Nivona CafeRomatica 830 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 830 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

ronwevers 08-05-2012

Geweldige koffiemachine uit de JURA? stal. Zit in ieder geval zeer goed in elkaar. Zetgroep met een simpele handbeweging te verwijderen en schoon te spoelen onder de kraan. Keramische maalunit met 3 standen. reservoir voor 250 gram bonen. One Touch! cappuccino of latte macchiato, zeer mooie schuimlaag, vele mogelijkheden om zelf de recepturen te veranderen. Easy menu, kan iedereen bedienen. Kortom, perfecte espressomachine. duurzaamheid zal best in orde zijn, 2 jaar garantie en ophaal service!

Penoanflo 22-04-2012

Gebruiksvriendelijk apparaat voor een goede koffie. Een gevoel van luxe om met een druk op de knop een lekker bak cappuccino te maken met een heerlijke opgeschuimde melklaag. Ook de esspresso is heerlijk in de avond. Gekozen voor het apparaat ivm de gebruiksvriendelijkheid. Met druk/draai knop zijn alle gewenste koffie's te selecteren en te maken. Ook het schoonmaken is op een efficiente wijze geregeld; het melkslangetje en de melkopschuimer worden middels stoom, met een druk op de knop, gereinigd. De sterkte, maalgraad, hoeveelheid koffie/melk en de warmte kan vooraf ingesteld worden maar ook bij iedere kop individueel. Warmte is goed. De smaak is ook afhankelijk van de gebruikte koffieboon. Hier moet dus even mee geexperimenteerd worden. De 850 verschilt met de 830 door een warmhoudplaatje op het apparaat waarmee kopjes voorverwarmd kunnen worden, er kan gelijktijdig twee kopjes cappucino gezet worden en de kleur van het apparaat. Voor mij geen zwaarwegende argumenten om voor de duurdere 850 te kiezen. Maw een luxe en een genot om dit apparaat in ons bezit te hebben. Het apparaat in een speciaalzaak in Roermond gekocht. Prijzen zijn overal hetzelfde. Ik heb er nog een extra melkkan van Nivona, extra spullen voor schoonmaak en koffiebonen bij gekregen.

J.B.P 09-10-2011

De Nivona CafeRomatica 830 op 19 mei 2011 gekocht
voor die tijd een Seaco Comfort de Lux gehad,
maar kreeg problemen met de dosering,
met de Nivona totaal geen problemen eenvoudig te bedienen en te reinigen.
En de smaak is ook goed, wij vinden dat wij tot op heden een goede keus hebben gemaakt.

G.I. Jane 29-01-2011

Apparaat hebben wij nu 1 maand in het bezit, ik kan dus nog niet veel zeggen over de duurzaamheid.
Volgens de specificaties hier op Kieskeurig zou je alleen espresso en ristretto ermee kunnen zetten.
Echter je kan er het zelfde mee als de 850, met als enigste verschil wat deze niet heeft: kopjes voorverwarmer bovenop het apparaat en 2 cappuccino's tegelijk (2x koffie tegelijk is wel mogelijk). Daarnaast is de 830 alleen in het zwart en de 850 in het zilver en krijg je daar nog de RVS melkbeker standaard bij.

Het volgende kan je bereiden dmv het handige symbolen display:
Espresso, cappuccino, latte machiatto, caffe latte, caffe lungo, ristretto. Het is dus een volautomatische one touch cappuccino maker (en one touch reiniger).

Je kan 1 instelling vast erin zetten als Mijn Koffie en er zit ook een handig reinigingsprogramma bij. De zetgroep kan er eenvoudig uitgehaald worden en indien nodig gereinigd.

Ik heb nog nooit zoveel koffie gedronken als de laatste maand. Je kan per kopje nog de sterkte van de koffie, de hoeveelheid melk en koffie verhouding instellen. Dit als je niet van teveel melk houdt in de cappuccino, een sterkere koffieboon hebt die je wat milder wilt hebben of als de beker kleiner is.

Als de melk erg koud is uit de koelkast dan warm ik deze altijd een beetje op in de magnetron of ik verwarm de bekers met water in de magnetron.
Wij zijn erg tevreden over dit apparaat en hebben eerst zitten twijfelen over de Jura maar toch voor deze gekozen qua display en mogelijkheden voor dezelfde prijs. Nivona komt overigens uit dezelfde fabriek als Jura.