Siemens TK73201RW rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK73201RW rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Rene 30-10-2019

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Dit type machine werd eerst geleverd door Bosch welke ik ook heb gehad , 3 jaar plezier van gehad en daarna defect , nu zelfde machine met de naam Siemens 4 jaar jong en ,, defect , apparaat heeft ruim 900 euro gekost dus dat waren dure bakjes koffie reparatie is prijzig dus ga ik voor een ander merk machine , geen Bosch of Siemens meer !

Pluspunten

• als hij werkt , prima koffie

Minpunten

• snel defect !

ed 11-01-2017

Meneer

Goedemorgen
Ik heb een koffie automaat gekocht Siemens te 713501de/24 14-9-2013
De regel knop werkt niet goed meer
Heb ongeveer 6 maanden geleden gebeld met Siemens en die zijden je moet de kop eens flink heen en weer draaien
Inderdaad dan gaat het weer even goed
Maar nu werkt de knop niet meer
Vind toch zeker dat dit onder de garantie moet vallen
De machine heeft pas 4625 koppen koffie gemaakt en op de doos staat garantie 15000 koppen koffie

Dit is al de tweede machine die kapot gaat toen was het een Siemens Surpresso automaat gekost 825 € en reparatie 205 €
Dit apparaat hebben we gekocht 23-12-2008 en in 2013 was dit apparaat helemaal kapot, en dus maar een nieuwe gekocht de siemens te713501de/24 voor 888 €
Nu is dit apparaat al weer kapot
Ik hoop dat deze machine onder garantie word gemaakt
Met vriendelijke groet
Bericht van Siemens gekregen geen garantie 236 € kosten
Schandalig dit moet op tv komen

paul2711 22-07-2014
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Bij aanschaf prima koffieding. Goede koffie en vele mogelijkheden.
Na een paar maanden vond ik de koffie wel erg slap. Hij staat bij mij op 2x3 boontjes, sterker kon niet.
Vanaf dat moment heb ik echt van alles (gekocht en) geprobeerd: andere tabletten, andere anticalc, waterfilter et cetera.
Niks helpt.
Wat me ook opvalt is dat de afval'koekjes' in den beginnen stevig en mooi rond waren. Nu is het alleen maar prut. Nu de oorzaak daarvan proberen te vinden, denk dat het dan is opgelost.

Zetgroep wordt netjes conform handleiding wekelijks schoongemaakt.
Ik gebruik dat bijgeleverde tubetje smeersel om de onderdelen te smeren die gesmeerd moeten worden.

Op dit moment moet ik 3x 'zware' espresoos zetten om ene kopje normale sterke koffie te krijgen. Kost me een vermogen aan koffie (o;

wie kan me helpen of heeft hetzelfde probleem gehad?
Ik kan Siemens wel langs laten komen maar dat kost me een vermogen.

Mocht het niet snel beter worden dan gaat deze de kliko in en koop ik een andere.

TonLiedy 20-05-2014
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Siemens Q7 gekocht. Thuis bleek het apparaat niet te werken.
Teruggebracht, zou gerepareerd worden. Hebben dit niet geaccepteerd en geld teruggekregen. (was alleen een duurder model leverbaar). Bij Koffiediscounter een dergelijk exemplaar gekocht. Redelijk tevreden over het apparaat, alleen smaak koffie viel een beetje tegen. Na een maand bleek apparaat stuk. Werd keurig opgehaald en weer thuis gebracht na 4 dagen.
Daarna heeft het apparaat een klein half jaar goed gewerkt en is weer stuk. Dus ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van de toch wel prijzig apparaat.

Dor1 15-05-2014
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Wij hebben de EQ7 nu 1,5 jaar. Helaas is hij al wel bij Siemens geweest ter reparatie want:
de melkopschuimer functioneerde niet meer goed.
de koffie spetterde alle kanten op bij het zetten
de chromen laag van de tuitjes bladderde af
de display functioneerde niet meer goed.
Dit alles bleek te komen door "oude" generatie onderdelen.
Wel heel erg jammer want het was een duur apparaat.
Siemens heeft alles keurig opgelost maar mij wel gezegd dat de garantie 2 jaar is. Dus als er over een half jaar weer wat mee is dan moet ik gewoon betalen. Eigenlijk geen vertrouwen meer in de kwaliteit van deze machine

Fnurck 16-05-2014

Ook wij hadden problemen met dit model. Een paar keer teruggeweest tijdens de garantieperiode omdat er steeds minder koffie komt in een kopje (bij twee kopjes tegelijk) Ook de zetgroep zit binnen een week helemaal vol met drab, is niet bij te benen met schoonmaken!
Nu is de garantieperiode voorbij en mogen we het zelf uitzoeken of betalen voor ditzelfde probleem dat steeds erger wordt. Voortaan maar één kopje tegelijk zetten, daar hebben we zo'n duur en 'degelijk (not) apparaat voor gekocht! Nooit meer een Siemens voor ons!

aadstar 18-05-2014

Als u eerdere reacties even terugleest zult u zien dat het aut. reinigingsprogramma onvoldoende is.
Handmatige reiniging vd cappucinatoren is echt noodzakelijk voor blijvend goede werking.
Onze EQ7 functioneert na 7000 zettingen nog steeds als nieuw, op de decaflade na.
Zie verder eerder reacties.

S3bas 16-04-2014
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Een automaat die niet voldoet aan de verwachtingen. De kwaliteit van de gezette kofiee en vooral de espresso is niet goed te krijgen. Het blijft slappe hap.
De 'puks' zijn altijd drijfnat ondanks gebruik van normaal verkrijgbare en minder gangbare bonen in welke maalgraad dan ook. Hierdoor is reinigen van de machine ook minimaal twe keer per week nodig (bij 2-3 kopjes per dag).
De lekbak moet veel geleegd worden.
De siemens schoonmaak tabletten blijven in de machine hangen, omdat ze niet volledig oplossen. De volgende kopjes zijn dus giftig en vies. Duurde even voor ik er achter kwam... nu controleer ik maar na de schoonmaak. Siemens haalt z'n schouders op...
Bonenresevoir vullen is een veel voorkomende foutmelding, tenzij er zeer licht gebrande bonen worden gebruikt = slappe koffie.
Prijs/kwaliteit van deze machine vindt ik ver onder de maat, alsmede de duurzaamheid.

roeland1962 01-02-2013
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Prima en lekkere koffie, mooie vormgeving van apparaat, allemaal positief. Tot maand 24: eerst zat de zetgroep vast. Keurig vervangen. Twee weken later: de machine bleef maar malen en was niet meer stil te krijgen. Wederom de zetgroep vervangen. Nu maand 26: geen electriciteit meer. Helaas, uw apparaat valt niet meer onder de garantie, de grens ligt op 24 maanden. In twee jaar een apparaat van ruim € 1.000,- afgeschreven, dure koffie !!

Dimitri34 27-02-2013

Mag ik vragen waar u het apparaat gekocht heeft?

Bram 1964 09-11-2010

VRESELIJK GAMMEL!!

Eerst was ik erg blij met deze machine, lekkere koffie en goed te bedienen. MAAR.... na 6 weken kon het klepje voor de gemalen koffie niet meer dicht.. siemens gebeld en het apparaat was 2 weken in reparatie. Ik kreeg een vervangend apparaat. ...Na 4 maanden begon hij weer raar te doen.. de kopjes werden steeds kleiner en slapper en na 3 kopjes moest ik de lekschaal alweer leeggooien.. toen werden de kopjes steeds voller en kreeg de koffie weer smaak. En een paar weken later begon het warmhoudplaatje spontaan aan en uit te gaan ( best eng als je niet thuis bent!) . ik kon een tijdje het apparaat niet eens meer uitzetten. stekker er uit. toen kon hij niet meer aan.. stekker er uit en er in. toen ging alles raar doen.. bepaalde knoppen deden het dan weer wel en dan weer niet.. Het bleef ellende... elke ochtend maar hopen dat ik koffie kon zetten . Toch wel jammer voor een apparaat van 1400 Euro. Weer siemens gebeld vervangend apparaat gekregen. en dat vervangend apparaat ( ook een siemens , maar dan een gammele versie) doet het niet eens..hij denkt dat het water reservoir leeg is terwijl hij toch echt vol is...

Koop dit apparaat dus absoluut niet mensen.. Het ziet er mooi uit, maa het is echt niet degelijk .. heb zelden zo duur zo slechte koffie gedronken...

Phides6 11-09-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Heb dit toestel sinds mei vorig jaar. Ik wou een volautomatisch toestel van rond de 1.000 euro dat niet teveel "herrie" maakt. Gezien ik mezelf beloofd had ook eens een review te schrijven omdat ik van deze webstek gebruik had gemaakt om mijn keuze te maken volgen hier mijn opmerkingen:
- naar mijn smaak een prachtige vormgeving, maar dat zal wel subjectief zijn ...
- apparaat supper snel klaar voor "actie";
- poepsimpel om te gebruiken, echt alles wijst zichzelf uit;
- het malen is niet echt "stil" te noemen maar wel stiller dan andere veel machines en stoort niet;
- zetgroep maakt behoorlijk wat lawaai en een hard klikkend geluid zeker bij het "wegvegen" van de koffiepastilles (maar dat wist ik op voorhand en daar mag ik dan ook niet over klagen)
- apparaat trilt nu behoorlijk veel bij het "doorpersen" van het water door de koffie (de espressotasjes op de kopjesverwarmer rinkelen tegen elkaar ...), dit was bij aanvang nauwelijks zo;
- bij aanvang 2 perfect gelijke kopjes koffie (ik was zoooo trots); nu echter al een hele tijd veel minder koffie uit het linkse pijpje (ik gebruik nu een kannetje van Cilio zodat ik makkelijk 2x2 kopjes op medium waterstand na elkaar kan zetten; heb je meteen een voorraadje voor aan tafel en bespaar je jezelf wat heen en weer geloop)
- zetgroep al paar maal vastgelopen ondanks ik deze wekelijks onder heet stromend water spoel en reinig en ondanks ik telkens wanneer ontkalking wordt gevraagd een Calc en Clean uitvoer (hoe doet Jura dit met een zetgroep die je niet zelf kan reinigen?); het is zeker oppassen geblazen als je de poederlade eens gebruikt en net iets te lang wacht om op start te drukken want dan blijkt het icoontje "koffieschep" verdwenen en wordt er een tweede koffiepastille bijgemalen en geperst en dat blijkt net iets van het goede teveel te zijn ...;
- zetgroep soms echt moeilijk te verwijderen door koffieaanslag op het veer/schuif systeem achter de zetgroep ...
- display kan slecht één melding aan ... dus zetgroep controleren EN waterreservoir bijvullen wordt blijkbaar enkel "zetgroep controleren", en die kan je niet verwijderen want ... onvoldoende water om koffiezetprocedure volledig te doorlopen waardoor de zetgroep "geblokkeerd" staat ...
- naargelang van het merk koffie een heel mooie tot superieure cremalaag (ik gebruik de fijnste maalgraad, gemiddelde sterkte en middelste waterstand);
- koffie, ook espresso, is echt heet (heerlijk);
- kopjesverwarmer was één van de koopargumenten maar ... gebruik ik in de praktijk nauwelijks (ook kleine espresso heet genoeg);
- koffie: voorheen absolute Douwe Egberts adept maar smaak van koffie van hun espressobonen valt me tegen ... Illy is heel lekker, maar wie blijft dat betalen? Lavazza: lekker; Simon Levelt: geen hoogvlieger; Kruidvat: supergoedkoop maar ... jekkes; ABSOLUTE FAVORIET: GRAINDOR ESPRESSO (Colruyt, zakken van 2,5 kilo, +-8euro/kg prachtig rondomrond gelijkmatig gebrand, superieure smaak en superieure cremalaag ...);
- bonenreservoir: terug een koopargument daar een pakje van 250gr bonen er volledig in kan ... en dan blijkt je favoriete koffie enkel in verpakkingen van 1/2kg en 2,5kg te verkrijgen ...
-automatische "melktoepassingen": nog zo'n koopargument dat ik in de praktijk nauwelijks gebruik (enkel af en toe op zondag en voor bezoek ...)

Slotsom:
- fenomenaal lekkere koffie zoals je die nauwelijk in de horeca en zelfs nauwelijks in Italie vindt ...
- apparaat trilt echt te veel (nu veel meer dan eerst)
- geen 2 gelijke kopjes koffie meer zoals gedurende de eerste maanden(echt jammer)
- gelukkig kan je de zetgroep uithalen en reinigen;
- tot nu toe slechts eenmaal een "storing": geen "actie" bij indrukken aan/uit knop; na verwijderen en terugplaatsen stekker uit stopcontact bleek alles terug operationeel;

Steije Renes 25-08-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Na ongeveer 3 maanden gebruik nog steeds erg tevreden. Goed doordacht apparaat. Het is functioneel, goede koffie met veel keus en plezierig om mee te werken. Een aanrader.

r36 03-07-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Ik heb het apparaat een dag gebruikt,de lekbak staat na ieder kopje onder water ook de koffieschijfjes zijn erg nat.
Volgens de siemens is er niets mis met het apparaat.

Wie heeft dit ook.

Verder is het een mooi apparaat.

jabje 01-03-2012

Wij hebben het apparaat sinds begin december 2011. Op zich zijn we erg tevreden maar ook wij vinden dat er erg veel water in de lekbak terecht komt. In eerste instantie waren de koffieschijfjes gewoon droog, maar tegenwoordig is het al een natte bak dras. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen bij zo'n duur apparaat.
Heb jij hierover al contact gehad met Siemens?
Laat je wat weten.

JM 18-06-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Na lang zoeken op internet eindelijk de machine gevonden die het best bij één van mijn passie past: koffie drinken. Heerlijke Espresso, Koffie, Latte, of cappuccino deze machine kan het allemaal. De machine is ook nog eens kinderlijk eenvoudig te bedienen. Met logische menu's navigeert u eenvoudig en snel en er kan met één druk op de knop de heerlijkste koffie, espresso, latte of cappuccino worden gezet. Een resumé:

Voordelen:
1) Bedieningsgemak: Zeer eenvoudige menu's, veel persoonlijke instelmogelijkheden ( o.a. temperatuur, koffiesterkte, hoeveelheden, maalgraad
2) Automatisch spoelsysteem. Optimale hygiëne gegarandeerd. Koffiezet automaat geeft zelf aan wanneer het gereinigd moet worden en dit gaat zeer eenvoudig: apparaat geeft precies aan wat je moet doen. Ideaal!
3) Temperatuur koffie: Koffie wordt écht goed heet en is individueel instelbaar. Persoonlijk hecht ik t hier grote waarde aan. Had hiervoor een SAECO machine, deze koffie was altijd lauw. Hierbij moet vermeld worden dat bijv. JURA, SAECO, Gaggia enz. bewust de temperatuur laag houden 60 graden i.v.m. de smaakaroma van de espresso enz. Ik vind dit echter onzin, smaak is persoonlijk. Bij de Siemens TK73201RW kan de temperatuur dus ook laag ingesteld worden, maar ook heet! Ideale combinatie dus.
3) Bouwkwaliteit machine. De machine en onderdelen voelen solide aan. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen daar ik de machine slechts enkele weken in bezit heb, maar mijn indruk is dat dit wel goed zit. Duitse bouwkwaliteit van TOPMERK Siemens.
4) Machine heeft groot waterreservoir en bonen worden
zeer stil gemalen, maakt dus nauwelijks geluid. Ideaal
5) Verlichting uitloop koffie
Dit is vooral in de avond erg handig.
6) Uiterlijk van de machine. Over smaak valt te twisten echter m.i een sieraard in iedere keuken
7) Mogelijkheid om ook filterkoffie te gebruiken. Ideaal voor liefhebbers decafé
8) Siemens Home garantie 2 jaar
9) Actieve kopjes verwarmer. Apart in en uit te schakelen.

Nadelen:

Relatief hoge prijs. De machine kost iets boven 1000 euro. Dit is veel geld voor een koffiemachine. Echter, de uitgaven in combinatie met de garantie bij deze machine en de lage onderhoudskosten ( groot voordeel t.o.v JURA) rechtvaardigt m.i. de hoge prijs.
Een echte aanrader fantastische apparaat. Terecht als beste getest door consumentenbond dec 2009!!!!! Tevens in Duitse onafhankelijke Testen komt SIEMENS BOSCH als beste merk koffiezetvolautomaten naar voren. Op de voet gevolgd door Jura . Een topapparaat, ben ontzettend blij met deze machine!!!

aadstar 04-05-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Terecht als best getest door de consumentenbond.
Zet uitstekende koffie in vele variëteiten. Menusturing is ook voor de leek uiterst eenvoudig en snel te begrijpen. Ook wij stonden voor de keuze of het een Jura of een Siemens/Bosch zou worden.
De mogelijkheid de zetgroep zelf te kunnen reinigen gaf de doorslag. Afhankelijkheid van dure Jura-servicebeurten (150-200 euro) stond ons niet aan. Machine is ook uiterst stil al was dat geen belangrijke vereiste voor ons.
Tot slot de latte macchiato is een feestje!

Kortom aanrader!

aadstar 04-01-2014

Machine is nu bijna 4 jaar in gebruik. Ca. 6300 zettingen en 270 liter heet water.
Als eerder gemeld is reiniging en onderhoud van groot belang voor de kwaliteit van de koffieproductie.
In de praktijk dus aanzienlijk meer werk dan Siemens ons voorstelt. Het autom.reinigingsprog. is volstrekt onvoldoende
Veel eq-7 gebruikers klagen over het functioneren van de cappucinatore, het 1x snel doorspoelen van het melksysteem is echt niet genoeg. Wij laten na de laatste zetting van de dag het sys. 2x doorspoelen.
Daarnaast moeten het melkschuimgedeelte,het silicone slangetje en plastic pijpje als eerder aangegeven goed gereinigd worden. Hou die laatste 2 eens tegen het licht. Je schrikt van de aanslag. Ik haal elke week een satéprikker door slang en pijpje.
Ook de decaf-lade blijft kuren houden, wordt bij ons alleen bij het toevoeren van de verplichte reinigingstablet gebruikt, maar wil soms pas na een aantal dagen weer sluiten.
Na 6000 malingen lijkt de maling minder fijn te worden, heb zelf het idee dat wij wel eens bonen met steengruis erin hebben gekocht(vermoed die van DE).
Vraag mij af of het haalbaar is het maalsysteem te vervangen.
Misschien kan Siemens web-care hier antwoord op geven?

Overall bekeken zijn wij nog steeds tevreden met onze aanschaf.

aadstar 25-05-2013

Intussen het apparaat 3 jaar in gebruik. Ruim 5100 zettingen en 101 liter heet water.En nog steeds prima koffie.
Wel stelt Siemens de reiniging te makkelijk voor. Ik reinig de zetgroep, machine en melkschuimer HANDMATIG elke week zeer grondig. Dit is het behoud van het apparaat en de kwaliteit!
De decaflade blijft regelmatig storing geven en ik gebruik hem alleen voor de reinigingstablet! Niet helemaal uitlaten schuiven is de remedie! Dan schuift hij gewoon weer in de vergrendeling.

Over het geheel genomen een goed apparaat met wat zwakke punten, zoals elke machine die heeft.

WPM 01-04-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Heb de koffiezetmachine nu, een week of 3 in bezit.
De machine voldoet aan alle verwachtigingen, die je stelt.
Heb al 380 kopjes koffie en expresso,en capuccino gezet.
Ook warm water getapt (1,5 liter).De machine al 1 keer schoongemaakt en ontkalkt. De machine geeft alles zelf aan wat je moet doen, en is een fluitje van een cent. Je kunt alles zelf instellen, de koffiesterkte, de temperatuur de hoeveelheid koffie in kop of glas. Alles voelt degelijk aan. Als je veel koffie zet, dan is het lekbakje vrij snel vol, maar het legen van het bakje is simpel, en de koffiedrap heeft een eigen bakje.Ook de kopjeswarmhoudplaat boven op het toestel werkt goed.
Er is ruimte voor zes kopjes van censeoformaat, daar drinken wij ook de expresso uit en de capuccino en koffie, dan hoef je niet met verschillende kopjes te werken.
Er kan een koffiepak boontjes in van 250 gram, in het reservoir.De koffiemolen van de machine is best stil te noemen. De machine zit duidelijk en logisch inelkaar. Als je koffie tapt dan is de uitloop verlicht
dat is s'avonds, practisch.
Voor cappucino, theewater of warme melk draai je de uitloop om, en kun je met gemak een groot glas er onderzetten.De water temperatuur is normaal 80 graden Celcius, maar die kun je verhogen, naar 85-90- en maximaal.De melkkanhouder, past makkelijk in de deur van een gemiddelde koelkast.
De koffiezetmachine houdt zichzelf schoon,(alle leidingen) inwendig,zodat je geen problemen krijgt, bacterieele of andere vervuiling van biologische aard.De Bosch heeft volgens mij dezelfde machine, als de Siemens, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen,het lekbakje is van kunststof, en misschien aan de kleine kant, als je veel koffie zet.

korneel2 29-01-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Enige tijd op zoek naar een expresso apparaat. In eerste instantie ging m'n voorkeur naar de Siemens TK65001, echter de keuze is toch gevallen op de volautomaat uit de Q7 serie en wel de TK73201RW (de vervanger voor de TK 73001). Hij is wel een stuk duurder dan de TK65001, maar geen spijt van m'n keuze. Zoals gezegd een zeer eenvoudig te bedienen volautomaat. De cappucinno en latte machiatto zijn niet zo heet als je halfvolle melk uit de koelkast gebruikt, maar door de melk een beetje voor te verwarmen is dit opgelost. Kortom een uitstekend apparaat!!!
Duurzaamheid een 8, omdat dit nog niet te beoordelen is. Kan net zo goed een 10 zijn.

rietdijkhwj 09-01-2010
Geschreven voor: Siemens TK73201RW rvs

Na een lange zoektocht op het internet en na het bezoeken van vele electronicawinkels en adviezen van verkopers uiteindelijk toch gekozen voor de nieuwe Siemens EQ7, TK 73201RW (we wilden graag een RVS-kleurig model) en niet voor de eveneens nieuwe Jura ENA 7. Hoewel de prijs van de Siemens wat hoger is stond vooral de periodieke servicebeurten (wat je niet zelf kunt doen) van de Jura me tegen. Ook de kopjesverwarmer was voor mij een plus voor de Siemens. En de Siemens is natuurlijk helemaal een volautomatisch apparaat en ook nog als beste getest in de consumentengids van dec.2009. Nu na twee weken kan ik niet anders zeggen dat alles aan mijn verwachtingen voldoet. Superapparaat! Temperatuur op max. gezet en inderdaad lekkere hete koffie. Het display is erg duidelijk en logisch qua gebruiksgemak. Met een paar drukken op de knop heb je je eigen koffie/espresso/cappuccino of macchiato, d.w.z. eigen voorkeur qua temp.,sterkte en hoeveelheid. Een goed doordacht apparaat waarbij het display je alles vertelt wat er moet gebeuren. Erg veel gemak dus. Het melkreservoir kan met halfvolle melk worden gevuld voor het melkschuim (min. 1,5% vetgehalte nodig)en na gebruik het buisje eruit en het melkreservoir zo in de koelkast. Even het korte spoelprogramma laten lopen en de uitloop voor melkschuim is weer schoon. Kortom, alles naar volle tevredenheid. Een stevige prijs voor een apparaat voor het zetten van verschillende soorten koffie maar nog geen moment spijt van de aanschaf.