Krups Espressomachine combi RVS XP2240 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Espressomachine combi RVS XP2240 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Martine 24-02-2017

Ideale combinatie van filter en piston

Makkelijk in gebruik en een eenvoudig schoon te houden koffie apparaat. Beide functies worden hier in huis regelmatig gebruikt.
Ben de horeca piston apparaten gewend en die zijn zeker degelijker en uitgebreider, maar voor in huis is dit de ideale oplossing.
Wij gebruiken het met voorgemalen (espresso) koffie, dat werkt erg goed.

Het apparaat vertoont bij ons na 8 maanden gebruik nog amper gebruikssporen, ik herken me dan ook helemaal niet in het afbladderende rvs of roest waar in andere reviews over gesproken wordt. (misschien is dit vanwege de vaatwasser? Of veel contrast in warm/koud bij schoonmaken).

Melk opschuimen vind ik met dit apparaat niet ideaal omdat het niet tegelijk met het zetten van de koffie kan. Vanuit gemak pak ik dan toch vaak mijn losse melkopschuimer (nespresso), maar een echt minpunt zou ik het niet noemen.

Pluspunten

• Eenvoudig apparaat
  • Mooi ontwerp
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• er passen alleen kleine kopjes onder

MC 01-03-2016

Leuk idee om espresso en koffie te combineren, maar net buiten de garantieperiode van 2 jaar heeft de espresso het begeven. Komt geen espresso meer uit, de houder wordt eruit geperst/getrild. Het RVS bladdert af, metaal barst!! en het kunststof ook. Al met al dus ook een heilloze weg om te laten repareren. De klantenservice van Krups reageert alleen maar met standaard antwoorden, en ja, je raadt het al, hun adviezen gaan je nog meer geld kosten. Kortom, dure kopjes koffie!!

Henk 06-09-2017

Ik heb hetzelfde probleem: de koffiehouder schiet zelfs als een katapult de keuken in: zelfs gevaarlijk want het is een massief stuk metaal. Het chroom zit als alluminiumfolie om de houder en trek je er zo af !

manecas36 28-09-2015

Titel : niet kopen !
Ik had al eens gereageerd op een review maar zou mensen die overwegen dit ding aan te schaffen , willen waarschuwen .
Ook bij mijn tweede apparaat bladderde het rvs (een heel dun laagje volgens mij) af ,
ook van de pistonhouder . Op een gegeven moment , ging het espresso gedeelte ook nog lekken .
Krups geeft aan dat de garantie verlopen is ( net een paar maanden inderdaad) en biedt uiteindelijk
na een maand (!) een vervangend apparaat aan voor 170 euro. ( dat waarschijnlijk ook weer maximaal 2 jaar meegaat ) Dat heb ik dus niet gedaan.
Ik ben er nu wel achter gekomen dat je minstens 300 euro moet rekenen voor een losse espresso machine van goede kwaliteit .
De score zal hier rond de 7 uitkomen maar het apparaat is een 5 waard.

V-mannn 04-01-2014

Het apparaat is nu iets meer dan een jaar oud en er is veel mis. Na ca 9 maanden begon de koffiehouder te roesten, dat werd steeds erger. Zo erg dat de koffie er uit begon te lekken. Terug naar de winkel (MediaMarkt). Zonder problemen nieuwe gekregen. Twee maanden gelden begon het warmhoudplaatje te roesten (de verf bladdert af en daaronder vormt zich roest). Vandaag houdt het apparaat er echt mee op, de druk valt weg terwijl de pomp draait en er lekt water uit de gehele bovenkant van het apparaat. Ik zal er toch weer mee terug moeten. Natuurlijk kan er altijd wel iets kapot gaan, maar 3 dingen in 1 jaar? Duurzaamheid is dus echt slecht.

V-mannn 20-01-2013

Super apparaat! Zet erg lekkere filterkoffie, espresso, cappuccino, senseo koffie (koffiepads), kortom alles wat je maar wilt. Het enige kleine nadeeltje is dat je maar 1 pad tegelijk kunt gebruiken. Tip: gebruik helemaal geen pads, in de espresso-houder kan gewoon losse koffie en dat is goedkoper en lekker(der) en even snel.
Melk opschuimen werkt snel en goed.

manecas36 22-08-2015

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad : via Krups (de winkelier deed niets voor me!) een nieuwe gekregen en nu in 2015 is het ding weer niet in orde :
Het RVS bladdert af, net zoals bij de vorige en de espresso gedeelte lekt nu ook en de koffie - houder bladdert ook af.

PattyTiger 23-01-2015

Ik heb precies hetzelfde. In Maart 2013 gekocht en de koffiehouder van het espresso deel lijkt wel in ontbinding.