Siemens TE506201RW - Reviews

Type
espresso machine

fremenfigure 18-01-2015 Product paar weken in bezit

Smaak is gewoon top.
One Touch melkrecepten, dus alle mogelijkheden aanwezig.
Gebruiksgemak goed, alles met 1 druk op de knop.
Vormgeving prachtig. Mooiste apparaat in zijn klasse.
Duurzaamheid nog geen oordeel, kort in bezit.

Yann13 13-01-2015 Product paar weken in bezit

Mooi, makkelijk, snel en stil! Alleen de plat alleen waar je de koffie kopjes set wordt snel beschadigt. Rechte kant is ook niet al te mooi afgewerkt. Maar op koffie niks aan te merken!

Bink21 05-01-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Na jaren een half automaat gehad te hebben nu deze Siemens TE506201RW volautomaat. Zeer content met het gebruikersgemak. Heel snel een lekker bakje cappuccino.
Alles heel simpel. Spoelprogramma's ook snel en zonder rompslomp uit te voeren. Kortom: een geweldige machine!

Fam. Zwiers 29-12-2014 Product paar dagen in bezit

De Siemens espresso machine hebben wij nu een week in gebruik en deze bevalt erg goed. Hij is stil, geeft goed hete koffie, heeft een gemakkelijk te gebruiken interface en is eenvoudig te reinigen. De sterkteregeling is wel pas na een aantal kopjes merkbaar.

De opgeschuimde melk maakt de koffie iets kouder, maar voldoet prima mede door zijn goede hanteerbaarheid: er zijn geen extra stappen nodig naast het plaatsen van de melk, de machine regelt alles zelf.

Het apparaat ziet er verder mooi uit, niet lomp. Doordat de aan/uit knop aan de voorzijde van de machine zit, is deze gemakkelijk te gebruiken. De machine schakelt automatisch uit na een bepaalde (zelf in te stellen) tijd, hij gaat niet op stand-by en verbruikt daardoor weinig stroom.

De levering van deze machine was erg snel! Op zaterdag besteld en op zondagmiddag geleverd. Al met al dus een zeer goede aankoop.

CH.D 26-12-2014 Product paar weken in bezit

zeer handig en compleet, werk prima.
Nu al een tijdje in gebruik, koffie heet genoeg
LCD scherm ook handig, waardoor gemakkelijk in te stellen.
snel en ook gemakkelijk schoon te houden, middels enkele
handige functies.
kortom, prima prijs kwaliteits verhouding.

Martijn & Sylvia 25-12-2014 Product maand in bezit

Nu een dikke maand in ons bezit. De eerste 2 weken niks aan de hand, daarna begint het. Eerst ontkalken, daarna reinigen. Dat gedaan: melkopschuimer werkt niet meer goed. De melk wordt wel aangezogen door de pomp, maar wordt niet meer opgeschuimd. Het komt net zo uit de machine als dat het in het pak zit. Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Kan van Siemens geen contactgegevens van de Klantenservice vinden. Iemand hier info over? BVD. Martijn

Wavedancer23 21-12-2014 Product paar weken in bezit

Fijne koffie en veel smaak.
Wie sterker wil of minder sterk wil het kan allemaal met deze machine.
Heeft wel onderhoud nodig in die zin bedoel ik het schoon houden van de zetgroep,lekbak en ontkalken.
Maar je hebt lekkere koffie, en das belangrijk!
Wij hebben nog geen moment spijt van deze aankoop.
Succes.

Fam. Kindt 17-12-2014 Product paar dagen in bezit

Een geweldig apparaat met vele mogelijkheden. Maakt niet teveel lawaai. Voor de cappuccino moeten de kopjes worden voorverwarmd, want die is niet zo warm.

GdU 15-12-2014 Product paar dagen in bezit

Net uit de doos, gelijk gebruiksklaar.
Heerlijke koffie.
Na een paar dagen "spelen" met de instellingen qua sterkte wordt het alleen maar beter.

Erg handig is ook de eenvoudige mogelijkheid voor cappuccino, melk in een beker ernaast en verder geen handelingen.
Na paar bakjes even systeem spoelen, ook automatisch!

GdU 15-12-2014 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat, geeft heerlijke koffie en is erg handig in gebruik.
Diverse soorten koffie gemakkelijk te bereiden.

Karel_de_V 14-12-2014 Product paar weken in bezit

Goede en lekkere koffie, makkelijk in gebruik en maakt veel minder herrie dan ons vorige apparaat.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, hiervoor is het apparaat te kort in bezit.

Corrie 79 12-12-2014 Product paar dagen in bezit

Positief zijn de stevige schuimlaag bij een cappuccino, de machine is stil, de temperatuur is instelbaar en goed heet.

Nadelig is dat na het spoelen (zonder opvangbakje) water op het metalen plateau blijft staan.

Muiden2 08-12-2014 Product paar dagen in bezit

Wat een super apparaat. Heb dit apparaat nu een aantal dagen dus over de duurzaamheid kan ik weinig melden nog. Echter hebben wij meer Siemens apparatuur en daarom durf ik hiervoor blind een 8 in te vullen.
Koffie zwart met een heerlijk creme laagje, cappucino met een perfecte laag schuim en een latte Macchiato die je niet eens bij Starbucks krijgt. Kortom geweldig apparaat, makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken. ook juist na gebruik van de melkopties. Staat tevens erg mooi op het aanrechtblad.
Ik heb hem al aangeraden aan andere mensen.

Waaltje01 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

We zijn erg tevreden over dit apparaat. Alleen het malen van de bonen maakt wel veel geluid maar verder prima. Voor ons een TOP apparaat. Wij zouden het zeker aanraden...

Eagle26 25-11-2014 Product paar dagen in bezit

Een hele mooi apparaat: heerlijke koffie, niet al te veel herrie. Prettig dat de melk geintegreerd met de koffie eruit komt en dat je kan werken met een slangetje. Aardig wat instelmogelijkheden (o.a. klein, normale en grote koppen + 3 temperaturen, maalgraad e.d.). Zijkant van plastic doet wat afbreuk aan de uitstraling, maar dat valt in het niet bij de smaak: heerlijke koffie.

Toos12 25-11-2014 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie, zijkanten zijn van plastic wat de uitstraling iets minder maakt ten opzichte van de voorkant, maar functioneel prima apparaat!

Roland19712 15-10-2014 Product paar dagen in bezit

Zet heerlijke koffie in diverse varianten. Ook met de melkvarianten gaat het heel eenvoudig. Hier is het voorverwarmen van het kopje wel aan te raden omdat de cappucino snel afkoeld waarschijnlijk doordat de koude melk niet heel heet wordt zo snel. Wel goed melkschuim. Apparaat is eenvoudig te bedienen en ook schoon te maken.
Over de levensduur nog niets te zeggen natuurlijk maar hopelijk zeker net zo lang als onze vorige Bosch (+5jr.) of langer.

Stoeppie 28-09-2014 Product paar weken in bezit

Mijn oude Siemens S40 ging na 8 jaar gebruik kapot :-( en ben aangezien ik 8 jaar lang met veel plezier van deze machine gebruik heeft gemaakt, was het meer dan duidelijk dat deze natuurlijk weer door een andere Siemens espresso vervangen moest worden. Na veel zoeken en lezen kwam ik deze Siemens tegen en moet eerlijk zeggen deze overtreft mijn oude machine met veel fair..

De koffie uit deze Espresso machine is eerlijk gezegd geweldig lekker en iedereen is er vol lof bij ons in het gezin, en ook over en het maken en drinken van een lekkere Cappuccino of macchiato is geweldig.

Siemens weer heel erg bedankt voor dit :-)

JohnDr 02-09-2014 Product paar dagen in bezit

Na Lang zoeken en vergelijken ben ik uitgekomen op de volautomatische siemens EQ.5. Ik word helemaal blij van dit apparaat, zoveel keus van een grote mok koffie tot een kleine espresso. Een kleine macchiato tot een echt lekkere grote macchiato.
Welke koffie je wilt is door 1 knop in te stellen en het zelfde geld voor de sterkte van de koffie. Eén knop verdraaien en wat je kiest is ook nog eens duidelijk te lezen op een display. De smaak is goed en de sterkte per keer goed in te stellen
Temperatuur van de koffie en macchiato zijn ook goed, kopje evt. voorverwarmen met heet water.
De watertank is wel snel leeg en de opvang bak snel vol, maar zo heb je wel altijd vers water en een schone opvangbak.
Duurzaamheid moet zich nog bewijzen, hier kan ik dus nog niets over zeggen.
Het apparaat is strak vormgegeven en vooral 's avonds komen de blauwe leds van de bediening en vooral het kopje verlichting mooi tot z'n recht.

jan brommers 10-08-2014 Product paar dagen in bezit

het is een hele goeden koffie zetter met verschillende smaken maar de koffie had zeker heter kunnen zijn en ook de vulbak voor het water ziet er niet erg sterk uit
verder is hij makkelijk schoon te maken