Melitta CAFFEO CI ZILVER Volautomatische espressomachine E970-101 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO CI ZILVER Volautomatische espressomachine E970-101 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Ger 27-02-2019

Bonen vallen niet door

Heb de machine nu een klein half jaar. En eigenlijk maar EEN klacht over de machine.

De bonen vallen redelijk vaak NIET door. Maar wat me ook is opgevallen, is dat dat eigenlijk altijd gebeurt als het linker reservoir wordt gebruikt.
Natuurlijk kun je dan even "roeren" in de bonen om het probleem tijdelijk op te lossen, maar ik denk toch dat Melitta hier eens naar moet kijken. Ook omdat ik zie, dat er toch redelijk veel mensen problemen met de bonen hebben. Wat volgens mij dus niet aan de bonen ligt.

Hans 23-07-2018

Prachtige machine, helaas erg storingsgevoelig

Na lang zoeken en recensies lezen hebben we deze machine aangeschaft.
Vanaf dag 1 erg tevreden over de eenvoudige bediening en de vele mogelijkheden.
De koffie smaakt ook prima.
Na ongeveer 1 jaar was er van alles kapot, maar de goede service van Melitta kwam de machine geheel gerepareerd weer terug. Nu zijn we een half jaar verder en weer is de machine terug geweest. Er is echt van alles aan gerepareerd. Dat is op zich een prima service, maar ik heb liever een apparaat dat langer meegaat.
Ik weet nu al dat, als over een half jaar de garantie vervalt, we zeer snel toe zullen zijn aan een nieuwe machine en dat is belachelijk voor zo'n duur apparaat.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Goede koffie

Minpunten

• kwaliteit van de onderdelen
  • service te vaak nodig
  • levensduur net langer dan 2 jaar ....

E.Houtsma 19-07-2018

licht aan zicht kan beter

Het product beval ons goed ,maar ik wil niet alleen over het product zelf hebben maar over de service van Melitta zelf : wij hadden een vraag aan Melitta omtrent er naar onze mening iets niet goed functioneerde met deze machine . dit werd door Melitta zeer serieus genomen en ook snel opgelost , dit met name mevrouw Brenda Broekmaat van de service Melitta . Hiervoor mijn grote dank aan haar .

Pluspunten

• smaak

Minpunten

• verlichting

Na drie jaar 15-05-2018

Handig apparaat, makkelijk schoon te maken. Helaas is het apparaat al 3 keer terug naar Melitta geweest, temperatuur van de dranken te laag. Geweldige service van Melitta, helaas de klachten na 3x reparatie nog niet opgelost. Jammer dat er weinig bekend is van de temperatuur van de dranken van andere apparaten, maar bij ons apparaat moet de cappuccino eerst nog in de magnetron opgewarmd worden om de suiker op te kunnen lossen, dit terwijl we het apparaat hebben gekocht voor de 'hete' koffie die Melitta apparaten zouden geven. Als dit probleem er niet was, was dit het perfecte apparaat.

Pluspunten

• mooi om te zien
  • handig in gebruik
  • makkelijk water bijvullen

Minpunten

• temperatuur dranken te laag
  • melkschuim na verloop van tijd stukken minder

R van Ervan 08-04-2018

Fijn apparaat, maar ...

We hebben de Caffeo CI nu bijna een jaar en zijn heel tevreden. Lekkere koffie, mooi schuim, vele soorten dranken. Maar
1) Tijdens het malen maakt hij zoveel herrie dat een gesprek niet mogelijk is
2) Het mechanisme om verschillende bonen te kiezen werkt niet goed. Ten eerste duurt het verscheidene kopjes voordat de nieuw gekozen bonen in de maler komen, waardoor het gebruik vrij zinloos is. Ten tweede zijn de schuifjes niet robuust genoeg. Daardoor kan het weleens een of meer tandjes verschuiven waardoor de koffie niet meer in de maler komt. Wij hebben het gedemonteerd en gebruiken slechts een bonensoort. Gaat nu prima.
3) De ledjes onder de knopjes overstralen, waardoor je 's avonds niet meer kunt zien welk teken op de knopjes staat. Het ware beter als de knopjes zelf verlicht zouden zijn. Maar op den duur weet je wel welk knopje waar zit

Desalniettemin zijn we erg tevreden met onze CI

Mark 17-10-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Het is een mooi apparaat, verbazingwekkend simpel te bedienen en het geeft heerlijke koffie. Eigenlijk hoef je nauwelijks de gebruiksaanwijzing te lezen, want het apparaat leidt je overal heel simpel doorheen.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Smaak
  • Temperatuur
  • Twee compartimenten voor koffiebonen

Minpunten

• Melkschuim zou iets meer mogen zijn

max 11-10-2017

Prima apparaat en lekkere koffie. Bij veelvuldig gebruik is onderhoud en schoonmaak wel belangrijk, zeker het melk gedeelte

Pluspunten

• Smaak
  • Gebruiksgemak
  • Melktoevoer

Minpunten

• geluid, als je daarvoor gevoelig bent
  • spoelt automatisch na bij afsluiten

Conchita 03-06-2017

Goed apparaat. Lekkere koffie!

Makkelijk in gebruik. Schoonmaakbeurt geeft ie aan. Duidelijke instructies op het display.
Veel verschillende soorten koffie mee te zetten en heet water!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Koffie naar ieders smaak

Minpunten

• Lekbak had wat groter gemogen

Joop 11-05-2017

Wij hebben dit product gekozen omdat de machine innerlijk hetzelfde is als een hele dure. Het gaat tenslotte om de smaak van de koffie. Dit apparaat voldoet aan onze eisen. Lekkere koffie en betrouwbaar in gebruik.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Alles in te stellen naar eigen smaak

Minpunten

• opvangbak snel vol
  • Lastig met leeggooien

pdwonline 08-04-2017

Zeer goede cappucino met veel gemak

Na jaren trouwe dienst heb ik een maand geleden mijn Philips auto cappucino ingeruild voor deze Melitta.

Deze machine is opvallend beter in vele opzichten: sneller, stiller en veeeel betere melkschuim. Bij philips was melkschuim altijd een beetje een gedoe; Deze machine heeft een simpel en makkelijk systeem om de melkslang schoon te maken en de machine doet het werk. Opvallend is dat er ook een uitgebreid schoonmaakprogramma is speciaal voor het melksysteem, waarbij je speciaal schoonmaakmiddel zou kunnen kopen bij Melitta, maar dat is niet (meer) te koop. De oplossing was eenvoudig; vul het melkkannetje voor de helft met water en voeg EEN druppel afwasmiddel toe. Werkt perfect.

Klein nadeeltje is het wat kleine schermpje als je wat wilt instellen, maar voor het dagelijks gebruik is het schermpje eigenlijk niet nodig. De melkschuim is super.

Leuk is de mogelijkheid om twee verschillende soorten bonen te gebruiken, maar je kunt niet de twee soorten tegelijk/ door elkaar gebruiken.

Om dan toch nog een kleinaandachtsuntje te noemen: als je deze machine van ca. 800 euro koopt dan zit er wel een kalkfilter bij, maar ik zou ook een (klein) setje schoonmaaktabletten e.d. verwachten..

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • zeer goede melkschuim
  • eenvoudig spoelen melkslangetje
  • twee soorten bonen keuze

Minpunten

• ietwat klein schermpje
  • Geen schoonmaaktablet meegeleverd

Bakkie Troost 23-12-2016

Top machine

Fijne simpele koffieautomaat, met simpel bedoel ik gemakkelijk instelbaar en bovenal zeer gemakkelijk schoon te houden.Zet een lekkere kop koffie, is een klein beetje luidruchtig tijdens het malen.Erg prettig is de volgorde koffie/ melk bij het zetten van cappuccino en latte macchiato,hij doet het zoals het hoort.
Goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Een aanrader.

Pluspunten

• Voor 4 personen afzonderlijk in te stellen.
  • Dubbel koffievak voor 2 soorten koffie.
  • Instelgemak.
  • Onderhoud gemak

Rolpadje 21-12-2016

Geweldige Machine

Voor 4 personen koffievoorkeuren er in te zetten voor alle koffiesoorten ideaal.
Twee bonen voorkeur reservoirs, tip van flip: gebruik volle melk voor de latte en cappuccino dan krijg je een mooiere schuimlaag enzo.
Staat heel erg mooi in keuken smal en slank.
Een aanrader te noemen.

Pluspunten

• My koffie knop
  • Mooi disign
  • Zet hete koffie
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Bij malen koffie iets meer geluid

Rolf 13-12-2016

Melitta Caffeo "Si" ;-)

Fijn apparaat, zet heerlijke koffie, cappuccino, thee, .... Ben er zeer tevreden mee, en staat ook nog eens mooi in de keuken. Had ik veel eerder moeten doen!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• eigenlijk geen

Karel 13-12-2016

Prima apparaat

Dit apparaat zet heerlijke koffie met goed schuim als je daar van houdt. Het wil wel regelmatig schoongemaakt worden het apparaat geeft dat zelf aan. Het is waarschijnlijk het behoud van het apparaat maar wel wat gedoe.

Pluspunten

• De smaak is goed
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Vaak onderhoud

jules 06-05-2016

Dit is mijn tweede review over dit product, kort maar krachtig : uiterst tevreden, zou geen andere meer willen. Heb hem nu ruim twee jaar en hij functioneert nog altijd naar volle tevredenheid. Zou nooit geen ander merk meer willen. Andere merken kunnen hier een puntje aan zuigen.

avdleun 07-05-2016

wacht maar totdat hij stuk gaat. Hier ging hij 1 maand na garantie periode stuk. Melitta was onvermurwbaar. 175 Euro standaard voor iedere reparatie

Olaf 01-02-2016
Geweldige machine, makkelijk in gebruik en onderhoud. Mogelijkheid tot persoonlijk programmeren koffie specialiteiten. Vinden water container aan zijkant veel gebruiks vriendelijker. Mogelijkheid om draaiplateau te kopen voor kleine ruimtes toegang tot water. Onderhoud erg makkelijk en duidelijk.Wij gebruiken melkkarton ipv melk container.
Hebben een keer onderhoud moeten bellen. Monteur binnen 2 dagen aan huis! Om reputatie direct te verhelpen. Wat een service van Mellita!!

Cees van Dalen 31-01-2016
Geweldig apparaat, gebruiksvriendelijk, gemakkelijk schoon te maken. We hebben hem al 2 jaar en we hebben er nog nooit wat mee gehad, terwijl we hem heel intensief gebruiken. Als hij stuk zou gaan schaffen wij weer dit apparaat aan.

Henkri 30-01-2016
Enige minpunt is het snelle overstromen van lekbakje.
Geeft waaschuwing te laat en heb dan hele keuken nat.
Verder goede koffie en veel mogelijkheden

Peter 30-01-2016
Zeer makkelijk in gebruik. De koffie is heerlijk. Het schoonmaken is in begin even wennen, maar als je het verschil met filterkoffie proeft, dan heb je het er graag voor over. Een aanrader dus.

jules 17-01-2016
Tot nu toe ben ik uiterst tevreden met dit apparaat. Geen klachten tot nu toe en hoop dat dit ook zo blijft. Had nl. slechte ervaringen met andere koffiemachines. Wil danook nog jaren gebruik maken van deze geweldige machine. Top.

michel 16-01-2016
Dit is mijn tweede bonenautomaat, eerste volautomaat.
Hij bevalt mij prima, lekkere hete koffie.
Apparaat is makkelijk te personaliseren voor meerdere personen. Dat bevalt prima.
minpunt; Ik maak geen gebruik van twee soorten bonen en heb het scheidingsklepje verwijderd.
Hierdoor heb ik geen problemen meer dat de bonen niet naar beneden glijden. Dat had ik voorheen wel.
Melkschuim had wel iets steviger gemogen, maar is goed heet waardoor de koffie niet afkoelt.
Geluid had iets minder gemogen.

Al met al, prima apparaat, prima koffie.

Leo 16-01-2016
Prima apparaat, mooie vormgeving en zeer lekkere koffie. Wat mij het meest aanstaat, is dat je voor elke gebruiker het apparaat kunt personaliseren, zodat ieder zijn eigen koffie heeft.
Als minpunt moet ik vermelden dat de koffiebonen niet altijd even makkelijk in de molen vallen. Doordat er een duobak is voor de bonen, kun je dmv een klepje een keuze maken uit welk reservoir je de bonen wilt hebben, na verloop van tijd komt er "koffie-grijs" tussen de klepjes waardoor de klepjes niet meer volledig zakken en de bonen in de bonen reservoir blijven hangen en niet in de molen vallen. Elke 2 maanden haal ik de bonen-reservoir eraf en zuig ik de molen schoon en dan werkt het weer prima (voor een aantal maanden).
In het algemeen zeer tevreden over de kwaliteit van de koffie.

Els 16-01-2016
Ik heb een jaar geleden voor deze koffiemachine gekozen omdat ik graag decaf bonen en gewone bonen gebruik. Het is een goede keuze gebleken. Vanmorgen mijn 2929ste kopje gezet!
Koffie smaakt goed, is goed warm. Gebruik is gemakkelijk door keuze voor espresso, café crème, cappuccino en latte macciato. In ons gezin hebben we ook nog onze eigen voorkeursinstellingen.
Ik onderhoud de machine goed en doe daarvoor niet anders dan de instructies op het display volgen. Makkelijk en duidelijk.
Lawaai valt ook erg mee. Enige nadeel is dat de bonen soms 'vast' zitten en de machine niet gaat malen. Oplossing is eenvoudig: met je vingers even door de bonen 'roeren'. Ik houd van koffie en ben nog iedere dag blij met mijn keuze voor deze machine.

frans 16-01-2016
goed apparaat voorheen 3keer siemens gehad maar die kunnen hier niet aan tippen de koffie is loei heet en de melk is goed warm of je hem nu opgeschuimd of niet.de instelbaarheid van de sterkte of/en hoeveelheid werkt goed wij zijn liefhebbers van cappuccino en latte die we goed in mijn instellingen vast hebben gezet al met al een prima koffie machine

YF 16-01-2016
Geweldig apparaat. Mogelijkheid om twee verschillende bonen te gebruiken. Overheerlijke Latte en cappuccino. De gewone koffie en espresso vind mijn man lekker.
Voorheen Senseo en Nespresso gehad, maar dit apparaat is stukken beter. Uiteraard is de keuze van de bonen persoonlijk