Siemens TE506201RW titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE506201RW titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

fremenfigure 18-01-2015

Smaak is gewoon top.
One Touch melkrecepten, dus alle mogelijkheden aanwezig.
Gebruiksgemak goed, alles met 1 druk op de knop.
Vormgeving prachtig. Mooiste apparaat in zijn klasse.
Duurzaamheid nog geen oordeel, kort in bezit.

Yann13 13-01-2015
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Mooi, makkelijk, snel en stil! Alleen de plat alleen waar je de koffie kopjes set wordt snel beschadigt. Rechte kant is ook niet al te mooi afgewerkt. Maar op koffie niks aan te merken!

Bink21 05-01-2015
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Na jaren een half automaat gehad te hebben nu deze Siemens TE506201RW volautomaat. Zeer content met het gebruikersgemak. Heel snel een lekker bakje cappuccino.
Alles heel simpel. Spoelprogramma's ook snel en zonder rompslomp uit te voeren. Kortom: een geweldige machine!

Fam. Zwiers 29-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

De Siemens espresso machine hebben wij nu een week in gebruik en deze bevalt erg goed. Hij is stil, geeft goed hete koffie, heeft een gemakkelijk te gebruiken interface en is eenvoudig te reinigen. De sterkteregeling is wel pas na een aantal kopjes merkbaar.

De opgeschuimde melk maakt de koffie iets kouder, maar voldoet prima mede door zijn goede hanteerbaarheid: er zijn geen extra stappen nodig naast het plaatsen van de melk, de machine regelt alles zelf.

Het apparaat ziet er verder mooi uit, niet lomp. Doordat de aan/uit knop aan de voorzijde van de machine zit, is deze gemakkelijk te gebruiken. De machine schakelt automatisch uit na een bepaalde (zelf in te stellen) tijd, hij gaat niet op stand-by en verbruikt daardoor weinig stroom.

De levering van deze machine was erg snel! Op zaterdag besteld en op zondagmiddag geleverd. Al met al dus een zeer goede aankoop.

CH.D 26-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

zeer handig en compleet, werk prima.
Nu al een tijdje in gebruik, koffie heet genoeg
LCD scherm ook handig, waardoor gemakkelijk in te stellen.
snel en ook gemakkelijk schoon te houden, middels enkele
handige functies.
kortom, prima prijs kwaliteits verhouding.

Martijn & Sylvia 25-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Nu een dikke maand in ons bezit. De eerste 2 weken niks aan de hand, daarna begint het. Eerst ontkalken, daarna reinigen. Dat gedaan: melkopschuimer werkt niet meer goed. De melk wordt wel aangezogen door de pomp, maar wordt niet meer opgeschuimd. Het komt net zo uit de machine als dat het in het pak zit. Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Kan van Siemens geen contactgegevens van de Klantenservice vinden. Iemand hier info over? BVD. Martijn

Wavedancer23 21-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Fijne koffie en veel smaak.
Wie sterker wil of minder sterk wil het kan allemaal met deze machine.
Heeft wel onderhoud nodig in die zin bedoel ik het schoon houden van de zetgroep,lekbak en ontkalken.
Maar je hebt lekkere koffie, en das belangrijk!
Wij hebben nog geen moment spijt van deze aankoop.
Succes.

cabo1956 02-09-2015

wij hebben dit apparaat 2,5 jaar en het is reeds 2 maal stuk geweest. Nu terug binnen voor eventuele reparatie, want je kan voor de prijs van de reparatie een voordelig model kopen. Laat het dan wat meer lawaai maken dan de Siemens, ik heb het er gerust voor over en als het dan over 2,5 stuk is heb ik er minder dan de helft voor betaald. De man die de machine vandaag kwam ophalen zegde dat hij vorige week en deze week tezamen al meer dan 10 van dergelijke toestellen voor herstelling heeft ontvangen. Zegt genoeg niet!

Fam. Kindt 17-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Een geweldig apparaat met vele mogelijkheden. Maakt niet teveel lawaai. Voor de cappuccino moeten de kopjes worden voorverwarmd, want die is niet zo warm.

GdU 15-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Net uit de doos, gelijk gebruiksklaar.
Heerlijke koffie.
Na een paar dagen "spelen" met de instellingen qua sterkte wordt het alleen maar beter.

Erg handig is ook de eenvoudige mogelijkheid voor cappuccino, melk in een beker ernaast en verder geen handelingen.
Na paar bakjes even systeem spoelen, ook automatisch!

GdU 15-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Prima apparaat, geeft heerlijke koffie en is erg handig in gebruik.
Diverse soorten koffie gemakkelijk te bereiden.

Karel_de_V 14-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Goede en lekkere koffie, makkelijk in gebruik en maakt veel minder herrie dan ons vorige apparaat.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, hiervoor is het apparaat te kort in bezit.

Corrie 79 12-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Positief zijn de stevige schuimlaag bij een cappuccino, de machine is stil, de temperatuur is instelbaar en goed heet.

Nadelig is dat na het spoelen (zonder opvangbakje) water op het metalen plateau blijft staan.

Muiden2 08-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Wat een super apparaat. Heb dit apparaat nu een aantal dagen dus over de duurzaamheid kan ik weinig melden nog. Echter hebben wij meer Siemens apparatuur en daarom durf ik hiervoor blind een 8 in te vullen.
Koffie zwart met een heerlijk creme laagje, cappucino met een perfecte laag schuim en een latte Macchiato die je niet eens bij Starbucks krijgt. Kortom geweldig apparaat, makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken. ook juist na gebruik van de melkopties. Staat tevens erg mooi op het aanrechtblad.
Ik heb hem al aangeraden aan andere mensen.

Waaltje01 26-11-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

We zijn erg tevreden over dit apparaat. Alleen het malen van de bonen maakt wel veel geluid maar verder prima. Voor ons een TOP apparaat. Wij zouden het zeker aanraden...

Eagle26 25-11-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Een hele mooi apparaat: heerlijke koffie, niet al te veel herrie. Prettig dat de melk geintegreerd met de koffie eruit komt en dat je kan werken met een slangetje. Aardig wat instelmogelijkheden (o.a. klein, normale en grote koppen + 3 temperaturen, maalgraad e.d.). Zijkant van plastic doet wat afbreuk aan de uitstraling, maar dat valt in het niet bij de smaak: heerlijke koffie.

Toos12 25-11-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Heerlijke koffie, zijkanten zijn van plastic wat de uitstraling iets minder maakt ten opzichte van de voorkant, maar functioneel prima apparaat!

Roland19712 15-10-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Zet heerlijke koffie in diverse varianten. Ook met de melkvarianten gaat het heel eenvoudig. Hier is het voorverwarmen van het kopje wel aan te raden omdat de cappucino snel afkoeld waarschijnlijk doordat de koude melk niet heel heet wordt zo snel. Wel goed melkschuim. Apparaat is eenvoudig te bedienen en ook schoon te maken.
Over de levensduur nog niets te zeggen natuurlijk maar hopelijk zeker net zo lang als onze vorige Bosch (+5jr.) of langer.

Stoeppie 28-09-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Mijn oude Siemens S40 ging na 8 jaar gebruik kapot :-( en ben aangezien ik 8 jaar lang met veel plezier van deze machine gebruik heeft gemaakt, was het meer dan duidelijk dat deze natuurlijk weer door een andere Siemens espresso vervangen moest worden. Na veel zoeken en lezen kwam ik deze Siemens tegen en moet eerlijk zeggen deze overtreft mijn oude machine met veel fair..

De koffie uit deze Espresso machine is eerlijk gezegd geweldig lekker en iedereen is er vol lof bij ons in het gezin, en ook over en het maken en drinken van een lekkere Cappuccino of macchiato is geweldig.

Siemens weer heel erg bedankt voor dit :-)

JohnDr 02-09-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Na Lang zoeken en vergelijken ben ik uitgekomen op de volautomatische siemens EQ.5. Ik word helemaal blij van dit apparaat, zoveel keus van een grote mok koffie tot een kleine espresso. Een kleine macchiato tot een echt lekkere grote macchiato.
Welke koffie je wilt is door 1 knop in te stellen en het zelfde geld voor de sterkte van de koffie. Eén knop verdraaien en wat je kiest is ook nog eens duidelijk te lezen op een display. De smaak is goed en de sterkte per keer goed in te stellen
Temperatuur van de koffie en macchiato zijn ook goed, kopje evt. voorverwarmen met heet water.
De watertank is wel snel leeg en de opvang bak snel vol, maar zo heb je wel altijd vers water en een schone opvangbak.
Duurzaamheid moet zich nog bewijzen, hier kan ik dus nog niets over zeggen.
Het apparaat is strak vormgegeven en vooral 's avonds komen de blauwe leds van de bediening en vooral het kopje verlichting mooi tot z'n recht.

jan brommers 10-08-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

het is een hele goeden koffie zetter met verschillende smaken maar de koffie had zeker heter kunnen zijn en ook de vulbak voor het water ziet er niet erg sterk uit
verder is hij makkelijk schoon te maken

Paula0000 06-08-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Prima machine, simpele bediening en koffie die goed op temperatuur is. Ik drink alleen cappuccino en de sterkte van de koffie is goed in te stellen voor een overheerlijke cappuccino. De koffiemachine is ook makkelijk schoon te houden.

alweer-koffie 14-07-2014

Fantastisch apparaat.
Na een Siemens surpresso S40 7 jaar te hebben gehad heb ik (uiteraard) meteen weer voor een Siemens gekozen. Andere merken niet eens bekeken. Na 7 jaren kreeg het maalwerk kuren. Ook de temperatuur van de koffie werd minder. Heeft absoluut geen schuld lijkt me na 7 jaar intensief gebruik. Reparatie dus overgeslagen en meteen een nieuwe gekocht. Een echte koffieleut wil geen dag zonder!

Deze machine gekocht ivm de uitgebreide mogelijkheden én de automatische cappucino bereiding.
Volautomatisch en perfect schuim. Alleen als de melk uit de koelkast komt is het schuim niet heet. Geen punt echter.
smaak is perfect - ideaal te regelen door de sterkte knop. Ook bij cappucino bereiding kan de sterkte goed ingesteld worden
Double shot ideaal - wordt 2 x gemalen hierdoor geen bittere koffie.
Temperatuur vd koffie zeer goed (bij "gemiddeld" brand ik al m'n tong!)
mooi crema laagje
Wat ook fijn is t.o.v. mijn oude surpresso S40 is de knop voor 2 kopjes koffie -> hierdoor wordt er ook 2x gemalen. Dus ook bij 2 koppen -indien gewenst- eveneens een lekkere sterke bak!!!
Het gebruik wijst zichzelf,- wel even goed boekje doorlezen / na elke cappucinobereiding wel melksysteem reinigen!!! Dit doet de machine automatisch,- je dient het wel handmatig te activeren en een smal kannetje (hoog jampotje kan ook) eronder te zetten. Zetgroep afspoelen ook eenvoudig te doen.
Uitsluitend lof over deze machine (tot nu toe tenminste)
Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen - te kort in het bezit.
en inderdaad, zoals veel reviews al melden; krast het metalen plaatje waar de kopjes op komen erg snel - dit had beter verchroomd kunnen worden wellicht.

Persoonlijk had ik de bedieningsknoppen liever iets groter gehad, en met een duidelijke keuze-aanduiding op de knop (is nu een klein stipje) Denk dat mannen met grote handen er wellicht een beetje moeite mee hebben. Maar optisch ziet het er wel fraai uit.
Het scherm geeft ook duidelijk aan wat de keuze is,- in mooi helder blauw-wit licht.
Ook het lampje onderaan is leuk - Niet noodzakelijk maar je ziet wel mooi je koffie gezet worden.

Kortom een echte aanrader.

mleck 05-05-2014
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Wij hebben dit apparaat nu 2 jaar en 4 maanden. Het maakt prima koffie en biedt voldoende mogelijkheden. t.a.v. het gebruiksgemak, is een groot nadeel dat het eerst begint met koffie te malen en daarna controleert of er voldoende water in het reservoir zit. Is dat onvoldoende, dan gooit het de gemalen koffie weg. Dat kan volgens mij veel slimmer.

Echter, mijn grootste bezwaar is de duurzaamheid. Tijdens de garantieperiode van 2 jaar, is het twee keer stuk gegaan. Twee keer hetzelfde probleem. Nu, 4 maanden na de garantie treedt het probleem voor de derde keer op (pomp defect). I.p.v. € 199, biedt Siemens aan het apparaat voor slechts € 150 te repareren. Op mijn vraag, of ze bij Siemens in mijn situatie weer een Siemens product zouden bestellen bij deze service, was het antwoord dat ze dat zelf ook niet zouden doen. M.a.w., maar niet kopen dit product ...

renesmit 12-10-2013
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

Wat een waardeloos apparaat en ook service is heel ver te zoeken. Ik heb de machine nog geen 24 uur in mijn bezit en heb nog geen kop koffie kunnen zetten. Bonen bijvullen geeft ie continue aan terwijl wij deze bonen al 3 jaar gebruiken in onze delonghi, zonder problemen. Nu wordt die opgestuurd en gerepareerd? Pardon? Repareren? hij is nieuw........wat nou repareren.....het moet gewoon goed. Miskoop van het jaar. Wat een k.....t apparaat. Waardeloos en siemens zelf zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen....mischien een leuke voor kassa? Ik zou zeggen, bedenk u 3000 keer voordat u deze aanschaft.

JBR57 19-05-2013
Geschreven voor: Siemens TE506201RW titanium

De TE 506201RW sinds 2 dagen in bezit, wat een verademing na de miskoop van de Philips Senseo Sarista, ook nog steeds zeer slechte gevoelens over het bedrijf zelf en met name de klantenservice.
Geluid met malen en zetten is nu te verwaarlozen, bijna fluister stil.
Duurzaamheid zal moeten blijken, echter naar onze mening beter Duitse degelijkheid dan ooit nog een Nederlands merk uit Eindhoven.
We moeten wat zoeken naar de juiste maalinstelling, maar dat komt wel goed.

Johannis1963 05-10-2013

Ik sta op het punt deze machine aan te schaffen alleen zou ik graag willen weten hoe de melk op schuimer bevalt en met name het reinigen hiervan?

Alvast bedankt

Groet,