Miele CM5100SW zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM5100SW zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

M.Boertien-Honig 30-04-2018

Mooi apparaat; binnenwerk ziet er degelijk uit.

Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Ik vond het een super degelijke en goede machine. We hebben dit apparaat 3 jaar gebruikt, nadat we het nieuw hadden aangeschaft. totdat een jaar geleden de display het begaf. Reparatiekosten: € 350,- !!! Maar Miele kwam ons niet tegemoet in de kosten
De machine staat nu bij ons in een doos op de zolder. Maar voor dit geld kun je een nieuw apparaat kopen van een ander merk, dus voor ons helaas nooit geen Miele koffie machine meer, terwijl wij zo enthousiast waren over onze andere Miele apparaten in huis.

Pluspunten

• Degelijk binnenwerk
  • goed schoon te houden

Minpunten

• veel te snel defect!!

Wibo59 22-02-2016
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

ZEER ONBETROUWBARE KWALITEIT, NIET DE NAAM MIELE WAARDIG. We hebben deze machine 4 JAAR en is nu voor de zevende of achtste keer terug naar de winkel omdat dezelfde storing zich wederom voordoet. Gelukkig hebben we € 150,00 extra betaald voor de verlengde garantie, anders had ik met al die reparaties inmiddels al 2 keer de prijs van de machine betaald.
Het probleem van het niet malen van de bonen zoals anderen hier omschrijven doet zich bij ons ook regelmatig voor. Maar ondertussen ook diverse andere mankementen (zie daarvoor mijn eerdere reviews. De grootste ergernis die telkens terugkomt is dat na het malen van de bonen het water niet door de bonen wordt geperst maar er via het stoompijpje uitloopt, en dit vele keren achter elkaar. Alsof de machine verstopt zit, terwijl deze regelmatig met MIELE schoonmaakmiddelen wordt gereinigd. De machine gooit daarna de ongebruikte koffie in het afvalbakje: zo krijg je een duur kopje koffie. Vorig jaar heb ik de klantenservice van Miele hiervoor benaderd maar die wimpelen je als een zeurpiet af en zeggen dat je maar naar de winkel moet gaan waar je deze machine gekocht hebt. De lokale Miele dealer waar ik de machine gekocht heb levert gelukkig topservice door het apparaat snel gerepareerd te hebben. Deze doet wat hij kan, maar er komt hier beslist GEEN volgende koffiezetter van Miele.

Officiele reactie van Miele 24-02-2016

Beste Wibo, vervelend om te vernemen dat je zo ontevreden bent. We zouden graag met je in contact komen hierover. Wil je daarom je adresgegevens en telefoonnummer naar webcare@miele.nl sturen? Vriendelijke groet.

Rinie van den Nieuwenhof 12-08-2015
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Wij hebben al met een tweetal koffiemachine MC5100 problemen met de doorvoer van de bonen naar het maalmechanisme, bij de eerste machine werd de oplossing niet gevonden, nadat er een drietal monteurs erbij waren geweest een nieuwe gekregen.
Na 1,5 jaar wederom hetzelfde, wat kan ik hier aan doen, volgens ons is dit duidelijk een productie fout wij hebben inmiddels een goedkope machine aangeschaft want wij zijn niet van plan om honderden euro's te betalen en over een jaar weer hetzelfde probleem zich voordoet.
Dus nooit een Miele meer!!

monique1970mei 28-07-2013
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Wij hebben dit apparaat bijna twee jaar geleden gekocht. Altijd netjes onderhouden, schoongemaakt, inclusief de melkopschuimpijpjes na elk gebruik. Ook maken wij de melkopschuimpijpjes regelmatig schoon met eiwitontvetter. Wij hebben de afgelopen weken gemerkt dat het steeds moeilijker wordt om melk op te schuimen. Nu is hij er helemaal mee opgehouden. Bij de schuimstand komt er slechts warme melk uit, en geen melkschuim meer. Wij hebben al een ander melk gekocht om te zien of de melkfabrikant misschien een andere samenstelling van de melk heeft, maar dat is niet zo. Geen enkele volle melk werkt meer. Heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Voor de rest is het een fantastisch apparaat, simpel in gebruik en maakt heerlijke koffie.

Wibo59 29-07-2013

Wij hebben deze machine nu anderhalf haar en onlangs hadden wij exact hetzelfde probleem. De machine wordt gereinigd als dit in het display wordt aangegeven. Ontkalken was al meer dan een jaar geleden voor het laatst om gevraagd, en in het menu konden we zien dat dit pas over ca. 300 koppen nodig was. Toch hebben we de machine 2x achter elkaar ontkalkings programma aangezet en er kwamen kleine brokjes kalk uit het stoompijpje.
Na dit ontkalken hebben we weer perfect schuim. Probeer dit dus ook maar eens.

fritsderksema 18-05-2015

Identieke ervaring. App. ok maar geen melkschuim. Ontkalken doen wij elke 2 maanden. Monteur van Miele is hier al vier keer geweest echter alleen geen oplossing voor ons melkschuim probleem. Garantie/onderhoud voor 10 jaar "afgekocht" maar wat heb je eraan als machine niet voldoet? Hiervoor een Delonghi gehad .Prima apparaat met prachtige melkschuim echter vaak storingen. Spijt dat we deze dure Miele hebben aangeschaft.

HenB 18-10-2012
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Heerlijke hete koffie, goed van smaak. Ook de cappuccino is lekker heet. Apparaat is zo klaar voor gebruik en ook heel gemakkelijk om in te stellen. De cappuccino is zelfs beter dan wat je in veel restaurants voorgeschoteld krijgt.
Wij zijn erg tevreden over dit apparaat en verwachten er veel van gezien het feit dat ie van Miele is. We hebben hem nu een paar dagen en tot nu toe overtreft het onze verwachtingen.

bernard18 09-06-2012

2e revieuw.
we hebben nu regelmatig vreemde meldingen in het display. zoals maak opvangschaal leeg, terwijl dat ding helemaal droog is. Regelmatig een systeemfoutmelding: fout 72 raadpleeg het instruktieboekje......en daar staat niets hierover in. ook de melding ... bereidingen voor ontkalken, terwijl dit net gebeurd is, en we geheel ontkalkt water thuis hebben. De display springt soms op "zwart" na enkele bereidingen, niets doet het dan nog. stekker eruit, wachten en dat doet tie het weer..... kortom vreemde zaken die ons het plezier ontnemen in dit dure apparaat. wel lekkere koffie maar een onbetrouwbaar apparaat. ps melding bij miele levert niets op, we komen alleen als de storing gemeld staat op het display, helaas schakelt het apparaat zich vanzelf uit!!!

Bernard18 19-02-2012
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

in oktober 2011 een cm 5100 gekocht bij de mediamarkt. Een fijne machine ware het niet dat hij eind januari kuren begon te vertonen. Het apparaat valt zomaar uit.Geen display meer, Dan maar ff niets doen en de volgende dag doet tie het weer. Hierover miele gebeld, de monteur erbij geweest, kan er niets aan doen. Heeft wel een storingsfunctie uitgelezen, en zat dus vol met storingen. Onbetrouwbare machine.
Begin januari een 2e machine gekocht voor op kantoor. Immers tot op dat moment lekkere koffie en gemakkelijk apparaat. Wederom bij de mediamarkt, wel 125 euro goedkoper.... Deze machine heeft het 5 weken goed gedaan. Toen een storingsmelding. Was met het instruktieboekje niet op te losssen. Vervolgens miele gebeld. Monteur gestuurd (goede service !!) de beste man weet niet wat het is. Apparaat te nieuw!! te weinig van bekend. vervolgens 2 x monteur terug geweest nieuwe software, nieuw binnenwerk. En weer binnen 1 week andere storingsmeldingen. Miele komt wel weer, maar vertrouwen in de beide machines is weg. Voor bijna 2000 euro geinvesteerd in machines die onbetrouwbaar zijn. Jammer , en afwachten hoe zich dit ontwikkeld en wat miele uiteindelijk gaat doen. Gelukkig hebben we ons oude phillips apparaat nog achter de hand.

Officiele reactie van Miele 11-06-2012

Het is vervelend om te vernemen dat u problemen heeft met uw koffieautomaat. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl zodat wij contact met u kunnen opnemen.

Miele Nederland Webcare

Wibo59 09-02-2012
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Na het lezen van ervaringen (o.a. levensduur / problemen) over dit soort machines besloten om voor de Miele Barista CM 5100 te kiezen, dit ondanks zijn prijs. Hiervan heb ik geen spijt.
Zeer gebruiksvriendelijke machine. Het enige wat je in het begin moet afstemmen is de grofheid van de maling, hierdoor wordt o.a. de sterkte van je kopje koffie bepaald. Als je een ander merk bonen gebruikt moet je dit opnieuw uitproberen / aanpassen.
Zeer strak vormgegeven machine, niet voor mensen die houden van veel knopjes en metertjes. Makkelijk schoon te houden en te reinigen.
Melkopschuimer werkt perfect, hiermee maak je eenvoudig de lekkerste en prachtigste kopjes Cappuccino of Latte Macchiato. Gebuiken we hiervoor halfvolle melk (plaatsen het pak melk naast de machine en hangen hierin het slangetje).
Ook als je heet water tapt voor één kopje thee is deze goed drinkbaar.
Houd er rekening mee dat, als je deze machine aanschaft, het koffiegebruik in je gezin enorm stijgt, alle gezinsleden waarderen namelijk het gemak van de machine EN de smaak van alle soorten koffie die je hiermee maakt.

Lees dat er mensen zijn die vinden dat de machine veel lekwater produceert, zelf heb ik hierbij geen ervaring met andere machines (wat is veel bij dit soort machines?). Overigens geeft de machine aan als je de lekbak moet legen.
Ook het reinigen van de machine is zeer eenvoudig, je krijgt duidelijke instructies op het scherm. Wel belangrijk dat je de juiste waterhardheid instelt op de machine, hiermee wordt de frequentie van reiniging bepaald.

Wibo59 19-01-2015

Na ruim 3 jaar deze machine te gebruiken ben ik in het geheel NIET tevreden over de kwaliteit van deze machine. Ik heb er € 1.000,- voor betaald en nog iets van € 150,- voor de verlengde garantie, en om dat laatste ben ik erg blij want inmiddels is de machine al diverse malen terug gemoeten omdat er een duur onderdeel vervangen moet worden. En nu weer andere problemen met de machine. Regelmatig maalt de machine GEEN bonen terwijl je het maalwerk hoort werken (en NEE, we gebruiken geen gecaramellisseerde bonen die het maalwerk kunnen beschadigen). Nu sinds een week weer een ander probleem: na het malen van de bonen wordt het water niet door de koffie geperst maar loopt het water door het stoompijpje weg. Zojuist tot 5 keer achter elkaar. Nu heb ik nog maar een advies aan eventueel geïnteresseerde: KIES NIET VOOR DEZE MACHINE WAT DIE IS ZIJN PRIJS NIET WAARD. In 3 jaar tijd telkens weer andere mankementen. Daarvoor koop je niet zo'n dure machine, je betaalt extra veel met de verwachting dat je een (nagenoeg) storingsvrije machine hebt.

Wibo59 10-02-2013

Inmiddels hebben we de machine nu ruim een jaar en bevalt nog steeds goed. Als je eenmaal gewend bent om koffie te drinken die met deze machine gezet is, dan valt o.a. Senseo erg tegen, dan proef je wel het verschil.
Al na 8 maanden gaf de machine een storing aan en deze kregen we niet opgelost. De machine naar de plaatselijke electro winkel gebracht waar deze is gekocht en zij mogen de reparaties zelf uitvoeren. Er was iets van een pomp kapot!!! Dat viel me heel erg tegen van een Miele dat al na 8 maanden zoiets stuk kan gaan bij zo'n duur apparaat. Niet Miele waardig! Juist deze dure machine gekocht om er lang plezier van te hebben. Maar ja, alles kan stuk, ook bij de duurste dingen. Na een week konden we de machine weer ophalen, gerepareerd onder garantie, mag ook wel bij zo'n prijzige machine!!. En sindsdien drinken we weer lekkere koffie.
We hebben er verlengde garantie (+ 8 jaar) bijgekocht.
Balans na ruim 13 maanden: 4950 bereidingen waarvan 3263 x koffie, 903 x stoom en 784 x heet water. De machine wordt dus goed gebruikt.(Je kunt via het menu deze standen aflezen)

landfort 14-01-2012
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Inmiddels al 4 maanden in gebruik. Kortom, een fantastische machine, ziet er strak zonder overbodige knopjes en metertjes uit.
De bediening is simpel en werkt intuïtief zonder de gebruiksaanwijzing te hoeven gebruiken. Het is wel even puzzelen om de juiste smaak, sterkte, temperatuur e.d. in te stellen. Bij het gebruik van een ander merk koffie moet dat dan overigens weer gebeuren.
Ook het onderhoud gaat probleemloos. Het apparaat geeft keurig aan wanneer onderhoud noodzakelijk is en doet dat dan bijna automatisch.
Miele garandeert "55.0000" koppen koffie, voor de zekerheid toch maar een garantieverlenging van 10 (!) jaar gekozen voor 159 euro. Toch ook een klein minpuntje, het apparaat genereert wel veel lekwater

rajPRT 09-02-2012

@landfort had eerder al e.e.a. uitgezocht en wil je er toch op wijzen voor het geval jij denkt nu in toaal 12 jaar garantie te hebben dat je 8 jaar hebt bijgekocht in totaal heb je nu 10 jaar is incl. de wettelijke 2 jaar die iedereen bij anakoop krijgt.

Veel plezier met je Miele

MVG
RPT

Martin BelBello 07-02-2012

Wij hebben hem nu een 3 weken in bezit en vindt ook dat hij veel lekwater produceert. Ik weet niet of je dit nog zou kunnen minderen maar als iemand dat weet graag even bericht plaatsen
n

Qbic12 06-12-2011
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Na jaren (+/- 7 jaar) gebruik gemaakt te hebben van een cupjes machine toch de stoute schoenen aangedaan om mij zelf te verwennen met een bonen machine. Gekeken naar andere machine van zwitserse makerij maar gekozen voor de Miele in verband met de garantie periode die zij op de machine geven.

Tot op de dag geen spijt van de uitgave die ik gedaan heb, melk opschuimen fluitje van een cent. De koffie goed warm, op de normale stand. En nu lekker aan het kijken welke bonen en in welke maalstand ik nog lekkerdere koffie krijg, heb er weer een hobby bij.

Wat een genot om de ochtend te beginnen met een lekkere bak koffie en waarbij je ook niet gelijk wakker schrikt van de herrie die sommige bonenmachines maken.

Edwin 1969 06-12-2011
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Na 8 jaar heb ik afscheid moeten nemen van mijn Krups-espressomachine. Om me niet te willen aansluiten bij een of ander cupjesclubje ben ik zoek gegaan naar weer een echte bonenmachine. En die heb ik gevonden!

Sinds een paar weken geniet ik van mijn Miele. Ondanks de pittige prijs (999 minus 100 euro tijdelijke korting) ben ik toch overstag gegaan voor 20 jaar koffie-genot. Maar bovenal ging ik voor de mogelijkheid om thuis échte horeca-cappuccino te kunnen maken.

Mede door het erg smaakvol minimale design ben ik erg tevreden met mijn keuze. Koffie en espresso zijn goed heet en het melkschuim vind ik erg goed qua dikte en temperatuur. Met een cacao-strooier maak ik nu de mooiste cappuccino’s. Ik ben er blij mee!

jenny1964 03-12-2011

---------- update review 04-12-2011 ----------
Even een update.
Nu dus een week in bezit, en we zijn er nog steeds dik tevreden mee.
Zojuist ook de pomp uitgeprobeerd voor cappuchino te maken.
Ik gebruik hiervoor dagverse volle melk,nou een kind kan nu een cappuchino maken!
Een mooie schuimkraag die goed blijft staan ook na toevoeging van suiker.koffie bijna op en nog steeds een schuimlaag! super lekker.
Wat ik ook nog kan melden is dat het apperaat snel op temperatuur is ,dus van uit stand snel te gebruiken.

---------- 1e review 26-11-2011 ----------
Wij hebben al verschillende espresso apparaten in bezit gehad.Onze laatste is 2 weken geleden overleden, na gebruik van bijna 6 jaar.
Daar de prijs van een espresso apparaat toch wel flink is willen we er graag wat langer plezier van hebben.
Voordeel van miele is dus dat je er garantie bij kunt kopen,in totaal nu dus 12 jaar probleemloos koffie drinken!
De koffie smaakt heerlijk en is goed heet.
Het kopje koffie is ook snel gemaakt.
Met de cappucino nog geen ervaring ,mag ik nog gaan uitproberen ,daar wij normaal de koffie zwart drinken.

jeroen14 27-10-2011
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Sinds een paar dagen in bezit. Erg tevreden over gemak waarmee je koffie of een cappuccino maakt. Smaak is goed, dronken eerst senseo dus niet echt een vergelijk.
Over het onderhoud kan ik weinig zeggen, volgens de handleiding moet dit niet moeilijk zijn.
Een groot voordeel is dat hij niet om de zoveel kopjes naar de dealer moet voor onderhoud.

ps1314 23-10-2011
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Inmiddels een maand in bezit.
Kortom een fantastische machine. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Ziet er strak uit zonder overbodige toeters en bellen.
Is prima te programmeren, zodat altijd de juist hoeveelheid koffie, melk, schuim e.d. in het kopje valt. De gebruiksaanwijzing laat niets te wensen over, alles is werkelijk simpel in te stellen.
Voldoende mogelijkheden om de koffie en espresso te componeren zodat deze precies aan je smaakpapillen voldoet. Denk aan temperatuur, sterkte koffie, juiste hoeveelheid.
Hiervoor een ander merk gehad (deLonghi) maar die kan hieraan niet tippen.
Betrouwbaarheid lijkt mij dat dat bijna niet beter kan. Volgens Miele is dit apparaat goed voor 20.000 koppen.
Als het apparaat dit haalt, meld ik me wel weer.........

rajPRT 02-02-2012

LEZEN IS WETEN zo te vinden op de Miele site bij betreffende coffemaker.

Miele-koffieautomaten zijn synoniem voor de allerhoogste kwaliteit. Daar kunt u op vertrouwen. In onze fabrieken worden ze onderworpen aan een levensduurtest van 50.000 kopjes koffie. Dat komt overeen met een levensduur van zo'n 20 jaar.
■Zeer betrouwbaar
■Lange levensduur

Mar42 11-11-2011

Wij hebben hem net 1 dag in bezit en zijn helaas niet te spreken over het melkschuim en de hoeveelheid lekwater in de opvangbak. Er is waarschijnlijk wel iets mee aan de hand, want Miele gaat langskomen om ernaar te kijken. Hoe is jullie ervaring met het melkschuim?

BartAlive 06-01-2012

20000 koppen, dat is wel weinig. Moet dit geen 50000 zijn, anders is de machine bij ons binnen 4 jaar versleten en heeft hij geen toegevoegde waarde op een De Longhi. Bij ons gingen de laatste 2 DeLonghis resp. 3,5 en 4 jaar mee. Wij drinken dan met 3 man 5000 kopjes per jaar.

Jennifer29 28-07-2011
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Na lang wikken en wegen toch voor de Miele gegaan ondanks zijn pittige prijs.
We hebben hem nu iets meer dan een maand na volle tevredenheid. Hij zou een levensduur van 20 jaar hebben bij correct gebruik en tijdige ontkalking.
Voor ons reden tot koop.
Het is een stuk langer dan onze Delonghi (575 euro)die er na twee en een half jaar de brui aan gaf. Reparatiekosten waren 265 euro dus een erge korte levensduur .
Tot nu toe heel tevreden over de Miele. Ook reinigen en ontkalken gaat snel en simpel
Er is natuurlijk geen betere !!!!

Es2205 26-07-2011
Geschreven voor: Miele CM5100SW zwart

Na lang wikken en wegen toch besloten dit app. te kopen. Wij twijfelde tussen deze en de Melita Lounge, die is nl. een stuk goedkoper. De Melita heeft verchroomde knoppen en dat vinden wij toch niet mooi. Bovendien vind ik de servicevoorwaarden van Miele beter. De Jura heeft ook even bovenaan gestaan, maar is afgevallen door de garantievoorwaarden (als je deze online koopt, is de garantie weer anders)Het installeren is een eitje, het is nu gewoon zoeken naar de juiste smaak, maar alles werkt prima, dat mag ook wel voor dat geld!! Ben benieuwd hoe hij me bevalt na een poosje in gebruik te hebben, vooral het reinigen etc. baart me enige zorgen (wij zijn niet zo consequent), maar dat moet je bij elke volautomatische machine doen. Mocht mijn mening veranderen, laat ik dat natuurlijk weten. Ik ben bovenden wel nieuwsgierig naar andere ervaringen!

nico 71 16-01-2012

wees blij met u miele wij hebben n saeco primera nu 2jaar wat n ellende kosten n vermmogen nu heeft hij de geest helemaal gegeven kan niet meer gerepareerd worden onderdelen niet meer leverbaar we zijn behoorlijk bedonderd door de verkoper van beukenhorst koffie .dit type was al n terug roep app toen wij hem kochten dus kijkuit mensen

es2205 10-12-2011

Inmiddels een half jaartje in bezit! Extra garantie gekocht en ik moet zeggen, wij zijn zeer tevreden. Als ik dan 1 minpuntje moet noemen; het rubberen slangetje voor het maken van de cappuccino vind ik wel erg simpel ogen en maar ook weer makkelijk in gebruik. Enfin geen minpuntje, hoewel het schoonmaken na het maken van een overigens heerlijk cappuccino best wel weer een klus is....

Ben1982 11-12-2011

@ Es2205 Gebruik je de melkbeker van Miele of een los pak melk?

es2205 12-12-2011

@ben1982 ik gebruik halfvolle melk en zet er gewone plastic beker naast, geen dure Miele bekers oid. Ik heb inmiddels zoveel cappuccino's gemaakt dat ik precies weet hoeveel melk ik in die beker moet doen. Dus een gewone hoge "huis tuin en keukenbeker!"

nico 71 16-01-2012

Ben1982 12-12-2011

@Es2205 Dank je wel voor de informatie! Ik vond die beker ook al zo'n onzin en dan kost ie ook nog eens € 50,-. Waarom gebruik je eigenlijk halfvolle melk?

Es2205 07-02-2012

@ben1982; iedereen zegt altijd "gebruik volle melk voor de cappuccino" ik gebruik halfvolle omdat ik aan mijn lijn wil denken :-) en hij smaakt heerlijk!