De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 145 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi Magnifica S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Jenny 24-12-2016

Niet naar wens in prijs en kwaliteit

De koffie smaakt goed.
De machine is niet echt gemakkelijk schoon te maken bij een aantal dingen kun je niet open maken of schoon maken. De machine verbruikt veel water bij aan en uit zetten.
De machine wil iedere maand ontkalkt worden. Maakt behoorlijk herrie bij het malen.
Nu na 2 jaar begint de machine in de afvalbak te lekken en zijn de koppen koffie minder gevuld.
Jammer voor deze machine, ik ga toch op zoek naar een andere.

Hanneke de Vries 15-12-2016

fijn overzichtelijk apparaat

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

deze espressomachine levert veel voor, in vergelijking met andere machines, weinig geld. Hij is zeer makkelijk in de bediening en levert heel goede koffie, mede omdat er zoveel instelbaar is naar eigen keus. Wat ik ook heel goed vind is dat je 2 jaar lang service aan huis hebt, voor het geval iets niet in orde zou zijn. Ook een enorm voordeel ten opzichte van veel andere machines is het feit dat je het waterreservoir naar voren open trekt. Veel machines hebben het waterreservoir tegenwoordig aan de achterkant. Dit betekent dat je de machine eigenlijk niet op het aanrecht onder bovenkastjes kunt plaatsen omdat je dan niet bij het reservoir kunt om het omhoog te trekken (bij veel machines) of, als het aan de achterkant zit, kun je er niet goed bij en moet je het apparaat wat omzetten en zo licht is dat ook weer niet. Helemaal toppie dus!

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • goede koffie
  • prettige plek waterreservoir
  • ziet er mooi uit
  • makkelijk in bediening en schoonmaken

Minpunten

• geen

Frans 06-12-2016

eenvoudige bediening

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Het is een simpel machientje, De koffie mist de warme diepte en karakter van een goede kop koffie. Maakt niet uit welke kwaliteit bonen je erin stopt. Koffie heeft een waterige smaak hoe je ook de instellingen wilt verzetten.

Martens 30-11-2016

Rood lampje blijft branden

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Ik ben niet tevreden over het app hij maakt veel herrie. Als je cafeïne vrij wil drinken moet dat gemalen koffie zijn die blijft hangen en overal in gaat zitten.
Het rode lampje van ontkalken blijft branden terwijl ik het app ontkalkt heb
Wat mij trouwens erg vroeg leek na een maand.
Daarover gebeld als antwoord nog een keer ontkalken. Dus nu zit hij in de doos
en heb ik weer een nespresso aangeschaft

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Koffie smaakt lekker

Minpunten

• Teveel herrie
  • Ontkalken
  • Cafeïne vrij drinken

Jenny 23-12-2016

Helaas maar ik deel deze mening.
Gebruikt veel water
Maakt veel herrie bij het malen.
Wil iedere maand ontkalkt worden.
En nu begint de machine ook nog water te lekken in de afvalbakje waar de gemalen gebruikte koffie in valt. Hierdoor halve koppen koffie geeft.

Nee ben niet tevreden in de prijs en kwaliteit verhouding.

anouk 04-03-2017

Ons apparaat maakt ook erg veel herrie. Begint al bij het opstarten/opwarmen. Ook lekt hij water onder het rode opvang bakje waar overigens bijna geen water in zit. Delonghi wat zijn jullie tips??

Officiele reactie van De’Longhi 01-12-2016

Geachte heer, mevrouw Martens,

Hartelijk dank voor uw reactie op deze website.
Alle euvels die u vermeld in uw review kunnen we vaak al via de mail of telefonisch aan u uitleggen.
Ik zal dan ook via kieskeurig uw mailadres opvragen, zodat we u wellicht nog kunnen helpen met uw vragen als u nog in het bezit bent van dit apparaat.
Wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen met u.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

De'Longhi Group Nederland

Dirk 23-11-2016

Fantastische koffiemachine

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Een geweldig koffiemachine waar we zeer tevreden mee zijn. Duidelijke uitleg bij het opstarten en een goed resultaat wat betreft smaak van de koffie. Voor de prijs kregen we een fantastisch apparaat.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Heldere uitleg van product
  • heerlijke koffie

Minpunten

• geen

rik 16-11-2016

Zeer goed aan te passen aan persoonlijke smaak

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

zowel maalgraad, hoeveelheid koffie en temperatuur zijn aan de persoonlijke wensen makkelijk aan te passen. Waterreservoir is makkelijk uitneembaar. Verklikkerlichtje om water bij te vullen. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • naar persoonlijke wensen regelbaar

pjfoostdijk 01-10-2016

goed apparaat

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Goed apparaat. Goede koffie. Snel. Ik heb hem nu een aantal maanden, doet het goed, moet hem nog een keer schoonmaken, maar ben erg tevreden.

Pluspunten

• goede koffie
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Corina 01-09-2016

heerlijke koffie

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Mooi strak koffieapparaat, een blikvanger in de keuken. Duidelijk instructieboekje. Apparaat maakt heerlijke koffie, ook het stoompijpje voor de cappuccino werkt perfect. Kortom heel blij met dit apparaat.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • heerlijke koffie
  • duidelijke instructies
  • stoompijpje oke

UB 03-08-2016

uitstekend en betaaldbaar apparaat

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Dit is al mijn tweede DeLonghi koffiemachine. De eerste is na 12 jaar intensieve gebruik kapotgegaan.
Ik vind dit uitstekend apparaat. Bid veel mogelijkheden tegen goede prijs. Je kunt kiezen of je gemalen koffie of koffiebonen wil gebruiken. Je kunt verschillende soorten koffie maken, ook verschillende sterkte. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar om lang verhaal kort te houden: echte aanrader!

Carola 18-07-2016

Super volautomatische koffieapparaat

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Mooi zwart volautomatische koffieapparaat, koffie met mooie cremelaag en goed van temperatuur! Kan er heerlijke cappuccino's meemaken! Heel makkelijk in gebruik, en in onderhoud!

Carola 17-07-2016

Super volautomatische koffieapparaat

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Mooie zwarte volautomatische koffieapparaat, makkelijk in gebruik! Lekkere koffie en goed van temperatuur!

sufos 06-07-2016

Slappe hap

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Heb dit apparaat al meer dan een jaar in bezit maar het wordt toch tijd voor een review. Mijn enige en grootste ergernis is het zetten van 2 kopjes tegelijk. Dit werkt in tegenstelling tot 1 kopje voor geen meter. Op het moment dat je 2 kopjes zet wordt het een slappe hap, niet te drinken. Ook al staat de instelling op zo sterk mogelijk het maakt allemaal niet uit het blijft slap. Bij 1 kopje werkt het allemaal prima zoals bedoeld. Verder weinig klagen over het apparaat. Werkt verder goed en maakt makkelijk schoon.

Ellen 28-01-2019

En daarom zet ik 2 kopjes 1 voor 1: wel de 2 kopjes onder het apparaat zetten, maar daar eerst over verdeeld 1 kopje zetten en vervolgens het 2e kopje. Ietsje omslachtig, maar zo houd je de kwaliteit van 1 kopje koffie.

Eroughskirt 02-07-2016

BLIJ! Eindelijk lekkere koffie thuis!

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Na jarenlang met pads gerommeld te hebben, zetten we nu zelf -geheel naar ónze smaak- onze eigen koffie! Dit is eigenlijk een must voor elke koffieliefhebber. Dat de bonen per kop gemalen worden en niet uit een pad of cupje komen vind ik de koffie echt ten goede komen.
De machine is erg makkelijk te bedienen en is een sieraad in mijn nieuwe keuken! Ik ben blij!

Maurits 29-06-2016

Top apparaat!

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Lekkere koffie en apparaat is makkelijk te bedienen. De koffieautomaat is niet super groot, en past dus ook in een kleine keuken.

Anneke 28-08-2016

mag ik vragen waar het waterreservair zit

Jan van de Nes 05-06-2016

Perfecte espressomachine

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

De DeLonghi Magnifica S is een zeer stijlvol uitgevoerde koffiemachine met een uitgebreide maar toch eenvoudige bedieningsmogelijkheid. Behalve de keuze voor de hoeveelheden te tappen koffie is het ook mogelijk de smaak in te stellen, de temperatuur en de mate van eco-vriendeljkheid. Met name de instelbare automatische uitschakeling is heel prettig. Het spaart elektra en houdt de machine voldoende tijd beschikbaar.

cschuurman 03-06-2016

DeLonghi Magnifica S Ecam 22.110.B

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Onlangs dit product aangeschaft als verjaardags cadeau. We hebben hem nu een paar dagen intensief gebruikt en we zijn er heel erg tevreden over. product is makkelijk in gebruik en staat erg mooi in de keuken. Zeker een aanrader!

gna00t 08-04-2016

Niet kapot te krijgen

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Dit apparaat gekocht voor op kantoor, ons beseffende dat we geen recht op consumentengarantie zouden hebben voor ons intensieve gebruik (+/- 30 koppen per dag). Als het apparaat 3 maanden mee zou gaan zouden we er al vrede mee hebben. Inmiddels 2 jaar verder en nog steeds geen enkel teken van slijtage. Ook zeer onderhoudsarm. Enige minpunt is dat er af en toe slappe koffie uitkomt, vooral bij het zetten van 2 bekers tegelijk.

mlamie 16-08-2017

Exact de zelfde ervaring. Bij ons op kantoor (ook zo'n 15 koppen per dag) en we zijn inmiddels al 3jr verder zonder problemen.

Tom 18-03-2016

Slechte Service De'Longhi

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Ik heb het apparaat nu sinds December - prima koffie, maar wel wat veel werk om alles schoon te houden, bij te vullen etc.

Wat me zeer tegen valt is de service van De'Longhi.
Bij aanschaf zat een actie voor 2 gratis kopjes en een gratis bus Illy koffiebonen.

Voor de actie moest je je online aanmelden en een streepjes code opsturen. Zo gezegd zo gedaan, maar er kwamen maar geen koffie bonen of kopjes. Volgense de klanten service van De'Longhi had ik me wel goed aangemeld, maar hebben ze nooit de streepjes code ontvangen. Verder konden en wilden ze me niet helpen en moest ik maar vooral mijn beklag op internet doen.

Bij deze!

Sanster 17-03-2016

Na drie jaar stuk

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Fijn apparaat, met veel plezier gebruikt. Helaas na 3 jaar stuk. Doet nx meer. Kan gerepareerd worden bij delonghi voor ruim 160 euro (als ik verzendkosten meereken). Laat maar

john56133 30-01-2016

Nu 2 jaar in bezit, op zich lekkere koffie, maar toch een paar kanttekeningen:

Lekbak is door talloze opstaande randen nauwelijks goed schoon te krijgen.
Bij gebruik van diverse merken bonen, machine telkens de maalgraad bijstellen, gevolg soms zeer slappe koffie, maalgraad fijner, dan slaat apparaat op tilt, opnieuw malen met grovere instelling, gevolg weer slappe koffie.
Apparaat maakt na 2 jaar heel veel lawaai (terugdraaien in het apparaat van de koffiemaler)
In het begin waren we heel enthousiast, dat is behoorlijk bijgesteld.

Jorrit 27-01-2016
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Wij maken er bijna exclusief cappuccino mee, maar dit gaat werkelijk waar perfect. Je moet even handig worden met het opschuimen (youtube filmpjes kijken!), maar zijn ze echt fantastisch. Helemaal voor de prijs. Verder bestellen we het waterfilter (1 keer per maand) en de ontkalkoplossing (afhankelijk hardheid water) online, dan valt dat mee. Erg fijne toevoeging is ook de mogelijkheid voor het gebruiken van gemalen koffie, vooral om even een decafé te maken voor laat op de avond.

JhnNgn 15-01-2016
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Gemakkelijk te bedienen. Gelukkig afzonderlijke knoppen voor espresso (1 of 2 x) en grotere koffie (bijv. voor Capucino, 1 of 2 x). Gemakkelijk te reinigen. Geeft alleen niet door als de koffie (bijna) op is, dat hoor je te laat als je het niet tijdig hebt gecontroleerd. Maar verder: prima. Onze vorige machine was een dure Siemens en die was na 4 jaar total loss (reparatie was net zo duur als deze hele DeLonghi machine). En die was eigenlijk ingewikkelder in de bediening. Kortom, we zijn happy.

Gaal41 01-01-2016
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

vorige koffiemachine ging kapot en we wilden eigenlijk hetzelfde merk terugkopen tot ik deze op internet tegenkwam. gisteren gekocht en wat een super fijne machine. makkelijk in gebruik maar ook de koffie is goed heet en de machine maakt weinig geluid bij het malen van de bonen. ik heb er een aparte melkopschuimer bij dus die vd machine gebruik ik niet. vind de prijs/kwaliteit verhouding erg goed. een echter aanrader om lekkere koffie te drinken.

Robbie2007 27-12-2015
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Voor wie nog twijfelt: hak de knoop maar door. Dit is - in zijn prijsklasse - een geweldige machine! Aangemoedigd ook door de Consumentenbond die het product meerdere keren uitstekend beoordeelde, ben ik sinds een week eigenaar van deze volautomaat.

Ik zet de pluspunten op een rijtje.

Om te beginnen is het apparaat behoorlijk stil. Dat is best prettig, want koffiemachines kunnen flink wat decibellen produceren.
Dit type gaat ook zuinig om met energie en heeft - voor wie dat nog niet genoeg is - bovendien een ecostand. Ingeschakeld is een iets langere opwarmtijd nodig, maar in de praktijk valt die extra tijd reuze mee.
Dan is deze DeLonghi uiterst compact en hij neemt zodoende weinig ruimte in op het aanrechtblad. Het kleinere formaat gaat overigens niet ten koste van de inhoud van het bonen- en het waterreservoir. Die zijn royaal bemeten!
De machine laat zich direct al bij het eerste gebruik intuïtief bedienen. Geen overbodige toeters en bellen, een kind kan de was doen.
Voor wie een uitstapje maakt naar de gebruiksaanwijzing: die is helder geschreven, laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Het oog wil ook wat en deze koffiemachine oogt fraai. Ik had mijn zinnen gezet op de zilverkleurige variant, maar daar zat een levertijd op en die scheelde in prijs best veel met zijn zwartkleurige broer. Daarom de zwarte uitvoering gekocht en ik heb daar uiteindelijk geen spijt van.
Het apparaat maakt een stoere indruk en alles voelt solide aan.
De verschillende onderdelen laten zich makkelijk verwijderen en dat is belangrijk, omdat een dergelijke machine betrekkelijk veel onderhoud nodig heeft.Ik heb direct maar de nodige onderhoudsproducten in huis gehaald, zoals anti-kalk en reinigingstabletten. DeLonghi adviseert een waterfilter te plaatsen, standaard in de doos meegeleverd. Realiseer je wel dat een dergelijk filter rond de twaalf euro kost en na twee maanden is uitgewerkt. Het filter zou de smaak van de koffie ten goede komen. Ontkalken moet je zo wie zo volgens het voorgeschreven schema blijven doen. Ik weet nog niet of ik het filter blijf gebruiken.

Dan de koffie. Die smaakt voortreffelijk. De espresso met het juiste crèmelaagje, de koffie goed op temperatuur. Ik hoefde zelf niet veel aan de fabrieksinstellingen te wijzigen, maar die zijn eenvoudig aan te passen. Het opschuimen van melk voor een cappuccino is simpel.

Kortom, ik ben blij met de aankoop en hoop nog lang plezier te hebben van deze machine.

Michel 15-06-2016

Hallo,

Ik heb een vraag, welk ontkalkingsmiddel gebruikt u, is dat de officiele Delongi of een andere

Brigitte 02-03-2018

Hoi robbie,
Hoe gebruik jij die reinigingstabletten?
Ik vind het vreemd dat je eigenlijk alleen de zetgroep moet schoonspoelen en ontkalken maar heel belangrijk niet het inwendige systeem. onze koffie smaakt niet lekker na 1 jaar

Michel 16-06-2016

Ik zag op onderdelenwinkel.nl de waterfilter van Delongi voor 7,99, en de onkalker voor 8,99 voor 500 ml, of zal dit niet origineel zijn..

Robbie2007 17-06-2016

Een reactie op de vragen van Michel.

reinigingstabletten lossen het koffievet op dat zich bij veelvuldig gebruik kan ophopen in de leidingen.
De prijzen van de filters en de ontkalkingsvloeistof die je noemt bij de onderdelenwinkel zijn inderdaad heel scherp, vooral ook omdat het de originele producten van DeLonghi betreft. Er is echter wel een maar: je betaalt altijd verzendkosten, ongeacht het bedrag dat je besteedt. Neemt niet weg dat je bij slim bestellen (voorraadje aanleggen) wel voordeliger uit kunt zijn. Dus: goede tip!

Th.M 31-10-2017

Omdat sommigen de koffie slap vinden ben ik op zoek gegaan naar welke koffie nu het beste is.
Bij de vraag op de coolblue site, welke koffiebonen je het beste kan gebruiken las ik dit verhaal: Sommige mensen geven de voorkeur aan 100 procent Arabica koffie, omdat ze van mild en aromatisch houden. Voor je machine het beste, want zo heb je niet met de vettere Robusta bonen te maken die je machine op den duur kunnen verstoppen. Maar aan de andere kant geeft die vettere Robusta boon wel een mooie cremalaag op je koffie en bevat hij meer cafeïne voor die oppepper die je soms nodig hebt. Als je het beste van beide werelden wilt, kies je voor een melange met veel Arabica en een beetje Robusta, denk aan de verdeling 80-20%. Dit werd ook bevestigd toen ik naar de winkel belde, de 80-20% mengsel is ook zeer geschikt voor dit apparaat en smaakvol. Wij gebruiken de darkroast van de Hema, die is echt erg lekker en helemaal niet duur.
Verder ben ik super blij met de aankoop van dit prachtige apparaat, ik hoop dat hij echt beter is dan mijn vorige Siemens want dat was een ramp.....

Michel 16-06-2016

Ps, wat bedoel je met reinigerstabletten, je hoeft alleen maar te onkalken

Robbie2007 07-02-2016

Naar aanleiding van je reactie: in het bonenreservoir bevindt zich de regelknop van de koffiemolen. Die staat standaard ingesteld op fabriekswaarden. Wat je kunt doen is de knop tegen de wijzers van de klok in een klik draaien. Het gevolg is dat de bonen fijner worden gemalen en dat dus het water langzamer doorloopt met als gevolg sterkere koffie.

Los daarvan is het ook zoeken naar de juiste bonen. Dat is echt een kwestie van smaak. Het beste kun je honderd procent Arabicabonen gebruiken.

Robbie2007 16-06-2016

Waterfilters bestel ik online bij de waterfilterwinkel en dan het huismerk ('AllSpares Waterfilter AS-CF060 voor DeLonghi DLSC002'). Scheelt zo'n vier euro per filter!
En als je daar toch shopt, bestel je ook voordelig ontkalkingsmiddel. Die neem ik wel van DeLonghi zelf: de halve liter. Daarmee kan ik in het tempo waarin ik nu ontkalk (zoals eerder aangehaald valt dat reuze mee) nog jaren vooruit!

Michel 15-06-2016

Nog een vraag, welk merk waterfilters gebruikt u

Th.M 31-10-2017

Ik koop het bij Conrad.nl, hoe meer je koop hoe voordeliger

Robbie2007 08-03-2018

Dag Brigitte,

De reinigingstabletten heb ik nog ongebruikt in de doos. Ik moet je dus het antwoord schuldig blijven: de gebruiksaanwijzing van de machine geeft geen enkele aanwijzing hoe de tabletten te gebruiken.
Na ruim twee jaar doet mijn apparaat het nog voortreffelijk, maar ik ben er erg zuinig op. Dus maandelijks de zetgroep schoonmaken en ook de andere inwendige delen - voor zover toegankelijk - ontdoen van smurrie. Verder uiteraard ontkalken en ik vervang trouw om de twee maanden het waterfilter.

Over een teruglopende smaak van de koffie heb ik geen reden tot zorgen of klagen. Ik vind het wel leuk geregeld andere bonensoorten uit te proberen, mits honderd procent Arabica.

Ben nog steeds erg tevreden over mijn De'Longhi. Heel af en toe schiet de machine in storing. Dan verschijnt er in het display een rode driehoek en doet hij helemaal niets meer. De eerste keer kreeg ik het Spaans benauwd tot ik bedacht dat het misschien helpt wanneer je de netspanning verbreekt. Dat bleek te werken; het apparaat reset en er is verder niets meer aan de hand. Misschien dat jij of anderen zich hierin herkennen?

Staat voor mij vast dat mijn volgende koffiemachine weer een De'Longhi wordt, vooral als ik van collega's hoor wat die niet voor gedoe hebben met hun apparatuur van andere merken.

Robbie2007 13-06-2016

Het filter gaat twee maanden mee. Ik heb geen ervaring met het weglaten, omdat ik het trouw om de twee maanden vervang. Overigens bestel ik filters niet van Delonghi zelf, maar een imitatie bij de waterfilterwinkel en dat scheelt een stuk in de prijs zeker wanneer je een voorraadje aanlegt.
Wij drinken veel koffie en het viel me mee dat - na ingebruikname van het apparaat eind december - ik begin juni pas voor het eerst hoefde te ontkalken. Wellicht is dat te danken aan het filter.
Hoe dan ook: ik blijf de filters gebruiken.

maxje4 12-06-2016

Ik twijfel over aanschaf ivm de dure waterfilter elke maand of om de maand. Heeft u al ervaring met het weglaten van deze filter?

M 06-02-2016

hallo. Kun jij mij vertellen ho ik een stevig bakje krijg ik heb namelijk de knop helemaal op sterk staan en nog vinden wij de koffie niet strek doe ik iets niet goed ik gebruik douwe egberts bonen

arenlou 12-12-2015
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Mooi meteriaal. Wel veel plastic maar het geheel voelt stevig aan. Mooi glanzend afgewerkt. Knoppen en los te halen delen voelen degelijk aan. Zeker geen goedkope indruk. Na het uitpakken is het wel verstandig even de handleiding te lezen. Programmeren van instellingen moet als de aan/uit schakelaar achterop aan staat maar de aan/uitknop op de voorkant uit. Moet je even weten. Verder is het een eerste keer het systeem doorspoelen waardoor alle leidingen vol water zitten. Zachtheidsfilter plaatsen (eerst vollaten lopen met water) Makkelijk. Dan 4x een test bakkie zetten door simpelweg de knop in te drukken. Dan....klaar voor gebruik.
Let wel op dat bij het aan en uitzetten de machine zelf doorspoelt. Opvang bak vangt het wel goed op, of je zet een kopje eronder. Machine geeft zelf aan wanneer de gebruikte koffiedrab (tot mooie puck samengeperst en in opvangbak gedumpt) weggegooid moet worden omdat de bak vol zit. Legen gaat gemakkelijk. Hele voorkant trek je er makkelijk uit. Zit wederom degelijk inelkaar. Even onder de kraan de bak schoonspoelen en ....klaar. Nog geen een keer het mechanism hoeven schoon te maken. Hoeft maar 1x per maand zo schijnt. Ook dit gedeelte (zit achter het waterreservoir) gaat degelijk eruit en erin. Geen gepiel, geweldig..!
OK: nu de koffie. 1 of 2 espresso, 1 of 2 lungo (gewone kop koffie, geen mok). Opschuimen met tuutje, werkt prima. Voldoende stoom en lekker snel. Wel goed schoonmaken dat tuutje. Gaat gemakkelijk los. Doekje en klaar...!
SMAAK: ik houd van lekker pittige koffie. Mijn standaard ligt best hoog qua smaaktevredenheid.
Ik heb de fabrieksinstelling nauwelijks hoeven aan te passen. Grote knop op voorkant iets voor 12 uur gezet, kleine maalkeuze op 4. Na flinke maalgeluiden en een duidelijk werkend mechanisme (koffiemalen maakt uiteraard geluid, maar de koffie moet geperst worden wat wordt aangestuurd door inwendig systeem. Na het koffiezetten onder hoge druk wordt de koffiedrab in puck vorm in de afvalcontainer geleegd....: dit maakt best flink geluid) en dan.................
is je kopje HEERLIJKE koffie klaar.
Smaak: tja, ik vond het g-e-w-e-l-d-I-g...
maar smaak verschilt.
In Italie aan de espressobar krijg je dezelfde smaak, echt waar.
Koffiebonen is gewoon lekker proberen.
Ik heb nu de Lidl espressobonen. Vind die al prima. Hema espressobonen schijnen ook heerlijk te zijn.
Uiteraard ga ik ook even naar de echte koffiewinkel voor aantal kwaliteitsbonen. Maakt de smaaksensatie helemaal complete.

Goede machine, ziet er gaaf uit, let wel even op de maten hij is best diep, maar op een aanrechtblad past het prima.
Oh ja: zit een zachtheidsfilter in. Deze moet elke twee maanden vervangen worden. Kost 11 a 12 euro per stuk...dat je het even weet.

arenlou 03-01-2016

hoe herken ik de zgn vette bonen?

maxje4 12-06-2016

dat vind ik een aardige review van Dommelsch. Over dat waterfilter en de vettigheid van de bonen. Goede tip. Is het filter nu nodig voor de koffiesmaak of voor het technische gedeelte van de machine. Ik hik aan tegen de dure filter elke maand

Dommelsch 14-12-2015

Ik gebruik het filter nooit. koffie smaakt me prima.
Voor niet te vette bonen: gebruik louter 100% Arabica.
Tevens: Gebruik nooit en te nimmer mineraalwater!

Tgi 13-12-2015

Het zachtheidsfilter heb ik nog niet eerder vervangen. Let op gebruik niet te vette bonen, want dan loopt ie vast.

Dommelsch 04-01-2016

Op de verpakking staat altijd vermeld wat voor bonen het zijn. robusta bonen zijn vetter dan arabica.

Dommelsch 13-06-2016

Het waterfilter is een onthardingsfilter dus met name bevorderlijk voor de levensduur. Ik gebruik mijn machine nu al 5,5 jaar zonder problemen. Zorg wel dat je altijd op tijd ontkalkt en met het juiste middel. Of het de smaak ook beïnvloed, ik weet het niet. Ik denk dat het verwaarloosbaar is.