Gaggia RI9702/01 Volautomatische espressomachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia RI9702/01 Volautomatische espressomachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Marian804 17-12-2013

Heb het apparaat nu 2 jaar en nu kwam er in een keer geen water meer uit, hij maalde gewoon en toen was er niks meer, balen natuurlijk tot 23 dec. had ik garantie. STT Lelystad gebeld en moest hem opsturen, dat deed ik liever niet, dus ben er naartoe gereden (vanuit Limburg). Geweldige service, bij aankomst hebben ze er gelijk naar gekeken en heb ook nog wat tips meegekregen, de knop midden voor op de machine moet je geregeld aan draaien anders raakt hij verstopt en komt er geen water meer door, door de druk schiet dan de slang los zodat het water er onder de machine uitkomt, dat was dus bij mij het probleem en hebben ze meteen gemaakt. Ook mag je alleen maar koffiebonen gebruiken die voor deze machines bestemt zijn. Ik had voor deze machine de titanium, was ook een goed apparaat maar deze is het helemaal.
Je moet wel vaak lekbak legen en water bijvullen, daar klaagt iedereen over, maar ja bij een gewoon apparaat moet je dat bij ieder kopje. Ik ben er helemaal happy mee.

herbienl 26-06-2013

Wij kregen de Gaggia accademia nadat onze Gaggia titanium een aantal keer kapot was gegaan. (super service van Philips!!!!)

Pluspunt is het gemak van Capuccino en Latte. dit is echt geweldig met het extra melkbakje. Koffie is ook lekker warm, en alles is goed in te stellen. Meldingen over de standby knop heb ik niet, deze werkt perfect, 1 x drukken is genoeg. Je kan ook de koffie soorten goed instellen, hoeveelheid melk en warmte van het water.

Nadeel vind ik de kleine watertank (denk 1,2 liter, titanium had 2,1 liter) kleine opvangbak voor water. Je moet hem aardig vaak legen.

Er zou een aansluiting voor de waterkraan op moeten zitten (de nieuwste gaggia titanium kan dit volgens mij wel.)

De service van Philips (die doen het tegenwoordig) vind ik wel super! halen en brengen zonder problemen. En het probleem model omgeruild met een stuk beter model.

Weet niet of ik zelf het geld voor de accademia zou neertellen (is toch ruim 2x de gaggia titanium welke alleen geen automatische melkopschuimer heeft)Maar voor zoals Philips het heeft geregeld, wil ik hem niet meer kwijt.

Elly13 25-07-2012

Sinds een half jaar gebruiken wij tot alle tevredenheid de Gaggia Accademia. De koffie is lekker en het apparaat is makkelijk te bedienen. de min punten zijn, het kleine waterresservoir en het erg vaak schoonmaken van het lekbakje.

Jos D in Geleen 19-03-2012

Na drie maanden Gaggia:
apparaat werkt nog steeds en dat mag ook wel na 1150,- euro bia bobshop. Koffie is lekker, vooral alle mogelijkehden: gewone koffie, lungo, cappucino, latte macchiato. Prima smaak maar toch: koffie is niet altijd even warm! Alle koffies met melk erin vragen om het appart plaatsrn van de melkbeker. Hierin wordt melk snel zuur: geen idee hoe dat komt (alhoewel: na elke "beurt" wordt de melkhouder gespoeld met stoom. Nisschien dat dit ertoe leidt dat de melk in het reservoir verhit wordt en daardoor snel zuur wordt.
Technisch: de aan/uit-knop zit aan de achterkanr wat erg irritant is. Je plaatst het apparaat op het aanrecht (in een hoek) en moet steeds met een hand erom heen om het ding aan te zetten. Zet je hem te kort op de muur (achterwand) dan lukt dat niet en moet het apparaat naar voren woreden geplaatst. Hooogst irritant zijn de volgende zaken:
1. je zet het apparaat aan (via de moeilijk bereikbare knop aan de achterzijde) en hij gaat meteen in "stand by" modus. Dat wil je toch niet! Jr wil koffie maken. De softe knop op de bovenkant van het apparaat moet je wel 5 keer indrukken voordat hij in actie komt komt (echt slacht techinsch ontwerp). Met 1 keer zou hij het moeten doen.
2. na een paar koppen krijg je allerlei meldingen: ofwel de bonen zijn op, het water moet bijgevuld, maar het vaakst is het lekbakje vol. Dat zijn er twee: een onder de plaat waar het kopje op staat en één aan de binnenkant van het apparaat. De capaciteit is bizar klein temeer omdat het apparaat na drie kwartier stand by in een spoelmodus verspringt die steeds veel water in het afvalbakje lanceert.
Samenvatting:
Lekkere koffie, soms te koud, veel lawaai, duur in prijs (hoe lang moet jij werken voor 1150 euro netto?), irritant veel legen en bijvullen van lekbakjes en reservoirs. Doen? Tja, als je het geld ervoor over hebt.

beer1949 19-04-2012

Hi,

Vraag me niet hoe het komt maar naar verloop van tijd wordt de koffie warm cq heet.

Het ding moet je gewoon in stand by laten staan, opwarmen van het water kost meer dan 10 uur in de sb stand.

voor wat betreft de soft knop, die werkt goed als je zeg 1 a 2 minuten wacht voordat je de soft knop indrukt. Zonder enig haperen gaat de machine over van sb naar koffiezet functie (dus aan).
Ook ik vind dat de lekbak gauw vol is.zie mijn comment.

beer1949 31-01-2012

Vanwege het snel vol raken van het lekbakje, machine opgestuurd naar jawel Philips service center. Gaggia is nl. overgenomen door Philips. Machine zeker 2 a 3 weken niet beschikbaar vlgns Philips. Na 2 weken bericht gekregen machine mankeert niets aan. Het is normaal dat het lekbakje vol is na ca.7 koppen koffie.
Hoop dat de machine snel terug is, want het is behelpen met senseo pads.(eigenlijk niet meer te drinken als je de koffie van de Gaggia Accademia gewend bent). Perfecte machine alle koffies met een druk op de knop klaar. Vele koffiesoorten getest maar zijn er nog niet helemaal uit en gaan verder testen met koffie van het Kruidvat. kom erop terug welke koffie wij het smaakvolst vinden.

Anoniem 28-12-2011

Na de titanium nu ook de accademia gekocht geweldig en mooi apparaat 1 druk op de knop en je krijgt wat je wilt. Heb wel de filter er niet ingedaan, dan kreeg ik maar halve kopjes koffie later bleek dat ik hem eerst onder water had moeten houden (niet goed gelezen).
Het nadeel van de accademia vind ik het kleine waterreservoir, en de lekbak is snel vol.
Nu maar hopen dat hij net zo lang meegaat als de titanium.

Anoniem 16-04-2012

Na 4 maanden gebruik ben ik zeer tevreden over de accademia, het enige minpunt vind ik dat je wel heel snel moet ontkalken moet het nu al voor de vierde keer,drinken wel ongeveer 10 kopjes per dag, misschien dat het daaraan ligt, en moet vaak de lekbak legen maar dat wist ik al voordat ik hem kocht dus niet zeuren hij zet heerlijke koffie en daar gaat het mij om.

gelderlander 10-11-2011

Na de Gaggia titanium nu de Accademia.
Het is een sierstuk op mijn aanrecht en geeft een redelijke lekker koffie ik ben nog wel aan het zoeken naar de perfecte boon.
De bediening is erg makkelijk je alles helemaal naar je eigen wens instellen.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden... alleen is de lekbak wel erg snel vol na 6 kopjes koffie moet ik hem al weer legen.
Of dat normaal is, geen idee.

renny2 06-02-2011

Afgelopen vrijdag met onze 6 jaar oude Titanium naar de importeur geweest. Helaas de kosten voor reparatie waren te hoog. Toen de keuze weer een titanium of zo'n mooie Accademia. Toch maar besloten om de Accademia te nemen. Wat een fantastisch apparaat.
Cappuccino, latte macchiato, espresso of gewone koffie, ze smaken allemaal geweldig en super eenvoudig te maken. Voorheen maakten we met onze titanium nooit cappuccino omdat je dan altijd zat met alle attributen die je er op moest zetten, een kannetje etc. ook moest je dan alles direct weer schoonmaken.
Dit apparaat doet het allemaal voor je. Het is alleen een kwestie van de melkunit uit de koelkast pakken en er onder zetten. Als je klaar bent en de melk tuit terug draait, schakelt deze automatisch de clean modus in en maakt de toevoegpijp voor de melk zelf schoon.
Voor de liefhebber echt een top apparaat. We zijn wel benieuwd of dit apparaat ook minimaal weer zes jaar zonder storing meegaat.

Rene

Tom Poes 25-09-2010

Het is met recht een fantastisch apparaat die je een veel smakelijker cappuccino maakt dan je in een horeca gelegenheid krijgt. En het is ook nog eens super eenvoudig. Het mooie is dat de veelzijdigheid en de vele instelmogelijkheden het dagelijks gebruik totaal niet ingewikkeld maken. Druk op de knop; klaar.
Ik heb lang getwijfeld of ik wel veel geld uit zou willen geven voor een koffie automaat, maar we hebben totaal geen spijt van onze aankoop.
Het hele apparaat zit goed doordacht in elkaar, ziet er mooi uit en levert allerlei lekkere koffie soorten.

Jilles en Wanda 04-01-2012

Beste Tom Poes. Ons lijkt dit een fantastisch apparaat en wij willen weten of je nog steeds zo tevreden bent en hoe het met de duurzaamheid zit.

Jilles en Wanda