Voor een melk product moet je er wel voor zorgen dat het slangetje na elke kop (of 2) moet worden schoongemaakt en 1x per dag de mixer, anders heb je koffie met warme melk ipv melkschuim.
Geen koffiegast, maar een thee gast op bezoek? Geen probleem. Ook thee water kan het apparaat voor je regelen. Echter komt het water er niet uit in een straaltje, maar druppelsgewijs, dus iets meer geduld is op zijn plaats.
De herrie van het malen van de koffie valt enorm mee en hoe fijn is dat je hem kan instellen dat hij op bepaalde dagen automatisch gaat voorverwarmen. Ideaal toch?
Prijs/kwaliteit verhoiding is zeer goed!

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Gemak
  • Prijs/kwaliteit
  • Smaak koffie varianten
  • Zelf reinigend

Minpunten

• Theewater druppelt er uit ipv in een straaltje.

Euridice 31-10-2019

Veelzijdig en chique

Ik houd erg van cappuccino en andere koffievariaties en was blij dit apparaat te mogen testen!
Het installeren ging goed, al vond ik de handleiding hierover niet heel duidelijk. Het apparaat zelf geeft goede instructies. Het zetten van de eerste kopjes koffie ging gemakkelijk. Bereidingen smaakten in eerste instantie nog wat slap maar na aanpassen van de maalgraad was dit opgelost.
Het apparaat maakt heerlijke koffie! Wat een keuzes kan je maken en dan kan je ook de verhoudingen nog handmatig instellen!
Minpuntjes: het steeds moeten schoonmaken van het melksysteem (na elke melkbereiding). Het melkkannetje vind ik wat omslachtig en extra schoonmaakwerk dus ik hang het slangetje direct in een pakje melk. Lekbakje heeft na een paar kopjes koffie al flink wat water, en lijkt wat kwetsbaar.

Pluspunten

• Vers gemalen bonen
  • Veel opties standaard te kiezen
  • Heerlijke koffie
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Schoonmaken na elke melkbereiding
  • Lekbakje snel vol

Emstelon 31-10-2019

Heerlijke koffie

Ik heb deze Krups Evidence Plus EA894T mogen testen via The Insiders.
Ik heb thuis diverse Krups koffieapparaten, maar een volautomatische koffiemachine
heb ik nog nooit gehad.

De koffiemachine is uiteraard groter dan de gangbare koffieapparaten, maar hier krijg
je dan ook wel wat voor terug. De Krups heeft een mooi design en past goed op het aanrecht.
Mooi display.

De installatie is vrij eenvoudig, je kunt gewoon via het display alles stap voor stap uitvoeren.
Tijd, datum, hardheid, filter plaatsing, automatische spoeling etc zijn allemaal eenvoudig in te stellen.
Het waterreservoir is lekker groot, het opvangbak voor water daarentegen niet zo groot. Echter is dit voor mij
niet storend. Het display geeft aan als de lekbakken voor water en verwerkte koffie leeggemaakt moet worden.
In het koffiebonenreservoir zit de knop om de maalgraad in te stellen.

Het apparaat kan heel veel soorten koffie maken. Cappucino, Latte Machiato etc waar melk voor nodig is wordt via een slangetje aan het apparaat toegevoegd. De structuur van de melkschuim is perfect. Ik vind de melkschuim beter dan als je die met een melkopschuimer maakt.
Er wordt standaard een aluminium pot met slangetje meegeleverd.
Het schoonhouden van de koffiemachine kan automatisch maar ook eenvoudig handmatig via instellingen uitgevoerd worden. Het slangetje voor de melk wordt handmatig schoongemaakt, De melkunit kan zowel handmatig als via instellingen schoongespoeld worden.

Ik heb de maalgraad nu op de fijnste stand stand en gebruik momenteel DE koffiebonen. Ook de caffeinevrije koffiebonen van DE heb ik inmiddels geprobeerd en ik moet zeggen de koffie is heerlijk. Espresso, Cappucino, Latte Machiato, Lungo, dubbele Espresso wordt momenteel al veel gemaakt. Je kan aan de koffie een extra shot toevoegen of Dark instellen zodat de smaak nog intenser is. Ook de hoeveelheid ml kan je instellen. 2 kopjes maken is ook geen probleem.
Koffie heeft een mooi cremelaagje.
Verder is de koffieuitloop in hoogte instelbaar.

Al met al is dit een geweldige volautomatische koffiemachine die een prachtig design met RVS afwerking heeft

Pluspunten

• Heerlijke koffie me veel mogelijkheden
  • Eenvoudig gebruik en installatie
  • Display geeft aan wat er gebeurt

Minpunten

• Lekbak water redelijk snel vol

Nancy 31-10-2019

Super apparaat

Een super apparaat met veel verschillende soorten koffie dus voor iedereen in het gezin koffie op maat , alleen vind in de koffie niet echt warm

Pluspunten

• Veel soorten
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel

Minpunten

• Niet echt warme koffie

JeroKeut 30-10-2019

Voor de echte koffieliefhebber

Verpakking:
Deze ziet er degelijk en goed uit. Alles netjes verpakt, alleen had in mijn ogen de handleiding in minder talen gemogen.

Indruk apparaat:
Apparaat ziet er degelijk en chique uit. Mooi afgewerkt met mooie materialen.

Installatie:
Met de handleiding en de instructie op het mooie Oled scherm is het appeltje eitje om het apparaat te installeren.

Mogelijkheden:
Je kunt heel veel soorten koffie en thee automatisch uit de machine laten komen. Ook is het mogelijk om de sterkte na wens aan te passen. Voor mij echt ruim en meer dan voldoende.

Smaak:
Als eerste een cappuccino genomen en deze had een heerlijke stevige schuimkraag en smaakte voortreffelijk. Ook de Café Macchiato is van goede kwaliteit. Koffie Long en Espresso hebben een heerlijke crème laag en smaakt heerlijk. Alle drankjes zijn goed warm en dit is ook nog eens naar persoonlijke wens aan te passen.

Onderhoud:
Zoals ik zie kun je alleen het lekbakje en de opvangbak van de cookies schoonmaken. Bij deze machine kan de gebruiker de zetgroep niet zelf verwijderen. Dit was bij mijn vorige machine wel het geval. Cookies zijn mooi droog waardoor bak eenvoudig schoon te malen is.

Kortom ik ben erg positief en is zeker een aanrader.

Plus punten:
- Design.
- Afwerking.
- Mogelijkheden.
- Eenvoudige bediening.
- Maakt weinig geluid.
- Droge koffie koekjes/pads.
- Lekkere smaak van de verschillende soorten koffie.
- Kunt eenvoudig twee koppen koffie/cappuccino/etc. tegelijk maken .

Min punten:
- Als je de stekker uit het stopcontact haalt, je de datum en tijd weer opnieuw moet instellen.
- Klein lekbakje.
- Soms krijg je de melding dat bak vol is, maar dit is dan niet zo.

Pluspunten

• Design/Afwerking
  • Goede smaak
  • Mogelijkheden van veel verschillende dranken
  • Eenvoudige bediening, functie twee koppen tegelijk
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Na stroomstoring moet klok etc. opnieuw instellen
  • Klein lekbakje
  • Soms melding dat bak vol is, maar dit is niet zo.

Youpie25 23-05-2019

Beste in zijn klasse

Wat een geweldig apparaat. Voorgaande volautomaten die we hadden waren goed, maar deze Krups is echt een geweldige doorontwikkeling van de volautomaten. Het aantal mogelijke dranken dat je rechtstreeks kan kiezen van het display is groot. De smaak van de koffie is top, maar nog het aller beste: het reinigen van het apparaat is ook volautomatisch. Alleen de melkunit moet worden gespoeld met wat water, maar ook dat is bij dit apparaat zeer eenvoudig. Kortom, een geweldig apparaat

Pluspunten

• Aantal dranken
  • Reiniging
  • Smaak
  • Display