De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi ECAM 22.110.SB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

r******@h********** 26-03-2024
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Deze Prachtige Koffiezetapparaat is een echte aanrader.
Zeer makkelijk in gebruik. Heerlijke koffie.
Makkelijk instelbaar en schoon te houden.
Kortom een SIERAAD in de Keuken!!

Familie Crienen 06-03-2024

betrouwbaar apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Wij hebben dit apparaat al bijna 10 jaar en zijn nog steeds verbaasd dat het tot nu toe feilloos heeft gewerkt. Doet wat het moet doen en met een duidelijke bediening. Enig minpuntje dat het apparaat snel aangeeft dat het ontkalkt dient te worden. Dit kan je dan zonder problemen nog weken (maanden....) uitstellen zonder enkel probleem.

Angelique 02-01-2021

Lampje blijft branden en maakt veel herrie.

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

In januari 2019 het apparaat gekocht, omdat een eerdere goed was bevallen en ruim 6 jaar is meegegaan. Na enkele maanden begonnen de problemen. Bij de derde ontkalkingsbeurt bleef het lampje branden. Na overleg met Delonghi het apparaat opgestuurd en gereset weer terug gekregen. Er waren géén technische problemen gevonden...
Bij de volgende ontkalkingsbeurt bleef het lampje weer branden. Na over en weer tips die niet hielpen opnieuw weggestuurd voor reparatie. Eenmaal terug heeft ie 1 ontkalkingsbeurt goed verwerkt, maar daarna blijft het lampje weer branden. Het apparaat maakt ook behoorlijk veel herrie bij het koffie zetten. Twee kopjes tegelijk zetten is een ramp, niet te drinken. Cappuccino maken is een bende en gedoe. Erg jammer, maar ik ben helemaal klaar met Delonghi. Deze gaat eruit, zodra ik iets anders heb gevonden.

Officiële reactie van De'Longhi Group 04-01-2021

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl. Spijtig dat er een technisch defect lijkt te zijn aan uw espresso volautomaat. Wij adviseren u om uw espresso machine nogmaals te laten beoordelen door onze technische dienst:

Team service De'Longhi

Matthijs 06-11-2020

Geweldige prijs/kwaliteit

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Van Delonghi naar Saeco/Philips en nu weer terug. Prima robuust apparaat met constante kwaliteit en weinig onderhoud. Misschie niet heet grootste bonenreservoir of watertank, maar verder prima en voor maar net meer dan 300 EURO. Het melkschuimapparaat mis je niet met het pijpje en een kannetje.... De smaak wordt bepaald door de bonen.....

Pluspunten

• onderhoudsarm
  • snel opgewarmd

Minpunten

• lekbak snel vol
  • reservoirs niet heel groot
  • geen opwarmplaatje voor de kopjes

Matthijs 19-07-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Na een uitstapje bij SAECO, toch weer terug bij Delonghi en gelukkig maar. Wat een heerlijk apparaat. Snel gebruiksklaar en erg onderhoudsvriendelijk. Geen volautomaat, maar met het pijpje kun je ook goed opschuimen. Bediening is eenvoudig en praktisch.

Jammer dat je de hardheid van het water niet in kan stellen. Wij hebben een waterontharder, maar het apparaat vraagt maandelijks om ontkalken.

Prima prijs-kwaliteit verhouding zonder toeters en bellen!

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • warme koffie
  • gebruikt weinig bonen
  • zetgroep goed schoon te maken
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• hardheid van het water kan je niet instellen
  • 1 keer per maand ontkalken
  • water kan op raken tijdens het zetten

jos 31-01-2020

goed apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

sinds een paar dagen zijn wij eigenaar van de bonenmachine.
altijd senseo gebruikt maar de koffie uit dit apparaat smaakt toch wat beter en blijft warmer.
het is altijd uitvogelen hoe sterk de koffie moet zijn maar na een paar koppen lukt dat aardig.
wat een voordeel is je kunt zelfs de warmte van het water instellen en dat werkt goed.
schoonmaken schijnt ook eenvoudig te zijn dus we laten ons verrassen wat het apparaat de komende maanden jaren gaat doen.

CJ Erkelens 26-11-2019

mooi formaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

hebben deze machine nu ruim een jaar,en we hebben nog niet 1 lekker kopje koffie op.
Heel veel bonen uitgeprobeerd,maar het lijkt op warm gekleurd water.
Hiervoor hadden we een Bosch,die had heerlijke koffie,omdat deze machine kleiner was en een aantrekkelijke prijs,kochten we een de Longi.Hier hebben we erg veel spijt van,en overwegen we een nieuwe aan te schaffen

Officiële reactie van De'Longhi Group 27-11-2019

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl. Indien u van mening bent dat uw espresso volautomaat een technisch defect vertoond adviseren wij u om deze te laten beoordelen door een erkend De'longhi monteur.
U heeft 2 jaar fabrieksgarantie vanaf het moment van aankoop op uw espresso machine.
Een serviceaanvraag kunt u via de volgende link aanvragen:

Hopelijk helpen deze tips u om nog meer tevreden te zijn met uw espresso volautomaat.

serviceteam De'Longhi

Hannes62 21-08-2019

Heerlijke koffie, makkelijk in te stellen en te reinigen

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

De DeLonghi ECAM22.110.SB tweedehands gekocht. Weinig gebruikt want de fles met ontkalkingsvloeistof was nog verzegeld en het apparaat zag er van binnen en buiten onberispelijk uit.
Het apparaat was al ingesteld door de vorige gebruiker en ik weet dus niet hoe de fabrieksinstellingen smaken. De hardheid van het leidingwater is bij de eerste gebruiker en bij ons hetzelfde dus daar hoefden we niets aan te wijzigen.

Bij het eerste gebruik gingen de drie symbolen in het LED-scherm flikkeren, de gebruiksaanwijzing vertelde dat ik de maalinstelling iets moest verdraaien, gedaan en de melding was weg.

Het belangrijkste bij een complex apparaat als een volautomatische espressomachine is het lezen van de gebruiksaanwijzing. Ik lees in veel reviews vaak dat mensen dat niet of slecht hebben gedaan want het voorkomt veel klachten. De gebruiksaanwijzing is redelijk goed maar bevat ook moeilijk en inconsequent taalgebruik, dat kan beter:

Bij het ontkalken, punt 3, zegt de gebruiksaanwijzing: “Plaats onder de melkopschuimer een lege recipiënt met een minimumcapaciteit van 1,5l”. Een wát?
Bij punt 7: “Leeg de bak die gebruikt werd om de ontkalkingsoplossing op te vangen en plaats de lege bak onder de cappuccino-inrichting”
Een recipiënt is een bak. DeLonghi pas dat alsjeblieft aan.
Eerst het woord melkopschuimer gebruiken, dan het woord cappuccino-inrichting. Stoompijpje is nog beter.
Tip bij ontkalken: draai het ‘stoompijpje’ naar links, buiten de lekplaat en plaats daar een hittebestendige bak, liefst van steen. Op die manier voorkom je dat een bak die net niet op de lekbak past er met anderhalve liter kokend water vanaf valt met alle gevolgen van dien of dat je een plastic chineesbakje gebruikt die ineen krimpt/smelt.

De kopjesplaat is geen warmhoudplaat, nergens in de gebruiksaanwijzing staat dat dat wel zo is, waarom roepen mensen dat steeds.
Ik lees ook dat mensen de zetgroep in een sopje zetten terwijl er duidelijk in de gebruiksaanwijzing staat het alleen in lauw water te leggen en te spoelen. Tsjongejonge.

Welke vaste instellingen heb ik later gewijzigd:

De ECO-stand eraf
Temperatuur omlaag: deze was wel erg heet.
De stand-by tijd verhoogd van 30 minuten naar 2 uur
De hoeveelheid water bij 2 kopjes koffie verlaagd
De hoeveelheid water bij 1 en 2 kopjes espresso iets verhoogd

Smaak:
-De smaak is nu goed in te stellen met de draaiknop. Overdag staat die op 11 uur, ‘s avonds op 2 uur. Er is geen smaakverschil tussen 1 of 2 kopjes en beide kopjes worden even vol. Helaas is het kopje niet vol als de tank bijna leeg is terwijl er nog wel water in zit. Dat komt waarschijnlijk omdat er anders lucht in de pomp wordt gezogen, misschien dat ze dat in de toekomst anders kunnen doen.

Bij de start met uitgeschakeld apparaat plaatsen we een kopje zodat het water van de eerste reiniging niet in het lekbakje komt.

Afstellingen:
Je kunt het instellen volgens je eigen smaak en er is voor iedereen een goede smaak in te stellen met de draaiknop.
Geluid:
een koffiemolen maakt lawaai en een drukpomp ook en bij deze machine is het absoluut niet storend. De geluiden van de zetgroep klinken solide.
Reiniging:
makkelijk te reinigen. Vergeet bij het leeggooien van de lekbak niet de opvangbak van de koffiepucks leeg te maken, EN het rode condensbakje leeg te gooien. Overstroming van dat bakje is de reden waarom er onder dat bakje water staat en om daar nu een service monteur voor te laten komen.
Ontkalking: De bijgeleverde/te bestellen flessen met ontkalkingsvloeistof bevatten melkzuur als zuur. Ik lees dat mensen azijn gebruiken maar azijn is agressiever dan melkzuur. Gebruik gewoon de door DeLonghi aanbevolen ontkalker en als je dat te duur vindt koop dan bij Kruidvat of Etos een ontkalker voor espressomachines op basis van melkzuur. Bij Kruidvat heb je 250 ml voor 1,49 die je net als de DeLonghi ontkalker in de verhouding 1:7 moet toepassen.

Conclusie. Wat een fijn apparaat. Ondanks tweedehands gekocht verwacht ik hier nog jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• Snel een lekkere bak
  • Reiniging makkelijk
  • Nauwkeurig instellen van je favoriete smaak
  • Compact
  • Waterreservoir makkelijk te verwijderen

Minpunten

• Maakt slag bij bijna lege tank niet af

Annelies 02-03-2019

Gemakkelijke bediening

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Een week zonder machine. Heerlijk weer een echte lekkere kop cappuccino maken na oploskoffie. Echt genieten. Aan te bevelen.

Pluspunten

• Warme koffie
  • Geluid

Lucienne 25-02-2019

Goede koffie maar koffiezetapparaat al na 4.5 jaar kapot

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Goede koffie en makkelijke bediening van het apparaat. Helaas na 4.5 jaar lekt er water weg en is reparatie nodig van het water-/koffie circuit.

Officiële reactie van De'Longhi Group 26-02-2019

Geachte heer, mevrouw,

Spijtig om te horen dat er water lekt uit uw espresso volautomaat.
Via de volgende link kunt u de reparatieopties vinden voor uw espresso volautomaat:

Team service De'Longhi

Lucienne 28-02-2019

Ik heb inmiddels ook contact gehad met jullie klantenservice.
Helaas vind ik de kosten van de reparatie te hoog en gaan we op zoek naar een nieuwe espresso volautomaat.

Gerda B. 11-02-2019

Fijne espressomachine

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Een heel fijn apparaat, instelbare sterkte van de koffie, simpel in het gebruik, makkelijk schoon te houden.

Pluspunten

• lekker compact
  • makkelijk te bedienen

Pieter 26-12-2018

Prima koffiemachine voor een prima prijs

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Dit is onze eerste bonen koffie machine. Mooi compact apparaat, goed in te stellen op smaak,sterkte en hoeveelheid. Maakt wel wat lawaai maar niet storend. Hoort een beetje bij een bonen koffiemachine denk ik. Lekker warme koffie en na wat verschillende merken koffie bonen geprobeerd te hebben vinden wij die van de Hema het lekkerste. Een bakje thee gaat ook makkelijk met het warm water pijpje. Hier kun je ook melk mee op stomen. Dit gaat na wat oefening ook prima.
Hou er wel rekening mee dat je verhoudingsgewijs meer koffie gebruikt dan bij traditionele filter koffie.
Wat kleine min puntjes zijn het kleine water reservoir en het kleine afval bakje. Kwestie van regelmatig bij vullen en afval bakje legen. De machine geeft dit aan en watertank is transparant dus je ziet wel als hij gevuld moet worden. Wij hebben een schaaltje op de lekbakje staan omdat de machine bij het spoelen redelijk wat water gebruikt. Dit is met het opstarten en bij het uit gaan wat je qua tijd ook weer in kan stellen. Bij ons op twee uur gezet.
Kortom , een fijn apparaat.

Pluspunten

• Mooi en compact apparaat
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Klein water reservoir
  • Klein afvalbakje

Wim 29-10-2018

Luxe uitstraling, gebruiksvriendelijk en prima koffie

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Compact en kwalitatief degelijk apparaat met verschillende keuzemogelijkheden. Werkt vrij geruisloos, snel en levert heerlijke koffie. Makkelijk in te stellen en te bedienen. Mis niets aan dit apparaat.
Ben zeer tevreden.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • gebruiksvriendelijk
  • sieraad in keuken
  • waterreservoir aan voorkant

Minpunten

• geen

Frank 21-08-2018

Stil en goede kwaliteit

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Artikel doet wat er van verwacht mag worden. Erg goede koffie zetten. Heet en snel. Apparaat is makkelijk in te stellen en te bedienen. Hij is daarbij erg stil tijdens spoelen en malen. Dit is een perfect apparaat.

Pluspunten

• hete koffie
  • makkelijke bediening
  • makkelijk in te stellen.
  • wordt compleet geleverd

Minpunten

• je gaat meer koffie drinken ;-)

Frans Slot 29-07-2018

De beste machine in deze prijsklasse

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Dit is onze derde machine na eerder een Saeco en een Philips machine te hebben gehad. Bij het eerste gebruik valt meteen op dat de machine relatief stil is en "solide" geluiden maakt zonder gerammel of bijgeluiden, dit in tegenstelling tot de eerder genoemde machines. De standaard instelling maakt al een lekkere koffie, maar nodigt ook zeker uit om te spelen met de instellingen en de maalstand om zo tot jouw favoriete smaak te komen.
het vergt wel een kleine studie om te begrijpen wat de verschillende knipperende lampjes en settings betekenen. Een display zou wenselijk zijn. Verder zijn de reservoirs voor water en bonen lekker groot en ziet de machine er ook nog eens heel mooi afgewerkt uit.

Pluspunten

• Geluid
  • Mogelijkheden
  • Prijs - kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen display

Emmy 20-06-2018

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Een super espressoapparaat die heelijke koffie zet.
Eenvoudige handleiding.
Maakt weinig lawaai.
Mooi compact model.
Duidelijke display.

H.J.Gerding 14-06-2018

Goed persoonlijk instelbaar

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Goede eigenschappen en goed persoonlijk instelbaar
. De levensduur valt tegen. Na 3 jaar treedt lekkage op.

Minpunten

• Na bijna 3jaar gaat het apparaat lekken..

Daan 27-03-2018

Daan

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Als ik cappuccino wil zetten moet ik de grote kop koffie zetten , maar dan krijg ik een slappe waterige bak koffie .... aan de knoppen zitten draaien voor de sterkte maar blijft waterig en dubbele kop nog wateriger.... IEMAND EEN TIP !!!

Henk 22-02-2018

Prima apparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Het apparaat biedt alle afstellingen die ik nodig heb, zoals installen van maling, hoeveelheid koffie en het automatich uitschakelen als het niet in gebruik is.
Het waterreservoir vind ik aan de kleine kant.

Pluspunten

• instelbare maling
  • sterkte instelbaar
  • uitschekelen automatisch

Minpunten

• klkein waterreervoir

R.v.d.Bosch 06-02-2018

Mooi design..gebruiksvriendelijk & lekkere koffie

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Mooie automaat.makkelijk te bedienen.
lekkere koffie & mooi model.
goed te onderhouden.
kortom prima

Monique 04-01-2018

Koffiezetapparaat

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Na 6 jaar trouwe dienst en intensief gebruik!!!! heeft mijn oude deLonghi het begeven. Dus gewoon weer dezelfde kocht! Erg tevreden over dit apparaat

J A 20-12-2017

Snel, lekkere koffie, met veel mogelijkheden

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Goed apparaat, veel mogelijkheden om de smaak te beïnvloeden.
Leuke bijkomstigheid is de mogelijkheid om op zoek te gaan naar de koffie welke je het lekkerst vindt. Installatie is simpel en snel gedaan.
Even water en koffiebonnen er in, eenmaal doorspoelen en je kunt op het knopje drukken voor de koffie. Vers gemalen koffie is echt lekkerder, nu nog even ontdekken welke bonen we het lekkerst vinden.

Pluspunten

• Snelheid
  • Smaak
  • Mogelijkheden

Minpunten

• geen

Kerst 06-10-2017

Goede espressomachine.

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ruim 5 jaar in bezit, dagelijks 4-6 kopjes espresso. Ontkalkt als de machine het vroeg, elke dag melkopschuimer schoonmaken, regelmatig zetgroep schoonmaken, en waterfilter om de 2-3 maanden vervangen. Doet het al jaren prima, dagelijks lekkere koffie/espresso en/of cappuccino!!

Pluspunten

• Duurzaamheid
  • Lekkere espresso/cappuccino
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Soms “reset” nodig na ontkalken.

AS te Z. 24-08-2017

Fijne koffiemachine, heerlijke koffie, goede aankoop !

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Deze vanaf begin Juni 2017 thuis in bezit en in gebruik. Wij zijn er blij mee, machine voldoet 100% aan onze verwachting. Let wel, gebruik goede- en geen vette Arabica bonen, daar werkt de machine het beste op ! Toen we Robusta bonen gebruikte, kregen we steeds vaker onevenredig de mokken gevuld, dus contact opgenomen met DeLonghi, welke p/o. een monteur inplande. (Namelijk 2 jaar online garantie aan huis, dat is dus een hele goede service.) Nadat deze bonen op waren, 100% Arabica bonen geprobeerd, dit op aanraden van DeLonghi, en vanaf dat moment werden de mokken weer evenredig gevuld, dus probleem opgelost en monteur afgebeld ! Verder is deze koffiemachine handig in gebruik en compact qua omvang. De waterbak vul je eenvoudig door deze naar voren te halen, dus geen gehannes door evt. keukenkastjes boven de machine. Schoonhouden gaat simpel en kost weinig tijd en in de NL handleiding staat alles duidelijk beschreven. De temperatuur is in te stellen en op de warmste stand is deze echt goed warm ! In eerste instantie is het altijd even zoeken welke boon aan je smaak voldoet en de instellingen voor het malen. Verder zou ik zeggen, kijk ook eens bij YouTube naar de filmpjes van dit apparaat. De prijs/kwaliteit verhouding van deze DeLonghi koffiemachine, brengt ons veel vreugde en fantastische koffie, iedere dag weer !! PS, onze visite is ook telkens weer verrast :-))

Henk verberk 26-04-2017

Goede kwaliteit koffie sterkte en warmte koffie valt tegen

Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

De kwaliteit over het algemeen genomen is goed.
We hebben veel koffie soorten geprobeerd.
Daarbij hebben we de machine ingesteld op zijn sterkst mogelijke koffie en op levering van zo'n heet mogelijke koffie. En die laatste 2 vallen dus tegen!
Kopjes voorverwarmd uiteraard maar toch. Sterkte van koffie is uiteraard persoonlijke smaak en afhankelijk van koffiesoort en wij zijn geen drinkers van heel sterke koffie. We hebben alles gedaan precies volgens gebruiksaanwijzing .
Desalniettemin toch aan te bevelen want is een lekker bakkie maar valt tegen voor wat je verwacht van deze machine

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel

Minpunten

• Hitte koffie valt erg tegen ondanks instelbaarheid
  • Sterkte koffie valt tegen afhankelijk koffiesoort
  • Melkstoompijpje eist handigheid