De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 145 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi Magnifica S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Ruud R 19-11-2015
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Perfecte machine om heerlijke koffie te zetten. Eenvoudig in gebruik en in onderhoud. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Machine net een paar dagen in bezit, dus over de duurzaamheid kan ik nog niets zinnigs zeggen.

Terra65 20-11-2015

Ondertussen bijna 3 jaar dagelijks in gebruik. Goed voor gezorgd: op tijd ontkalkt, elke paar maanden een vers waterfilter, regelmatig de zetgroep er uit om schoon te maken... maar heb dan ook nog geen storing gehad en de koffie is nog net zo lekker als in de eerste weken.

santana1950 19-10-2015
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Wij hebben deze koffiezetter 2 jaar in gebruik en hij bevalt prima ,is gemakkelijk in onderhoud en geeft een prima bakkie koffie zowel gewone als espresso koffie .
al met al een echte aanrader wij willen geen andere dan alleen DeLongi
Ans en Tom .

Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Nog een keer een review van de Delonghi Magnifica S !! (2e)
We hebben het apparaat 3,5 jaar.
Koffie maken met uitstekende smaak.
Schoonmaken is een must: elke maand.
Ik gebruik HG schoonmaakspul. werkt goed en niet zo duur als Delonghi materiaal.
afgelopen weken problemen gehad met de uitstroom van water. Het liep meteen in het uitloopbakje.Oorzaak het drukventiel werkte niet goed.Water stroomde in het bakje, ook bij doorspoele. Er werd wel gemalen, maar er kwam geen koffie door het uitloopje.
Via internet een video gevonden : www.youtube.com/watch?v=eiMTBEsk9ew
Hier wordt beschreven hoe je het drukventiel kan vervangen.
Drukventiel via interne besteld :54€
Mbv video het drukventiel er in gezet. Het apparaat werkt weer zoals het hoort.Video is wel in het frans, maar is redelijk goed te volgen.
LET OP : drukventiel werd geleverd zonder rubberen afdichtringetjes! Deze heb ik van de oude afgehaald en op de nieuwe gezet.
Lekkage is nu voorbij.
Cappucino, etc is weer mogelijk.
Het is geen 100% klasse apparaat, maar de kofiie is lekker.

joki1713 19-11-2015

Wat een goede review en tips.
Ik heb het apparaat nu 1 maand en ik ben dik tevreden.

Ard_66 06-07-2015
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Sinds een paar dagen heb ik deze machine in huis. Geweldig veel mogelijkheden kun je zelf instellen. Temperatuur, sterkte, maalgraad, grootte van je kopje enz. En alle mogelijkheden zijn gemakkelijk in te stellen. Koffie zetten is helemaal simpel: kopje eronder, druk op de knop en klaar. Het gebruiksgemak is dan ook meer dan prima. Wel altijd even kijken naar de watertank: je krijgt te laat een seintje dat de bak leeg is, zodat je met een half kopje kunt komen te zitten.

Het apparaat is niet al te groot, zeker vergeleken met onze vorige machine (siemens surpresso S20) De waterbak zit op een handige plek.

En cappuccino is ook heel goed te maken. Het pijpje om melk op te schuimen doet zijn werk erg goed! Wel belangrijk om, na het opschuimen, even met het bakje op je aanrecht te tikken om de grote luchtbellen eruit te halen en daarna de melk even rond te walsen. Maar dan heb je ook een heerlijk romig schuim.

De smaak van de koffie is prima, maar niet geweldig. Maar wellicht dat ik met wat meer experimenteren in de instellingen een nog betere bak kan krijgen. De espresso is wel prima. Goed van sterkte, mooi crema laagje.

Qua duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen. Die is na een paar dagen nog niet te bepalen.

Alles bij elkaar: dik tevreden.

G2al3dino4 14-05-2015
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

ruim 2 jaar in gebruik, 1. Attentie het filterplaatje op de zetgroep losdraaien en schoonmaken. Het niet opvolgen van het juiste gebruik, zal worden beloond. In dit geval voor de Monteur of de stort!!!!
m.a.w.niet meer schenken dan aan 4 personen achter elkaar!!!
Omdat de kontruktie van kunststof is!! Dat is zo gemaakt omdat dan de Koffie niet zo snel afkoelt!! Zoals bij Veel duurdere Metalen apparaten!Je hebt echt hete koffie daardoor.Tip, Door de knop stoom in te drukken en wachten tot het oranje lampje uit gaat!! Dan heb je nog hetere Koffie!

tester55 10-08-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

We hebben dit apparaat nu ca. 6 maanden. Tot nu toe zeer tevreden. Espresso en cappuccino smaken prima en zijn goed warm. Dit apparaat is eenvoudig te bedienen en spoelt zelf schoon na gebruik. Het apparaat is ook niet enorm groot, dus geen-sta-in-de-weg. We hebben ook een nespresso-apparaat. Dat is ook prima en erg handig, maar toch best duur in gebruik en niet echt duurzaam vanwege veel aluminium-afval.

joop559 26-02-2015

Wat is de ervaring v.w.b. de smaak in vergelijking met Nespresso. Ik gebruik nu ook Nespresso en de Citiz begint te lekken en is dus aan vervanging toe. Inderdaad zijn de kosten per kopje aardig aan de prijs. Maar de gebruikte capsules kun je gratis laten meenemen in een speciale zak voor recycling. Benbeniwud

stojoh 19-02-2015

hoe staat het met het geluid van dit apparaat onze vorige DeLonghi maakt veel lawaai tijdens aanzetten en koffie zeetten

John1971 24-05-2015

Bonen machines maken altijd wat lawaai. Maar deze is redelijk stil. Ligt ook aan de plaatsing in de keuken. Naast een wand maakt het meer lawaai. Kijk een op koffiediscounter. Daar staat een filmpje.

Baake 01-08-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Super apparaat, eenvoudig en doet precies wat t moet doen; goede kop koffie zetten.
Na 3 weken klein probleempje met één van de doorvoerpijpjes.
Delonghi gebeld. Twee jaar garantie met service aan huis!!
2 dagen later monteur langs geweest, alles gefixt.
Super

hansw49 01-07-2014

Tot 2 jaar en 1 maand tevreden over deze machine maar na
deze periode liep hij volledig vast.
Bij Repaircafe geconstateerd dat het aandrijfmechanisme
volledig is versleten , ondanks regelmatig onderhoud.
Er zijn meer gebruikers die deze ervaring hebben.
Uiteindlijk een dure investering , nooit meer een Delonghi.

maxje4 12-06-2016

ik heb het nog niet dus ook geen kennis van de handleiding. Ik ben me aan het orienteren. Hoezo geen 8 kopjes achter elkaar? Dus voor je visite kan je geen espresso's zetten?

G2al3dino4 14-05-2015

Je moet dit Apparaat wel Volledig Schoonmaken dus ook de zeef op de zetgroep, het apparaat is niet zo geschikt voor poeder koffie!
De grootste fout word gemaakt! voor 8 personen koffie te zetten en dan ben je er zo vanaf daar zijn fabriek apparaten voor uitgevonden.
Kantine`s etc. Maar ook verkeerde bonen met een steentje er in! Dan is het ook afgelopen en uit!

Tgi 04-10-2015

Je dient de aandrijfas af en toe te smeren met vaseline.(1x per jaar)
en schoonmaken is ook wel belangrijk aan de binnenkant.
Ik heb hem 3,5 jaar

perfecto49 02-06-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Wat een fantastische machine,de koffie is heet en het stoompijpje maakt heerlijk schuimende melk, de bediening is echt simpel.Ik heb de maalgraad op bijna 3 staan en de sterkte is makkelijk te regelen met de grote knop.Ik miste hier in nederland het heerlijke kopje macciato uit Italië,maar dat is werkelijk met deze machine opgelost.(knop op de sterkste stand en dan het kleine kopje links + de opgeschuimde melk). Ik gebruik de bonen van de Hema (100% Arabica)

Phillip T. 15-05-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Zojuist deze machine aangeschaft bij Redcoon. Zelden heb ik zolang moeten wikken en wegen voor de aanschaf van een apparaat, maar ik ben nogal kritisch als het gaat om koffie en in Nederland durf ik eigenlijk ook alleen maar thuis koffie te drinken, omdat het elders negen van de tien keer tegenvalt. Ik houd van de pittige Mediterraanse smaak en drink het liefst ristretto's met een glaasje water (of 's avonds een glaasje grappa) toe. Als oud-horeca man en liefhebber durf ik mezelf best een 'amateur-barista' te noemen, dus wilde ik mijn keuze niet over één nacht ijs laten gaan. Gelukkig hield ik, dankzij Kieskeurig.nl, een kleine selectie over aan de hand van mijn zoekcriteria. Ik wilde zelf de maalgraad, temperatuur, water hoeveelheid en sterkte van de koffie kunnen bepalen. Daarnaast moest het een Italiaans ontwerp zijn, omdat ik na het lezen van de reviews vreesde dat de Duitse en Nederlandse merken teveel afgestemd zijn op de Noord-Europese smaak. Verder wilde ik zelf de melk kunnen opschuimen (scheelt ook een hoop schoonmaakwerk), dus enkel een cappuccino stoompijpje en heetwatertapje (voor thee) en omdat hij in de woonkamer staat waar ik geen keuken heb, moest het een volautomaat zijn. Tenslotte vond ik een warmhoudplaatje voor de kopjes van belang en als je een machine van rond de €300,- zoekt, dan is dit een van de weinigen die overblijft. Dit laatste criterium echter (warmhoudplaatje voor kopjes), voldoet helaas niet. Dat is best jammer, want als je dit zoekcriterium weglaat, dan wordt het keuzeaanbod veel groter. Vandaag heb ik hem de hele dag aan gehad, maar het warmhoudplaatje wordt een heel klein beetje 'lauw' aan de linkerkant, maar dit is nauwelijks voelbaar. Ik ben benieuwd of de fabrikant of iemand anders mij kan vertellen of dit zo hoort, of dat ik nog iets moet instellen om dit plaatje heet (desnoods warm) te krijgen. Er is in elk geval niets over te lezen in de handleiding.

Intussen heb ik na enkele uren 'tunen' de koffie op mijn smaak afgestemd, wel met de maalgraad- en sterkte knoppen op vrijwel 'maximaal'. Daarnaast heb ik van de espresso knop een ristretto knop en van de caffè lungo knop een espresso knop gemaakt. Watertemperatuur kent 4 standen, deze heb ik op maximaal gezet. Wegens het niet warm worden van het warmhoudplaatje, warm ik mijn kopje even voor met wat heet water. Prima te drinken dus en het grootste pluspunt van deze machine is dat je zoveel zelf kan instellen.

mnaber 13-04-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Ik heb dit koffieapparaat nu een paar weken in huis. Ik heb hem gekocht bij Modern.nl. Hiervoor had ik een senseo. Ik proef duidelijk het verschil in koffiesmaak. Met de DeLonghi 22110 kan je met één druk op de knop verschillende vormen van koffie zetten.
Toen ik het apparaat in huis kreeg moest hij eerst ingesteld worden. Het instellen gaat makkelijk dmv een stappenplan in de handleiding. Hier moet je wel even de tijd voor nemen, maar dan is het apparaat ook helemaal aan je eigen persoonlijke wensen ingesteld.
Tijdens het koffiezetten maakt het apparaat niet zoveel lawaai. Het apparaat is snel klaar voor gebruik. Hij warmt snel op. Ook het zetten van een kop koffie gaat snel.
Het apparaat geeft wel vrij vlot aan dat het opvangbakje voor de gebruikte koffie vol is. Maar goed, beter te snel dan te laat!
Een prima apparaat waar we hopelijk heel lang veel plezier aan beleven.

Thomas1704 14-03-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Gemakkelijk te installeren en aan te passen aan je eigen wensen (formaat klein en groot kopje koffie bijvoorbeeld). Verder compact apparaat en mogelijkheid om ook met gemalen koffie een kop koffie te zetten werkt goed.

Apparaat is snel klaar voor gebruik en zet lekker koffie.

rien51 07-03-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

We hebben m nu ruim 3 jaar. Werkt uitstekend en eenvoudig. Apparaat is heel praktisch en degelijk, al doet het kunststof anders vermoeden. Prima instructies van Oostendorp in Tiel meegekregen. Periodiek onderhoud gaat namelijk verder dan ontkalken. Er waren 2x problemen aan het stoomkraantje. Dat werd op de werkbank ter plekke uitstekend opgelost. Vier jaar garantie, oproep voor grote beurt na 3 jaar! Met elk bezoek tips weten we nu het apparaat maximaal te benutten en in optimale conditie te houden. Met goede service is 10 jaar levensduur mogelijk hoor ik.

Tgi 04-10-2015

Kun je aangeven wat je tips zijn om het apparaat in conditie te houden?

bananenboom 03-03-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Wij gebruiken nu de Ecam 22.110.b ruim een week en hij werkt geheel naar behoefte. De bediening is heel overzichtelijk en daardoor heel eenvoudig. De machine kan, door de schuifbare uitgang, zowel kleine als grote kopjes of bekers aan. Voordeel hiervan is dat spetteren zoveel mogelijk wordt tegengegaan.
De behuizing is stevig en kan makkelijk schoongemaakt worden.

venr 27-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Deze machine nog maar net in huis maar meteen geprobeerd. Geweldig verschil als je normaal Senseo koffie drinkt. Deze koffie smaakt erg goed.Ik ben begonnen met Arabica bonen maar ga zeker ook andere bonen uitproberen.
Wat opvalt is dat het apparaat niet erg veel lawaai maakt. De koffie is goed heet en het bereiden gaat snel.
Wat wel jammer is dat de watertank snel leeg is. Dit komt omdat de machine bij het in- en uitschakelen van de Power, gaat spoelen. Dit kost best veel water. Ik zet maar een mok onder de uitloop zodat ik niet telkens de lekbak moet legen. Wanneer je dan naar de inhoud van de mok kijkt begrijp je waarom er gespoeld moet worden.
Het opschuimen van melk is mij nog niet echt goed gelukt. Gelukkig staan er bv. op Youtube filmpjes waar het opschuimen wordt voorgedaan.

postbuz 27-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Uitstekende espresso, prima afstelmogelijkheden naar de persoonlijke smaak, geslaagde vormgeving. Kleine footprint, maar gaat niet ten koste van de capaciteit van het water- of koffiereservoir. Uitneembare zetgroep is een duidelijke pre om de machine schoon te houden. Prijs/kwaliteit verhouding is super. De duurzaamheid is mede gebaseerd op onze ervaring met de voorloper, beter dan exemplaren van duidelijk duurdere merken, die we hiervoor hadden.

marcoalex 23-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Na aanschaf kon ik direct aan de slag door de goed begrijpbare handleiding.
Na diverse instellingen veranderd te hebben, heerlijke espresso en koffie kunnen zetten. Eindelijk weer koffie met een lekkere temperatuur.
Smaak en temperatuur is goed en eenvoudig in te stellen.

Over duurzaamheid kan ik niets vertellen, ik heb het apparaat enkele dagen.

alsnaap 21-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

De smaak bepaal je uiteindelijk zelf. Er zijn genoeg instel mogelijkheden en er is genoeg koffie

De mogelijkheden zijn ruim voldoende, zeker voor hetgeen wat ik ervan verwacht.

Gebruiksgemak is prima, de automatische 'uit' functie is handig. Verder spreken de knoppen voorzich

Duurzaamheid is wat minder, aangezien er vrij vaak moet worden ontkalkt.

hoe lang in bezit: enkele dagen, maar ik gebruikte het apparaat bij mijn ouders en die hebben de ECAM 22.110.b ongeveer een jaar

Sprink 19-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Hiervoor een Siemens met heel veel problemen. Oplossing hiervan was een dure reparatie. Deze machine is werkelijk perfect en de machine is heel erg stil vergeleken met de vorige. Koffie is heerlijk nadat de juiste instelling is verkregen. Helaas kan ik betreffende de duurzaamheid nog niets zeggen, maar het ziet er goed uit en de referenties zijn belovend.

Sprink 10-06-2014

Inmiddels heb ik deze machine 4 maanden in gebruik en nog steeds zeer tevreden. Koffie met goede smaak, makkelijk schoon te houden, makkelijk in onderhoud (1x per maand ontkalken).
Enige nadeel is dat het opstarten en uitschakelen behoorlijk wat water verbruikt, maar het reservoir is groot genoeg. Iedere morgen gooi ik standaard de lekbak en koffieprutbak leeg en vul meteen het water bij.
Super machine.

lklklk 15-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Makkelijk in gebruiksgemak. De smaak is instelbaar zo kan je je koffie lekker sterk maken. Er komt lekkere koffie uit en de machine is goed stil. Je kan het in eco modus zetten, zodat de machine na 15 mins vanzelf uit gaat. Makkelijk schoon te maken en makkelijk te onderhouden.

lamer282 09-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

wat een verschil met philips koffiezetter!
een blikvanger in de keuken en zoveel sneller en lekkerdere koffie. altijd vers en heet en geen verspilling. TOP!

Mjdb 08-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Veel stiller dan onze oude Siemens. Kleine zetgroep is makkelijk schoon te houden. Koffie smaakt prima en is goed te regelen mbt sterkte

jsiegmund 06-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Na een Senseo gehad te hebben nu toch overgestapt naar een "echt" koffiezet apparaat. Wat een wereld van verschil. De De'Longhi laat zich eenvoudig installeren met een heldere gebruiksaanwijzing. Water vullen, filter erin, even door de opstartprocedure en laat de bonen maar komen! Nog maar een paar kopjes gezet, maar ik ben nu al overtuigd dat ik veel plezier ga hebben van dit apparaat!

Sjakkie83 05-01-2014
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Obv de reviews en prijs kwaliteit verhouding in december gekocht.
Zeer prettig in gebruiksgemak; zowel het zetten van de koffie als het schoonhouden.
Ik drink zelf alleen maar cappuccino met het apparaat, wat zeer goed lukt met de melkopschuimer. Zowel met koude halfvolle, als koude volle melk (vers en houdbaar) , als speciale cappuccino melk (friesche vlag, duur!) gaat dit perfect.
Smaak is ook goed, maar hangt natuurlijk wel af van de bonen die je gebruikt. Ik gebruik momenteel zelf de DE L'or espressobonen elegante (nr 5). Staat wel op ca 80% sterkte.
Gebruik van de automaat is dagelijks 1 à 2 koppen voor mijzelf, en daarnaast tussendoor voor visite.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden.

majoruan 21-11-2013
Geschreven voor: De’Longhi Magnifica S

Dit voorjaar gekocht bij Block(inmiddels failliet)en meegenomen naar Spanje. Ondanks gebruik flessenwater met weinig kalk gaat het verklikkerlicht vaak na minder dan 10 dagen branden. Na laten kijken in Spanje lukte haast niet en mee terugnemen naar Nederland is moeilijk ivm bagagemogelijkheden in vliegtuig.
De machine maakt veel lawaai; zowel bij malen als koffiezetten en verbruikt heel veel spoelwater bij het aanzetten.
Contact met deLonghi Nederland (en Spanje)leverde niets op en bleek (in Nederland) zeer klantonvriendelijk.

Ik ben over het geheel zeker niet tevreden en zal zeker niet gauw weer een deLonghi kopen.
Joop Buskens